Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Partner L-1 visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

MattRob, ik ben bang dat een partner die 2 kinderen met je heeft wat meer kans maakt op zo'n uitzondering dan ik in dit geval: nog geen jaar samenwonend en ook geen kindjes.. Hoewel dit klinkt als een succesverhaal ga ik er dus even geen hoop uit putten :)

Vegasgirl, dankjewel voor je uitleg.

Ik zie het op dit moment nogal somber in, het lijkt erop inderdaad op dat er buiten een huwelijk geen mogelijkheden voor mij zijn. Dat gaat dan dus inhouden dat ik op toeristenvisa heen en weer kan gaan reizen, oftewel, dat ik in Amsterdam blijf en mijn vriend in NY gaat wonen. Heel vervelend :(
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

even een klein zijsprongetje; een ' baliehuwelijk' kan in Nederland misschien niet, maar in Denemarken kan dat dus wel. Mocht je alsnog snel en simpel willen trouwen, dan zou je eens contact moeten opnemen het stadhuis in Kopenhagen. Je maakt een afspraak, komt langs met je papieren, trouwt dezelfde dag nog, en klaar. Je moet er wel aan denken om een apostille stempel te halen bij het ministerie voor buitenlandse zaken, zodat het in Nederland makkelijk erkent wordt, maar voor je visum hoeft dat zelfs niet.

Veel militairen in Duitsland doen dit omdat Denemarken geen papieren met apostille vereist (en voor Amerikanen is het aanvragen van een apostille soms erg lastig), vandaar dat ik kan aanraden, mocht je nog interesse hebben.

Verder ben ik helemaal eens met iemand die al eerder posten; principes zijn heel goed, maar als ze je geluk in de weg staan, lijkt het mij hoog tijd worden ze overboord te gooien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

Die hele principekwestie.. ik vind het onwijs moeilijk. We zitten op dit moment echt even in een impasse. Mijn vriend moet allerlei dingen regelen omdat hij al eind januari vertrekt. Zorgt voor stress enzo, en dan deze kwestie erbovenop maakt het heel erg lastig.
Ik ben in september afgestudeerd en heb nu een baan voor 2 dagen in de week. Ik durf geen nieuwe baan aan te nemen omdat de kans er dus is dat ik in feb. met hem meega. Terwijl de kans er ook is dat ik niet meega vanwege gebrek aan werkvergunning. En dan heb ik weer geen fulltime baan. Cirkeltje dus..

Nog een vraag: ik heb contact met een school in NY waar ik waarschijnlijk les kan gaan geven. Maar die school ging er van uit dat ik een werkvergunning zou hebben als ik daar aan zou komen. Zou er een kans in zitten dat zij voor mij die aanvraag willen gaan doen? (ik ga deze week met de directrice bellen en deze vraag voorleggen) Heeft iemand ervaring met het zelfstandig naar een werkgever zoeken?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Martje schreef:MattRob, ik ben bang dat een partner die 2 kinderen met je heeft wat meer kans maakt op zo'n uitzondering dan ik in dit geval: nog geen jaar samenwonend en ook geen kindjes.. Hoewel dit klinkt als een succesverhaal ga ik er dus even geen hoop uit putten :)
Dat begrijp ik, maar je kan het in ieder geval proberen natuurlijk. Heb je wel samenlevingsovk ? Daar hebben wij het steeds op gegooid, dat we legal partnership hadden, maar die niet gezien wordt door US als married. Toen was het echt zo geregeld.

Succes in ieder geval, dit is een prachtige kans en het zou zonde zijn als je daar niet mee naartoe kon. Wij hebben onze beste periode uit ons leven gehad daar ! Ik zou zo weer terug gaan :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

Heb geen samenlevingsovereenkomst. Zou het niet erg kort dag zijn als we dat nu zouden regelen? Niet qua tijd die erover heengaat ivm regelen, maar dat we die overeenkomst dan nog niet lang genoeg hebben? Kan me voorstellen dat er anders misbruik van gemaakt wordt.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Martje schreef:Heb geen samenlevingsovereenkomst. Zou het niet erg kort dag zijn als we dat nu zouden regelen? Niet qua tijd die erover heengaat ivm regelen, maar dat we die overeenkomst dan nog niet lang genoeg hebben? Kan me voorstellen dat er anders misbruik van gemaakt wordt.
Geen idee, maar dat zal wel meevallen. Het is ook niet officieel een regel dat een samenlevingsovk zorgt voor een visum. En inderdaad, bij de notaris is het zo geregeld. Het was meer een argument wat we gebruikten, we hebben ook niet hoeven laten zien of zo.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een school zal waarschijnlijk geen werkvergunning voor je willen regelen. Is veel werk, duur (advocaat) en kan jaren duren.

Een uitstapje naar het stadhuis is dus de makkelijkste regeling.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Martje schreef:Die hele principekwestie.. ik vind het onwijs moeilijk. We zitten op dit moment echt even in een impasse. Mijn vriend moet allerlei dingen regelen omdat hij al eind januari vertrekt. Zorgt voor stress enzo, en dan deze kwestie erbovenop maakt het heel erg lastig.
Ik ben in september afgestudeerd en heb nu een baan voor 2 dagen in de week. Ik durf geen nieuwe baan aan te nemen omdat de kans er dus is dat ik in feb. met hem meega. Terwijl de kans er ook is dat ik niet meega vanwege gebrek aan werkvergunning. En dan heb ik weer geen fulltime baan. Cirkeltje dus..

Nog een vraag: ik heb contact met een school in NY waar ik waarschijnlijk les kan gaan geven. Maar die school ging er van uit dat ik een werkvergunning zou hebben als ik daar aan zou komen. Zou er een kans in zitten dat zij voor mij die aanvraag willen gaan doen? (ik ga deze week met de directrice bellen en deze vraag voorleggen) Heeft iemand ervaring met het zelfstandig naar een werkgever zoeken?
Het klinkt meer alsof je bang bent om de beslissing te nemen, dan dat je vastzit in een cirkeltje ;)
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten, en weet dat het niet makkelijk is. Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn keuze om naar de VS te gaan. Succes ermee.
De kans dat je van een school een visum krijgt, lijkt me zeer klein (tenzij het een academische instelling betreft), zoals eerder gezegd vanwege de kosten en tijd die aan een visum verbonden zijn.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

Plannen zijn ondertussen een beetje gewijzigd.. Vriend vertrekt in februari en ik ga waarschijnlijk tegen de zomer daarheen. Misschien eerst op een toeristenvisum (zonder werkvergunning, je sais) of d.m.v. een huwelijk. It's gonna be a cold, cold winter :(
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Martje schreef:Fcolos, hier was ik ook al bang voor. Het vervelende is dat ik en mijn vriend principieel iets tegen het huwelijk hebben en allebei zo blij zijn dat we het daar over eens zijn :) Maar we gaan het er nog maar eens over hebben.
Bedankt voor je info.
Ik ben ook bang dat het alleen met een huwelijk gaat lukken om daar langer dan 90 dagen te verblijven. Je zou eventueel een verlengd toeristenvisum van te voren kunnen aanvragen, maar daarmee mag je ook niet langer dan 180 dagen in de VS blijven.

Als het langer moet, dan zou ik zeker gaan trouwen. Hoe principieel je er ook tegen bent, ik ben bang dat de risico's van illegaal in de VS verblijven denk ik een stuk groter zijn.

Hou er ook rekening mee dat als je man daar werk heeft, dat hij waarschijnlijk ook een ziektenkostenverzekering krijgt, en hij jou alleen maar op die polis kan zetten als je getrouwd bent. Is de drempel toch te hoog voor het huwelijk, dan zul je wel van te voren een reiskostenverzekering moeten afsluiten, en dat kan ook flink in de kosten gaan lopen. Bij een reisverzekering moet je sowieso alle medische behandelingen van te voren betalen, en achteraf een bon indienen bij je reisverzekering voor vergoeding. Ook als je een recept hebt voor maandelijkse medicijnen ("de" pil bijvoorbeeld) zul je van te voren een flinke hoeveelheid moeten regelen in Nederland, want het betalen van medicijnen ZONDER verzekering is in de VS een vrij dure aangelegenheid.

Er zijn nog wat andere dingen, zo kun je geen eigen bankrekening openen als toerist, kun je geen eigen auto kopen (je kunt wel in andermans auto rijden met een Nederlands rijbewijs), en ook niet onbelangrijk: Je kunt je paspoort niet vernieuwen bij een Nederlands consulaat, dus zorg ervoor dat je van te voren je paspoort vernieuwd als het gaat verlopen in 2008.

Al met al denk ik dat de makkelijkste methode nog steeds het huwelijk is. En ach, als je dat op het gemeentehuis doet is dat binnen 2 weken (met ondertrouw) geregeld, en ben je in ieder geval zeker dat je een visum kunt krijgen, en hoef je geen toerist te zijn.
"I reject your reality, and substitute my own!"
MarkD
Amerika-ontdekker

Principe

Bericht door MarkD »

De enige reden die ik ooit heb kunnen bedenken om tegen het sluiten van een huwelijk te zijn, is dat je vooraf besloten hebt dat de relatie niet eeuwig zal duren. Als je dat besluit al gemaakt hebt, waarom zou je dan aan een relatie beginnen? Als je aan de andere kant allebei besloten hebt dat je een relatie aan gaat met het idee om nooit meer uit elkaar te gaan dan kan je net zo goed trouwen.

Of is dat een te ouderwetse gedachte om er vanuit te gaan dat iemand zijn hele leven zou willen doorbrengen met de persoon van wie hij/zij houdt?

Sorry dat ik off-topic ben gegaan, maar ik moest het even zeggen.
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Maar het maakt niet zoveel uit dat JIJ maar 1 reden zou kunnen bedenken, wel? Aangezien jij niet de maat der dingen bent?
Libertad o la Muerte!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In ieder geval gaat Martje niks overhaasten:
Martje schreef: Vriend vertrekt in februari en ik ga waarschijnlijk tegen de zomer daarheen. Misschien eerst op een toeristenvisum (zonder werkvergunning, je sais) of d.m.v. een huwelijk.
En daar is niks mis mee. Dit geeft hen een aantal maanden de tijd om te kijken hoe hun relatie verder evolueert, en op basis daarvan mogelijk beslissingen te nemen op lange termijn.
Het kan zijn dat je in eerste instantie niet graag trouwt, maar misschien vind je het nog belangrijker om niet na een huwelijk dat je snel snel moet beslissen, te gaan scheiden. Want zelfs al is het een 'baliehuwelijk' en betrek je er niet meer mensen bij dan strikt noodzakelijk, toch is en blijft het een huwelijk.
Martje, veel succes nog, en goede moed om deze tijdelijke scheiding door te komen! Gelukkig hebben we internet en dergelijke!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

kastelke schreef: Martje, veel succes nog, en goede moed om deze tijdelijke scheiding door te komen! Gelukkig hebben we internet en dergelijke!
Van deze kant ook veel succes gewenst! jullie kunnen der alleen maar sterker uitkomen!

Ik ben der hier ook doorgemoeten, me ventje het afgelopen jaar in totaal amper 1 maand gezien en ik moet zeggen, gemakkelijk is anders :cry:
Maar we hebben het overleefd.......Dus hou de moed erin!

Groetjes Maureen
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Martje
Amerika-ontdekker

Bericht door Martje »

kastelke schreef:Het kan zijn dat je in eerste instantie niet graag trouwt, maar misschien vind je het nog belangrijker om niet na een huwelijk dat je snel snel moet beslissen, te gaan scheiden. Want zelfs al is het een 'baliehuwelijk' en betrek je er niet meer mensen bij dan strikt noodzakelijk, toch is en blijft het een huwelijk.
Dit is inderdaad een belangrijk punt waar ik ook veel over nadenk. Hoe laconiek ik ook over een baliehuwelijk kan denken, de gevolgen zijn en blijven er wel.

MarkD: de keuze dat je voor altijd bij elkaar wilt blijven hoeft mijns inziens niet gelinkt te worden aan een huwelijk. Die keuze kan ik namelijk zonder huwelijk ook maken. En die keuze is altijd een momentopname want niemand weet hoe hij/zij in een relatie functioneert over 30 jaar. Een huwelijk zorgt er alleen voor dat je anders na gaat denken over de eventuele beeindiging mochten er zich problemen voordoen in je relatie. Maar deze discussie lijkt me in dit topic niet relevant, daarvoor kunnen we beter naar het Viva-forum, wat jij.

De rest: bedankt voor de succes-wensen!
MarkD
Amerika-ontdekker

Oops

Bericht door MarkD »

Sorry dat mijn opmerking enigszins controversieel was. Ik ben soms een beetje een "hardliner". Ik zal me in het vervolg in houden.

Martje: veel succes. No hard feelings.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer