Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Witte Huis bezoeken, kan dat nog?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Het Witte Huis bezoeken, kan dat nog?

Bericht door USA2004 »

Heeft iemand van jullie recent (zeg in de laatste 2 jaar) het Witte Huis nog kunnen bezoeken als toerist?

Op de website van het Witte Huis: "Public tours of the White House are available for groups of 10 or more people. Requests must be submitted through one's Member of Congress and are accepted up to six months in advance. "

Betekent dat dat het voor (Nederlandse) toeristen niet mogelijk is om het Witte Huis te bezoeken?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

In 2001 zijn wij 12 dagen ná 11 september (het vliegtuig was echt érg leeg, bizar gewoon) op vakantie gegaan naar Washington D.C., Philadelphia, New York, New Jersey, Pennsylvania (rondje gereden). Vóór 11 september kon je wel op tour (die op zich kennelijk niet zoveel voorstelde) maar door die gebeurtenissen was het op dat moment niet mogelijk en viel het nog maar te bezien of het ooit nog te bezichtigen zou zijn door toeristen. Ik vrees dat het niet meer kan......
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Ja, het kan wel, maar dan moet je dat via je vertegenwoordiger in het Congres regelen; en die heb je als Nederlander dus niet...

Als niet-Amerikaan moet je in Washington een bezoek via je ambassade regelen; een heel gedoe dus. In het Witte Huis-museum is informatie te krijgen over hoe je dat moet regelen.

Enne...hou er rekenig mee dat je niet de enige bent die er naar toe wil!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, van de ambassade hoef je ook geen hulp te verwachten. Hier is het stukje tekst hierover, geplukt van de site van Amerikaanse ambassade in Den Haag:
31. Recent heeft de Amerikaanse Ambassade diverse verzoeken ontvangen om te bemiddelen bij het organiseren van bezoeken aan het Witte Huis voor Nederlandse toeristen. De Ambassade kan hieraan geen medewerking verlenen. De restricties zijn van dien aard dat het voor de Ambassade praktisch niet mogelijk is om aan de wensen van de individuele toerist te voldoen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Ik bedoel de Nederlandse ambassade in Amerika, niet de Amerikaanse ambassade in Nederland. Toen ik DC was, zag ik in dat museum een lijst met de adressen van de ambassades met een uitleg erbij hoe je dat dan allemaal moet regelen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Paul schreef:Ik bedoel de Nederlandse ambassade in Amerika, niet de Amerikaanse ambassade in Nederland. Toen ik DC was, zag ik in dat museum een lijst met de adressen van de ambassades met een uitleg erbij hoe je dat dan allemaal moet regelen.
Paul,

Op de website van de NL ambassade in DC staat vrijwel dezelfde tekst (d.d. 22-12-2004) als die Petra vond op de website van de US ambassade in Den Haag:
Recent heeft deze Ambassade diverse verzoeken ontvangen om te bemiddelen bij het organiseren van bezoeken aan het Witte Huis voor Nederlandse toeristen. De Ambassade kan hieraan geen medewerking verlenen. De restricties die van Amerikaanse zijde worden opgelegd zijn van dien aard dat het voor de Ambassade praktisch niet mogelijk is om aan de wensen van de individuele toerist te voldoen.
Groet,
Marcel
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

:oops: :oops: :oops:
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Jammer zeg, ik had graag eens gezien hoe het Witte Huis er van binnen uit ziet.

Niemand die bijvoorbeeld via een reisorganisatie iets heeft kunnen regelen?
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik werk hier als Au Pair en mijn community counselor heeft geprobeerd voor mijn hele cluster een bezoek aan het witte huis te regelen en dat is haar niet gelukt (terwijl we hier allemaal legaal zijn en een social security nummer hebben).

Wel vreemd, want een vriendin van mij die in een andere cluster zit heeft de tour wel kunnen doen. Tis maar net in welke bui de persoon is die je aanvraag moet goedkeuren lijkt het wel...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Guus,

In welke periode wil je gaan, hoe flexibel zijn jullie en hoeveel personen zijn er? Ik heb met de kinderen er al 4 en de groep moet minstens 10 zijn. Maar als we daaraan kunnen voldoen en het een periode is, dat wij hier zijn, wil ik best mijn congressman aanschrijven. Always worth a try.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer