Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Black Friday Shopping

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wat ik bedoelde duidelijk te maken is dat het niet altijd lokkertjes zijn.
Er zijn wel degelijk koopjes. Dat je geen zin om te shoppen had kan ik me indenken, maar heel veel was er gewoon nog wel.
De filmpjes die je op tv ziet zijn altijd bij het net open gaan van de winkels. Kom je 5 minuten later kan je gewoon naar binnen lopen.

En zo te lezen had Color 1 ook 's middags nog gewoon zijn aanbieding, zoals wij ook later in de morgen.

En weet niet of je in NC bent geweest, maar in het gedeelte waar wij wonen is er gewoon ook op elke hoek van de straat een winkelcentrum. Zo farmland is het nou ook weer niet.
Dus nee je kunt niet stellen dat het het overal het zelfde in Amerika is, maar een beetje in schatting van hoe het in andere delen van Amerika is kan ik me wel voor stellen. Ben wel vaker buiten NC geweest ;-) Daarom ook juist mijn opmerking. Verkijk je niet op de beelden op tv het valt heus mee en je kan er veel geld mee verdienen.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Wij waren met Thanksgiving bij familie in de omgeving van Memphis op bezoek. Ik ben wel om 8 uur in de ochtend even naar Best Buy geweest om goedkoop een GPS op de kop te tikken. Het was wel druk, maar goed te doen. Ik was na 15 minuten weer buiten.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben ook geshopt hoor, maar niet zo vroeg. Mijn bed is belangrijker dan de aanbiedingen en we hadden op donderdag al alle folders doorgenomen (bijna een dagtaak!) en hadden maar 1 ding gezien wat we graag wilden hebben; een koelkastje voor 6 wijnflessen. Die zijn we pas laat in de middag gaan kopen en die waren er nog gewoon. Wèl bijna de helft goedkoper dan normaal.

Op zaterdag ben ik ook nog gaan winkelen en toen waren er nog steeds heel veel aanbiedingen. Bij Toys 'R Us was bijna alles er ook nog. Jammer genoeg had ik 1 kind bij me en kon ik dus niet even stiekum iets kopen. Hopenlijk komen die producten de komende weken nog een keer in de aanbieding. En anders krijgen ze maar gewoon wat minder met kerst :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben ook even wezen shoppen, maar niet zo enorm vroeg. Ik stond rond 8 uur bij de Bed Bath & Beyond voor een moderne metaalkleurige paper towel holder (ik had nog een oude houten van de dollar store). Normaal veel te duur ($20) maar nu met 20% korting en ik had een $15 gift card van het werk gekregen... dus ik kreeg hem voor $1. :D

Daarna met een maat van mij naar een aantal verschillende winkels geweest om wat goedkope DVD´s te kopen, maar helaas waren de goede films overal uitverkocht. Toen hebben we even slim gedaan en de films bij de Wal-Mart gehaald en de prijs daar gematcht. Dat betekent dat hoewel de films daar vaak veel duurder waren, je ze toch voor dezelfde prijs kreeg als in de Thanksgivingaanbiedingen van andere winkels. (Amerika is geweldig!)

Resultaat: een stuk voor 7 films voor zo'n $3 tot $6 per stuk, waaronder Ice Age 2: The Meltdown, Da Vinci Code, en I Robot.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Wat ik trouwens kan aanraden voor volgend jaar: gewoon online shoppen! Steeds meer winkels (waaronder Best Buy, Staples en Circuit City) plaatsen hun Black Friday aanbiedingen - behalve de "doorbusters" - al in de nacht van woensdag op donderdag (jaja) online en daar kun je ze dan direct bestellen. Ik heb zo een 22" monitor voor mijn pc gewoon online besteld, hoefde ik ook niet in de vrieskou buiten te gaan staan op vrijdagochtend. Kost wel wat aan verzendkosten, maar dat is het me wel waard. En veel winkels bieden trouwens ook "free shipping" aan.

Ik had trouwens wel geluk: een uur nadat ik mijn bestelling had geplaatst, was die monitor uitverkocht. Je kunt het beste donderdagochtend (Thanksgiving Day) rond een uur of 8 's ochtends je bestelling plaatsen, dan is het meeste spul er nog wel.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

En er is nu blijkbaar ook een CyberMonday, met extra aanbiedingen de maandag na Thanksgiving? hoorde het op de radio maar ben verder niet online geweest. iemand hier nog iets van meegekregen?
SEEING IS BELIEVING
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dennis schreef:Wat ik trouwens kan aanraden voor volgend jaar: gewoon online shoppen! Steeds meer winkels (waaronder Best Buy, Staples en Circuit City) plaatsen hun Black Friday aanbiedingen - behalve de "doorbusters" - al in de nacht van woensdag op donderdag (jaja) online en daar kun je ze dan direct bestellen. Ik heb zo een 22" monitor voor mijn pc gewoon online besteld, hoefde ik ook niet in de vrieskou buiten te gaan staan op vrijdagochtend. Kost wel wat aan verzendkosten, maar dat is het me wel waard. En veel winkels bieden trouwens ook "free shipping" aan.

Ik had trouwens wel geluk: een uur nadat ik mijn bestelling had geplaatst, was die monitor uitverkocht. Je kunt het beste donderdagochtend (Thanksgiving Day) rond een uur of 8 's ochtends je bestelling plaatsen, dan is het meeste spul er nog wel.
Klopt inderdaad, ik heb ons lijstje bij Circuit City online al op Thanksgiving day zelf besteld! Dat slaapt een stuk lekkerder.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Cybermonday>ja ik had ook zoiets gehoord..
De media hadden maandag 'cybermonday' genoemd, omdat naar verwachting veel mensen dan hun online bestelling zouden plaatsen..de reden die ik hoorde op NPR was dat mensen weer naar hun werken moesten en dus tijd zouden hebben om online te winkelen....?!
Mijn man heeft 's avonds online dingen bestelt, maar we hebben geen extra korting kunnen ontdekken...
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Heb de afgelopen twee weken rondgetoerd door Nevada, Utah en Arizona. We kregen de indruk van radio en TV dat Thanksgiving alleen maar gaat om shoppen en eten. Zowiezo gaat één van de twee reclames over eten en dan vooral hoe ´fysieker´ hoe beter (yuck!). Zou voor mij reden genoeg zijn om geen turkey te eten en niet te gaan shoppen. Is men op Thanksviging nog wel voor iets anders dankbaar eigenlijk?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

erki schreef:Heb de afgelopen twee weken rondgetoerd door Nevada, Utah en Arizona. We kregen de indruk van radio en TV dat Thanksgiving alleen maar gaat om shoppen en eten. Zowiezo gaat één van de twee reclames over eten en dan vooral hoe ´fysieker´ hoe beter (yuck!). Zou voor mij reden genoeg zijn om geen turkey te eten en niet te gaan shoppen. Is men op Thanksviging nog wel voor iets anders dankbaar eigenlijk?
Net als in Nederland worden de feestdagen gebruikt om gezellig samen te komen en vooral veel te eten. Gelukkig zijn er veel pillen in de handel die je vooraf slikt om maagzuur te voorkomen :D Nu kerst eraan komt zie je vooral reclames met diamanten hangers in alle maten, dus met andere woorden, het is weer tijd om flink wat geld uit te geven om te laten zien hoeveel je wel niet van iemand houd. Het hele feestgebeuren is een beetje nep, maar wel grappig als je er zoals ons midden tussen zit nu :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En ik denk dat het hier niet anders is hoor ... ook veel cadeautjes, folders, glimmers en geld, geld, geld. Heel af en toe komt 'de kerstgedachte' ook nog eens om de hoek.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

erki schreef: Zou voor mij reden genoeg zijn om geen turkey te eten en niet te gaan shoppen. Is men op Thanksviging nog wel voor iets anders dankbaar eigenlijk?
De reclames zijn toch niet meteen representatief hoe mensen hun feestdagen vieren? Voor ons is Thanksgiving precies dat: dankbaar zijn om gezond en wel met elkaar te mogen zijn. Iedere Thanksgiving maaltijd wordt begonnen met dat iedereen zegt, waar hij of zij dankbaar voor is. Volgens mij is dat vrij standaard. En lang niet iedereen doet mee aan Black Friday.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
erki
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erki »

nieuwenoord schreef:En ik denk dat het hier niet anders is hoor ... ook veel cadeautjes, folders, glimmers en geld, geld, geld. Heel af en toe komt 'de kerstgedachte' ook nog eens om de hoek.
Ja inderdaad, wij zijn gek op imiteren. Dwaze dagen bij de Bijenkorf, grooote boog omheen. Uitbundige kerstverlichtingen zijn ook over komen waaien. Vindt die tendens hier net zo fout, maar ik word hier nog niet wakker met 20 inch pizzas die door beeld schieten.
erki
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erki »

Petra/VS schreef:
erki schreef: Zou voor mij reden genoeg zijn om geen turkey te eten en niet te gaan shoppen. Is men op Thanksviging nog wel voor iets anders dankbaar eigenlijk?
De reclames zijn toch niet meteen representatief hoe mensen hun feestdagen vieren? Voor ons is Thanksgiving precies dat: dankbaar zijn om gezond en wel met elkaar te mogen zijn. Iedere Thanksgiving maaltijd wordt begonnen met dat iedereen zegt, waar hij of zij dankbaar voor is. Volgens mij is dat vrij standaard. En lang niet iedereen doet mee aan Black Friday.
Ben blij te horen dat niet iedereen alleen met eten en kado's bezig is, maar ben wel bang dat reclames ook weer niet heel erg afwijken van het gemiddelde gedrag. Natuurlijk zit er wel iets in van proberen (koop/eet)gedrag aan te praten, maar die reclames zijn echt knap irritant (dollar zus, dollar zo, burger hier, pizza daar...)
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

erki schreef:Ben blij te horen dat niet iedereen alleen met eten en kado's bezig is, maar ben wel bang dat reclames ook weer niet heel erg afwijken van het gemiddelde gedrag. Natuurlijk zit er wel iets in van proberen (koop/eet)gedrag aan te praten, maar die reclames zijn echt knap irritant (dollar zus, dollar zo, burger hier, pizza daar...)
Zoals Nieuwenoord ook al zei, wat is daar precies anders aan in Nederland? De reclame is misschien voor andere dingen, maarruh? Ik snap je afkeer niet zo goed. Ik kan me nog heel goed het reclame-bombardement van rond de feestdagen herinneren zowel op TV als in de brievenbus en op straat.

Offff... is dit representatief voor het Nederlandse kinderfeestje? ;)
http://veryfunnyads.com/ads/25499.html
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

erki schreef:Ben blij te horen dat niet iedereen alleen met eten en kado's bezig is, maar ben wel bang dat reclames ook weer niet heel erg afwijken van het gemiddelde gedrag. Natuurlijk zit er wel iets in van proberen (koop/eet)gedrag aan te praten, maar die reclames zijn echt knap irritant (dollar zus, dollar zo, burger hier, pizza daar...)
Eerlijk gezegd vind ik je reactie nogal vingertjes wijzend. Ik krijg iedere week de Margriet toegestuurd en daaruit blijkt toch, dat voor Nederlanders het Kerstfeest voornamelijk uit lekker eten bestaat en Sinterklaas uit veel cadeautjes kopen. Hoe is dat anders?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wat ons vorig jaar opviel bij onze eerste Kerst in the USA. Kadootjes zijn nog gewoon geprijst en op verzoek krijg je de bon erbij, kan je de spullen ruilen of terug brengen. Black Friday is druk, de dag na kerst schijnt ook heel druk te zijn met mensen die spullen terug brengen :shock:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik denk dat je ook meer reclame ziet of voelt alsof het zo is hier omdat er meer media is. Het is in absolute getallen allemaal natuurlijk veel meer, dus logisch dat het voelt alsof het hier alleen maar omgaat. Maar als je meer ingang zou hebben tot het Amerikaanse leven, bijv als je werkt met Amerikanen, dan zie je dat 90% deze dag doorbrengt met familie en vrienden (de dag voor thanksgiving is niet om niets de drukste vliegdag van het jaar). En het is een hele fijne amerikaanse traditie om op die dag te bedenken en uit te spreken waar men dankbaar voor is. Dat gebeurt in de meeste amerikaanse huizen, ongeacht de religieuze achtergrond.

volgens mij is de reclame rond sinterklaas en kerst in nederland relatief gezien net zoveel. echt niet iets om je druk over te maken, lijkt me.
SEEING IS BELIEVING
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je cadeautjes koopt, vooral rond de feestdagen, kan je er meestal een "gift receipt" bij krijgen. Daar staat geen prijs op, maar degeen die het krijgt kan er wel mee ruilen. Ik hoop altijd dat als iemand het cadeau niet mooi vind, ze het ruilen voor iets dat ze wel graag willen hebben.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik weet zeker dat er ook in België nu al mensen zijn die uitkijken naar de koopjes ('solden', in het Vlaams) die begin januari starten... Je kan die eerste dag ook over de koppen lopen.

(ik vond dat altijd grappig toen ik vroeger op de personeelsdienst zat: in december kwamen heel wat vrouwen een verlofaanvraag doen voor die eerste dag van de solden :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer