Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5-jarige schiet beer dood

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

5-jarige schiet beer dood

Bericht door jerbia »

A 5 year-old boy shot and killed a 440 pound Black Bear while hunting with his grandfather in Arkansas County, Arkansas.

Tre Merrit was in a tree stand with his grandfather when he saw the bear walk out of a thicket. Tre’s grandfather says “he came in about 40 to 50 yards and when he got in the open, I whistled at him and he stopped and I said ‘shoot him Tre’”

After Tre pulled the trigger, his grandfather said, “I told him, I said ‘Tre, you missed the bear.’ He said, ‘papaw, I squeezed the trigger and I didn’t close my eyes.’ He said, ‘I killed him.’”

When Tre’s father was asked how he felt bout his son killing the bear, he said tears rolled down his cheeks. He went on to say “Davy Crockett supposedly killed him a bear when he was three and Tre is five. But he really killed a bear. I really doubt Davy killed one when he was three, so it’s just absolutely amazing.”

The boy’s father says, just last year Tre killed three deer, and next he wants to kill a Turkey and an Elk.

Tre Merrit was taught to shoot, by his father, when he was just 2 years-old.

http://www.cnn.com/video/#/video/us/200 ... .bear.katv
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

wow. als dit waar is, heb het niet gecheckt, dan is het amazing op een aantal fronten. dat iemand een 5 jarige met wapens rond laat lopen, maar ook dat een 5 jarige het kan.

is het geen urban myth?
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Lijkt me niet dat CNN een urban myth als nieuws zou presenteren ;). Hij was trouwens, maak ik uit het filmpje op, mee jagen met Grampaw, die hem liet schieten :shock: . Wat leven sommige mensen toch heel anders, dan wij!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Grappig de reakties zijn hier anders dan op de telegraaf
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Dat mag je wel zeggen ja :)

Hier kun je de reacties lezen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2764 ... tml?p=26,2
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Kijk, dit vind ik nou veel erger dan dat Ike Turner dood is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Lijkt me heerlijk om wederom die man zijn reactie te vragen na het verschijnen van het volgende nieuwsbericht:

"playing 5 year old shoots grandma" (of iets in die strekking)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Tsja...dit is wel heel ver van onze leefwereld af...
Maar wel knap (en een beetje eng!) dat een 5-jarige al zo goed kan mikken
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zijn beren dan geen beschermde dieren in Arkansas? Ik kan me niet voorstellen dat er aan de ene kant zo veel moeite wordt gedaan in de VS om beren te beschermen, en dat je in Arkansas zo je gang kunt gaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Beren zijn nergens beschermd hier. In sommige staten zijn er jachtseizoenen voor, maar dan mogen er maar zoveel beren geschoten worden en dan is het klaar. Maryland heeft dat bijvoorbeeld. En hier in Virginia mogen er volgens mij nog meer geschoten worden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Het viel mij tijdens mijn stage al op dat er heel anders wordt omgegaan met wapens en dieren dan in NL.
De kleinzoon van mijn stagefamilie (toen 5 jaar) kreeg een luchtbuks (bibigun?) mee als hij ging spelen met zijn vriendjes.
Duiven werken zonder pardon van het dak van de rijhal geschoten..... ik vroeg waarvoor dat nodig was: duiven verspreiden ziekten en dat risico willen ze met de paarden niet lopen. Oke, duidelijk....maar moet een kind van 5 jaar dan duiven uit de nok schieten? 3 keer missen, tot dat het beestje gewond omlaag valt, dan een voet erop zetten en nog een keer schieten.....en dan vervolgens aan de hond voeren ???

Wij in NL bellen de dierenambulance voor een gewonde duif op straat..... dat durfde ik dus maar niet meer te vertellen......
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Beren zijn nergens beschermd hier. In sommige staten zijn er jachtseizoenen voor, maar dan mogen er maar zoveel beren geschoten worden en dan is het klaar. Maryland heeft dat bijvoorbeeld. En hier in Virginia mogen er volgens mij nog meer geschoten worden.
Echt waar? Zo krom is dat altijd, dat men aan de ene kant zo veel doet voor natuurbescherming, en aan de andere kant hele bossen leeg schiet...

En iedere boeren*** die voor $300 een geweer koopt bij WalMart kan op zo'n arm weerloos beest jagen, en waarom? Voor de "lol"... :roll: ...jacht"sport", tuurlijk... ach ik zal het wel nooit snappen...

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bij mijn schoonouders in de buurt wordt enorm veel gejaagd...ik zie er zelf de lol totaal niet van in.
Ik snapte eerst ook al helemaal niet waarom zij uberhaupt geweren hadden (godzijdank opgeborgen achter slot en grendel), totdat ik op een dag een bobcat tegenkwam...brrr..ze schijnen daar ook veel hondsdolle vossen en wilde honden te hebben...dus voor de zelfverdediging snap ik het wel, maar voor de sport..nee.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat ik vooral zo schokkend aan het verhaal vind, is dat het kind al schietlessen kreeg van zijn vader toen hij nog maar 2 jaar oud was :?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dento schreef:
Petra/VS schreef:Beren zijn nergens beschermd hier. In sommige staten zijn er jachtseizoenen voor, maar dan mogen er maar zoveel beren geschoten worden en dan is het klaar. Maryland heeft dat bijvoorbeeld. En hier in Virginia mogen er volgens mij nog meer geschoten worden.
Echt waar? Zo krom is dat altijd, dat men aan de ene kant zo veel doet voor natuurbescherming, en aan de andere kant hele bossen leeg schiet...

En iedere boeren*** die voor $300 een geweer koopt bij WalMart kan op zo'n arm weerloos beest jagen, en waarom? Voor de "lol"... :roll: ...jacht"sport", tuurlijk... ach ik zal het wel nooit snappen...
Om te jagen heb je wel een vergunning nodig, die ook nog eens beperkt uitgegeven worden. Er is een jachtseizoen, en daarbuiten mag niet gejaagt worden. Er zijn ook gebieden waar niet gejaagt mag worden, en ook nog per vergunning mag er maar een bepaalde hoeveelheid geschoten worden. In dit geval (in PA) maar 1 beer per seizoen.

Dus zeg aub niet dat iedereen dat dan zomaar kan doen, en de jacht is er ook om wildgroei tegen te gaan natuurlijk.

En tsja dit jochie :? , jong geleerd oud gedaan zullen ze wel denken...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat veel mensen niet beseffen is, dat er in de VS nog heel wat mensen wonen, die jagen om te eten. Zoals PeeJay schrijft is het geen free for all, maar de berenbevolking is niet in gevaar van uitroeiing en het wordt door de staten goed gereguleerd. Echter, als je bijvoorbeeld door de bergen van West-Virginia rijdt, waar alleen kleine dorpjes zijn of cabins langs de kreekjes en pas mijlen ver weg een stad met wat voorzieningen en werkgelegenheid, dan krijg je goed dat gevoel, dat deze mensen leven van de natuur. De mijlen en mijlen van vrijwel onbevolkt land, waar dan toch zo af en toe een handjevol mensen woont, zijn moeilijk voor te stellen als je uit het druk bevolkte Europa komt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dento schreef:

Je moet alles in zijn perspectief zien.
in ned zijn geen wilde beren. Te dicht bevolkt
In ned kan je niet zomaar schieten. Te dicht bevolkt

Ze schieten de bossen niet leeg. De wildstand wordt beheerd.
Het mag alleen maar in het seizoen in een gelimiteerde hoeveelheid.
Er zijn in Amerika een heleboel families dat als ze geen hert schieten, zij geen vlees te eten hebben. Het dient vaak als voedsel.
Het hebben van een wapen is een grondrecht.
Het is deel van de amerikaanse cultuur.

De paling en haring wordt ook steeds duurder. Waarom?
De zeeen en meren worden leeggevist. En dat is en feit.
Ook een feit is dat er geen tekort aan beren en herten is in de USA.

Moet je een kind van twee leren schieten en als 5 jarige meenemen op jacht? Nee dat vind ik ook van de zotte.
Arkansas is bij mij om de hoek en ik heb al heel wat meegemaakt daar.
Het blijven daar echte hillbillies. Als je niet weet wat dat voor soort mensen zijn google het dan maar eens of kijk naar Jeff Foxworthy en Larry the cable guy :doublethumb:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Kijk, jagen om te eten: prima, als je inderdaad zo afgelegen woont dat er nergens gelegenheid is om het te kopen. Als daar dan je leven van afhangt, prima. Ook 'population control' heb ik geen problemen mee.

Maar voor vrije tijd, als hobby? Voor de "lol"? Als je vlakbij goed uitgeruste winkels woont? Waarom zou je dan nog gaan jagen? En dan ook nog het lef hebben om het een sport te noemen. Als je zo nodig wilt schieten, ga dan kleiduiven schieten - is ook ontzettend leuk, ik doe het ontzettend graag, en daar zit tenminste een uitdaging in, die ik niet zie in het afschieten van een groot, (bijna) stilstaand weerloos dier.

En wat de vergunningen betreft: het idee van een jachtvergunning is leuk, maar dat neemt niet weg dat vrijwel iedereen die een jachtvergunning wil aanschaffen, er een krijgt zolang de voorraad strekt (in de ene regio wellicht wat moeilijker dan in de andere) - dus kan inderdaad wel 'zomaar' iedereen zo maar gaan jagen, net zoals dit in NL ook het geval is. Elk stadsmens met een geweer dat hij drie keer per jaar aanraakt en een vergunning mag gaan jagen.

En op zich heb ik daar ook geen problemen mee, ware het niet dat er ook genoeg mensen gaan jagen die nog geen olifant goed kunnen raken als ze er twee meter vandaan staan. Gevolg: ze raken het dier wel, maar doden het niet. Nee, echt een 'mooie' 'sport'.

Jacht, prima, maar laat het dan over aan mensen die weten wat ze doen, en die met één schot kunnen doden. Het wordt pas een sport als beide partijen gelijke kansen hebben- laat de dieren terugschieten, en we praten nergens meer over.

Behalve population control door deskundigen (getrainde boswachters/park rangers) en voedselvoorziening is er voor mij geen enkel valide argument om te jagen.
En al helemaal niet om een jongetje van 5 een beer te laten schieten - en dan nog trots erop zijn, en god weet hoeveel media aandacht krijgen ook.

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Moet je een kind van twee leren schieten en als 5 jarige meenemen op jacht? Nee dat vind ik ook van de zotte.
Arkansas is bij mij om de hoek en ik heb al heel wat meegemaakt daar.
Het blijven daar echte hillbillies. Als je niet weet wat dat voor soort mensen zijn google het dan maar eens of kijk naar Jeff Foxworthy en Larry the cable guy :doublethumb:
Precies en dit geheel laat weer goed zien wat voor (enorme) cultuurverschillen er zijn tussen verschillende regio's in de VS.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik kijk hier echt niet van op .Ik kom dan ook al jaren in West Virginia waar ze van jagen leven.Je zou kunnen zeggen ,dat ze een heel jaar uitkijken tot het dus die tijd van het jaar is .Er zijn heus wel restricties aan verbonden.Zo moet je je inschrijven , bij eventuele diepvriescontroles moet de oorsprong terug te vinden zijn ,net als de aangifte ervan om het bestand bij te houden. Jachtseizoen zien er ook niet een hele tijd hetzelfde uit.Dan is er een periode waarop op kalkoenen/herten/beren /squirrels... mag gejaagd worden maar hieronder wordt ook nog eens onderscheid gemaakt in tijden waarmee je mag je jagen.Dan is dat weer met een mausel loader( waar je dus zelf het kruit in aanvult) ,dan weer met pijl en boog en dan momenten met een geweer.
Vanuit anderen staten komen er ook veel mensen heen om te komen jagen maar er zijn uiteraard ook nog meer staten waar ze nog echt jagen om aan voeding te komen.Hun vangsten worden ook weggegeven aan diegene die niet zelf kunnen of willen jagen .Daklozencentra's krijgen hier ook een deel van en zijn daar zeker heel dankbaar voor.
Het slachtafval wordt door hen netjes aan de natuur terug gegeven waardoor anderen dieren weer hun voeding uithalen.
Dat jongeren ,zelfs 5 jarige jagen ,tja het is zoals je opgroeid ,van moment ze kunnen gaan krijgen ze bij wijze van spreken hun eerste bibigun .
Dat het wreed lijkt ,valt te bezien hoe je het bekijkt .Ze zullen nooit meer doden dan wat ze nodig hebben en dat kan je zeker niet zeggen van onze consumptie maatschappij,ik denk dat er hier heel wat meer verspilling in de winkels liggen ,dieren die worden dood gedaan maar nooit op een bord komen.

In het begin was het voor ons ook even wennen maar nu weten we als we arriveren er een stuk hertenvlees klaar ligt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer