Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Canada...!?!?
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
Re: Emigreren naar Canada...!?!?
Zo dat zijn nog eens reacties! Jullie hebben gelijk [op JanJaap na, zoals altijd], mijn post komt toch wat hatelijk over nu ik 'm zo lees. Zo was hij niet bedoeld, mijn excuses.
Ik wilde alleen maar zeggen dat er altijd wordt gezegd: "Immigranten doen het werk dan Amerikanen niet willen doen." Dus dat betekent bijvoorbeeld eten bezorgen per fiets etc. Maar ik weet zeker dat ik daar geen visum voor zou krijgen, ook al zou ik fietskoerier in de VS willen worden.
En over zwervers: Nee, ik ken hun verhalen niet. Maar over het algemeen heb ik geen medelijden met ze, want als je op straat komt te leven heb je dan in de meeste gevallen aan jezelf te danken. In Nederland meer dan in de VS uiteraard, want als je in Nederland dakloos bent, moet je het wel heel graag willen met de verzorgingsstaat die wij hebben.
Iedereen die ook maar een beetje z'n best doet, hoeft niet op straat te leven.
Ik wilde alleen maar zeggen dat er altijd wordt gezegd: "Immigranten doen het werk dan Amerikanen niet willen doen." Dus dat betekent bijvoorbeeld eten bezorgen per fiets etc. Maar ik weet zeker dat ik daar geen visum voor zou krijgen, ook al zou ik fietskoerier in de VS willen worden.
En over zwervers: Nee, ik ken hun verhalen niet. Maar over het algemeen heb ik geen medelijden met ze, want als je op straat komt te leven heb je dan in de meeste gevallen aan jezelf te danken. In Nederland meer dan in de VS uiteraard, want als je in Nederland dakloos bent, moet je het wel heel graag willen met de verzorgingsstaat die wij hebben.
Iedereen die ook maar een beetje z'n best doet, hoeft niet op straat te leven.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Fijn dat je je post niet zo bedoelde, ik begrijp je frustratie wel, als je zo graag in Amerika wilt wonen en dat 1,2,3 niet direct zal gaan lukken.
Toch wil ik je vragen om je toch eens te verdiepen in de zwervers op straat.
Het zijn toch meestal mensen met een beperking, lichamelijk, geestelijk, een trauma.
Wat te denken van een militair die in wat voor oorlog gevochten heeft voor zijn land en zijn benen verloren heeft, waar moet deze persoon naar toe, als hij medisch gezond verklaard wordt en geen één werkgever hem aan wilt nemen.
Zelfde met een persoon zonder lichamlijke verwonding,maar met een erg geestelijk trauma.
Je kan dus nooit zomaar stellen dat het iemand zijn eigen schuld is, het zijn een heleboel factoren die mee spelen.
Soms hebben ze al meer dan hun best gedaan.
Toch wil ik je vragen om je toch eens te verdiepen in de zwervers op straat.
Het zijn toch meestal mensen met een beperking, lichamelijk, geestelijk, een trauma.
Wat te denken van een militair die in wat voor oorlog gevochten heeft voor zijn land en zijn benen verloren heeft, waar moet deze persoon naar toe, als hij medisch gezond verklaard wordt en geen één werkgever hem aan wilt nemen.
Zelfde met een persoon zonder lichamlijke verwonding,maar met een erg geestelijk trauma.
Je kan dus nooit zomaar stellen dat het iemand zijn eigen schuld is, het zijn een heleboel factoren die mee spelen.
Soms hebben ze al meer dan hun best gedaan.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Helaas ook in Nederland word je van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ken iemand die op het puntje stond om op straat gezet te worden met 2 kleine kinderen. Ze was al 2 jaar bezig met instanties om van alles en nog wat te regelen, maar de instanties werken gewoon langs elkaar heen waardoor ze, op 2 dagen na, op straat had komen te staan en waardoor?? Omdat haar ex weigerde alimentatie te betalen en zij daardoor allerlei financiele problemen kreeg. Ze is gezond en het werk dat haar werd aangenomen pakte ze graag aan maar het was niet genoeg om haarzelf en 2 kleine kinderen te onderhouden, voornamelijk omdat ze niet in de positie was om fulltime te gaan werken. Haar ouders zijn overleden en ze had verder niemand om op terug te vallen. Gelukkig liep ze net op tijd de juiste persoon tegen het lijf die haar wel kon helpen. Dit gaat dus over een persoon die geestelijk en lichamelijk helemaal in orde is, maar toch op de een of andere manier dusdanig in de problemen is gekomen waardoor ze maar een paar stappen van een leven op straat was. Ik wil dus niet eens weten waar mensen met een geestelijke en/of lichamelijke aandoening in dit land tegenaan lopen.
Aan de andere kant lag er onder de bibliotheek in Rotterdam een man die miljonair is, hij is volgens mij ondertussen overleden. Die heeft er bewust voor gekozen om op straat te leven, ook die mensen zijn er.
Aan de andere kant lag er onder de bibliotheek in Rotterdam een man die miljonair is, hij is volgens mij ondertussen overleden. Die heeft er bewust voor gekozen om op straat te leven, ook die mensen zijn er.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2854 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 6 Reacties