Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe forumversie online!
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Nieuwe forumversie online!
Sorry, maar ik kan ook niet overlopen van enthouisiasme voor de nieuwe layout.
Ik schrok ook behoorlijk omdat ik nergens een melding heb gezien dat er een nieuwe update zou komen.
De Avatars mogen van mij ook weer naar links geplaatst worden.
Verder vind ik het vele wit op de pagina en onduidelijke overgang van de berichten onrustig aan de ogen.
Zoals ik in de vele berichten heb kunnen lezen zijn er ook een hoop positieve veranderingen, maar die heb ik nog niet uit kunnen proberen omdat ik steeds de verbinding kwijtraak als ik naar een ander onderwerp klik.
Krijg steeds de melding dat de server niet beschikbaar is.
Ben benieuwd of het nu makkelijker is om een afbeelding te plaatsen.
Groetjes,
Sonja
Ik schrok ook behoorlijk omdat ik nergens een melding heb gezien dat er een nieuwe update zou komen.
De Avatars mogen van mij ook weer naar links geplaatst worden.
Verder vind ik het vele wit op de pagina en onduidelijke overgang van de berichten onrustig aan de ogen.
Zoals ik in de vele berichten heb kunnen lezen zijn er ook een hoop positieve veranderingen, maar die heb ik nog niet uit kunnen proberen omdat ik steeds de verbinding kwijtraak als ik naar een ander onderwerp klik.
Krijg steeds de melding dat de server niet beschikbaar is.
Ben benieuwd of het nu makkelijker is om een afbeelding te plaatsen.
Groetjes,
Sonja
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat ligt er dus maar aan hoe de kleuren zijn afgestemd op je monitor. Ik heb zo'n flatscreending en Martijn heeft nog een monitor met een grote kont erachter. Ik dacht dat de achtergrond alleen maar wit was, totdat ik bij Martijn op de monitor ging kijken. Wat een verschil! Daar zie je heel mooi het blauwe overkomen en bij mijn monitor dus totaal niet.Petra/VS schreef:Mag ik even een van de weinigen zijn, die het forum zo veel makkelijker vindt lezen? De berichtjes vind ik door het kleurverschil makkelijk te onderscheiden, de schrijver kun je bovenaan zien.
Martijn is gaan kijken naar mijn kleurtinten, maar hij krijgt het niet voor elkaar

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ook ik ben nog niet erg enthousiast... vind het nogal onrustig lezen, maar dat zal ook wel wennen zijn.
De avatars links gaven je inderdaad het idee dat diegene aan het woord was. Je moet nu echt zoeken wie erbij hoort.
Het overzicht van de forums (startpagina) laat de onderwerpen er niet uitspringen, vind ik.
Groeten, eva
De avatars links gaven je inderdaad het idee dat diegene aan het woord was. Je moet nu echt zoeken wie erbij hoort.
Het overzicht van de forums (startpagina) laat de onderwerpen er niet uitspringen, vind ik.
Groeten, eva
Op de mac zie ik ook duidelijk 2 kleurtinten blauw. Op de PC hebben we ook een flatscreen, daar is het minder duidelijk (niet wit). Ik vind de PC sowieso veel te schel, ben helemaal niet tevreden daarover (we hebben de brightness al bijgesteld), vooral in de avond is het erg schel.SpaceAce schreef: Dat ligt er dus maar aan hoe de kleuren zijn afgestemd op je monitor. Ik heb zo'n flatscreending en Martijn heeft nog een monitor met een grote kont erachter. Ik dacht dat de achtergrond alleen maar wit was, totdat ik bij Martijn op de monitor ging kijken. Wat een verschil! Daar zie je heel mooi het blauwe overkomen en bij mijn monitor dus totaal niet.
Martijn is gaan kijken naar mijn kleurtinten, maar hij krijgt het niet voor elkaarIk zal er dus maar aan moeten wennen dat ik vrijwel niets zie van die mooie blauwe kleuren... Ik zie in ieder geval helemaal niets van die scheiding waar jij het over hebt (behalve als ik bij Martijn op de monitor kijk dus)
PS: ik vind de spellingscontrole wel tof ....
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op de Flatscreen hier op m'n werk zie ik wel verschillende kleuren. Maar het blijft een heel subtiel verschil tussen een soort grijzig blauw en lichtblauw.Sandy schreef:Op de mac zie ik ook duidelijk 2 kleurtinten blauw. Op de PC hebben we ook een flatscreen, daar is het minder duidelijk (niet wit). Ik vind de PC sowieso veel te schel, ben helemaal niet tevreden daarover (we hebben de brightness al bijgesteld), vooral in de avond is het erg schel.
Echt duidelijk is anders

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
De spellingscontrole heb ik nog niet gevonden, hoe werkt die?Sandy schreef: PS: ik vind de spellingscontrole wel tof ....
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo,
Mag ik ook even mijn eerlijke commentaar geven op de serieuze gedaante wisseling van het forum. Uiteraard is af en toe eens vernieuwen goed. Het implementeren van nieuwe zaken om het forum nog te verbeteren kan alleen maar aangemoedigd worden. Het zal dan ook voor de beheerders een blijvende stimulans zijn om het forum te blijven optimaliseren zodat we met zijn allen gegevens en informatie kunnen blijven uitwisselen.
En zoals bij elke vernieuwing is het wennen, maar binnen een paar weken kraait wss niemand er nog om. Toch hoop ik dat de beheerders rekening houden met de opmerkingen van de gebruikers. Het vorige forum was zeer overzichtelijk, mede door de kleurbepalingen en plaatsing van de avatars. Ik vind het nieuwe forum nu ook iets minder overzichtelijk. Je ziet moeilijk de scheiding tussen twee berichten. Ook de avatar die rechts staat is niet meteen handig.
Toch blijft voor mij de inhoud belangrijker dan de verpakking en zal ik met even veel plezier het forum blijven raadplegen en constructief meewerken aan de discussies.
mvg,
Hans
Mag ik ook even mijn eerlijke commentaar geven op de serieuze gedaante wisseling van het forum. Uiteraard is af en toe eens vernieuwen goed. Het implementeren van nieuwe zaken om het forum nog te verbeteren kan alleen maar aangemoedigd worden. Het zal dan ook voor de beheerders een blijvende stimulans zijn om het forum te blijven optimaliseren zodat we met zijn allen gegevens en informatie kunnen blijven uitwisselen.
En zoals bij elke vernieuwing is het wennen, maar binnen een paar weken kraait wss niemand er nog om. Toch hoop ik dat de beheerders rekening houden met de opmerkingen van de gebruikers. Het vorige forum was zeer overzichtelijk, mede door de kleurbepalingen en plaatsing van de avatars. Ik vind het nieuwe forum nu ook iets minder overzichtelijk. Je ziet moeilijk de scheiding tussen twee berichten. Ook de avatar die rechts staat is niet meteen handig.
Toch blijft voor mij de inhoud belangrijker dan de verpakking en zal ik met even veel plezier het forum blijven raadplegen en constructief meewerken aan de discussies.
mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Ik snap overigens de reactie wel van de avatars rechts. Ik vond het eerst wel leuk, weer eens wat anders. Maar ik merk nu dat je toch heel bewust naar rechts moet kijken om te zien van wie het bericht is. De naam staat inderdaad wel bovenaan het bericht, maar daar moet je ook bewust naar kijken. Voorheen las je het bericht en in 1 oogopslag wist je van wie het bericht was door de avatar. Je hoefde er niet bewust naar te kijken. Het waren duidelijke herkenningsberichten. Plus dat het doorgaans wel de norm is op op fora (ben zelf nog niet eerder een forum tegengekomen met de avatar rechts). Ik zou er persoonlijk uiteindelijk wel aan kunnen wennen. Ik merk nu ook dat het iets meer moeite is.
Toch denk ik dat alle veranderingen ook een kwestie van gewenning is .. over een paar weken weet je niet beter ...
Ik zou zeker niet terug willen naar het oude, er zijn veel verbeteringen en veel meer (leuke) opties toegevoegd met deze upgrade!
Toch denk ik dat alle veranderingen ook een kwestie van gewenning is .. over een paar weken weet je niet beter ...
Ik zou zeker niet terug willen naar het oude, er zijn veel verbeteringen en veel meer (leuke) opties toegevoegd met deze upgrade!
Sandy
Als je het bericht typt .. en je maaaaaakt een fout, dan komt er een rode streep onder te staan. Heel makkelijk!Eagle schreef:De spellingscontrole heb ik nog niet gevonden, hoe werkt die?Sandy schreef: PS: ik vind de spellingscontrole wel tof ....
Met rechtermuisknop krijg je dan de spellchecker of spellingssuggesties ..
Dus alleen in het venster waar je het bericht typt. Als je het eenmaal het bericht hebt gepost, zie je het niet in je scherm.
Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
En zo komen we met wat tips weer een stuk verder. Ik zie mijn spellingscontrole ondanks wat bewust gemaakte fouten nog niet werken ... moet dat ergens ingesteld worden?
De tip van links openen met de rechtermuisknop is ook een handige. Die avatars, ja, dat is wel heel erg wennen, maar verder vind ik het wel heel strak mooi allemaal
De codes in het spellenforum mis ik wel ...
De tip van links openen met de rechtermuisknop is ook een handige. Die avatars, ja, dat is wel heel erg wennen, maar verder vind ik het wel heel strak mooi allemaal

De codes in het spellenforum mis ik wel ...
Sorry sandy, heb het geprobeerd, maar bij komt er geen rode lijn onder. Moet je dit ergens instellen misschien.Sandy schreef:Als je het bericht typt .. en je maaaaaakt een fout, dan komt er een rode streep onder te staan. Heel makkelijk!Eagle schreef: De spellingscontrole heb ik nog niet gevonden, hoe werkt die?
Dus alleen in het venster waar je het bericht typt. Als je het eenmaal het bericht hebt gepost, zie je het niet in je scherm.
Hey vreemd, ik heb niets ingesteld ... Blijkbaar kan het o.a. alleen op de Mac ..
Ik heb het net geprobeerd op onze andere PC en daar heb ik ook geen spellchecker
Ik heb het net geprobeerd op onze andere PC en daar heb ik ook geen spellchecker
- Bijlagen
-
- spellchecker.jpg (53.81 KiB) 1017 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Sandy op 03 jan 2008, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gebruik je niet toevallig Firefox? Want daar zit dat standaard in...Sandy schreef:Als je het bericht typt .. en je maaaaaakt een fout, dan komt er een rode streep onder te staan. Heel makkelijk!

Laatst gewijzigd door Njit op 03 jan 2008, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gebruik firefox 2.0.0.11 maar daar zit het dus niet in, of het moet ergens ingesteld owrden daar heb ik (nog) niet naar gekeken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rechtermuisknop in een invul-veld en dan staat ergens onderaan Woordenboek toevoegen.mirdj schreef:Ik gebruik firefox 2.0.0.11 maar daar zit het dus niet in, of het moet ergens ingesteld owrden daar heb ik (nog) niet naar gekeken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad een Apple ding Sandy, je hebt vermoedelijk de spell checker in Safari aanstaan.
Mooi he, zo'n Mac, je ziet alle kleurtjes, je hebt een spellingscontrole.......
(grapje mensen, nu niet gelijk gaan roepen dat dat ook in Windows werkt!!)
De foto upload functie is ook mooi trouwens, vind ik echt een aanwinst!
Mooi he, zo'n Mac, je ziet alle kleurtjes, je hebt een spellingscontrole.......

De foto upload functie is ook mooi trouwens, vind ik echt een aanwinst!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben alleen benieuwd wat de limiet is voor het aantal attachments (default is 50 mb totaal, 256 kb per afbeelding = minimaal 200 foto's, meestal meer)Pete.Z schreef:De foto upload functie is ook mooi trouwens, vind ik echt een aanwinst!
En de maximale breedte mag van mij ook wel wat groter (staat nu op de standaard grootte van 400px. Dan krijg je dus een scrollbar bij afbeeldingen groter dan 400px breed).
Absoluut!Pete.Z schreef:Dat is inderdaad een Apple ding Sandy, je hebt vermoedelijk de spell checker in Safari aanstaan.
Mooi he, zo'n Mac, je ziet alle kleurtjes, je hebt een spellingscontrole.......![]()

Sandy
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je, gelijk maar even zowel het engelse als nederlandse woordenboek geinstalleerd.Njit schreef:Rechtermuisknop in een invul-veld en dan staat ergens onderaan Woordenboek toevoegen.mirdj schreef:Ik gebruik firefox 2.0.0.11 maar daar zit het dus niet in, of het moet ergens ingesteld owrden daar heb ik (nog) niet naar gekeken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Als ik op de foto van jouw kat klik, krijg ik de foto wel - zonder scrollbar - volledig in beeld.Mirdj schreef:]Ben alleen benieuwd wat de limiet is voor het aantal attachments (default is 50 mb totaal, 256 kb per afbeelding = minimaal 200 foto's, meestal meer)
En de maximale breedte mag van mij ook wel wat groter (staat nu op de standaard grootte van 400px. Dan krijg je dus een scrollbar bij afbeeldingen groter dan 400px breed)
Handig systeem, ik heb het ook even getest met een routekaartje wat ik nog in mijn PC had zitten. Het lijkt alsof je moet scrollen om het kaartje compleet te krijgen, maar met één klik heb je het volledig in beeld. Handig voor het routekaartjestopic!
- Bijlagen
-
- Routekaartje Peter en Paula.JPG (137.53 KiB) 868 keer bekeken