Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickets NY Yankees

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Dries Molemans
Amerikafan
Contacteer:

Tickets NY Yankees

Bericht door Dries Molemans »

Hoi,

Wij zijn in NY als de Yankees tegen de Texas Rangers spelen. (30 juni '08 ) Wij willen hier héél graag naartoe. Maar onze vraag is nu: waar bestel ik ze best? Nu al online (met de nodige leveringskosten), of wachten? Wij gaan helemaal voor de sfeer, wat voor plaatsen raden jullie aan?
Alle tips zijn welkom!
paulmadejong
Amerika-ontdekker

Bericht door paulmadejong »

In juni 2003 ben ik met mijn vader naar NYY tegen de Red Sox geweest. Kaarten via internet besteld en betaald, ging toen via de Yankees website en iets van ticketworld.com ofzo. Kaarten op de dag van de wedstrijd bij het stadion opgehaald en genoten van de wedstrijd. Kosten vielen reuze mee, iets van $80 (lage dollar :)) in totaal.

Erg jammer alleen dat de wedstrijd op de dag van aankomst was en wij dus met een jetlag zaten. Nog jammerlijker was dat de wedstrijd 3 keer werd onderbroken vanwege bliksem en wij bij een stand van 0-0 maar naar het hotel zijn gegaan. Als of het nog niet erger kon bleek de volgende dag dat de Red Sox met 2-10 hadden gewonnen.....
Afbeelding
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

paulmadejong schreef:Als of het nog niet erger kon bleek de volgende dag dat de Red Sox met 2-10 hadden gewonnen.....
Mooie uitslag, elke nederlaag van de MFY is er één. :lol:
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Leuk idee, de Yankees; Zeker doen!

http://www.yankees.com

En inderdaad aanklikken bij levering "international Will Call". Dan kun je op dag van de wedstrijd de kaartjes ophalen bij de loketten. Volgens mij kost dat niet veel of zelfs niks.

Belangrijk:
* Voor afhaal tickets moet je je identificeren EN de creditcard tonen waarmee je besteld hebt.
* (Rug)tassen mogen NIET mee het stadion in (spreek uit ervaring)
* Overlevingstip: zeg NIKS positiefs over Boston of Massachussetts. Then you'll be fine.

Ik ben zelf 2 of 3 keer bij de Yankees geweest (nee, ik weet echt niet meer of ik twee of drie keer geweest ben), maar het is echt een geweldige ervaring. Voordeel is wel als je de spelregels van de sport kent, anders heb je het wel gezien na 2 innings. Een wedstrijd kan 3 uur duren (of 6 uur, zoals ik eens had; lange innings, verlengingen).

Ben ook bij de Mets geweest en bij een keer of zes bij de NY Knicks (basketball). Hoewel ik basketball een leukere sport vind, is een honkbalwedstrijd toch veel leuker om mee te maken.

Vergeet niet tijdens de 7th inning stretch time mee te zingen met Take Me Out To The Ball Game en het God Bless America ;-)
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

StageNYCfall2007 schreef:Leuk idee, de Yankees; Zeker doen!

En inderdaad aanklikken bij levering "international Will Call". Dan kun je op dag van de wedstrijd de kaartjes ophalen bij de loketten. Volgens mij kost dat niet veel of zelfs niks.

;-)
Kan ik bv voor april nu al tickets kopen. Ik kom steeds terecht op deze pagina http://newyork.yankees.mlb.com/nyy/tick ... ricing.jsp verder vind ik het niet hoe ik het ticket moet aankopen. Of is dat mss nog te vroeg.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Uiteindelijk is het bestellen via ticketmaster, ook als je naar yankees.com gaat volgens mij. Wij zijn vorig jaar ook 3 keer geweest of zo. Uiteindelijk via stubhub.com gekocht, is een site waar seizoenkaarthouders kaartjes verkopen. Kan soms erg goedkoop zijn, dus ik zou zeggen probeer dat ook eens. Succes :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
StageNYCfall2007
Amerikafan

els70 schreef:
StageNYCfall2007 schreef:Leuk idee, de Yankees; Zeker doen!

;-)
Kan ik bv voor april nu al tickets kopen. Ik kom steeds terecht op deze pagina http://newyork.yankees.mlb.com/nyy/tick ... ricing.jsp verder vind ik het niet hoe ik het ticket moet aankopen. Of is dat mss nog te vroeg.
O ja, dat zal het wel zijn. Ik denk dat de "individual game tickets" nog niet te koop zijn voor het 2008-seizoen. Dus afwachten...
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Dries Molemans
Amerikafan
Contacteer:

Vraagje: In welke mate is het Yankee Stadium gewoonlijk gevuld? Ik kan me niet voorstellen dat daar wekelijks 57000 mensen komen kijken... of heb ik het mis?
Wij gaan naar een wedstrijd tegen de Texas Rangers. Eigenlijk geen idee of dit een topwedstrijd is of ééntje zonder animo... :oops:
StageNYCfall2007
Amerikafan

Amerikaanse sporters zijn niet zoals die voetbalwatjes in Europa - die een week plat moeten na een wedstrijd. Wekelijks?

Het basketballseizoen telt 82 wedstrijden + play offs en voorseizoen.
Het honkbalseizoen telt 162 wedstrijden + playoffs en voorseizoen.

De Yankees spelen niet wekelijks, ze spelen meestal zo'n 27, 28 wedstrijden per maand. Ze spelen dus dagelijks. De Knicks (basketball) spelen er 3 of 4 per week.

En ja, Yankee Stadium zit in principe altijd vol. Minstens 50,000 man, vaak meer. Als het een seizoenswedstrijd/playoffs betreft in ieder geval.

Het voorseizoen (Spring Training) weet ik niet, maar het zal ook wel volzitten dan.

PS) Wees er snel bij met tickets, want de kans is groot dat de kaartjes er extra snel uitvliegen voor komend seizoen. Het zal het laatste jaar zijn voor het legendarische Yankee Stadium. Extra veel New Yorkers zullen erbij willen zijn. De tickets voor de laatste seizoenswedstrijd zullen ongetwijfeld binnen secondes uitverkocht zijn via internet, en dan voor duizenden dollars weer te koop gezet worden.

En tenslotte: Koop maar gerust de goedkoopste 14 $ kaartjes (Tier Reserved Seating). Je zit dan in de hoogste plekken van het stadion, maar je hebt het mooiste uitzicht. En je kan alles goed zien.

* Individual Game Tickets gaan op z'n vroegst "eind januari" verkocht worden, sommigen zeggen dat dit zelfs pas in maart gebeurt. De meeste clubs gooien de tix in de verkoop rond 24/25 januari.
Laatst gewijzigd door StageNYCfall2007 op 19 dec 2007, 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Dries Molemans
Amerikafan
Contacteer:

30 juni is nog zooooo lang wachten.. :( :D
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Nou als ik zou gaan is het op 16 april.
Nog een vraag,zitten de suporters van de clubs apart zoals hier in Europa of allemaal te samen.
En bij de ticket verkoop zag ik dit staan Section:
Bleachers 55
Wat betekent Bleachers ?

:D
Dries Molemans
Amerikafan
Contacteer:

Els,

Kijk eens op deze link: http://newyork.yankees.mlb.com/nyy/ball ... ricing.jsp

Met een simpele klik in het respectievelijk vak, krijg je te zien hoe het er ongeveer zal uitzien.
StageNYCfall2007
Amerikafan

els70 schreef:Nou als ik zou gaan is het op 16 april.
Nog een vraag,zitten de suporters van de clubs apart zoals hier in Europa of allemaal te samen.
En bij de ticket verkoop zag ik dit staan Section:
Bleachers 55
Wat betekent Bleachers ?

:D
Ja, alle fans zitten gewoon door elkaar, en dat gaat uitstekend. De sfeer bij Amerikaanse sportevenementen is heel gebroederlijk. Een verademing.

Bleachers zijn de houten tribunes (banken) in een laag gedeelte tegenover de thuisplaat. Goedkoop, maar ik zal daar niet gaan zitten. Daar zitten meer de die-hard fans (de Bleacher Creatures). Maar je zit er wel redelijk dicht op t veld en hebt ongetwijfeld een mooi zicht op t stadion.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

StageNYCfall2007 schreef:Ja, alle fans zitten gewoon door elkaar, en dat gaat uitstekend. De sfeer bij Amerikaanse sportevenementen is heel gebroederlijk. Een verademing.
Kletskoek. Het ligt er maar net aan welke teams er tegen elkaar spelen en waar.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Jahoor, kletskoek.

Moet je eens in Nederland (of Europa gaan). Alle fans gescheiden, vast achter een hek. Altijd die dreiging van vechtpartijen.

Ik ben in de VS nu al een keer of tien maal naar sportwedstrijden geweest (baseball, basketball, icehockey), en ook bij beladen wedstrijden. De sfeer is ronduit geweldig. Ik weet niet waar je dat kletskoek vandaan haalt, want als je Europese voetbalwedstrijden vergelijkt met Amerikaanse drukbezochte sportevenementen... Dat is als dag en nacht.

Amerikanen zijn in het openbaren leven vele malen gedisciplineerder dan Europeanen (en vooral Nederlanders). Amerikanen respecteren autoriteit.

Zelfs bij Boston-NY in het basketball of baseball. Een rivaliteit waarbij Ajax-Feyenoord in het niets valt, maar nog steeds zit iedereen gewoon naast elkaar.

Daarnaast is de sfeer veel gezelliger. Iedereen komt gewoon om plezier te hebben, om een goede wedstrijd te zien. De sfeer is nooit naar zoals in Europa. Dat zal iedereen beamen.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

StageNYCfall2007 schreef:Jahoor, kletskoek.

Moet je eens in Nederland (of Europa gaan). Alle fans gescheiden, vast achter een hek. Altijd die dreiging van vechtpartijen.

Ik ben in de VS nu al een keer of tien maal naar sportwedstrijden geweest (baseball, basketball, icehockey), en ook bij beladen wedstrijden. De sfeer is ronduit geweldig. Ik weet niet waar je dat kletskoek vandaan haalt, want als je Europese voetbalwedstrijden vergelijkt met Amerikaanse drukbezochte sportevenementen... Dat is als dag en nacht.

Zelfs bij Boston-NY in het basketball of baseball. Een rivaliteit waarbij Ajax-Feyenoord in het niets valt, maar nog steeds zit iedereen gewoon naast elkaar.

Daarnaast is de sfeer veel gezelliger. Iedereen komt gewoon om plezier te hebben, om een goede wedstrijd te zien. De sfeer is nooit naar zoals in Europa.
Nou vergelijk jij alle andere sporten met voetbal, vergelijk voetbal eens met soccer... ik kom regelmatig bij de New York Red Bulls, en de supporters zitten net als in NL gescheiden van elkaar, en dat is maar goed ook. Er is altijd wel tumult op de tribunes, van scheld partijen tot gooien met voornamelijk flessen, dus zeg nou niet dat de Amerikaanse supporters zo voorbeeldig zijn...

En dan heb ik het nog niet over Football, kom eens naar de Philly Eagles als de Dallas Cowboys of NY Giants spelen, wel een shirt van de bezoekende club aandoen.... :roll: succes.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

MattRob schreef:Uiteindelijk is het bestellen via ticketmaster, ook als je naar yankees.com gaat volgens mij. Wij zijn vorig jaar ook 3 keer geweest of zo. Uiteindelijk via stubhub.com gekocht, is een site waar seizoenkaarthouders kaartjes verkopen. Kan soms erg goedkoop zijn, dus ik zou zeggen probeer dat ook eens. Succes :wink: !
zat te kijken op stubhub voor 29 april, maar je kunt geen verzendadres in NL opgeven, hoe heb jij dat gedaan?
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

StageNYCfall2007 schreef:Jahoor, kletskoek.

Amerikanen zijn in het openbaren leven vele malen gedisciplineerder dan Europeanen (en vooral Nederlanders). Amerikanen respecteren autoriteit.

Daarnaast is de sfeer veel gezelliger. Iedereen komt gewoon om plezier te hebben, om een goede wedstrijd te zien. De sfeer is nooit naar zoals in Europa. Dat zal iedereen beamen.
Droom jij maar lekker verder als je denkt dat er niets gebeurd. Persoonlijk heb ik diversen knokpartijen meegemaakt bij wedstrijden tussen de O's en de MFY at Camden Yards en mochten er een paar MFY-fans terechtkomen in de bleatchers in Fenway worden die er vrolijk weer uitgeslagen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Mijn excuses, soccer is inderdaad wat anders.

Voetbal lokt blijkbaar geweld uit. Wat een nare sport is dat toch. Voetbal is de enige sport ter wereld waar zoveel knokpartijen ontstaan en waar fans als beesten achter een hek zitten. Waarschijnlijk is dat omdat je 90 minuten kijkt en dat er niks gebeurt. Dat lokt frustratie uit. 0-0 eindstand. Verlenging? Nee hoor. Gewoon ieder een puntje. Alleen daarom al zou de sport in de VS niet gedijen.

Daarnaast is het ook nog eens verschrikkelijk saai. 95% van de tijd gebeurt er niks.

Ik ben in de VS nog nooit naar voetbal geweest en dat wil ik graag zo houden.

Maar voor de rest van de sporten... JanJaap, natuurlijk komen overal wel eens vechtpartijen voor. Maar ik had het over de sfeer, het veiligheidsgevoel. Op Amerikaanse tribunes voel ik me een stuk meer op mn gemak, en je kan zo baby's of andere kleine kinderen meenemen.

Moet je bij voetbal ns proberen.

Bij Yankee Stadium zie ik ook regelmatig fans met BoSox-shirts. Zo'n vent werd in het stadion keihard uitge-boe'd. En die vent nam het met genoegen in ontvangst. Toen hij weer verdween moesten de meesten er toch wel om lachen.

En ga eens naar tailgating-parties. Fans van beide partijen eten bij elkaar mee, drinken biertje... In Nederland zou zoiets onmogelijk zijn.

Amerika heeft dan ook een sportcultuur. Amerikanen houden van sport. Hun leagues zijn van wereldniveau, elke dag zijn er prachtige wedstrijden te zien. Hollanders zitten alleen op zondagavond een uurtje samenvattingen te kijken. Feest. En de andere sporten worden in NL geschoffeerd (handbal, basketbal, honkbal ga maar door... 10 minuutjes per week op tv is veel). Nederland sportcultuur? Laat me niet lachen.

De sfeer op Amerikaanse tribunes is veel leuker, gezelliger, plezieriger, veiliger dan in Europa.

Voetbal daargelaten. Dat is een verhaal apart.

edit) Ik bedenk me opeens dat JanJaap bij een vorig topic ook opeens uit het niets gefrustreerd en boos begon te reageren - en mij in PB'tjes uitschold. Wat is er mis met jou? Geen vriendin? Weinig vrienden? Bevalt dit forum je niet, ga dan lekker terug naar je chatboxje met je virtuele vrienden. Want je moet toch ergens je frustratie kwijt.

Dit is een forum waar je ook meningen leest die niet de jouwe zijn. Een beetje respect voor elkaars mening is gewenst. Jij hebt blijkbaar op dit gebied andere ervaringen dan ik. Niks mis mee.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Lezen knul, lezen. Het enige dat ik doe is aangeven dat jouw mening niet zalig makend is en dat het allemaal iets genuanceerder ligt. Blijkbaar bevalt je het niet en ga je op de persoonlijke toer. Geeft niet hoor ik kan wel tegen een stootje maar ga nou niet beginnen over respect voor andermans mening aangezien je die zelf ook niet toont.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer