Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noordoosten in de winter ?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
FIDEL
Amerika-ontdekker

Noordoosten in de winter ?

Bericht door FIDEL »

We plannen een trip naar het NO van iets meer dan twee weken en zouden vertrekken de laatste week van januari. Bedoeling is te touren rond Washington en/of Philadelphia en eventueel iets zuidelijker. Allicht is NY en ten noorden ervan, te koud ! Of moeten we nog zuidelijker ?
Na de erg positieve ervaringen in het ZW en het NW zouden we graag opnieuw met de wagen rondtrekken. Bedoeling : stadsbezoek, evt. natuur, bijwonen van evenementen/sportwedstrijden, ... en genieten ! Zijn er mensen die ons tips kunnen geven ? Alvast bedankt !!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

je kunt nooit weten wat het weer precies gaat doen. Januari 2007 bijvoorbeeld was ongewoon warm. Mijn peterselie groeide weer :D . Maar het kan ook ontzettend koud zijn, -20, sneeuwstormen (hoera voor de snowblower!). Nu weten ze in NY en hier in het noorden hoe ze met de sneeuw om moeten gaan en de wegen zijn al snel weer schoon. Dat hebben ze in 1978 wel geleert. De winter van 2006 was daarentegen weer hartstikke koud en zelfs in Orlando FL was het toen beneden het vriespunt.

Maar winter in New England heeft zeker iets. De verschillende wintersporten. Koek en zopie tenten met kampvuur langs de langlauf trails. Heerlijk ingepakt in een arreslee getrokken door paarden met die belletjes door de bossen van New Hampshire rijden, thermos met gluehwein mee. Genieten! en als je nog nooit een New England Nor'easter (blizzard) hebt meegemaakt, dan is dat ook een schitterende ervaring!
iris kranenbur
Amerikafan

Bericht door iris kranenbur »

Ha, ik was vorig jaar nov-dec-jan in NYC, en het was idd erg goed te doen! In Feb. was ik in DC, Philly en Boston en ook dat was erg goed te doen. Alhoewel ik Boston wel erg koud vond, volgens mij was het min 13 uit mijn hoofd...Maar over het algemeen zou ik me daarover geen zorgen maken!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik was in NYC in februari 05, verschrikkelijk koud maar New York is zo mooi in de sneeuw... Was absoluut onvergetelijk.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, het hangt heel erg van de winter af. Vorige winter was redelijk warm tot half januari of zo, toen werd het voor hier in het DC gebied flink koud en sneeuwde het ook regelmatig. De natuur is alleen natuurlijk wel redelijk kaal vergeleken bij de prachtige lente, die al snel volgt. Als je Washington echt mooi wilt zien moet je eind maart/begin april komen als de kersenbloesems bloeien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Gezien het met de winter alle kanten op kan, is het misschien beter dat we de raad opvolgen van Petra en pas in de lente vertrekken ...
Allicht beperken we ons dan tot de omgeving Washington, NC, Philadelphia ... Dank voor de antwoorden !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer