Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

plien schreef:
Kombat schreef: 2. Qua visum is het denk ik niet te regelen voor 4 jaar aan 1 stuk.
Dat is toch geen probleem? Als je aan een universiteit bent toegelaten, en je hebt er je inschrijvingsgeld betaalt, krijg je dan niet sowieso een studentenvisum?

Plien
Klopt hoor, ik heb ook een visum voor 4 jaar, terwijl de opleiding zelf op hun papieren heeft aangegeven dat mijn opleiding 3 jaar duurt. Als je eenmaal een studentenvisum (F-1) hebt, kun je net zolang blijven studeren tot je klaar bent of je geld op is ;-). Zolang je maar je F-1 status houdt, en dat wil zeggen dat je een fulltime studie doet van minimaal 12 credit hours per semester, kun je net zolang studeren als je wil. En is je visum na 4 jaar verlopen en wil je er nog 2 jaar aanplakken dan kun je gewoon weer een visum aanvragen.

Ik neem aan dat men op een gegeven moment wel gaat kijken naar de relevantie van je studie als je tè lang naar hun zin blijft studeren, maar dat is iets anders. Als ze zien dat je na bijv je bachelors degree ook nog je masters gaat halen zullen ze dat niet raar vinden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Scrammy
Amerika-ontdekker

Re: Studeren

Bericht door Scrammy »

Hee mensen!!

Ik heb ook ondertussen al veel informatie gezocht bij de uni's zelf en heb verschillende aanbiedingen gekregen van zowel NYU als Harvard. Qua cijfers kom ik binnen, krijg ook verschillende mailings per maand voor het te regelen. Maar wat hier al in is voorgekomen, in dit topic, is dat ik wel in de toekomst naar Amerika ga om daar mijn eigen leven op te bouwen maar op mijn 18de nog een beetje te "groen" achter mijn oren ben om daar 4 jaar, als het niet langer is, te gaan wonen en studeren. Ik heb bijna een heel weekend, serieus (!), met mijn ouders hierover gepraat, want ja je moet wel de steun hebben, en we hebben samen geconcludeerd dat het niet haalbaar is vanwege het geld. Zo zie je maar dat geld een hele belangrijke rol speelt. Met de studiefinanciering die ik in Nederland krijg kan ik misschien net mijn boodschappen doen! Ik krijg namelijk erg weinig omdat m'n ouders een eigen bedrijf hebben...

Ik heb nu gekozen om te gaan studeren aan de Universiteit in Maastricht, International Business, waar ik vervolgens in het tweede en derde jaar een geruime tijd naar het buitenland kan om een stage te lopen. Dit wordt uiteraard Amerika!! Zo kan ik toch het leven "proeven" en maak ik niet ineens zo'n drastische stap om mijn hele hebben en houden hier achter te laten!

Ik vind het wel erg fijn om met andere mensen gedachtes uit te wisselen, jullie zijn dan ook vaak gespreksvoer geweest in het "Amerika-weekend". Nogmaals bedankt!
Think positive
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat fijn dat je eruit bent wat je wilt gaan doen. Ik denk dat de keuze die je hebt gemaakt echt een goeie is. Je zegt dat je nog vrij jong bent, maar zo te horen heb je je zaakjes wel goed op een rijtje. En ja, een stage in de US kan ook erg leuk zijn en misschien een iets veiligere manier om toch je levenservaring daar op te gaan doen.
Als je echt iets graag wilt en je gaat ervoor dan lukt het meestal ook. Hou dat maar in gedachten de komende jaren!

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Veel succes met je beslissing, Scrammy!
En je kan na het behalen van je diploma in Nederland altijd nog een Master na Master of een andere bijkomende studie doen in Amerika. Ondertussen dus maar goed (verder) sparen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Scrammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Scrammy »

houstonwehaveaproblem schreef:Wat fijn dat je eruit bent wat je wilt gaan doen. Ik denk dat de keuze die je hebt gemaakt echt een goeie is. Je zegt dat je nog vrij jong bent, maar zo te horen heb je je zaakjes wel goed op een rijtje.
Hartstikke bedankt voor dit compliment en voor je steun van mijn beslissing, doet me goed om dat te horen!!
Think positive
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer