Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen met overstappen?!!?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Enidan87
Amerika-newbie

Wat te doen met overstappen?!!?

Bericht door Enidan87 »

Beste allemaal,
Begin januarie vlieg ik naar Lincoln, NE. Deze vlucht is met een overstap in Chicago van 2 uur.
Nou ben ik een beetje op het internet rond aan het surfen geweest om te kijken wat nou precies de procedure is bij zo'n overstap (bagage, douane, tickets, etc.). Naast dat ik alleen maar tegenstrijdige informatie vond, las ik ook het ene na het andere verhaal van "je hebt minimaal 4 uur nodig voor een overstap" tot "je mist standaard je vlucht"...
Jullie kunnen begrijpen dat dat me helemaal niet lekker zit, dus ik hoop dat er hier iemand is die ervaring met 'overstappen in de USA' heeft en mij uit kan leggen wat dan precies de bedoeling is.
En wat gebeurd er eigenlijk als ik toch mijn vlucht mis?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Qua tijd ligt het helemaal aan de omstandigheden op dat moment - komen er bijvoorbeeld nog 5 volle 747's aan op dat moment, enzovoort. Er zijn mensen met kortere overstaptijden die het aansluitende vliegtuig met gemak halen. Er zijn ook mensen die inderdaad 4, 5 uur bezig zijn geweest. Maar over het algemeen is dat toch wel de uitzondering, geloof ik. Persoonlijk schrik ik niet van een tijd van 2 uur.

Het was me niet helemaal duidelijk uit je verhaal, dus wellicht ten overvloede, maar ik meld het toch maar even: als je in de VS aankomt moet je zelf met je bagage aan de sjouw. Je haalt het op bij de bagagecarrousel (na de paspoortcontrole), neemt het mee door de 'customs', en brengt het bij de aangewezen plek voor jou weer op een band voor het volgende vliegtuig. Over het algemeen is dat alleen maar een afgeven van de bagage, en niet weer een incheckprocedure, overigens.

Veel plezier! :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een overstap van 2 uur op ORD is krap maar wel mogelijk, wij hebben het in 1,5 uur gedaan.
Je moet eerst naar immigration, dat is een flink eind lopen door hier stevig door te lopen kan je heel wat medepassagiers voorblijven wat weer tijd scheelt bij Customs.
Hierna moet je de koffer(s) van de band halen en deze door customs brengen,
Gelijk na customs kan je de koffer(s) weer afgeven aan medewerkers van de maatschappij waar je mee moet vliegen, zij zorgen dat ze op de volgende vlucht komen.
Zorg dat je de papieren die je in het vliegtuig krijgt goed en volledig in kan vullen dus hou het adres van je eerste overnachting bij de hand.
Als je de koffer(s) kwijt bent moet je naar de volgende gate, hou er rekening mee dat er bij de security een lange rij kan staan.
Als je een ansluiting mist moet je op zoek naar de balie van de Airline zij zullen je op een volgende vlucht boeken.
Laatst gewijzigd door Rob op 02 dec 2007, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je moet soms ook gewoon geluk hebben. Terwijl ik dit typ zit ik op O'Hare te wachten op mijn vlucht naar Denver. Ik arriveerde hier rond 12:45 lokale tijd. Onze aansluitende vlucht naar Denver zou om 14:45 vertrekken. We waren om 13:30 ongeveer bij de gate, dus iets minder dan een uur voor immigrations en de security check. Vervolgens is de vlucht uitgesteld tot 15:10 vanwege "technical difficulties". Inmiddels zijn er twee andere vluchten naar Denver gecancelled en dus waren wij blij dat we in het nok en nokvolle vliegtuig zaten... Totdat men melde dat we er weer uit konden, want het is winter in Chicago en men heeft zojuist besloten het vliegveld te sluiten. Dus nu is het 16 uur en wij zitten weer op de bankjes bij de gate. Als we mazzel hebben gaat het toestel om 21 uur weg, als we pech hebben morgen om 10 uur. Dus wij hadden tijd zat om over te stappen, ik hoop dat het voor jullie in Januari beter gaat, maar over het algemeen spookt het weer in Chicago dan ook. En dat allemaal op mijn 50ste verjaardag :cry:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Oh balen Loek! :(
Gefeliciteerd met je verjaardag :lol: , alleen niet zo leuk om hem op deze manier te vieren.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Loek schreef:Dus nu is het 16 uur en wij zitten weer op de bankjes bij de gate. Als we mazzel hebben gaat het toestel om 21 uur weg, als we pech hebben morgen om 10 uur. Dus wij hadden tijd zat om over te stappen, ik hoop dat het voor jullie in Januari beter gaat, maar over het algemeen spookt het weer in Chicago dan ook. En dat allemaal op mijn 50ste verjaardag :cry:
Gefeliciteerd! :D

Balen zeg dat je nu niet weet waar je aan toe bent. Hopelijk kunnen jullie gauw naar Denver. Je hebt in ieder geval de laptop tot je beschikking zodat je je op het forum kunt vermaken... :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Badankt! Leuk dat jullie ook online zijn, dan voelen we ons niet zo alleen :o
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Loek schreef: En dat allemaal op mijn 50ste verjaardag :cry:
Dat je nu Abraham moet zien op een vliegveld in Chicago...... :wink:

Jammer voor jullie dat het loopt, mar desondanks van harte proficiat en hopelijk nog een voorspoedige thuisvlucht vandaag.

Groetjes Marjan en Jan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Loek schreef: En dat allemaal op mijn 50ste verjaardag :cry:
:( :( En ik wilde je nog wel een fijne verjaardag wensen! Ik kom net thuis van een toneelstuk op school en een van de vaders miste dat ook, omdat hij vast zit in Chicago. Heel jammer, want zijn dochter speelde een van de hoofdrollen. Hopelijk komen jullie toch nog gauw weg!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van Harte Abraham.
Kan me ook wel leukere plaatsen voorstellen om dat te vieren.
Persoonlijk heb ik het in de Grand Canyon gedaan 8)
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Als je in Chicago aankomt moet je eerst de bagage afhalen, door de douane gaan en bagage terug afgeven voor de vlucht naar Lincoln.
Lijkt moeilijk maar het wijst zichzelf aan en men wordt goed geholpen.
Daarna moet je van de internationale terminal naar de terminal voor binnenlandse vluchten. Dit gebeurt met een automatische trein (zonder bestuurder !)
Als alles vlot loopt is dit toch één uur of meer.
Maar het is zoals Rob zegt, met de huidige veiligheidsmaatregelen en wat tegenslag kan je in een rij staan van een paar honderd reizigers en kan het hollen worden.
Eddy
Laatst gewijzigd door ed97 op 01 dec 2007, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Afbeelding

Van Harte Gefeliciteerd.
Enidan87
Amerika-newbie

Bericht door Enidan87 »

Wat erg om te horen dat je juist op je verjaardag vast komt te zitten op een vliegveld!!
Zucht, het duurt nog ruim een maand, maar ik zie nu al tegen die vlucht op....nou ja, maar hopen dat het goed komt...
Misschien dat ik toch ga proberen een vlucht te vinden met een langere overstaptijd...
Als iemand nog tips heeft of ervaringen die hij/zij wil delen: graag
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Enidan87 schreef:Wat erg om te horen dat je juist op je verjaardag vast komt te zitten op een vliegveld!!
Zucht, het duurt nog ruim een maand, maar ik zie nu al tegen die vlucht op....nou ja, maar hopen dat het goed komt...
Misschien dat ik toch ga proberen een vlucht te vinden met een langere overstaptijd...
Als iemand nog tips heeft of ervaringen die hij/zij wil delen: graag
Als dat al lukt gaat dat waarschijnlijk (flink) geld kosten, het veranderen van een vlucht wordt gezien af annuleren en opnieuw boeken.
Enidan87
Amerika-newbie

Bericht door Enidan87 »

O, maar ik heb nog geen ticket geboekt...
Ik heb alleen rond gekeken en praktisch alle vluchten hebben een overstap van 2 uur. Dit leek mij heel lang, maar zoals ik al zei: na wat rondgesurft te hebben kreeg ik het idee dat het bij lange na niet genoeg is :? .
Er is ook een vlucht met zo'n 4 uur overstaptijd. Wat denken jullie? Is dat misschien verstandiger, of ga ik me dan ontzettend lopen vervelen?

Punt is gewoon dat ik helemaal alleen reis en mijn vliegervaring tot nu toe allemaal binnen Europa is (kortom geen overstappen etc.). Vandaar alle vragen :roll:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Enidan87 schreef:Wat erg om te horen dat je juist op je verjaardag vast komt te zitten op een vliegveld!!
Ik had precies hetzelfde een paar jaar geleden. Toen zat ik ook op mijn verjaardag vast in Chicago op O Hara. Uiteindelijk onden we 's avonds laat nog doorvliegen naar Las Vegas waar we om middernacht aankwamen. En toen was mijn verjaardag net voorbij. Van alle leuke plannen om de avond van mijn verjaardag in Vegas door te brengen, is dus niets terecht gekomen....... :cry:

Als "kadootje" kregen we echter van United Airlines ieder een cheque van $ 200, te gebruiken voor een volgende vlucht. Dat hebben we uiteraard gedaan. ....... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Enidan87 schreef:Er is ook een vlucht met zo'n 4 uur overstaptijd. Wat denken jullie? Is dat misschien verstandiger, of ga ik me dan ontzettend lopen vervelen?

Punt is gewoon dat ik helemaal alleen reis en mijn vliegervaring tot nu toe allemaal binnen Europa is (kortom geen overstappen etc.). Vandaar alle vragen :roll:
Als je zo'n vlucht kunt kiezen en jij je daarbij prettiger voelt, moet je het gewoon doen! Met 4 uur kun je alles op je gemak doen. Verder heb je dan ook nog eens speling mocht het vliegtuig met vertraging aankomen.

Ik heb ook eens een overstap op Chicago gehad en ondanks dat ik minder dan 2 uur overstaptijd had (1 u. 45 min.), had ik wel voldoende tijd om over te stappen. Ik kon zelfs nog even naar buiten voor een sigaretje. :wink: Dat lukt alleen als je echt genoeg tijd hebt en alles bij Immigrations vlot verloopt. Je moet daarna nl. weer door de controles nadat je buiten bent geweest.

Zelf vind ik 2 uur overstap te doen, welk vliegveld dan ook.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Nog even een update. De "overstap" op Chicago heeft uiteindelijk 9 uur geduurd. Het vliegveld was korte tijd gesloten, maar ging heel even weer open en wij mochten gelukkig doorvliegen naar Denver. Ik heb nog even met ander NL'ers gesproken die met mij moesten overstappen. Zij hadden iets meer tijd nodig bij immigrations. Waar ik als resident in 45 minuten door immigrations, douane en security heen was, hadden Nederlanders een uur nodig. Dus niet echt een groot verschil. 4 uur voor overstappen is echt wel erg veel, zoveel is er nu ook niet te doen op Chicago, maar als je je daarbij zekerder voelt met je dat doen.
Enidan87
Amerika-newbie

Bericht door Enidan87 »

Blij te horen dat alles toch nog goed gekomen is :D !
Zucht, misschien dat ik dan toch maar voor de 2 uur overstaptijd kies...
Vind het moeilijk om te beslissen. Misschien komt het wel doordat ik nog nooit naar de US geweest ben en daarnaast ook nog eens helemaal alleen reis...(en iemand ben die altijd alles van te voren tot in de details geregeld wil hebben :lol: ).
Nog een klein vraagje: moet ik rekening houden met grotere drukte op 9 januari (i.v.m. Kerst/ Oud en Nieuw)??
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Loek, alsnog van harte! :lol: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht