Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medisch Paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Enidan87
Amerika-newbie

Medisch Paspoort

Bericht door Enidan87 »

Hey iedereen!

Heb vandaag mijn visum gekregen!!! Yeay, dus nu verder met de rest van de voorbereidingen. Vandaar een vraagje voor jullie 8)
Ik wil graag de volgende medicijnen meenemen naar de States:

- de pil
- ibuprofen
- homeopatisch middel tegen hooikoorts (niet door een arts voorgeschreven, maar werkt prima bij mij)

Nu is mijn vraag, heb ik hier een medisch paspoort voor nodig en zo ja waar kan ik die krijgen??

Groetjes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoek even op medisch paspoort (alle woorden), er is al veel over geschreven hier.

Marianne
soofie
Amerika-ontdekker

Re: Medisch Paspoort

Bericht door soofie »

Enidan87 schreef:Hey iedereen!

Heb vandaag mijn visum gekregen!!! Yeay, dus nu verder met de rest van de voorbereidingen. Vandaar een vraagje voor jullie 8)
Ik wil graag de volgende medicijnen meenemen naar de States:

- de pil
- ibuprofen
- homeopatisch middel tegen hooikoorts (niet door een arts voorgeschreven, maar werkt prima bij mij)

Nu is mijn vraag, heb ik hier een medisch paspoort voor nodig en zo ja waar kan ik die krijgen??

Groetjes!
Al deze medicijnen neem ik al jaren mee naar de VS zonder medische verklaring/paspoort. Misschien is het ook handig (heb ik gedaan) om even naar de apotheek te gaan en voor de komende maanden alvast de pil te kopen - dit omdat deze in de VS stukken duurder is! Ik heb nu een voorraad van 9 maanden ;) Ibuprofen kun je natuurlijk ook makkelijk daar krijgen (samen met nog 100 andere pijnstillers die hier niet eens bekend zijn)
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ibruprofen? Seriously :wink: Overvloeden van dit soort pijnstillers verkrijgbaar, Asperine? Hoeveel wil je er? 100, 200, ... :lol: Ik zou liever een extra pakje drop in mijn tas stoppen :D
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

En met hooikoortsmiddelen wordt je zo ongeveer doodgegooid.
We konden uit heel veel soorten kiezen en we werden zo goed geholpen bij soort,maat en samenstelling. Super gewoon.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik moet voor een van mijn kinderen een soort ritalin meenemen (er staat een andere naam op het doosje) en dit valt onder de opiumwet.
Ik heb dus net even gekeken wat hierover al eerder geschreven is, maar ik geloof dus dat ik een doktersverklaring en medisch paspoort nodig heb?(heb geen zin aangehouden te worden voor het in bezit hebben van verdovende middelen) Volgens mij wordt dit medicijn in Amerika ook vaak genoeg voorgeschreven, dus echt een groot probleem kan dat lijkt me toch niet zijn?

Groetjes, Ilse
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

butterfly schreef:Ik moet voor een van mijn kinderen een soort ritalin meenemen (er staat een andere naam op het doosje =Methylfenidaat) en dit valt onder de opiumwet.
Ik heb dus net even gekeken wat hierover al eerder geschreven is, maar ik geloof dus dat ik een doktersverklaring en medisch paspoort nodig heb?(heb geen zin aangehouden te worden voor het in bezit hebben van verdovende middelen) Volgens mij wordt dit medicijn in Amerika ook vaak genoeg voorgeschreven, dus echt een groot probleem kan dat lijkt me toch niet zijn?

Groetjes, Ilse
Het maakt verschil of je naar een Schengenland gaat of niet.
Hier kun je er iets over vinden.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Methylfenidaat is als geneesmiddel inmiddels al zo gewoon, dat niemand hier meer van op kijkt. Net als wat Gerda of Lucas al schrijft, gewoon in de juiste verpakking (met bijsluiter) meenemen. Controlerende ambtenaren (bij welke grens dan ook) zijn ook niet gek en zien heus wel het verschil tussen een junk en een patiënt(je). (op Schiphol in ieder geval wel)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Gerda&Lucas schreef:
butterfly schreef:Ik moet voor een van mijn kinderen een soort ritalin meenemen (er staat een andere naam op het doosje =Methylfenidaat) en dit valt onder de opiumwet.

Groetjes, Ilse
Het maakt verschil of je naar een Schengenland gaat of niet.
Hier kun je er iets over vinden.
Ik heb begrepen dat je voor Ritalin, Concerta en Strattera beter een doktersverklaring mee kunt nemen, wij zitten met hetzelfde probleem en mijn instelling is beter mee verlegen dan om verlegen.

Ik weet trouwens niet of dit ook voor Risperdal etc geldt.

even of topic: als je ritalin meeneemt heb je waarschijnlijk een kind met gedragsproblemen, ben je ervan op de hogote dat je voor pretparken een soort van voorrangspas kunt krijgen zodat je gebruik kunt maken van de invalide ingang (kan een hoop stress voorkomen)
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

@ Gerda& Lucas: Ik heb net even gekeken, het heet inderdaad Methylfenidaat. Bedankt voor de toegevoegde link. Het gaat om een reis naar Amerika, en als ik het zo lees moet ik dus zelfs contakt opnemen met de Ambassade. Daar zou ik uit mezelf niet opgekomen zijn! Ik ga van de week meteen even navragen of ik een verklaring van de huisarts of van de psychiater (die de medicijnen voorschrijft) moet hebben.

@ Myste87:Die doktersverklaring gaat dus inderdaad mee zoals ik hierboven al schreef.
Bedankt voor je tip over de pretparken. Ik had dat hier inderdaad al ergens in een topic gelezen. Toch heeft mijn kind niet zoveel last van rijen, en om zijn handicap nou te misbruiken...(ik zou van de arts zo een verklaring krijgen hoor). Hij heeft ADD met enkele aspecten van ASS overigens.

Groetjes, Ilse
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

butterfly schreef: @ Myste87:Die doktersverklaring gaat dus inderdaad mee zoals ik hierboven al schreef.
Bedankt voor je tip over de pretparken. Ik had dat hier inderdaad al ergens in een topic gelezen. Toch heeft mijn kind niet zoveel last van rijen, en om zijn handicap nou te misbruiken...(ik zou van de arts zo een verklaring krijgen hoor). Hij heeft ADD met enkele aspecten van ASS overigens.

Groetjes, Ilse
Klopt, doen wij normaal gesproken ook niet, maar wij waren laatst bij Warner Brothers in Duitsland en toen bleek zo'n pas toch wel fijn, dochterlief las nl "je kunt nat worden"en verzette geen voet meer, als ze in de rij had moeten staan hadden wij een hoop stress gehad, nu konden wij zo doorlopen en heeft ze genoten (en er vervolgens nog 2 keer in geweest)
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

myste87 schreef:
butterfly schreef: @ Myste87:Die doktersverklaring gaat dus inderdaad mee zoals ik hierboven al schreef.

Groetjes, Ilse
Klopt, doen wij normaal gesproken ook niet, maar wij waren laatst bij Warner Brothers in Duitsland en toen bleek zo'n pas toch wel fijn, dochterlief las nl "je kunt nat worden"en verzette geen voet meer, als ze in de rij had moeten staan hadden wij een hoop stress gehad, nu konden wij zo doorlopen en heeft ze genoten (en er vervolgens nog 2 keer in geweest)
Ik ben echt heel blij dat deze regeling bestaat voor ieder kind die hier door zijn/haar beperking last van heeft. Het probleem is dat je op het eerste gezicht niet ziet dat er iets met onze kinderen is. Ik wil dus nog wel heel duidelijk stellen dat ik echt niet bedoel dat anderen deze regeling zouden misbruiken hoor! Alleen ons kind heeft hier geen moeite mee (we zijn al best vaak met hem naar pretparken geweest) en dan zou het voor ons voelen als misbruik. Ik weet dat de meeste kinderen met zijn beperking daar wel veel sterker op (kunnen) reageren, en ik zie jouw voorbeeld ook al helemaal voor me. (in andere situaties kan hij namelijk ook heel zwart/wit denken)
Dus bedankt in ieder geval voor de tip, en ik hoop niet dat het leek alsof ik iets suggereerde want dat is niet zo.

Groetjes van Ilse
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer