Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken in San Diego
Werken in San Diego
Hallo, mijn vraag is als volgt.
Ik heb mijn zus in San Diego wonen. Nu wil ik daar voor een tijd (pl m 1 jaar) gaan werken. Ik heb al een baan gevonden die aansluit bij min opleiding Toerisme en Recreatie aan de MTRO. Als receptioniste bij de Front Desk van het Hilton Hotel. Zij willen mij ook sponsoren voor een visum. Klinkt allemaal erg goed, maar ik zit met de vraag of ik, ondanks dat ik al een tijd niet meer op school zit, toch een J-1 visum aanvragen? Ik heb gehoord dat dat wel kan, dat je het dan moet zien als een extra ervaring aanvullend aan je opleiding, en op die manier een trainee visum kan krijgen. Is dit inderdaad het geval?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag!!
Ik heb mijn zus in San Diego wonen. Nu wil ik daar voor een tijd (pl m 1 jaar) gaan werken. Ik heb al een baan gevonden die aansluit bij min opleiding Toerisme en Recreatie aan de MTRO. Als receptioniste bij de Front Desk van het Hilton Hotel. Zij willen mij ook sponsoren voor een visum. Klinkt allemaal erg goed, maar ik zit met de vraag of ik, ondanks dat ik al een tijd niet meer op school zit, toch een J-1 visum aanvragen? Ik heb gehoord dat dat wel kan, dat je het dan moet zien als een extra ervaring aanvullend aan je opleiding, en op die manier een trainee visum kan krijgen. Is dit inderdaad het geval?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag!!
-
Marceljesse
- Amerikakenner
-
Marceljesse
- Amerikakenner
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Is ze dan pas een citizen geworden, want het is pas sinds een jaar of twee, dat je twee nationaliteiten mag hebben. Een "citizen" is iemand met de Amerikaanse nationaliteit, misschien bedoel je, dat ze een "resident" is, nl. iemand met een groene kaart. Er zit een enorm verschil tussen kwa immigratiewetten.San Diego schreef:Ja, mijn zus woont er al 13 jaar en is een citizen. Ze heeft nog wel de Nederlandse nationaliteit.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het helpt, dat je zus daar woont. Je bent niet van plan te emigreren, dus ze hoeft je niet te sponsoren voor permanente papieren. Maar misschien dat Dick in New Hampshire hier meer over weet te vertellen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik weet ook niets over het sponseren maar ik weet wel dat je een J visum kan aanvragen. Je hoeft geen student te zijn als je maar wel een baan neemt die aansluit op je studie. Met een J visum kan je maximaal 18 maanden in Amerika werken. Je kan dit visum bij verschillende organisaties aanvragen, ook als je al een werkplek zelf hebt gevonden.
Denk het beste wat je kan doen is informeren bij http://www.visaversa.nl Zij kunnen het J visum voor je regelen. Kost rond de $ 900,- uit m'n hoofd.
succes!
Denk het beste wat je kan doen is informeren bij http://www.visaversa.nl Zij kunnen het J visum voor je regelen. Kost rond de $ 900,- uit m'n hoofd.
succes!
Dat is perfect. Ik val dan dus onder het uitwisselingsprogramma trainee? De kosten zijn vrij duur, maar gelukkig wil mijn werkgever mij sponsoren en betalen zij dus ook de kosten.
Dit is echt goed nieuws, want ik had er al een hard hoofd in gekregen...pff wat een regeltjes en voorwaarden allemaal!!!!
Thx!
Dit is echt goed nieuws, want ik had er al een hard hoofd in gekregen...pff wat een regeltjes en voorwaarden allemaal!!!!
Thx!
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
voor en j-1 visum, je moet een "approved sponsoring agency" hebben, en iemand ( de employer of de visa holder) moet de agency fee betalen.
see:
http://exchanges.state.gov/education/jexchanges/
in april ik heb nog een 'usa werk visum workshop' geregeld in amsterdam centraal (american book center, bij de UvA) . de workshop is en kostenlos informatieavond over de j-1, h-1b, h-2b en b1/b2 visas.
gisteren heb ik met dennis gesproken, en AllesAmerika.com is de officiel "sponsor" voor de workshop. dennis gaat in moment terug naar nederland, en hij heeft gezagt dat de officiel announcement op deze website en forum komt later in de week.
gr. Dick
see:
http://exchanges.state.gov/education/jexchanges/
in april ik heb nog een 'usa werk visum workshop' geregeld in amsterdam centraal (american book center, bij de UvA) . de workshop is en kostenlos informatieavond over de j-1, h-1b, h-2b en b1/b2 visas.
gisteren heb ik met dennis gesproken, en AllesAmerika.com is de officiel "sponsor" voor de workshop. dennis gaat in moment terug naar nederland, en hij heeft gezagt dat de officiel announcement op deze website en forum komt later in de week.
gr. Dick
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7758 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-