Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
13-daagse Trip SW USA
13-daagse Trip SW USA
Er loopt hier al een topic over mijn volledige Amerika-reis, maar ik ben nu bezig met de route die ik in ZuidWest-Amerika wil volgen.
Uiteindelijk wil ik op dag 1 vertrekken vanuit Los Angeles en op dag 13 uitkomen in San Francisco.
Wat ik nu in gedachten heb:
Los Angeles - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Brice Canyon NP -> Zion NP -> Las Vegas
Las Vegas (dag 'rust')
Las Vegas - Death Valley NP
Death Valley - Yosemite NP / overnachten in HIUSA Midpines
Yos NP (Midpines) - San Francisco
Maar... ik heb dus 13 dagen en er zou dus nog wat extra's kunnen doen, of misschien wat rustiger aan. Enige tips? Ik heb deze globale route uit een reisgids, dus kan natuurlijk van alles aanpassen, want ik heb een huurauto.
NIck
Uiteindelijk wil ik op dag 1 vertrekken vanuit Los Angeles en op dag 13 uitkomen in San Francisco.
Los Angeles - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Las Vegas (dag 'rust')
Maar... ik heb dus 13 dagen en er zou dus nog wat extra's kunnen doen, of misschien wat rustiger aan. Enige tips? Ik heb deze globale route uit een reisgids, dus kan natuurlijk van alles aanpassen, want ik heb een huurauto.
NIck
Waarom zou je van LA via Phx naar GCNP gaan. Rechtstreeks is ongeveer 8 uur rijden.
13 dagen zou je zo kunnen invullen:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Naar GCNP south rim
Dag 3: GCNP
Dag 4: GCNP-Monument Valley
Dag 5: Monument Valley-Torrey (Capitol Reef)
Dag 6: Torrey-ut12-Bryce
Dag 7: Bryce en naar Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion-Las Vegas
Dag 10: Las Vegas-Death valley-Lone Pine
Dag 11: Lone Pine-Yosemite NP
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Naar San Francisco
Weinig rustdagen helaas. Alhoewel, helaas.....en van rusten in LV zal in de praktijk weinig terecht komen.
Yeehaw.
13 dagen zou je zo kunnen invullen:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Naar GCNP south rim
Dag 3: GCNP
Dag 4: GCNP-Monument Valley
Dag 5: Monument Valley-Torrey (Capitol Reef)
Dag 6: Torrey-ut12-Bryce
Dag 7: Bryce en naar Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion-Las Vegas
Dag 10: Las Vegas-Death valley-Lone Pine
Dag 11: Lone Pine-Yosemite NP
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Naar San Francisco
Weinig rustdagen helaas. Alhoewel, helaas.....en van rusten in LV zal in de praktijk weinig terecht komen.
Yeehaw.
Re: 13-daagse Trip SW USA
Als ik goed gelezen heb, ben je reeds enkele dagen in LA en heb je daarnaast 13 dagen rond te trekken. Speciale reden om Phoenix op te nemen in programma?Gunther schreef:Er loopt hier al een topic over mijn volledige Amerika-reis, maar ik ben nu bezig met de route die ik in ZuidWest-Amerika wil volgen.
Los Angeles - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Las Vegas (dag 'rust')
NIck
Dag 1 LA - Joshua Tree - Needles
Dag 2 Needles - Route 66 - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Cayon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page - Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon - Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death Valley (late namiddag)
Dag 10 DV - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite (tioga pass)
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite - SF
Met dit programma heb je wel geen tijd om SF te bezoeken... Ik vind het te druk...en zou overwegen om ofwel minstens 2 extra dagen te voorzien ofwel monument valley te laten voor volgende keer en uitgespaarde dag te gebruiken voor Zion.
Succes
Re: 13-daagse Trip SW USA
Bedankt voor de tips!walravens schreef:[Als ik goed gelezen heb, ben je reeds enkele dagen in LA en heb je daarnaast 13 dagen rond te trekken. Speciale reden om Phoenix op te nemen in programma?
Met dit programma heb je wel geen tijd om SF te bezoeken... Ik vind het te druk...en zou overwegen om ofwel minstens 2 extra dagen te voorzien ofwel monument valley te laten voor volgende keer en uitgespaarde dag te gebruiken voor Zion.
Succes
Ik ben inderdaad eerst een paar dagen in LA, en ga dan pas rondtrekken. uiteindelijk wil ik dus 5 augustus in SF aankomen (dat is die 13e dag) en vertrek 8 augustus vanuit SF.
Dus die 2 plaatsen hoef ik niet op te nemen in die 13daagse reis. Verder hoef ik niet perse naar Phoenix, maar deze grote plaats lag toevallig op de route.
Is Zion zo groot/specectaculair dat je er 2 dagen moet zitten?
Je kan op dag 12 in de avond nog richting San Francisco rijden. Voordeel is dat je waarschijnlijk geen file hebt in SF en je nog een hele dag voor SF hebt.
Verder zit je met je plan krap, maar het is doenbaar. Laat uitslapen en ergens lekker aan het zwembad liggen , zit er niet in. Maar als van autorijden houdt, is dit schema haalbaar.
veel plezier.
Luc
Verder zit je met je plan krap, maar het is doenbaar. Laat uitslapen en ergens lekker aan het zwembad liggen , zit er niet in. Maar als van autorijden houdt, is dit schema haalbaar.
veel plezier.
Luc
Phoenix is idd een grote plaats, zeg maar een Metropolis met 5 miljoen inwoners in de regio en de oppervlakte van de randstad maar het is ongeveer 2 uur langer rijden dan de rechtstreekse route naar GC via I40.
Een dag Zion heb ik aanbevolen omdat hier veel te zien is en je niet met de eigen auto de Canyon in kan (shuttlebus). Je kan er wel doorheen rijden en de Canyon niet zien maar dat is nou juist een van de grootste attracties.
Maar niets moet natuurlijk en een extra dagje Las Vegas lijkt ook aantrekkelijk misschien.
Bedenk wel dat je in de heetste tijd van het jaar gaat en dat temperaturen van 110F of meer normaal zijn in plaatsen als Joshua Tree NP, Needles, Phoenix, Las Vegas en Death Valley( 125F) en dat het op andere plaatsen niet veel minder zal zijn. Neem altijd veel water mee.
Yeehaw
Een dag Zion heb ik aanbevolen omdat hier veel te zien is en je niet met de eigen auto de Canyon in kan (shuttlebus). Je kan er wel doorheen rijden en de Canyon niet zien maar dat is nou juist een van de grootste attracties.
Maar niets moet natuurlijk en een extra dagje Las Vegas lijkt ook aantrekkelijk misschien.
Bedenk wel dat je in de heetste tijd van het jaar gaat en dat temperaturen van 110F of meer normaal zijn in plaatsen als Joshua Tree NP, Needles, Phoenix, Las Vegas en Death Valley( 125F) en dat het op andere plaatsen niet veel minder zal zijn. Neem altijd veel water mee.
Yeehaw
Hey Luc!Luc schreef:Je kan op dag 12 in de avond nog richting San Francisco rijden. Voordeel is dat je waarschijnlijk geen file hebt in SF en je nog een hele dag voor SF hebt.
Verder zit je met je plan krap, maar het is doenbaar. Luc
Ik zit bij wijze van spreken dag 14,15 en 16 ook al in SF

Als ik even ga knippen en plakken uit de routes van Yeehaw en Walravens:
22-07 's Morgens aankomst LA (vanuit Chigago)
23-07 Hele dag LA
24-07 Dag 1: Naar GCNP south rim
25-07 Dag 2: GCNP
26-07 Dag 3: GCNP-Monument Valley
27-07 Dag 4: Monument Valley-Torrey (Capitol Reef)
28-07 Dag 5: Torrey-ut12-Bryce
29-07 Dag 6: Bryce en naar Zion
30-07 Dag 7: Zion
31-07 Dag 8: Zion-Las Vegas
01-08 Dag 9: Las Vegas - Death Valley (late namiddag)
02-08 Dag 10: DV - Mammoth Lakes
03-08 Dag 11: Mammoth Lakes - Yosemite (tioga pass)
04-08 Dag 12: Yosemite
05-08 Dag 13: Yosemite - SF
06-08 Hele dag SF
07-08 Hele dag SF
08-08 's Middags richting Amsterdam

De route een dag langer make is ook een optie. Mogelijkheid is van GC naar Page te rijden en ev. Antelope Canyon en/of The wave erbij te nemen. Nog andere mogelijkheid is na Zion in Mesquite te overnachten en volgende dag Little Finland en/of Valley of Fire SP te bezoeken.
Er valt altijd iets te bekijken!!!
Luc
Luc
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
dat wordt dan wel of want en is echt niet haalbaarLuc schreef:De route een dag langer make is ook een optie. Mogelijkheid is van GC naar Page te rijden en ev. Antelope Canyon en/of The wave erbij te nemen. Nog andere mogelijkheid is na Zion in Mesquite te overnachten en volgende dag Little Finland en/of Valley of Fire SP te bezoeken.
Luc

Aanrader als overnachting in Mammoth Lakes:Gunther schreef:
02-08 Dag 10: DV - Mammoth Lakes
03-08 Dag 11: Mammoth Lakes - Yosemite (tioga pass)
http://www.alpenhof-lodge.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik word daar ook altijd wat wantrouwig van. Mammoth Lakes is niet goedkoop. Wij nemen daarom daar altijd Motel6 (nou ja altijd; hebben we twee keer gedaanGunther schreef:Zijn die rates zo schrikbarend hoog dat ze niet meer vermeld worden?Please Call us directly at 800.828.0371 for 2007/2008 rates and information

Marianne
Marianne,Martin & Marianne schreef:Ik word daar ook altijd wat wantrouwig van. Mammoth Lakes is niet goedkoop. Wij nemen daarom daar altijd Motel6 (nou ja altijd; hebben we twee keer gedaanGunther schreef: Zijn die rates zo schrikbarend hoog dat ze niet meer vermeld worden?). Ligt goed, met een prima rstaurant er tegenover.
Marianne
Wij zijn ook niet echt het type om in dure hotels te verblijven... Mammoth Lakes viel echt mee van prijs de vorige keer, anders hadden we zeker daar niet verbleven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1545 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties