Dennis schreef:De nieuwste versie van de forumsoftware is nu online geplaatst, met dank aan onze hardwerkende techmod Sander!

De komende dagen zullen we nog wat moeten testen en kleine foutjes wegwerken, dus wees niet ongerust als iets niet 100% functioneert. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties, dus laat me weten wat je ervan denkt!
Dank aan Sander voor al zijn werk in deze.
Dat er verder getest moet worden en dat er onvolkomenheden aangepast moeten worden, is natuurlijk duidelijk bij zo’n grote verandering.
Gisteravond heb ik na de upgrade even rondgesurft over het forum, vanmorgen weer en nu ook al weer een tijdje, maar ik kan nog niet echt enthousiast zijn. Sorry!
Natuurlijk moet ook ik wennen aan de nieuwe lay-out, maar op de één of andere manier is het beeld te onrustig, niet duidelijk afgescheiden berichten, ik weet het niet precies, maar het komt op mij (nog) niet lekker over. Ik merkte aan mijzelf, dat ik bij de derde keer inloggen weerstand had om het forum op te gaan.
Ik wil niet alleen maar negatief zijn hoor. Ik zie ook wel andere leuke toepassingen, die in dit, en het andere topic over de vernieuwing, naar voren zijn gebracht.
Njit schreef:Misschien een idee om Subsilver2 ook als mogelijke forumstijl toe te staan?
Deze lijkt het meeste op het oude forum. Of deze:
http://demo.phpbb3styles.net/fisubsilver2
Persoonlijk vind ik avatars aan de rechter kant niet echt een verbetering. Dit was ook zo krom met vbulletin - snel weer terug veranderd.
Al door menigeen aangegeven, ook ik vind de opmaak met de avatars aan de rechterzijde zeker geen verbetering. De forumstijl, die Njit hier aangeeft, zou voor mij een verbetering zijn ten opzichte van de huidige stijl.
Jasmino schreef:Aan elke verandering moet je natuurlijk enorm wennen, vooral als je bijna blind op het oude forum kon surfen. En dat heeft gewoon even tijd nodig....
Mijn eerste reactie was "help", maar inmiddels ben ik alweer gekalmeerd

. Je moet natuurlijk met de tijd meegaan, en techniek maakt nu eenmaal een vooruitgang.
De layout vind ik, en dat is natuurlijk heel persoonlijk, niet echt een verbetering. Het oude forum vond ik veel overzichtelijker, de scheiding tussen de verschillende posts was duidelijker, en ik vind het persoonlijk onhandig dat de avatars nu rechts staan in plaats van links. En dat laatste is denk ik hetgene waaraan ik het meest moet wennen. Ik ben actief op meerdere forums, en alleen bij dit forum staat de avatar nu rechts, dat vind ik wel jammer.
Met het in rood aangegeven ben ik het eens.
kastelke schreef:lelie schreef:Ook vind ik het niet zo mooi dat de avatars rechts staan.
Bij mij gaat het niet eens om 'mooi' , maar vooral om praktisch. Wij zijn gewend om van links naar rechts te lezen. Dus vroeger zag je de avatar en dan las je de tekst. Je hoorde als het ware die andere persoon dat zeggen.
Nu lees je een stuk tekst, en dan ga je kijken "Wie zegt dat?".
Komt zo onnatuurlijk over voor mij.
Kan dat gewijzigd worden? Zijn er nog mensen die daar voorstander van zijn indien dat mogelijk is?
Hiervoor ben ik voorstander.
Aïda schreef:Wat ik echt heel irritant vind is dat als je op een link klikt (van een weblog of als iemand een link geeft naar een site voor meer informatie) deze in hetzelfde window opent, vroeger was dat in een nieuw window en véél makkelijker.
Dit vind ik ook erg hinderlijk.
Beschouw dit s.v.p. als opbouwende kritiek en zoals ik bovenaan al liet weten, ik heb er begrip voor, dat één en ander nog fijngeslepen moet worden.
Dennis en Sander, succes en hartelijk dank voor al jullie inzet en het mogelijk maken van dit fantastische forum.