Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie LA, Help us!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stepni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vakantie LA, Help us!

Bericht door Stepni »

Hallo allemaal!
Even kort voorstellen wij zijn 2 vriendinnen ( 20 jaar ) en gaan in Mei 2008, 2 weken op vakantie in Amerika.
We beginnen in Orlando bij familie waar we 5 dagen verblijven. Dan vliegen we door naar LA waar we 9 dagen verblijven.
Graag zouden wij wat tips krijgen over --> Winkelen, Hotspots, waar logeren en cultuur.
We weten niet zo goed waar we het beste kunnen zijn, alle tips en aanraders zijn welkom! :D
Alvast bedankt!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vakantie LA, Help us!

Bericht door Ruud2004 »

Hollywood Blvrd, Venice Beach (om maar wat te noemen) zou ik zeker op je lijstje zetten. De "zoekfunctie" van dit forum zal zeker nog veel meer tips brengen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Ik zou zeker even zoeken op LA, er is al heel erg veel over deze stad geschreven.

Qua verblijf kan ik je Hollywood aanraden. Zelf verbleef ik in de Orange Drive Manor, een hostel in een zijstraatje van de Hollywood Boulevard aka Walk of Fame. Vanuit daar kun je bv Universal Studios vij makkelijk bezoeken, dat zou ik dan ook zeker doen en een hele dag voor uitrekken. Uiteraard naar Venice Beach en Santa Monica. Rondrijden door Beverly Hills en Bell Air, Rodeo Drive.
Ik hoor vaak dat de Getty Center ook een aanrader is (ben er zelf nog nooit geweest) dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

Zijn jullie afhankelijk van OV?
Libertad o la Muerte!
Stepni
Amerika-ontdekker

Bericht door Stepni »

Nee, we hebben een auto tot onze beschikking.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Ah, dat is beter. Dan zou je kunnen overwegen om een dagje naar San Diego te gaan, dat is ongeveer twee uur rijden vanaf LA (maar, het verkeer is idioot en je kunt maar zo langer bezig zijn daardoor). Eventueel kun je dan ook naar Seaworld. Veel plezier en voorpret alvast!
Libertad o la Muerte!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ik zou in mijn auto stappen en naar Las-Vegas gaan voor een paar dagen :)
Of de andere kant op naar San-Fransico, ook heel erg mooi. Persoonlijk vind ik LA geen leuke stad.

Wat ik je ook aan kan raden is een valse ID regelen waar op staat dat je 21 bent, dat maakt het leven een stuk
aangenamer in de USA. (alleen weet ik niet of je problemen krijgt als ze je snappen)
can't wait to travel again.....
wendy1
Amerika-ontdekker

Bericht door wendy1 »

Wij vonden de grote shoppingmal in Beverly hills prachtig.

Op sunset boulevard ligt een hele goede mexicaans restaurant, acapulco. Google er maar eens op.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

ndekker schreef:Wat ik je ook aan kan raden is een valse ID regelen waar op staat dat je 21 bent, dat maakt het leven een stuk
aangenamer in de USA. (alleen weet ik niet of je problemen krijgt als ze je snappen)
Ehm, deze 'tip' lijkt mij niet zo'n goed idee... (Het lijkt me ook niet de vraag of je problemen krijgt, maar welke)
Stepni
Amerika-ontdekker

Bericht door Stepni »

Nou de tip over het vervalse van id laat ik achterwege. San Diego lag sowieso op het programma, mijn vriendin is daar geboren en heeft er een lange tijd gewoond. Bedankt voor jullie tips :D
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

9 dagen LA lijkt mij veel. Als je daar dan toch bent zou ik er enkele dagen op uit trekken met de wagen. Er is zoveel in de buurt (Grand Canyon, Death Valley, Sequoia Park, Yosemite, Las Vegas, San Francisco). Alles hangt er natuurlijk vanaf wat je interesses zijn en hoeveel tijd je in de wagen wil spenderen.

In LA zelf hebben wij surflessen genomen. Was wel duur maar wel leuk om te doen. Als je graag sport ziet kan je ook naar een baseball wedstrijd gaan.
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Er is genoeg te doen en beleven in en om LA om 9 dagen gevuld te krijgen hoor... Leuke dingen om te doen en bezoeken:
Farmers Market en The Grove
Venice Beach (vooral op zondag)
Santa Monica vooral rondom 3rd street promenade & the pier
Huur aan het strand een fiets of roller blades en ga daarop of mee een stuk de boulevard af richting Malibu bijvoorbeeld
Hollywood Boulevard, the walk of fame natuurlijk
Je kunt ook opnames van tv shows live bijwonen, gratis
Rondleiding door een filmstudio (Warner Bros in Burbank o.a. deze wel reserveren vooraf)
Als je van shoppen houdt: Outlet center in Camarillo (maar als je toch naar SD gaat, ook daar is een groot Outletcenter)
West Hollywood enz enz...

Veel plezier en een goeie reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer