Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe forumversie online!

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Re: Nieuwe forumversie online!

Bericht door BuckeyeRed »

Dennis schreef:RSS zal nog even op zich klaten wachten, want deze functionaliteit is in versie 3 van phpBB nog niet aanwezig.
Bedankt Dennis! Ik wilde in elk geval graag even weten hoe het er mee stond, dus da's gelukt. :doublethumb: Ik zal maar niet vragen hoe lang 'even' is.... ;) Ik mis het wel, zal daardoor hier waarschijnlijk ook niet zo veel zijn.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Hallo all,

Ik ben even op vakantie (zonder regular email access) en kom terug naar een compleet vernieuwd forum! Even wennen en heb nog niet genoeg tijd gehad om het me eigen te maken, maar vind het so far, so good.

Een vraagje (heb warschijnlijk de discussie gemist hierover en de enige post die ik hierover vind heeft een niet werkende link en is gesloten): wat is met het off topic forum gebeurd? Kan iemand me inlichten? Al dan niet via PB, als dit topic nu taboe is.

Thanks, Doreen
SEEING IS BELIEVING
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

doreennicole schreef:Een vraagje (heb warschijnlijk de discussie gemist hierover en de enige post die ik hierover vind heeft een niet werkende link en is gesloten): wat is met het off topic forum gebeurd? Kan iemand me inlichten? Al dan niet via PB, als dit topic nu taboe is.
Doreen, het Off-topic-forum bestaat nog steeds, het is echter in twee delen gesplitst, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =6&t=13223 .

Note mod: Na dit bericht gaarne weer on-topic over de "Nieuwe forumversie".
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
doreennicole
Amerika-expert

heb zoveel in te halen dat ik het misschien gemist heb ergens en kan dit niet vinden in de FAQ. in de ouwe versie stond standaard mijn nieuwe berichten aan zodat ik niet tussen de duizenden fora hoefde te waden. ik heb wat probleempjes met het manouevreren tussen on and off topic versies en nieuwe berichten vinden in beiden. ik voel me een beetje overwhelmed en op het punt om dit forum op te geven. het is me nu teveel werk. ik ga nog kijken of ik terug moet gaan naar de ouwe versie, dat schijnt mogelijk te zijn, en gradueel over te stappen. of dat ik gewoon vers kan beginnen ergens. i feel like i need a tutorial.
SEEING IS BELIEVING
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Don't give up - there is hope!
doreennicole schreef:heb zoveel in te halen dat ik het misschien gemist heb ergens en kan dit niet vinden in de FAQ. in de ouwe versie stond standaard mijn nieuwe berichten aan zodat ik niet tussen de duizenden fora hoefde te waden.
ik ga nog kijken of ik terug moet gaan naar de ouwe versie, dat schijnt mogelijk te zijn, en gradueel over te stappen. of dat ik gewoon vers kan beginnen ergens. i feel like i need a tutorial.
Stel hier je forumstijl in op Subsilver2: http://www.allesamerika.nl/forum/ucp.php?i=165
Daarna staat er weer op de normale plek je Nieuwe berichten linkje (en dan altijd en overal beschikbaar!)
nieuwbericht.png
nieuwbericht.png (3.79 KiB) 1477 keer bekeken
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik ben vandaag teruggekomen van vakantie en ook ik schrok me een hoedje !!
Een geheel vernieuwd forum, ziet er heel goed uit, maar hou me voorlopig toch maar even
bij de "oude" versie.
Misschien als ik wat meer tijd heb om het me eigen te maken dat ik overstap naar de nieuwe uitvoering.
Zo te zien zijn er behoorlijk wat nieuwe functies bijgekomen.

Zoals met alles wat vernieuwd wordt......het is een kwestie van wennen!
16x USA / 30 staten
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wellicht dat de vraag al eens gesteld is, maar ik kan 'm zo 1-2-3 niet vinden, so here it goes (again):

Voorheen als ik op een link in een post klikte, opende deze in een nieuw venster; nu echter opent de link in het 'forumvenster' - ik heb al ik weet niet hoe vaak het venster daardoor ongewenst gesloten :roll: :oops: :lol:

Dus bij deze de vraag: is het ergens in te stellen dat links in een nieuw venster worden geopend? Ik heb in de User Control Panel gezocht, maar heb 't nog niet gevonden...

Anyone?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Kun je niet meer je eigen berichten verwijderen? Dat kon met deze vernieuwde versie wel.
Maar nu niet meer dus .... klopt dat?

Oh wacht hier wel ... blijkbaar in het Off Topic forum niet ... waarom is dat daar anders?
Sandy
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dento,

Hieraan zijn we aan het werken. Ik heb een aantal tips binnen gekregen en hoop dit met een paar dagen opgelost te hebben.

Sandy,

Om een onbekende reden zijn de foruminstellingen op sommige delen van het forum anders ingesteld dan op andere delen. Ik ga dit ook binnen een paar dagen gelijktrekken.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dento schreef:Dus bij deze de vraag: is het ergens in te stellen dat links in een nieuw venster worden geopend? Ik heb in de User Control Panel gezocht, maar heb 't nog niet gevonden...
Dennis,

Je kan dit (voorlopig) oplossen door met je rechtermuisknop op de link te klikken. Je kunt dan kiezen voor een nieuwe pagina.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dennis schreef:Dento,

Hieraan zijn we aan het werken. Ik heb een aantal tips binnen gekregen en hoop dit met een paar dagen opgelost te hebben.

Sandy,

Om een onbekende reden zijn de foruminstellingen op sommige delen van het forum anders ingesteld dan op andere delen. Ik ga dit ook binnen een paar dagen gelijktrekken.
Thank you ... is duidelijk :D
Sandy
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dennis schreef:Dento,

Dank je wel voor de reactie, Dennis! Ik wacht geduldig af, en zal in de tussentijd nog wel heel vaak het verkeerde venster sluiten :lol:
hekkie schreef:
Dento schreef:Dus bij deze de vraag: is het ergens in te stellen dat links in een nieuw venster worden geopend? Ik heb in de User Control Panel gezocht, maar heb 't nog niet gevonden...
Dennis,

Je kan dit (voorlopig) oplossen door met je rechtermuisknop op de link te klikken. Je kunt dan kiezen voor een nieuwe pagina.

Marjan
Yep, weet ik, maar ik ben nu eenmaal lui aangelegd, en mijn korte termijngeheugen is zo rampzalig slecht... :lol: vandaar ook dat ik altijd vrolijk het venster sluit nadat ik op de link heb geklikt, en me dan zit af te vragen waar het forum is gebleven... "oh ja... da's waar ook... zelfde venster" :lol: :roll:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
doreennicole
Amerika-expert

doreennicole schreef:heb zoveel in te halen dat ik het misschien gemist heb ergens en kan dit niet vinden in de FAQ. in de ouwe versie stond standaard mijn nieuwe berichten aan zodat ik niet tussen de duizenden fora hoefde te waden. ik heb wat probleempjes met het manouevreren tussen on and off topic versies en nieuwe berichten vinden in beiden. ik voel me een beetje overwhelmed en op het punt om dit forum op te geven. het is me nu teveel werk. ik ga nog kijken of ik terug moet gaan naar de ouwe versie, dat schijnt mogelijk te zijn, en gradueel over te stappen. of dat ik gewoon vers kan beginnen ergens. i feel like i need a tutorial.
geweldig! dank voor de tip. ik denk dat ik nu wel weer gemotiveerd ben om mee te lezen. het was me allemaal te overwhelming.
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Het is ook even doorzetten Doreen, en dan ben je er eigenlijk zo aan gewend ....
Ik vind de kleurtjes leuk .. veel meer nuances en keuzemogelijkheden nu ....
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik weet niet of iemand anders het al gemeld heeft, maar mijn smlies staan stil :roll:
(of het moet aan de computer van mijn werk liggen, hebben anderen dit ook?)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik zie jouw smiley toch echt bewegen ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Misschien knipper je net met je ogen als je smiley beweegt... :lol: :wink: :P

Maar wees gerust, het gebeurt bij mij ook vaker. Niet in de posts, maar wel in het Smilies-lijstje daar --->

Gaat vanzelf weer over :wink:

Onze website | Mijn blog
doreennicole
Amerika-expert

Sandy schreef:Het is ook even doorzetten Doreen, en dan ben je er eigenlijk zo aan gewend ....
Ik vind de kleurtjes leuk .. veel meer nuances en keuzemogelijkheden nu ....

ja, het was meer de combinatie van 2.5 week niet langsgeweest zijn dus zowiezo al overwhelmed met alle info van die tijd en dan een aantal dingen eerst niet kunnen vinden. maar nu is het allemaal goed en ik vind het erg mooiexperimenteren met kleurtjes nu even voor de grap
SEEING IS BELIEVING
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat ik wel erg lastig vind, voorheen kon ik het forum bezoeken, en zag direct in welk forum er neiuwe berichten waren, die dan vervolgens ook duidelijk gemarkeerd waren.
Nu zijn ALLE forums en berichten die ik nog nooit heb ingekeken standaard rood,dus in de praktijk is altijd alles rood gekleurd, omdat er nu éénmaal altijd berichten zijn die je niet leest.

Erlijk gezegd betrap ik mezelf erop dat ik dagen niet langs kom, omdat ik dat ontzettend lastig vind.

Kan ik nergens instellen dat alleen forums en berichten die ik niet heb gelezen sinds mijn laatste bezoek een ander kleurtje hebben?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Pete.Z schreef:Kan ik nergens instellen dat alleen forums en berichten die ik niet heb gelezen sinds mijn laatste bezoek een ander kleurtje hebben?
Ja hoor, jouw probleem kan simpel opgelost worden.
Als je gelezen hebt wat je wou lezen, dan klik je bovenaan of onderaan de pagina op 'Forumoverzicht' (staat aan de linkerkant), en dan zie je rechts staan 'markeer alle forums als gelezen'. Klik dat aan.
De volgende keer dat je op het forum komt gaat hij je enkel de berichten laten zien die gepost zijn NA je vorige bezoek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer