Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het highschoolyear van Applejuice

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch zou ik me niet echt blindstaren op die religie (ik weet het, ik was ook degene, die je erop attent maakte, dat het er meer religieus is ;)). De mensen in het zuiden zijn over het algemeen enorm gastvrij en (vind ik) meestal de aardigste Amerikanen.

En overal in het land heb je de kans bij streng religieuze mensen terecht te komen. Zo kwam een vriend van ons bij een streng Joods Orthodox gezin dichtbij New York terecht. Dat was echt een ramp voor hem, al kon hij de stad in.

Wat ook leuk is aan het zuiden is de cultuur, de barbecues, potlucks e.d.

Zo, heb ik je vast nog meer aan het twijfelen gebracht ;). Ik denk, dat je gewoon een lootje moet trekken en dat als regio opgeven. Eigenlijk maken ze je het, door een keuze te geven, moeilijker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fargo
Amerikafan

Bericht door Fargo »

Petra/VS schreef:Eigenlijk maken ze je het, door een keuze te geven, moeilijker.
Vind ik ook. En omdat je nu gaat rondvragen en veel research gaat doen over de verschillende regio's omdat je nog altijd niet hebt besloten, ga je je keuze laten afhangen van details die in werkelijkheid wel eens niet zouden kunnen voldoen aan je verwachtingen.

Maak zo snel mogelijk een keuze en verdiep je dan in de regio waar je komt te zitten. Hoe dan ook, je gaat ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring tegemoet!
I'm going where the sun keeps shining, through the pouring rain
Going where the weather suits my clothes
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik vindt ook dat je je er niet blind op moet staren. Als ik bedenk hoe het al verschilt in een straal van 50 km. Als je bv hier in Ithaca op school zou zitten, zit je met zo'n 2000 andere studenten van alle mogelijke nationaliteiten. Als je 15 km verderop zit, zit je op een school van 900 studenten, maar daarom nog niet minder leuk. Je moet het uiteindelijk zelf maken. Succes ermee, en laat even weten wat je besluit, en waar je terecht komt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Zo, ik schop m'n eigen topic maar weer even omhoog :wink:

Ik heb net m'n interview gehad, en na lang wikken en wegen ben ik dan toch voor North-East gegaan. Waarom? Geen idee eigenlijk! :P Maar ik heb toch een beetje het idee dat ze daar iets losser zijn, en niet zo heel erg streng gelovig..

Ik heb wel aangegeven dat als het in die regio niet lukt, ik het niet erg vind als ze in een andere regio gaan zoeken.

Dus nu kan het lange wachten op de acceptatie en mijn gastgezin beginnen!

Heel erg bedankt nog wel voor al jullie informatie enzo, heb er toch best veel aangehad :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Sabine, ik heb van je moeder gehoord dat je voor het Noordoosten gekozen hebt.
Leuk hoor, die streek kennen we nog niet, dus nu moeten we je wel op gaan zoeken. :D

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

vana schreef:Hoi Sabine, ik heb van je moeder gehoord dat je voor het Noordoosten gekozen hebt.
Leuk hoor, die streek kennen we nog niet, dus nu moeten we je wel op gaan zoeken. :D

Marjon
Wij hebben de laatste weken door het Noordoosten getoerd en zitten nu in New York City. Goede keus denk ik! Alles is hier niet zo ver uit elkaar, er is veel te zien en te beleven en wij hebben genoten hier!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ah Sabine, je hebt voor mijn deel gekozen - leuk! Laat ons weten waar je uiteindelijk terecht komt. Mocht het Boston zijn, dan kom je maar langs, een bakkie halen!
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar ik up dit topic even :wink:

Ik ben vandaag geaccepteerd door de partnerorganisatie, het is nu dus 100% zeker dat ik ga. :D Ik ben ook, zoals ik wilde, ingedeeld bij de regio North-East. Daar start nu dus de grote zoektocht naar een gastgezin :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gefeliciteerd Sabine.

Misschien kun je de link van je weblog even in je onderschrift zetten, dan kan iedereen meelezen hoe de vorderingen zijn.
Wat een aardige dingen schrijven ze over je op AYUSA (heb je ze omgekocht? :D :wink: )

Marjon
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Goed idee ;)

Maar ik moet zeggen, nee, ik heb Ayusa niet omgekocht :P Iedereen wordt echt ontzettend opgehemeld, op die site lijkt echt iedereen het perfecte kind! Maar het is wel grappig om te lezen :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Gefeliciteerd Sabine, en wat ziet je weblog er goed uit!
Sandy
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Applejuice schreef:Maar ik moet zeggen, nee, ik heb Ayusa niet omgekocht :P Iedereen wordt echt ontzettend opgehemeld, op die site lijkt echt iedereen het perfecte kind! Maar het is wel grappig om te lezen :wink:
Lijkt me erg raar om zo over jezelf te lezen. Lijkt wel een beetje een dieren-asiel zo :)

Afbeelding

vs

Afbeelding

Maar heel veel plezier gewenst daar!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Hoi Sabine,

Ik heb net gereageerd op je blog. Ziet er leuk uit! Weet je dat de zoon van Oldie (Erik) hier op het forum volgend jaar ook met Travel Active naar de States gaat. Wellicht ken je hem al van de meeting of zo.

Maar zo niet: hun website is http://www.ruisch.net . Wij hebben Koen en zijn vader en zus afgelopen voorjaar ontmoet tijdens onze USA-reis.

Groetjes,
Monique
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt!

Monique, ik heb het lettertype op mijn blog vergroot, ik hoop dat het nu wel wat beter leesbaar is! En Koen ken ik inderdaad van de meeting, en ook via het forum van Travel Active. Wat grappig zeg!

Even een vraagje aan een moderator: is het misschien mogelijk om van dit topic m'n algemene highschoolyear topic te maken? Ik vind het namelijk leuk om de mensen hier ook op de hoogte te houden, maar het gaat inmiddels niet echt meer op mijn regiokeuze ;)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Sabine, dit leest inderdaad veel fijner. Leuk dat je Koen al kent :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Applejuice schreef:Even een vraagje aan een moderator: is het misschien mogelijk om van dit topic m'n algemene highschoolyear topic te maken?
Is gebeurd.
Ik heb het topic ook verplaatst naar 'tijdelijke immigratie' omdat ik het daar beter thuis vond horen.

Elke, moderator
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Veel plezier in de States hoor Sabine. Onze zoon is in 2005/2006 geweest(in Wisconsin) en hij denkt er met veel plezier aan terug.

Ik ben benieuwd waar je terecht gaat komen ik heb een tijd in Boston gewoond.

Alvast heel veel plezier!!! :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Re: Het highschoolyear van Applejuice

Zo, ik schop even dit topic omhoog hoor!

Ik heb namelijk een gastgezin! Ik heb even het bericht van m'n web-log gekopieerd:

Ik ben geplaatst in Middletown, Delaware. Delaware ligt in het Noord-Oosten van de Verenigde Staten. Middletown heeft ongeveer 6000 inwoners, en het ziet eruit als een heel leuk dorpje, een hele hechte community. Als ik in augustus aankom is er het 'Peach Festival', waar mensen 'food and goodies' in perziksmaak verkopen. Sounds wonderful, right? ;)

Ik kom terecht bij de familie Townsand (oid). De familie bestaat uit vader Michael en moeder Stacy. Ze hebben een zoontje van 9: Paul. De vader houdt van cooking, en ze houden ook allemaal van swimming. Ze hebben namelijk ook een swimmingpool in hun tuin! Jessica vertelde nog veel meer aan de telefoon, maar ik ben het allemaal even vergeten ;)

Verder kom ik op Middletown High School. Deze heeft momenteel zo'n 2000/3000 leerlingen. Maar aangezien de school zo groot is wordt hij in augustus misschien gesplitst oid, dus dan zijn er waarschijnlijk iets minder leerlingen. Al met al: het blijft een vrij grote school. Mijn school begint 18 augustus, dus ik vertrek bijna zeker op 13 augustus.

Het klinkt allemaal echt helemaal super! En Middletown ligt ook vlak bij Baltimore, Washington DC en Philadelphia en het ligt op zo'n 3 uur van NYC! Ik ben er zo ontzettend blij mee! :D

Middletown ligt hier:
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo, nu wordt het toch weer plots nog veel concreter, niet?
Ga je de komende maanden al contact opnemen met deze mensen, om elkaar zo al wat beter te leren kennen?
Fijn dat je nu al weet waar je terecht komt, soms hoor je wel eens dat mensen maar 1 week op voorhand weten wie hun gastgezin is...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

:dance: :dance: :dance: :dance: :beerchug: :beerchug: :dance: :dance:

Natuurlijk had ik je al aan de telefoon gehad Sabine, maar ik wil je toch nog even van harte feliciteren.
Volgens mij kom je op een geweldige plek terecht als ik het allemaal zo lees. Ik ken Delaware helemaal niet maar daar komt vast verandering in.
Want Ger, Joyce en ik (en misschien zelfs Nick ) gaan er alles aan doen om je daar even op te komen zoeken.
Het gaat vast een geweldig jaar worden!

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer