Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd over route Denver-Yellowstone-Denver
-
- Amerika-ontdekker
Advies gevraagd over route Denver-Yellowstone-Denver
Hallo allemaal,
Wij gaan van 5 juni tot 4 juli voor het eerst richting Yellowstone. In ruim 4 weken tijd willen we met camper een rondje maken met Denver als start- en eindpunt.
De volgende parken willen we sowieso bezoeken:
Arches
Grand Teton
Yellowstone
Badlands
Mount Rushmore
Custer State Park
Rocky Mountains
Wij hebben twee vragen:
1. welke campings zijn aan te raden en welke juist niet ?
2. moet je de campings in de parken (in juni) van te voren reserveren?
Overige tips over route, reisschema, bezoek aan de parken of andere aandachtpunten enz. zijn welkom!
Bij voorbaat dank voor reacties!
Wim & Lindy
Wij gaan van 5 juni tot 4 juli voor het eerst richting Yellowstone. In ruim 4 weken tijd willen we met camper een rondje maken met Denver als start- en eindpunt.
De volgende parken willen we sowieso bezoeken:
Arches
Grand Teton
Yellowstone
Badlands
Mount Rushmore
Custer State Park
Rocky Mountains
Wij hebben twee vragen:
1. welke campings zijn aan te raden en welke juist niet ?
2. moet je de campings in de parken (in juni) van te voren reserveren?
Overige tips over route, reisschema, bezoek aan de parken of andere aandachtpunten enz. zijn welkom!
Bij voorbaat dank voor reacties!
Wim & Lindy
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd over route Denver-Yellowstone-Denver
Hoi Wim en Lindy,
Wij gaan in mei/juni een stuk van dezelfde route doen. Onze campings heb ik al gereserveerd. Tja, moet dat? Ik weet gewoon graag dat mijn plekkie er is, ben een type van een beetje luxe kamperen en wil heel graag WIFI (verslaafd dus).
Missschien heb je iets aan ons reisplan (van dag tot dag). Je vindt het op de website (zie onderschrift) onder het kopje Amerika!
Succes,
Monique
Wij gaan in mei/juni een stuk van dezelfde route doen. Onze campings heb ik al gereserveerd. Tja, moet dat? Ik weet gewoon graag dat mijn plekkie er is, ben een type van een beetje luxe kamperen en wil heel graag WIFI (verslaafd dus).
Missschien heb je iets aan ons reisplan (van dag tot dag). Je vindt het op de website (zie onderschrift) onder het kopje Amerika!
Succes,
Monique
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hey,
ik heb een gelijkaardig toertje gemaakt in 2006, maar den wel niet met een camper. Ben vertrokken in Denver en geeindigd in Las Vegas.
Alles na te lezen op http://usa2006.deveuster.eu
mvg,
Hans
ik heb een gelijkaardig toertje gemaakt in 2006, maar den wel niet met een camper. Ben vertrokken in Denver en geeindigd in Las Vegas.
Alles na te lezen op http://usa2006.deveuster.eu
mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu

Wij houden van vrijheid en hebben nog geen idee waar onze route langs gaat lopen. We gaan de avond van te voren beslissen waar we naar toe gaan... en het gebeurt nog weleens dat we er een dobbelsteen bij pakken als we er niet uit komen

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan ons verslag van 2003 daar zitten al de genoemde parken in, wel gestart in las vegas maar was ook 5 weken.
Alle campgrounds waar we gestaan hebben staan er ook in.
Wij reserveren nooit hooruit 's morgens al een plek vastleggen voor diezelfde avond, in juni 2006 weer in Yellowstone geweest en ook niet vastgelegt en kunnen staan waar we wilden.
Rob
Alle campgrounds waar we gestaan hebben staan er ook in.
Wij reserveren nooit hooruit 's morgens al een plek vastleggen voor diezelfde avond, in juni 2006 weer in Yellowstone geweest en ook niet vastgelegt en kunnen staan waar we wilden.
Rob
-
- Amerika-ontdekker
Iedereen bedankt voor de snelle reacties.
Hans en Rob bedankt voor de link naar jullie verslagen: die gaan we lezen!
Yarrah, wij houden ook van basic maar af en toe ook wel lekker een zwembad en inderdaad (Monique) af en toe wifi.
Grappig dat jullie zo verschillend reageren over reserveren. Monique heeft alle campings al gereserveerd en Rob juist niet.
Onze uitgangspunt is voorlopig dat we niets reserveren. In Europa gaan we altijd "op de bonnefooi". Dat bevalt uitstekend.
Nogmaals allen bedankt voor jullie reacties!
Wim & Lindy
Hans en Rob bedankt voor de link naar jullie verslagen: die gaan we lezen!
Yarrah, wij houden ook van basic maar af en toe ook wel lekker een zwembad en inderdaad (Monique) af en toe wifi.
Grappig dat jullie zo verschillend reageren over reserveren. Monique heeft alle campings al gereserveerd en Rob juist niet.
Onze uitgangspunt is voorlopig dat we niets reserveren. In Europa gaan we altijd "op de bonnefooi". Dat bevalt uitstekend.
Nogmaals allen bedankt voor jullie reacties!
Wim & Lindy
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Wim en Lindy.
Misschien hebben jullie ook nog iets aan ons verslag. Wij hebben weliswaar in hotels overnacht maar hebben wel (bijna) al julie genoemde parken aangedaan.
http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Veel plezier met de voorbereidingen.
Marjon
Misschien hebben jullie ook nog iets aan ons verslag. Wij hebben weliswaar in hotels overnacht maar hebben wel (bijna) al julie genoemde parken aangedaan.
http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Veel plezier met de voorbereidingen.
Marjon
De meeste boekhandels en buitensportwinkels verkopen boekjes met een overzicht van alle campings in een bepaalde staat, gerangschikt op hun kwaliteit wb voorzieningen, privacy, uitzicht, prijs, e.d. Vaak staat erbij hoe populair een camping is, en er zijn routebeschrijvingen. Ik vind ze hartstikke handig! Ik heb bijvoorbeeld 'The 100 best and all the rest' voor Colorado, en een Falcon guide voor Wyoming.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons reisverslag 2004, wij zijn toen van Denver via RMNP en South Dakota naar Yellowstone gereden. We hebben een paar keer in een cabin op een KOA camping overnacht en we vonden vooral de KOA's in South Dakota erg prettig.
Marianne
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
En als je dan toch reisverslagen gaat lezen
, dan geef ik hierbij de link naar ons reisverslag 2004, waarin onze reis is beschreven, die begon en eindigde in Denver, CO. Wij reisden wel met een personenauto en overnachtten in hotels.

- T0M
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Afgelopen zomer ben ik onder andere ook van Denver via RMNP, Custer State Park, Mount Rushmore en Yellowstone naar Arches gegaan. Onderweg hebben we enkel in Denver in een hotel geslapen. De andere nachten hebben we ofwel in een KOA-cabin geslapen, of in de parken in ons eigen tentje.
Wij hebben niks van tevoren vastgelegd en hebben geen problemen gehad om een overnachtingsplek te vinden (waarbij ik wel moet vermelden dat we voor de KOA-cabins altijd 's ochtends al belden om er eentje te reserveren).
Wat betreft Yellowstone kan ik zeggen dat toen wij er begin augustus in de loop van de morgen aankwamen, bijna alle campgrounds nog vrije plaatsen hadden, ook voor campers. Alleen het Fishing Bridge RV park zat toen vol.
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Wij hebben niks van tevoren vastgelegd en hebben geen problemen gehad om een overnachtingsplek te vinden (waarbij ik wel moet vermelden dat we voor de KOA-cabins altijd 's ochtends al belden om er eentje te reserveren).
Wat betreft Yellowstone kan ik zeggen dat toen wij er begin augustus in de loop van de morgen aankwamen, bijna alle campgrounds nog vrije plaatsen hadden, ook voor campers. Alleen het Fishing Bridge RV park zat toen vol.
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
-
- Amerika-ontdekker
Tom bedankt voor de campinginfo!
Marco, Marianne en Marjon: bedankt voor de links naar jullie reisverslagen. We zullen ze met plezier lezen! Voorpret is een belangrijk deel van de vakantie.
Tot slot Amikix bedankt voor de tips over de camping guides!
Geweldig al deze reacties.
Groetjes
Wim & Lindy
Marco, Marianne en Marjon: bedankt voor de links naar jullie reisverslagen. We zullen ze met plezier lezen! Voorpret is een belangrijk deel van de vakantie.
Tot slot Amikix bedankt voor de tips over de camping guides!
Geweldig al deze reacties.
Groetjes
Wim & Lindy
Ik heb bij bol.com deze besteld en ik vind ze super!Amikix schreef:De meeste boekhandels en buitensportwinkels verkopen boekjes met een overzicht van alle campings in een bepaalde staat, gerangschikt op hun kwaliteit wb voorzieningen, privacy, uitzicht, prijs, e.d. Vaak staat erbij hoe populair een camping is, en er zijn routebeschrijvingen. Ik vind ze hartstikke handig! Ik heb bijvoorbeeld 'The 100 best and all the rest' voor Colorado, en een Falcon guide voor Wyoming.
Camping Utah en Camping Colorado van Falconguide
Hierin staan alleen de public-campings goed voor 700!!! campings.
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
-
- Amerika-ontdekker
Yarrah, bedankt voor deze tip. Ik ga even naar de site van bol.comyarrah schreef:Ik heb bij bol.com deze besteld en ik vind ze super!Amikix schreef:De meeste boekhandels en buitensportwinkels verkopen boekjes met een overzicht van alle campings in een bepaalde staat, gerangschikt op hun kwaliteit wb voorzieningen, privacy, uitzicht, prijs, e.d. Vaak staat erbij hoe populair een camping is, en er zijn routebeschrijvingen. Ik vind ze hartstikke handig! Ik heb bijvoorbeeld 'The 100 best and all the rest' voor Colorado, en een Falcon guide voor Wyoming.
Camping Utah en Camping Colorado van Falconguide
Hierin staan alleen de public-campings goed voor 700!!! campings.
vrolijke groetjes,
-
- Amerika-ontdekker
Nog een een paar vraagjes aan yarrah:
welke route rijden jullie?
komen jullie ook in de Black Canyon of the Gunnison?
Groet
Wim & Lindy
Groet
Wim & Lindy
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor informatie over BCotG kan je onze reisverhalen van 2003 en 2007 nalezen, 2003 ook geslapen op de campground 2006 alleen bezocht.nerdwebber schreef:Nog een een paar vraagjes aan yarrah:
Groet
Wim & Lindy
Rob
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En als je nog meer zin hebt om te lezen is hier nog een verslag van deze route http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Rob,Rob schreef:nerdwebber schreef:Nog een een paar vraagjes aan yarrah:
Voor informatie over BCotG kan je onze reisverhalen van 2003 en 2007 nalezen, 2003 ook geslapen op de campground 2006 alleen bezocht.
Rob
We gaan na de camper opgehaald te hebben in Denver richting BCotG. Heb je nog camping-suggesties voor de eerste overnachting?
Wim
-
- Amerika-ontdekker
Elly bedankt voor je verslag!michelly schreef:En als je nog meer zin hebt om te lezen is hier nog een verslag van deze route http://michelly.nl/USA_2007/reisschema.htm
Elly
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tot waar wil je (ongeveer) rijden die dagnerdwebber schreef:Bedankt Rob,Rob schreef:
We gaan na de camper opgehaald te hebben in Denver richting BCotG. Heb je nog camping-suggesties voor de eerste overnachting?
Wim

Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 10789 Weergaves
-
Laatste bericht door L1nda