Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op de bonnefooi of vooraf boeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hoedje501
Amerika-ontdekker

Op de bonnefooi of vooraf boeken

Bericht door Hoedje501 »

Hallo Amerikafanaten,

Wij willen aankomende zomer (schoolvakantie) met zijn achten naar het Zuidwesten van de USA, 4 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar. We twijfelen ivm hotelboekingen of het verstandig is om alles vooraf vast te leggen of gewoon erheen te gaan en alleen het aankomsthotel en vertrekhotel vast te leggen en Las Vegas te bespreken. We horen diverse reacties en twijfelen enorm. De Amerikanen zijn dan ook op vakantie etc...
Groetjes,

René
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je vindt hier op het forum zowel voor- als tegenstanders van "op de bonnefooi" en "vooraf boeken".

Zelf houd ik ervan om in ieder geval een groot aantal nachten vast te leggen zoals eerste en laatste nacht, parken, kust en steden als Las Vegas en San Francisco. Het is niet altijd nodig maar aangezien ik vrij nauwkeurig mijn vooraf samengestelde route rijd, is het voor mij wel zo makkelijk. Het scheelt ter plekke in ieder geval flink wat zoekwerk omdat ik via internet vaak de meest voordelige motel kan vinden. Die tijd kan ik daar dan weer langer besteden aan de bezienswaardigheden. Wel boek ik die motels die je ook eenvoudig kunt annuleren (vaak tot 24 uur vantevoren) zonder extra kosten. Op die manier hou je toch je vrijheid mocht je besluiten je route "om te gooien".

Overigens, welkom op het forum! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hoedje501
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoedje501 »

Hallo Roland,
Bedankt voor je bericht. Ook hier in Nederland zijn er voor en tegenstanders en ik ben iemand die altijd graag op zeker gaat en vooraf het geregeld wil hebben. Maar aangezien we met twee gezinnen gaan en beiden een tegenovergesteld advies hebben gekregen probeer ik er op deze manier achter te komen. Je advies om bv iets te boeken wat je eventueel 24 uur vantevoren kan afbellen is al een goeie tip, daar kunnen we iets mee. Heb je nog meer van die handige wetenswaardigheden? Of is mijn info voor jou te beperkt?
Groeten,
René
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Met zo'n grote groep zou ik zeker veel vooraf boeken. Ik ben sowieso een voorstander. Ik vind het vreselijk om veel tijd kwijt te zijn aan het zoeken naar campings/hotels. Als je geboekt hebt, kan je de hele dag lekker doen wat je wilt en 's avonds naar je plekkie rijden al wordt het wat later.

Wij annuleren ook weleens als we het plan omgooien, dat kost zelden geld. Soms is het gewoon lekker ergens een dagje langer te blijven of juist eerder weg te gaan, maar het oorspronkelijke reisplan houden we wel aardig aan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier nog een voorstandster van vooraf boeken. Vooral als je met kinderen reist wil je niet uren moeten zoeken en in sommige gebieden zijn de motels niet zo dicht gezaaid.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Vooraf boeken! Maakt de reis nog leuker omdat je dan al lekker op het Internet kunt zoeken naar leuke plekjes. En het geeft je ter plekke extra rust. Niet nog elke keer even de stress of je een nachtje ergens kunt blijven.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben twee keer een rondreis gemaakt zonder iets te reserveren, maar dat was buiten het hoogseizoen en zonder kinderen.
Als je kinderen hebt is het niet zo prettig om laat op de dag nog te moeten zoeken of om het risico te lopen dat je bijvoorbeeld geen zwembad hebt.

Zoals gezegd is het plannen en het zoeken van leuke overnachtingsplaatsen al een deel van de voorpret.
Zelf maken wij een uitgebreide planning, en daar kunnen we wel eens van afwijken, maar omdat voor de parken reserveren echt nodig is in het hoogseizoen, liggen daarmee ook de tussenliggende overnachtingen al min of meer vast. Alleen als we eens een grote afstand moeten overbruggen boeken we niets en zien we wel hoever we komen.

Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen; de eerste keer dat wij met de kinderen gingen waren ze 7 en 9 jaar.

Marianne
Hoedje501
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoedje501 »

Hallo allemaal,
Ik verbaas mij er over dat er al zo snel op mijn vraag geantwoord wordt, julie zijn echt allemaal liefhebbers begrijp ik. Bedankt alvast voor de adviezen. Ik heb nog best wel meer vragen en zal de komende periode wel het een en ander plaatsen. Thnx all!!!
René
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je met zoveel personen in het hoogseizoen gaat lijkt vooraf boeken mij toch wat prettiger.
Ikzelf ga altijd op de bonnefooi,maar dat is meestal samen,en buiten het hoogseizoen.

Zeker in nationale parken en drukke plaatsen zou ik lekker vooraf boeken in jullie geval,met 8 man lijkt me dat veel handiger.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Welkom!!

We hebben een aantal jaren op de bonnefooi gereisd. Dit is ons in principe goed bevallen, echter we hebben ook regelmatig iets langer moeten zoeken/vragen om een (betaalbaar) hotel te krijgen.

Aangezien wij zelden van onze oorspronkelijke route afwijken kiezen we er nu voor het 2e jaar voor (bijna) alles vast te leggen en dat bevalt ons beter.

Zoals gezegd, je kunt via internet op je gemak kijken, vergelijken en boeken.
Afgelopen jaar heb ik ook een hotel 2 dagen voor aankomst telefonisch geannuleerd, zonder enig probleem.

Zeker met zo'n grote groep én in het hoogseizoen zou ik zeker van tevoren boeken.

Veel plezier met voorbereiden.
Groetjes,
Reny
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Vooraf vastleggen heeft mijn voorkeur, je kunt vooraf uitzoeken waar het hotel precies is gevestigd en de route daarheen plannen
Verder kun je rustig,via internet,(ik gebruik expedia), de diverse amenities bestuderen,voor mij is wifi belangrijk

Mijn grootste schrik is geconfronteerd te worden met de laatste beschikbare kamer,die dan $300,- kost, omdat er toevallig een conventie-jaarmarkt-rodeo of wat dan ook is.

Je ziet ze niet veel meer, de voucher, dit is helemaal niks.
Het beperkt je keuze tot bepaalde hotels, is geen reservering, is niet altijd volledige betaling en is niet voordeliger dan een andere boeking.
Louter beperkingen, geen voordelen.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Ik kom regelmatig de uitdrukking 'op de bonnenfooi reizen' tegen. Maar wat betekent dit eigenlijk? Dit is waarschijnlijk een typische Nederlandse uitdrukking die deze domme Belg niet kent.

Als je me dit even willen verduidelijken aub. Alvast bedankt.

Nu terug on topic: wij gaan volgend jaar in mei voor de eerste keer naar het zuidwesten van de USA (sowieso 1e keer USA trouwens). Wij zijn drie kerels van 27 en we hebben ook al een groot gedeelte van de hotels/motels vastgelegd. Vooral in de grote steden (LA, Vegas en SF) en de parken (Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite). Tussenin hebben we een aantal dagen opengelaten zodat we toch ook wat vrijheid hebben.
We hebben weinig zin om in de drukbezochte en toeristische steden en parken 's avonds nog te moeten zoeken naar een overnachtingsplaats.

Zie hier voor onze route: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Nog even een toevoeging Je zal vast ergens gelezen hebben dat in Amerika de prijzen "per kamer" worden berekend, dus "Per persoon". Dus met 2 x DoubleTwin ben je al klaar. !!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ruud2004 schreef:Nog even een toevoeging Je zal vast ergens gelezen hebben dat in Amerika de prijzen "per kamer" worden berekend, dus "Per persoon". Dus met 2 x DoubleTwin ben je al klaar. !!
Ruud2004, bedoel jij hier niet:
Nog even een toevoeging. Je zal vast ergens gelezen hebben dat in Amerika de prijzen "per kamer" worden berekend, dus niet "Per persoon". Dus met 2 x DoubleTwin ben je al klaar.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hoedje501
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoedje501 »

Ik kom regelmatig de uitdrukking 'op de bonnenfooi reizen' tegen. Maar wat betekent dit eigenlijk? Dit is waarschijnlijk een typische Nederlandse uitdrukking die deze domme Belg niet kent.

Hallo Jeroen80,
De enig domme belg die ik ken is P. de Winter (zo heet ie toch?). Domme vragen bestaan niet. Is gewoon zo iets als op goed geluk, ongeorganiseerd (BONNEFOOI:d.w.z. in goed vertrouwen (lat. bona fide), op goed geluk; ontleend aan het fr. à la bonne foi. Bij Servilius, 165 vinden wij opgeteekend al boone fooi te werke gaen, rectam ingredi viam, waar dus niet aan foi (lat. fidem), maar aan voie (weg) gedacht wordt2). Onze uitdr. trof ik het eerst aan bij Winschooten, 59: ik doe dat op de bonne fooi, dat is, op goed geloof of vertrouwen; Harrebomée I, 198 b; Ppl. 215: Op de bonne fooi af; Landl. 10: Op 'e bollevooi.)

Groeten,

René
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jeroen80 schreef:Ik kom regelmatig de uitdrukking 'op de bonnenfooi reizen' tegen. Maar wat betekent dit eigenlijk? Dit is waarschijnlijk een typische Nederlandse uitdrukking die deze domme Belg niet kent.

Op de bonnefooi reizen betekent dat je ter plekke wel ziet hoe het loopt. Dus zonder planning. In dit geval zonder vooraf motelovernachtingen te reserveren. Het kan dus ook zijn, zonder route. Je laat alles op z'n beloop en ziet wel hoe het gaat daar.

Roland

Edit: ik zie dat René zelf e.e.a. verduidelijkt heeft. :wink:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En even voor de duidelijkheid, ik zelf vind niks leuker dan gewoon reizen zonder plan vooraf, hooguit de eerste overnachting en de nationale parken boeken (maar liever niet).

Maar als je met 8 mensen bent lijkt het me erg irritant wanneer je in de avond ergens aankomt, en daar moet uitvinden dat de laatste kamer of erg duur is, of simpelweg niet meer beschikbaar.

Ikzelf heb er geen moeite mee of desnoods een nacht in de auto te slapen (is me nog nooit gebeurt trouwens,je vindt altijd wel wat, desnoods een kamer van 300 dollar) maar het lijkt me geen pretje om dat met 8 man te moeten doen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben ook een voorstander van zo weinig mogelijk van te voren vastleggen.In de parken reserveren we wel van tevoren maar de rest laat ik het liefst open.
Dat geeft ons de vrijheid om van de route af te wijken of ergens langer te blijven.
Wij zijn beide keren met zijn vieren in het hoogseizoen gegaan en hebben nooit problemen gehad om een motel te vinden.

Toch zou ik met zo'n grote groep denk ik wel alles al vastleggen, vooral als er kleine kinderen bij zijn.

Marjon
els70
Amerikafan
Contacteer:

Re: Op de bonnefooi of vooraf boeken

Bericht door els70 »

Hoedje501 schreef:Hallo Amerikafanaten,

Wij willen aankomende zomer (schoolvakantie) met zijn achten naar het Zuidwesten van de USA, 4 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar.

René
Is dat niet moeilijk met zo een grote groep.Steeds maar met elkaar rekening houden?
Ik zou er enorm veel stress van krijgen vrees ik.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

markro schreef:
Ruud2004 schreef:Nog even een toevoeging Je zal vast ergens gelezen hebben dat in Amerika de prijzen "per kamer" worden berekend, dus "Per persoon". Dus met 2 x DoubleTwin ben je al klaar. !!
Ruud2004, bedoel jij hier niet:
Nog even een toevoeging. Je zal vast ergens gelezen hebben dat in Amerika de prijzen "per kamer" worden berekend, dus niet "Per persoon". Dus met 2 x DoubleTwin ben je al klaar.
:oops: Ja, Inderdaad. Bedankt !

Nog even tav Els70: Hoezo grote groep ? (2 gezinnen ?)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie