Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
omgeving Las Vegas in 6 dagen
omgeving Las Vegas in 6 dagen
Hallo kenners,
Volgens jaar april gaan we voor een tweede keer naar Amerika. Vorig jaar hebben we de bekende route gedaan met alle beroemde parken. Dit jaar gaan we terug naar Vegas om ons 1-jarig huwelijk te vieren. Nu hebben we 6 dagen over om een beetje rond te toeren, maar twijfelen over een makkelijke route. We willen graag dit keer Death Valley bezoeken, maar ook nog een kijkje nemen bij de Grand Canyon.
Yosemite, Zion en Bryce NP hebben we al gehad. Valley Of Fire, Antilope Canyon en Mount Charleston nog niet. Is er een mogelijk om deze parken (of een gedeelte) nog te bekijken binnen dit tijdsbestek of moeten we bv.Death Valley overslaan..???
Ben zeer benieuwd naar jullie kundige reacties....
Gr.
Johan.
Volgens jaar april gaan we voor een tweede keer naar Amerika. Vorig jaar hebben we de bekende route gedaan met alle beroemde parken. Dit jaar gaan we terug naar Vegas om ons 1-jarig huwelijk te vieren. Nu hebben we 6 dagen over om een beetje rond te toeren, maar twijfelen over een makkelijke route. We willen graag dit keer Death Valley bezoeken, maar ook nog een kijkje nemen bij de Grand Canyon.
Yosemite, Zion en Bryce NP hebben we al gehad. Valley Of Fire, Antilope Canyon en Mount Charleston nog niet. Is er een mogelijk om deze parken (of een gedeelte) nog te bekijken binnen dit tijdsbestek of moeten we bv.Death Valley overslaan..???
Ben zeer benieuwd naar jullie kundige reacties....
Gr.
Johan.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn tip, ga absoluut naar Monument Valley
Vind dat echt het mooiste stukje waar ik ooit geweest ben! Maar ja dat is mijn mening! Monument Valley is wel stukje rijden, maar het wel waard! Dan zou je verder kunnen gaan naar Moab en vanaf Moab via Capitol Reef naar Las-Vegas terug. De route is echt supermooi! Wil je er meer over weten laat me even weten, post ik wat meer info en stukje route dat ik van de zomer gereden heb!

can't wait to travel again.....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Grappig dat Niels Monument Valley zo mooi vond, was voor ons absoluut GEEN hoogtepunt van de vakantie! Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij in een zandstorm terecht kwamen dus vrijwel niet hebben kunnen uitstappen maar ik zou er nooit meer zo ver voor omrijden.
Wij vonden Canyonlands en Arches veel mooier!
Reny
Reny
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben het met je eens. Als het in Nederland zou staan, dan was dat the place to be hier, maar imho verbleekt het daar met alle andere mooiere dingen die er te zien zijn.Reny schreef:Grappig dat Niels Monument Valley zo mooi vond, was voor ons absoluut GEEN hoogtepunt van de vakantie! Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij in een zandstorm terecht kwamen dus vrijwel niet hebben kunnen uitstappen maar ik zou er nooit meer zo ver voor omrijden.
Reny
Maar de omgeving zelf is zeer spectaculair.
-
- Amerika-expert
allo,
om er geen rij-zesdaagse van te maken zou ik toch rekening houden met de afstanden en niet te ver van Vegas wegtrekken ( mount charleston is ook al goed voor 1 dag, en je hebt nog valley of fire en red rock). een mogelijkheid is vegas-grand canyon-antelope canyon - monument valley- canyon de chelly-petrified forest-meteor crater-walnut np - sedona. zou al meer dan genoeg zijn of misschien zelfs al te veel.
jacques
om er geen rij-zesdaagse van te maken zou ik toch rekening houden met de afstanden en niet te ver van Vegas wegtrekken ( mount charleston is ook al goed voor 1 dag, en je hebt nog valley of fire en red rock). een mogelijkheid is vegas-grand canyon-antelope canyon - monument valley- canyon de chelly-petrified forest-meteor crater-walnut np - sedona. zou al meer dan genoeg zijn of misschien zelfs al te veel.
jacques
In 6 dagen zou ik alleen de dichtstbijzijnde hoogtepunten bekijken dus ik ben het met Jacques eens.
Ik zou ook geen dagtocht naar Death Valley maken maar er een nacht verblijven. Er is simpelweg veel te veel te zien voor een dagtocht. Hetzelfde geldt voor GCNP. Minstens een overnachting. Dan ben je al dus zo'n 4 dagen onder de pannen. Een prachtige (lange) dagtocht met als basis Las Vegas is:
Eerst naar Red Rock SP ten westen van LV. Maak de loop terug naar DV neem I15 tot afslag 75. Bezoek Valley of Fire SP en door naar Lake Mead. Even naar links voor het Lost City Museum in Overton and dan min of meer langs Lake Mead (North Shore road) naar Las Vegas Bay en terug naar Las Vegas via nv147 of via Henderson.
Andere genoemde plaatsen als Monument Valley etc zijn veel te ver voor dagtochten.
Yeehaw.
Ik zou ook geen dagtocht naar Death Valley maken maar er een nacht verblijven. Er is simpelweg veel te veel te zien voor een dagtocht. Hetzelfde geldt voor GCNP. Minstens een overnachting. Dan ben je al dus zo'n 4 dagen onder de pannen. Een prachtige (lange) dagtocht met als basis Las Vegas is:
Eerst naar Red Rock SP ten westen van LV. Maak de loop terug naar DV neem I15 tot afslag 75. Bezoek Valley of Fire SP en door naar Lake Mead. Even naar links voor het Lost City Museum in Overton and dan min of meer langs Lake Mead (North Shore road) naar Las Vegas Bay en terug naar Las Vegas via nv147 of via Henderson.
Andere genoemde plaatsen als Monument Valley etc zijn veel te ver voor dagtochten.
Yeehaw.
Bedankt voor alle reacties. Monument Valley en alles rond Moab heb ik al een keer gezien. Ik zoek eigenlijk een mooi rondje met DV en GC, maar dat wordt heel moeilijk in 6 dagen. Of iemand moet nog een briljant idee hebben. We zouden eventueel op een eerder tijdstip een dagtrip naar DV kunnen maken, maar overnachten lukt niet. Vroeg vertrekken..??
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ben er de eerste keer geweest met onweer, was fantastisch de donkere wolken met daarbij de zon op die mega grote rotsen. De tweede keer was het stralend blauw met hele grote mooie witte wolken. De eerste keer een trip gemaakt met een indiaan van een uur of 3, tweede keer zelf gereden door het gebiedReny schreef:Grappig dat Niels Monument Valley zo mooi vond, was voor ons absoluut GEEN hoogtepunt van de vakantie! Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij in een zandstorm terecht kwamen dus vrijwel niet hebben kunnen uitstappen maar ik zou er nooit meer zo ver voor omrijden.
Reny

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je zou eerst door de Death Valley kunnen gaan, daarna naar beneden in Calfiornia en via de Mojavo dessert richting Williams gaan en van daaruit naar de Grand-Canyon en dan weer terug via de oude route 66 naar de hooverdam, en dan weer terug naar Vegas.MSFlash schreef:Bedankt voor alle reacties. Monument Valley en alles rond Moab heb ik al een keer gezien. Ik zoek eigenlijk een mooi rondje met DV en GC, maar dat wordt heel moeilijk in 6 dagen. Of iemand moet nog een briljant idee hebben. We zouden eventueel op een eerder tijdstip een dagtrip naar DV kunnen maken, maar overnachten lukt niet. Vroeg vertrekken..??
Mooie trip, en goed te doen in 6 dagen!
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer een 2 daags tripje gemaakt naar Grand Canyon Village (Maswik Lodge via xanterra.com) en het was geweldig.
Het is wel een 450KM van LV, dus vroeg weg, maar het was zeer de moeite waard, met onderweg nog wat extra's als Hoover Dam, Seligman (Route 66) en de Hualapai Skywalk
Het is wel een 450KM van LV, dus vroeg weg, maar het was zeer de moeite waard, met onderweg nog wat extra's als Hoover Dam, Seligman (Route 66) en de Hualapai Skywalk
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Die hebben wij dan ook overgeslagen, maar was bedoelt als tip.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

Nu wacht ik alleen nog op een day-to-day oplossing voor mijn 'probleem'. We vertrekken op 8 april met de auto vanuit Las Vegas en moeten op 13 april weer terug zijn voor onze vlucht naar Memphis.....Jullie kunnen wat mijn betreft ook wat goede hotels/motels langs de route opnoemen waar we kunnen verblijven zolang we maar mooie dingen kunnen bekijken.
Ben ik ook al geweest. Omdat we vorig jaar in Vegas zijn getrouwd hebbeb we niet veel tijd gehad om de omgeving te verkennen. Vandaar mijn vraag voor info inzake een mooi rondje. Omdat er meerdere mensen meegaan leek het ons in ieder geval leuk om de Grand Canyon nog een keer te zien. Death Valley hebben we zelf nog niet gezien, maar ligt aan de andere kant van Vegas. Vandaar mijn vraag of het mogelijk is om beide in een parcour van 6 dagen op te nemen. Dan zou het ook nog mooi zijn om bv.Valley Of Fire e.d. mee te nemen.....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dag 1. Las Vegas > Death Valley.MSFlash schreef:Nu wacht ik alleen nog op een day-to-day oplossing voor mijn 'probleem'.
Dag 2. Death Vally > Mojave NP > Needles.
Dag 3. Needles > Grand Canyon.
Dag 4. Grand Canyon > Page.
Dag 5. Page > Antelope Canyon > St. George
Dag 6. St George > Valley of Fire SP.
Hotels kan ik je niet bij helpen omdat wij altijd met een camper riezen.
Rob
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
http://www.maps.google.comMSFlash schreef:Nu wacht ik alleen nog op een day-to-day oplossing voor mijn 'probleem'. We vertrekken op 8 april met de auto vanuit Las Vegas en moeten op 13 april weer terug zijn voor onze vlucht naar Memphis.....Jullie kunnen wat mijn betreft ook wat goede hotels/motels langs de route opnoemen waar we kunnen verblijven zolang we maar mooie dingen kunnen bekijken.
Je ziet hier alle wegen lopen, alle steden zie je van boven, je kunt zo hotels zoeken en ongeveer kijken waar je uitkomt. Ideaal om je route mee te plannen. Registreer even bij google en voila je kunt de boel nog online opslaan ook!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 782 Weergaves
-
Laatste bericht door judylou
-