Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
boeffie
Amerikakenner

Paspoort

Bericht door boeffie »

Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je als nederlander bij binnenkomst in de USA het nieuwe paspoort dient te hebben (de versie met de hard plastic blz.). Ik wil weten of dit ook echt vereist is; mijn paspoort is nog van het oude model en is nog 2 jaar geldig en ik wil geen nieuwe aanschaffen als het niet nodig is.

Ik heb geprobeerd op de site van het US consulaat maar daar stond niets over. Ook heb ik geprobeerd hen te bellen maar dan krijg ik een bandje dat visum info 15 euro kost en of ik mijn creditcard gereed wil houden. :shock:

Bedankt.

Groeten
Monique
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Monique,

het wordt heel erg aangeraden om een nieuw paspoort te nemen. Ik moet ook een nieuw paspoort maar ik heb het geluk dat mijne toch al dit jaar afloopt.

Ik was laatst bij het reisbureau om een hotel te boeken voor aankomst en toen zeiden ze ook van: hebben jullie allemaal al een nieuw paspoort?
Mijn vrienden hebben er allemaal al een behalve ik dus. Maar ze zei wel: als je geen nieuw paspoort hebt moet een ..... aanvragen. Sorry ik weet niet meer wat ze zei omdat ik toch een nieuwe moest halen. Dus het ging het ene oor in en het andere oor weer uit.

Dus het MOET niet. maar is wel veel makkelijker. Anders moet je ff met een reisbureau bellen en vragen wat je moet hebben als je nog een oud paspoort hebt.

succes

Groetjes Sanny
Made in Holland
Amerikafan

Paspoort

Bericht door Made in Holland »

Monique & Sanny,

Heb de volgende op link gevonden van de US ambasade in Den Haag.

http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm

Groeten,

Leon
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Heel erg bedankt voor de info Leon!

Groeten,

Monique
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker, is het oude paspoort (het paspoort van vóór de 'hard-plastic one' die we nu hebben) ook machine-readable. Volgens mij zijn het de twee regels onderaan op de fotopagina, die door een scanner gelezen worden. Dit paspoort bevat geen biometrische kenmerken, maar volgens mij heeft de nieuwste versie van het NL'se paspoort die ook nog niet.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Het oude paspoort is ook machine readable. Nederland heeft al redelijk lang zo'n paspoort. Het zijn vooral de Belgen die dat nog niet hebben en daar rekening mee moeten houden. Het is dus niet noodzakelijk om een nieuw paspoort aan te vragen. Houd er wel rekening mee dat je paspoort geldig moet zijn tot minimaal 6 maanden na de datum dat je weer vertrekt uit de USA.

Gr. Haye
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

Klopt.
Overigens gaat de nieuwe eis, dat kinderen een eigen paspoort moeten hebben, pas eind dit jaar in.
Mike
Amerikafan

baby moet ook paspoort

Bericht door Mike »

Mijn zoontje is nog geen 2 en moet ook een paspoort, maar hoelang is zo'n paspoort dan geldig? ook 10 jaar? ben je straks 12 jaar heb je een foto in je paspoort dat je nog 2 jaar was :shock:

[quote=" Houd er wel rekening mee dat je paspoort geldig moet zijn tot minimaal 6 maanden na de datum dat je weer vertrekt uit de USA.[/quote]

op onze reisbescheiden staat dat onze paspoorten nog 3 maanden geldig moeten zijn bij terugkomst.
Texas Cowboy
Amerikafan

op onze reisbescheiden staat dat onze paspoorten nog 3 maanden geldig moeten zijn bij terugkomst.
De 6 maanden werden genoemd bij het aanvragen van een visum en de afgelopen jaren had ik de 6 maanden ook een paar keer gehoord, maar als er op de papieren staat dat het 3 maanden is, zou ik daar van uitgaan :wink:

Gr. Haye
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

ja, hou 3 maanden maar aan.
Een paspoort voor een kind is net als volwassenen 5 jaar geldig.
boeffie
Amerikakenner

Re: baby moet ook paspoort

Bericht door boeffie »

"Mijn zoontje is nog geen 2 en moet ook een paspoort, maar hoelang is zo'n paspoort dan geldig? ook 10 jaar? ben je straks 12 jaar heb je een foto in je paspoort dat je nog 2 jaar was :shock:
Dit gaat met ons zoontje dus ook gebeuren! Leuk souvenir voor later :D

Heb net gebeld met het reisburo. De VS stelt voor ieder persoon een eigen paspoort verplicht (dus ook een baby). Een paspoort is trouwens 5 jaar geldig.

Monique
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

nojz schreef:Dit paspoort bevat geen biometrische kenmerken, maar volgens mij heeft de nieuwste versie van het NL'se paspoort die ook nog niet.
In het nieuwe paspoort zit een geperforeerde foto van jezelf in de harde bladzijde geprojecteerd. Ziet er erg gaaf uit, volgens mij is dat het biometrisch kenmerk??

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Texas Cowboy
Amerikafan

In het nieuwe paspoort zit een geperforeerde foto van jezelf in de harde bladzijde geprojecteerd. Ziet er erg gaaf uit, volgens mij is dat het biometrisch kenmerk??
Volgens mij zijn bijvoorbeeld een vingerafdruk of een irisscan biometrische kenmerken. Het geperforeerde fotootje is iid grappig maar volgens mij geen biometrisch kenmerk. Op de echte foto ben ik veel beter herkenbaar als op de "puntjes"versie. Het zal er wel meer mee te maken hebben om het vervalsen moeilijk te maken dan dat een douanebeambte er wat aan heeft, behalve dan natuurlijk om te kijken of het een vals paspoort is of niet :wink:

Gr. Haye
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Texas Cowboy je hebt gelijk, heb het nog een beetje nagezocht en de biometrische kenmerken zijn inderdaad iris of vingerafdruk en zelfs gelaatsherkenning wordt genoemd. Dit zou dan op een chip komen staan die in je paspoort gaat komen! Ook mooi dus.

Nou maar wachten tot dit gaat werken en ik geen 45 minuten meer in de rij hoef te staan in Atlanta met die ongelooflijk slome gasten en vrouwen die daar drie stempels moeten zetten :shock:

Maar goed dat ik nu vast in de states zit en de volgende keer hoop ik met mijn greencard naar binnen te komen, kijken of dat sneller gaat :lol:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Maar goed dat ik nu vast in de states zit en de volgende keer hoop ik met mijn greencard naar binnen te komen, kijken of dat sneller gaat
Richard dan mag je waarschijnlijk zo doorlopen! Als mijn man met zijn US paspoort reist (heeft beide; NL + US) dan mag hij doorlopen en moet ik wachten. Hij heeft het één keer gewaagd om vanaf de andere kant naar mij te zwaaien. Grrrr....stond ik daar nog met honderd wachtenden voor me.

Monique :)
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Had in de krant gelezen dat het "nieuwe paspoort" uitgesteld is voor bondgenoten dus ook voor nederland.

iemand nog wat gelezen daarover?
mss_sparkle
Amerika-newbie

Visum

Bericht door mss_sparkle »

Wij zijn van plan om 6 tot 12 maanden naar Amerika te gaan om daar te gaan werken. Nu vroegen we ons alleen af wat voor visum je daar voor nodig hebt, en hoeveel zoiets kost :?

Ook vroeg ik me af wat je verder nog voor kosten hebt waar je aan moet denken :?: :!:

Alvast Bedankt

Greetz
Daphne
Texas Cowboy
Amerikafan

Als je de site van de Amerikaanse ambassade bekijkt, daar is alle informatie op te vinden
http://www.usemb.nl

Ik kan je wel vertellen dat het erg lastig is (lees praktisch onmogelijk) om een visum voor de USA te krijgen, laat staan een werkvisum!
Ik heb me er redelijk veel in verdiept en kan er best veel over vertellen, maar check eerst de website van de ambassade eens goed, als er dan nog vragen zijn, stel ze dan maar!

Succes,

Gr. Haye
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

het belangrijkste is eigenlijk dat je al een bedrijf hebt gevonden die je daar wilt aannemen voor die 6-12 maanden, dan kunnen die je helpen met een werkvisa, om gewoon maar zo een werkvisum te halen voor een jaar is praktisch onmogelijk!

Er zijn ook nederlandse bureau's die dit voor je kunnen opzetten, alleen kan ik er me geen herrineren :oops:

Wat wil je eigenlijk gaan doen?

Ik hoop dat het lukt,

Richard
mss_sparkle
Amerika-newbie

Bericht door mss_sparkle »

Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik wil samen met een vriend naar Florida(waarschijnlijk Key West). We hebben namelijk al een aantal leuke appartementen daar gezien.

Daar zou ik graag een baan als (multimedia) desginer willen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe die markt daar is :?

:lol: Daphne :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer