Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huwelijkreis naar Zuidwesten en Hawaii
- richie part
- Amerika-ontdekker
Huwelijkreis naar Zuidwesten en Hawaii
Beste Amerika kenners,
Ik ga in mei trouwen en ik heb besloten om te kiezen voor het Zuidwesten en Hawaii. We hebben afgesproken dat ik eea zou regelen dus het zal voor haar een complete verrassing zijn. Het moet een mooie romantische reis gaan worden en met jullie hulp heb ik daar alle vertrouwen in.
Mijn plan is om eerst door rond te toeren door Californie (o.a. LA,SF) daarna 2 of 3 dagen Las Vegas wil bezoeken en aansluitend een weekje Hawaii. Enerzijds wil ik veel zien in een korte tijd maar het moet wel een relaxte reis zijn. Niet dat we helemaal op zijn van het reizen als we op Hawaii aankomen.
De belangrijkste vragen die ik heb:
Bij welke reisorganisatie kan ik het beste boeken? (Goede verhalen over Exit gelezen en ik heb begrepen ze ook maatwerk kunnen aanbieden en dat spreekt mij wel aan, maar ik lees ook veel over WRC en ST)
Overigens via Exit al Western Triangle aangeboden gekregen, iemand daar ervaringen mee?
Welk reisschema door Californie zouden jullie willen aanraden (LA-SF-LV of anders) en kunnen je nog goede hotels aanraden.
Wat mogen wij niet missen in Californie en moeten we absoluut hebben gezien?
Island hoppen op Hawaii of is er een specifiek eiland waar we absoluut naar toe moeten?
Ik wil ook graag verblijven in een luxe romantisch strandhotel/resort (5 sterren) op Hawaii of andere eilandjes daar om heen gelegen direct aan het strand waar niet teveel surfers zijn.
Graag jullie reactie.
Groeten, Richie.
Ik ga in mei trouwen en ik heb besloten om te kiezen voor het Zuidwesten en Hawaii. We hebben afgesproken dat ik eea zou regelen dus het zal voor haar een complete verrassing zijn. Het moet een mooie romantische reis gaan worden en met jullie hulp heb ik daar alle vertrouwen in.
Mijn plan is om eerst door rond te toeren door Californie (o.a. LA,SF) daarna 2 of 3 dagen Las Vegas wil bezoeken en aansluitend een weekje Hawaii. Enerzijds wil ik veel zien in een korte tijd maar het moet wel een relaxte reis zijn. Niet dat we helemaal op zijn van het reizen als we op Hawaii aankomen.
De belangrijkste vragen die ik heb:
Bij welke reisorganisatie kan ik het beste boeken? (Goede verhalen over Exit gelezen en ik heb begrepen ze ook maatwerk kunnen aanbieden en dat spreekt mij wel aan, maar ik lees ook veel over WRC en ST)
Overigens via Exit al Western Triangle aangeboden gekregen, iemand daar ervaringen mee?
Welk reisschema door Californie zouden jullie willen aanraden (LA-SF-LV of anders) en kunnen je nog goede hotels aanraden.
Wat mogen wij niet missen in Californie en moeten we absoluut hebben gezien?
Island hoppen op Hawaii of is er een specifiek eiland waar we absoluut naar toe moeten?
Ik wil ook graag verblijven in een luxe romantisch strandhotel/resort (5 sterren) op Hawaii of andere eilandjes daar om heen gelegen direct aan het strand waar niet teveel surfers zijn.
Graag jullie reactie.
Groeten, Richie.
-
- Amerikafan
Re: Huwelijkreis naar Zuidwesten en Hawaii
Tis te hopen dat zij hier ook niet op het forum ronddwaalt en al de tips te lezen krijgt die dan een verrassing zouden moeten zijn...richie part schreef: We hebben afgesproken dat ik eea zou regelen dus het zal voor haar een complete verrassing zijn.
Verder over de dingen die je gezien moet hebben, lees eerst eens wat topics, er staan al heeel wat tips over de bezienswaardigheden...
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Richie,
Ik zou nog eens goed op het forum rondneuzen, via de zoekfunctie vind je al heel veel informatie.
Hoe lang willen jullie eigenlijk gaan?
Voor jullie reis zou ik adviseren om zelf alles te boeken, en niet via een touroperator. De reizen via een touroperator zijn vaak erg "japans", dat wil zeggen dat je weinig tijd hebt om te genieten van al het moois. Ze laten je vaak op dezelfde dag 500km rijden en ook nog een park bezoeken, en daar heb je dan maar een halve dag nodig. En dat terwijl je de parken besliste minimaal een dag moet bezoeken, om te kunnen genieten en ook een (korte) wandeling te maken. Als je houd van langere wandelingen is zelfs 1 dag in een park al niet voldoende. Ik zou dus gewoon alles zelf regelen. Er zijn je al heel veel mensen voorgegaan en ik ken geen ander land waar dat zo makkelijk is!
Als ik uitga van 3 weken vakantie, met de laatste week Hawaii, heb je dus 2 weken om rond te reizen in Californië en Las Vegas. Op mijn blog (zie onderschrift) vind je ons reisverhaal van Californië en Las Vegas uit 2002, je krijgt dan een beeld van wat wij gedaan hebben. Omdat wij erg houden van pretparken, hebben we destijds weinig natuurparken gezien, dat zou ik nu beslist anders doen! Ik zou zeker proberen om Yosemite en Death Valley mee te nemen in je planning!
Als je start in Las Vegas, en van daaruit via Death Valley en Yosemite naar San Francisco rijdt, kun je daarna vanuit SF naar LA of zelfs San Diego rijden, met de oceaan aan de goede kant (Belangrijk voor een mooi uitzicht op highway 1). Tussen Las Vegas en Californië heb je volgens mij ook geen drop-off kosten voor de auto.
Je route zou er dan als volgt kunnen uitzien:
Dag 1 VLucht naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek Ranch)
Dag 4 Death Valley - Lee Vining (bezoek Bodie en Mono Lake)
Dag 5 Lee Vining - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Santa Cruz - Monterey (via Highway 1)
Dag 10 Monterey - Santa Barbara (via highway 1)
Dag 11 Santa Barbara - Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles - San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 Vlucht San Diego - Hawaii
Groetjes en succes met je planning!
Jacqueline
Ik zou nog eens goed op het forum rondneuzen, via de zoekfunctie vind je al heel veel informatie.
Hoe lang willen jullie eigenlijk gaan?
Voor jullie reis zou ik adviseren om zelf alles te boeken, en niet via een touroperator. De reizen via een touroperator zijn vaak erg "japans", dat wil zeggen dat je weinig tijd hebt om te genieten van al het moois. Ze laten je vaak op dezelfde dag 500km rijden en ook nog een park bezoeken, en daar heb je dan maar een halve dag nodig. En dat terwijl je de parken besliste minimaal een dag moet bezoeken, om te kunnen genieten en ook een (korte) wandeling te maken. Als je houd van langere wandelingen is zelfs 1 dag in een park al niet voldoende. Ik zou dus gewoon alles zelf regelen. Er zijn je al heel veel mensen voorgegaan en ik ken geen ander land waar dat zo makkelijk is!
Als ik uitga van 3 weken vakantie, met de laatste week Hawaii, heb je dus 2 weken om rond te reizen in Californië en Las Vegas. Op mijn blog (zie onderschrift) vind je ons reisverhaal van Californië en Las Vegas uit 2002, je krijgt dan een beeld van wat wij gedaan hebben. Omdat wij erg houden van pretparken, hebben we destijds weinig natuurparken gezien, dat zou ik nu beslist anders doen! Ik zou zeker proberen om Yosemite en Death Valley mee te nemen in je planning!
Als je start in Las Vegas, en van daaruit via Death Valley en Yosemite naar San Francisco rijdt, kun je daarna vanuit SF naar LA of zelfs San Diego rijden, met de oceaan aan de goede kant (Belangrijk voor een mooi uitzicht op highway 1). Tussen Las Vegas en Californië heb je volgens mij ook geen drop-off kosten voor de auto.
Je route zou er dan als volgt kunnen uitzien:
Dag 1 VLucht naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek Ranch)
Dag 4 Death Valley - Lee Vining (bezoek Bodie en Mono Lake)
Dag 5 Lee Vining - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Santa Cruz - Monterey (via Highway 1)
Dag 10 Monterey - Santa Barbara (via highway 1)
Dag 11 Santa Barbara - Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles - San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 Vlucht San Diego - Hawaii
Groetjes en succes met je planning!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- richie part
- Amerika-ontdekker
Beste Jacqueline,
Bedankt voor je snelle reactie. We hebben in totaal 3 weken om de reis te maken. Jij geeft heel duidelijk aan dat je het zelf het beste kunt regelen, daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. Jij hebt het zelf gedaan, maar dat betekent dat je alle hotels e.d. zelf hebt geregeld vanuit Nederland? Kost dat niet veel tijd dan en is dat niet risicovol?
Heb je ook ervaringen met Hawaii toevallig?
Groetjes Richie
Bedankt voor je snelle reactie. We hebben in totaal 3 weken om de reis te maken. Jij geeft heel duidelijk aan dat je het zelf het beste kunt regelen, daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. Jij hebt het zelf gedaan, maar dat betekent dat je alle hotels e.d. zelf hebt geregeld vanuit Nederland? Kost dat niet veel tijd dan en is dat niet risicovol?
Heb je ook ervaringen met Hawaii toevallig?
Groetjes Richie
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Richie,richie part schreef:Jij hebt het zelf gedaan, maar dat betekent dat je alle hotels e.d. zelf hebt geregeld vanuit Nederland? Kost dat niet veel tijd dan en is dat niet risicovol?
het plannen (de voorpret dus) is voor mij, en ik denk voor velen van dit forum, al bijna zo leuk als de vakantie zelf. Het vergroot het vakantiegevoel alleen maar.
Het kost inderdaad enige tijd en moeite. Tenminste, als je goed aanpakt en uitzoekt waar je allemaal heen wilt. Ik ben juist klaar met de planning voor mijn trip van dit jaar. In 3 maanden tijd heb ik de nodige informatie opgezocht, ervaringen en tips van anderen gelezen en zelf de route gemaakt.
Hotels en motels kun je zelf heel eenvoudig boeken. Dat doe ik zelf al jaren en het is nog nooit mis gegaan. Je kunt er voor kiezen de hotels en motels terplekke te regelen. Zelf kies ik ervoor om een deel al te reserveren. Bijv. ivm met het weekend (is het altijd drukker) of bijzondere dagen zoals 4 juli.
Wat is er nou mooier dan je aanstaande te verrassen met een geheel door jezelf samengestelde reis?
Succes ermee en met de trouwplannen natuurlijk...

Roland

-
- Amerika-expert
2 uur
richie schrijft
en die risico's : nog nooit enige slechte ervaring gehad.
jacques i
omdat in de omgeving van custer (black hills) bikers van over heel usa samenkwamen en alle motels bezet waren heb ik ooit in amper 2 uur alle al geboekte motels herboekt: in plaats van van jackson hole naar denver van denver naar jackson hole.Jij hebt het zelf gedaan, maar dat betekent dat je alle hotels e.d. zelf hebt geregeld vanuit Nederland? Kost dat niet veel tijd dan en is dat niet risicovol?
en die risico's : nog nooit enige slechte ervaring gehad.
jacques i
- richie part
- Amerika-ontdekker
Gezien de meningen durf ik het aan om alles apart te boeken. Thanx.
Ik wil waken voor het feit dat we te lang in de auto zitten en het vermoeiend wordt.
Ik zie wel wat in het reisschema van Jacqueline. Maar
Is 1 hele dag in LV niet te weinig?
Net als voor 2 dagen SF?
En is San Diego de moeite waard?
Kortom is dit reisschema niet te strak en niet te vermoeiend?
Zien jullie wat in het het volgende 'globale' reisschema:
SF per auto via Yosimite en Death Valley naar Las Vegas, sky tour Grand Canyon. Daarna per vliegtuig naar LA, 2 dagen LA om vervolgens naar Hawaii te gaan? En met de eventueel resterende dagen wat andere dingen te gaan doen?
Graag jullie reacties
Richie
Ik wil waken voor het feit dat we te lang in de auto zitten en het vermoeiend wordt.
Ik zie wel wat in het reisschema van Jacqueline. Maar
Is 1 hele dag in LV niet te weinig?
Net als voor 2 dagen SF?
En is San Diego de moeite waard?
Kortom is dit reisschema niet te strak en niet te vermoeiend?
Zien jullie wat in het het volgende 'globale' reisschema:
SF per auto via Yosimite en Death Valley naar Las Vegas, sky tour Grand Canyon. Daarna per vliegtuig naar LA, 2 dagen LA om vervolgens naar Hawaii te gaan? En met de eventueel resterende dagen wat andere dingen te gaan doen?
Graag jullie reacties
Richie
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
1 dag Las Vegas is inderdaad wel weinig, eigenlijk heb je 2 dagen nodig. Maar als je wat variatie wil in 2 weken, moet je keuzes maken. Je zou kunnen overwegen alleen een rondreis te maken door het zuidwesten van 3 weken en Hawaii bewaren voor een andere keer.
2 dagen San Francisco is wel redelijk. Je kunt natuurlijk veel meer tijd omkrijgen, maar in 2 hele dagen heb je de belangrijkste dingen wel gezien in de stad.
Wij vonden San Diego een heel leuke stad in California. Leuk centrum, en een prachtige zoo. Maar smaken verschillen nu eenmaal....
2 dagen San Francisco is wel redelijk. Je kunt natuurlijk veel meer tijd omkrijgen, maar in 2 hele dagen heb je de belangrijkste dingen wel gezien in de stad.
Wij vonden San Diego een heel leuke stad in California. Leuk centrum, en een prachtige zoo. Maar smaken verschillen nu eenmaal....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- richie part
- Amerika-ontdekker
Beste Jacqueline en overige Amerikalovers
Ik heb deze route aangeboden gekregen, graag jouw mening (en anderen)
3 overnachtingen in Las Vegas
1 overnachting in Bakersfield
1 overnachting in Mariposa
3 overnachtingen in San Francisco
1 overnachting in Monterey
1 overnachting in Pismo Beach
2 overnachtingen in het in Los Angeles
4 overnachtingen in Oahu
4 overnachtingen in het Maui Coast hotel op Maui
1 overnachting in Los Angeles (voor de terugreis)
Groeten, Richie.
Ik heb deze route aangeboden gekregen, graag jouw mening (en anderen)
3 overnachtingen in Las Vegas
1 overnachting in Bakersfield
1 overnachting in Mariposa
3 overnachtingen in San Francisco
1 overnachting in Monterey
1 overnachting in Pismo Beach
2 overnachtingen in het in Los Angeles
4 overnachtingen in Oahu
4 overnachtingen in het Maui Coast hotel op Maui
1 overnachting in Los Angeles (voor de terugreis)
Groeten, Richie.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Richie,
Het is een alternatief, natuurlijk, maar de route spreekt me niet zo aan. Van Las Vegas naar Mariposa (Yosemite) doe je in 2 dagen, en wat ga je onderweg doen? Ga je naar Death Valley en Kings Canyon voordat je naar Yosemite gaat, of gebruik je Bakersfiels alleen als overnachtingsplek? In dat geval doe je 2 dagen over de reis van Las Vegas naar Yosemite, zonder dat je iets noemenswaardigs onderneemt.
Kings Canyon zal ook best de moeite waard zijn, maar de bomen die je er ziet zie je ook in Yosemite, dus een beetje meer van hetzelfde, terwijl Death Valley een heel ander park is dan Yosemite. Daarnaast vind ik de route aan de oostkant van Yosemite aantrekkelijker. De route aan de oostkant heeft een aantal voordelen:
1. je kunt Mono Lake en Bodie meenemen op je route, het zijn leuke stops en het biedt je wat variatie.
2. Je rijdt de Tioga pass, een schitterende route in Yosemite
3. Je kunt door Death Valley rijden, en meteen hier een bezoekje brengen.
Volgens mij is in Bakersfield helemaal niets te beleven.
Als je San Diego wil schrappen van de lijst, zou ik de twee dagen gewoon verdelen over het lijstje in mijn eerdere post, bijvoorbeeld een extra dag Las Vegas en een extra dag San Francisco. Verder zou ik aan mijn lijstje niet veel veranderen, om een beetje variatie erin te houden.
Groeten,
Jacqueline
Het is een alternatief, natuurlijk, maar de route spreekt me niet zo aan. Van Las Vegas naar Mariposa (Yosemite) doe je in 2 dagen, en wat ga je onderweg doen? Ga je naar Death Valley en Kings Canyon voordat je naar Yosemite gaat, of gebruik je Bakersfiels alleen als overnachtingsplek? In dat geval doe je 2 dagen over de reis van Las Vegas naar Yosemite, zonder dat je iets noemenswaardigs onderneemt.
Kings Canyon zal ook best de moeite waard zijn, maar de bomen die je er ziet zie je ook in Yosemite, dus een beetje meer van hetzelfde, terwijl Death Valley een heel ander park is dan Yosemite. Daarnaast vind ik de route aan de oostkant van Yosemite aantrekkelijker. De route aan de oostkant heeft een aantal voordelen:
1. je kunt Mono Lake en Bodie meenemen op je route, het zijn leuke stops en het biedt je wat variatie.
2. Je rijdt de Tioga pass, een schitterende route in Yosemite
3. Je kunt door Death Valley rijden, en meteen hier een bezoekje brengen.
Volgens mij is in Bakersfield helemaal niets te beleven.
Als je San Diego wil schrappen van de lijst, zou ik de twee dagen gewoon verdelen over het lijstje in mijn eerdere post, bijvoorbeeld een extra dag Las Vegas en een extra dag San Francisco. Verder zou ik aan mijn lijstje niet veel veranderen, om een beetje variatie erin te houden.
Groeten,
Jacqueline
Winston Churchill
Winston Churchill
- richie part
- Amerika-ontdekker
- richie part
- Amerika-ontdekker
Beste Amerika Lovers,
Graag jullie mening over de volgende route
- 1 overnachting in Los Angeles
- 2 overnachtingen Las Vegas
- 1 overnachting Grand Canyon
- 1 overnachting Bryce Canyon
- 1 overnachting in Las Vegas
- 1 overnachting in Lone Pine
- 1 overnachting in Mammoth Lakes
- 1 overnachting in Mariposa
- 2 overnachtingen in San Francisco
- 1 overnachting in Monterey
- 1 overanchting in Santa Barbara
- 4 overnachtingen op Oahu
- 4 overnachtingen op Maui
Groeten, Richie
Graag jullie mening over de volgende route
- 2 overnachtingen Las Vegas
- 1 overnachting Grand Canyon
- 1 overnachting Bryce Canyon
- 1 overnachting in Las Vegas
- 1 overnachting in Lone Pine
- 1 overnachting in Mammoth Lakes
- 1 overnachting in Mariposa
- 2 overnachtingen in San Francisco
- 1 overnachting in Monterey
- 1 overanchting in Santa Barbara
- 4 overnachtingen op Oahu
- 4 overnachtingen op Maui
Groeten, Richie
-
- Amerika-expert
allo,
het rondje las vegas - grand canyon - bryce haspel je heel vlug af. persoonlijk zou ik de eerste maal las vegas 1 nacht minder verblijven en die extra nacht spenderen aan het rondje: er is heel veel moois te zien tussen las vegas - zion-bryce-grand canyon. dan heb je nog 2 x 1 avond in las vegas en dan is de stad op zijn best.
jacques
het rondje las vegas - grand canyon - bryce haspel je heel vlug af. persoonlijk zou ik de eerste maal las vegas 1 nacht minder verblijven en die extra nacht spenderen aan het rondje: er is heel veel moois te zien tussen las vegas - zion-bryce-grand canyon. dan heb je nog 2 x 1 avond in las vegas en dan is de stad op zijn best.
jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2236 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi
-