Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis voor Schoonouders Mei 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Reis voor Schoonouders Mei 2008

Bericht door Marcel_db »

Mijn schoonouders hebben, na onze reis te hebben gevolgd (http://usa07.punt.nl) aan mij gevraagd om hun te helpen bij het samenstellen van hun reis.

De volgende uitgangspunten hebben ze aangegeven:

De reis word gereden met de auto. Start en stop in SF. LA hoeft niet. Las Vegas aandoen, Yosemite, Grand Canyon, Bruce, Zion, Page, Death Valley, evt Monument Valley, evt. Kings Canyon. De reis mag tussen de 2 en 3 weken duren, en ze willen geen geren en gevlieg. Gewoon een relaxte en mooie vakantie. Iemand een goed voorstel???

Ik zat zelf te denken aan van SF via Kings Canyon en Sequoia, Dan Vegas en de parken en uiteidelijk via Yosemite weer terug te gaan naar SF.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je zou ook kunnen beginnen in Phoenix, en stoppen in SF, kan je het echt rustig doen met dezelfde route.
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Dan zit je dacht ik toch met hogere tarieven voor de vlucht en een return fee van voor de auto.

En als je kings canyon aan de ene kant van de sierra nevada pakt dan kan je de terugweg de andere kant langs naar yosemite of zie ik dit verkeerd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het laatste is onmogelijk. Er ligt vanaf de oostkant van de Sierra Nevada geen weg door het gebergte heen. Je kan dus alleen vanaf de westkant Sequoia NP in.

Phoenix staat bekend om de lage vluchttarieven en verschillende autoverhuurders rekenen geen drop-off fee voor de staten Arizona, Nevada en Californië. Veel mensen vliegen juist om die reden op Phoenix.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij zijn begonnen in Phoenix en geëindigd in San Francisco, en bijna alle stops gemaakt die jij aangeeft. M.u.v. de Grand Canyon en Kings Canyon (daar zijn we eerder al geweest) daarentegen nog een stuk highway 1 meegepikt. Misschien heb je iets aan onze route
(we hadden geen drop-off kosten)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Marcel_db schreef:Dan zit je dacht ik toch met hogere tarieven voor de vlucht en een return fee van voor de auto.

En als je kings canyon aan de ene kant van de sierra nevada pakt dan kan je de terugweg de andere kant langs naar yosemite of zie ik dit verkeerd.

De vlucht zal niet duurder zijn, en bijvoorbeeld Alamo/National rekent geen return fee tussen Arizona en Californie.

Je moet via de westkant naar King canyon, dus zou je dat na Yosemite kunnen doen en dan naar SF.

Hou er rekening mee trouwens dat de Tioga Pass naar Yosemite vermoedelijk nog gesloten is in Mei.

Los daarvan kan je vanuit Phoenix de Apache trail rijden, ook erg mooi.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Houd er inderdaad rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten zal zijn. Het is dan niet zo gek om in SF te beginnen en in Phoenix te eindigen.

Ze zouden dan zoiets kunnen doen:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Kings Canyon/Sequoia
8 Kings Canyon/Sequoia - Lone Pine
9 Lone Pine - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon - Phoenix
19 Phoenix

Marianne
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Mijn ouders gaan ook in mei 2008.
Ik heb hun route samengesteld en helemaal naar hun wensen ingedeeld. Dus misschien is dit wel een idee.

1 Amsterdam- Phoenix
2 Scottsdale
3 Scottsdale - Sedona
4 Sedona - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Death Valley
9 Death Valley - Lee Vining
10 Lee Vining - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - Morro Bay
13 Morro Bay - Monterey
14 Monterey - San Francisco
15 SF
16 SF
17 SF
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

corvette schreef:10 Lee Vining - Yosemite
Is een risico in mei.

Marianne
G&G
Amerika-ontdekker

Bericht door G&G »

Ik passeer ook midden mei in Yosemity via Death Valley. Ik ga ervan uit dat de Tiagopas dicht is maar hou toch één oog gericht op de wegenstaten. Daarom boek ik onderweg nog geen hotel.
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

En Phoenix, zelf niet geweest.....de moeite waard of gewoon alleen als aanvliegstad / vertrekstad
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Phoenix is alleen al de moeite waard door de Apachetrail, een weg door een prachtige gebied, startend in Apache Junction met o.a. de ghosttown Goldfields. Echt geweldig en goed te rijden als het droog is, ook met een gewone auto.
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Ik heb een en ander op papier staan om te boeken alleen heb nog een vraag. Het vertrek is op een vrijdag en de reis is dan als volgt:

Vrijdag Amsterdam - Phoenix
Zaterdag Phoenix
Zondag Phoenix - Grand Canyon
Maandag Grand Canyon
Dinsdag Grand Canyon - Page
Woensdag Page - Bryce Canyon
Donderdag Bryce Canyon - Zion
Vrijdag Zion
Zaterdag Zion - Las Vegas
Zondag Las Vegas
Maandag Las Vegas - Visalia
Dinsdag Visalia - Yosemite
Woensdag Yosemite
Donderdag Yosemite
Vrijdag Yosemite - San Francisco
Zaterdag San Francisco
Zondag San Francisco
Maandag San Francisco - Amsterdam

Zoals je al ziet zijn ze in het weekend in Las vegas. Ik wil er dus nog een dag voor plannen, alleen waar kan ik dit het beste doen: Phoenix, Page of Bryce, of toch Kayenta.

Wij hebben dit stuk zelf dit jaar gedaan en dat ging als volgt: Vanaf de Grand Canyon vroeg weg via Monument Valley naar page, de volgende dag Antelope Canyon en door naar Bryce, Volgende dag bryce en door naar zion........

Hoor graag van jullie!!

thnx
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Extra dag in Sedona of MV. En geen extra dag in Phoenix.
Dus bv:
Vrij: Aankomst Phx
Zat: Phx-Sedona
Zon: Sedona
Maa: Sedona-GCNP. Rest van de dag in GCNP
Din: 's Morgens in GCNP. East rim en naar Page
Woe: Page voor Horseshoe Bend overlook, Antelope, Glen Canyon Dam etc.
Don: Naar Bryce
Vrij: Bryce-Zion
Zat: Zion
Zon: Naar Las Vegas.
Of gewoon een dag later vliegen, dus op zaterdag.
Yeehaw.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marcel_db schreef:Zaterdag Phoenix
Zondag Phoenix - Grand Canyon
Maandag Grand Canyon
Dinsdag Grand Canyon - Page
Woensdag Page - Bryce Canyon
Donderdag Bryce Canyon - Zion
Vrijdag Zion
Zaterdag Zion - Las Vegas
Zondag Las Vegas

<-- KNIP -->

Zoals je al ziet zijn ze in het weekend in Las vegas. Ik wil er dus nog een dag voor plannen, alleen waar kan ik dit het beste doen: Phoenix, Page of Bryce, of toch Kayenta.
Misschien is het helemaal niet nodig om deze routeplanning te veranderen. Heb je al naar hotelprijzen in Las Vegas gekeken op de dag van aankomst? Doorgaans zijn de kamerprijzen in het weekend daar wel hoger dan door de week, maar het kan ook best wel meevallen voor één nacht.
En als de kamerprijzen toch voor die ene nacht hoger liggen, is dat dan meteen zo veel hoger, dat je ergens anders een dag wilt schrappen?
Je kan er ook voor kiezen om een hotel in Henderson, ten zuidoosten van Las Vegas te nemen. Is misschien een kwartier rijden naar The Strip. Of wil je echt een hotel aan The Strip?

Wil je echt pas op zondag in Las Vegas arriveren, dan kan je overwegen om tussen Phoenix en de Grand Canyon een bezoek te brengen aan Presscott, via higway 89A naar Jerome, Tuzigoot Nat'l Monument, Sedona en daar overnachten.
Volgende dag: Flagstaff --> Williams, Grand Canyon, of
Flagstaff --> Walnut Canyon Nat'l Monument, Meteor Crater, Grand Canyon, of
Flagstaff --> Sunset Crater Volcano Nat'l Monument en Wupatki Nat'l Monument, Grand Canyon.
Het is echter zo, dat je bij de laatste twee versies wegen dubbel rijdt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Als het hotel in LV niet per se aan de strip hoeft te liggen, zou je ook kunnen overwegen om het South Point Hotel te boeken. Na een tip van Marjan (hekkie) hebben we voor dit hotel gekozen voor mei 2008. Via fatwallet.com vonden we ook nog eens een aanbieding, en nu zitten we er voor $120 per nacht op vrijdag en zaterdag.

Het hotel heeft een shuttleverbinding met de strip en het vliegveld.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Het hotel in Vegas graag aan de strip. Maar er zit dacht ik wel een groot verschil in prijs zaterdag of zondag aankomen.

Ze willen een goed hotel centraal op de strip niet te duur. Ikzelf zat de denken aan luxor of Imperial palace. Suggesties? Aankomst is dus zaterdag 31-5 of zondag 1-6 voor 2 nachten...
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Marcel_db schreef:Het hotel in Vegas graag aan de strip. Maar er zit dacht ik wel een groot verschil in prijs zaterdag of zondag aankomen.

Ze willen een goed hotel centraal op de strip niet te duur. Ikzelf zat de denken aan luxor of Imperial palace. Suggesties? Aankomst is dus zaterdag 31-5 of zondag 1-6 voor 2 nachten...
Goede hotels zijn zeker te vinden op de Strip. Luxor is één van mijn toppers doch ligt niet centraal. Als dit echt belangrijk zou zijn zou ik eerder opteren voor Paris of Treasure Island of natuurlijk Venetian :wink: Met Imperial heb ik geen ervaring.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Kijk eens op http://www.i4vegas.com/Search/ . Hier kun je in één oogopslag de prijzen van de diverse hotels bekijken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Bedankt voor de link. Ziet er dus naar uit dat ik ze toch op zondag wil laten aankomen. Prijzen liggen soms 2 keer zo hoog voor de zaterdag. Is Page de moeite waard om een nachte langer te blijven?

Dan hebben ze de tijd voor Monument valley en voor Antelope Canyon, en kunnen ze na de tweede nacht rustig richting bryce rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer