Martje schreef:Fcolos, hier was ik ook al bang voor. Het vervelende is dat ik en mijn vriend principieel iets tegen het huwelijk hebben en allebei zo blij zijn dat we het daar over eens zijn

Maar we gaan het er nog maar eens over hebben.
Bedankt voor je info.
Ik ben ook bang dat het alleen met een huwelijk gaat lukken om daar langer dan 90 dagen te verblijven. Je zou eventueel een verlengd toeristenvisum van te voren kunnen aanvragen, maar daarmee mag je ook niet langer dan 180 dagen in de VS blijven.
Als het langer moet, dan zou ik zeker gaan trouwen. Hoe principieel je er ook tegen bent, ik ben bang dat de risico's van illegaal in de VS verblijven denk ik een stuk groter zijn.
Hou er ook rekening mee dat als je man daar werk heeft, dat hij waarschijnlijk ook een ziektenkostenverzekering krijgt, en hij jou alleen maar op die polis kan zetten als je getrouwd bent. Is de drempel toch te hoog voor het huwelijk, dan zul je wel van te voren een reiskostenverzekering moeten afsluiten, en dat kan ook flink in de kosten gaan lopen. Bij een reisverzekering moet je sowieso alle medische behandelingen van te voren betalen, en achteraf een bon indienen bij je reisverzekering voor vergoeding. Ook als je een recept hebt voor maandelijkse medicijnen ("de" pil bijvoorbeeld) zul je van te voren een flinke hoeveelheid moeten regelen in Nederland, want het betalen van medicijnen ZONDER verzekering is in de VS een vrij dure aangelegenheid.
Er zijn nog wat andere dingen, zo kun je geen eigen bankrekening openen als toerist, kun je geen eigen auto kopen (je kunt wel in andermans auto rijden met een Nederlands rijbewijs), en ook niet onbelangrijk: Je kunt je paspoort niet vernieuwen bij een Nederlands consulaat, dus zorg ervoor dat je van te voren je paspoort vernieuwd als het gaat verlopen in 2008.
Al met al denk ik dat de makkelijkste methode nog steeds het huwelijk is. En ach, als je dat op het gemeentehuis doet is dat binnen 2 weken (met ondertrouw) geregeld, en ben je in ieder geval zeker dat je een visum kunt krijgen, en hoef je geen toerist te zijn.