Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Binnenlandse vluchten / auto huren / overnachtingen
Binnenlandse vluchten / auto huren / overnachtingen
Hallo,
Volgend jaar mei ga ik naar de VS maar ik ben even bezig met de algemene voorbereiding ... kwestie om een idee te hebben wat mogelijk is en wat het allemaal kost.
Daarom even deze algemene vragen:
- binnenlandse vluchten
Welke maatschappijen zijn hiervoor mogelijk?
Waar kan ik voor/nadelen vinden van deze verschillende?
Hoe werkt het met kg qua baggage?
Hoe lang moet je op voorhand op de luchthaven zijn?
- overnachtingen
Welke 'ketens' hebben overal motels/B&B/hotels waardoor je zekerheid hebt over de kwaliteit of prijs?
Enkel de eerste dag een hotel boeken en erna wat we tegenkomen of is dat te riskant? (als zaken vol zitten en je kilometers verder moet...)
- huurwagen
Na een binnenlandse vlucht, mag je dan onmiddelijk een auto huren of moet je ook dan een nacht slapen in een hotel?
Hoe kan ik een idee hebben van hoeveel extra kosten ik krijg als ik in een andere staat de auto 'laat staan'.
Volgend jaar mei ga ik naar de VS maar ik ben even bezig met de algemene voorbereiding ... kwestie om een idee te hebben wat mogelijk is en wat het allemaal kost.
Daarom even deze algemene vragen:
- binnenlandse vluchten
Hoe werkt het met kg qua baggage?
Hoe lang moet je op voorhand op de luchthaven zijn?
- overnachtingen
Welke 'ketens' hebben overal motels/B&B/hotels waardoor je zekerheid hebt over de kwaliteit of prijs?
Enkel de eerste dag een hotel boeken en erna wat we tegenkomen of is dat te riskant? (als zaken vol zitten en je kilometers verder moet...)
- huurwagen
Na een binnenlandse vlucht, mag je dan onmiddelijk een auto huren of moet je ook dan een nacht slapen in een hotel?
Hoe kan ik een idee hebben van hoeveel extra kosten ik krijg als ik in een andere staat de auto 'laat staan'.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er is ook een zoekfunctie, als je die gebruikt zul je al heel wat info vinden, dan kun je daarna misschien wat meer gerichte vragen stellen, nu is het heel moeilijk om algemene antwoorden te geven. Je kunt bv. alle maatschappijen kiezen die tussen twee steden vliegen, daar is gewoon geen goed antwoord op te geven.
Harry
Harry
Wanneer ik ga ... zal in mei 2008 zijn
Info over de reis, tips enzo over steden zal ik morgen in het juiste onderwerp posten.
Binnenlandse vlucht nodig tussen Baltimore en Phoenix.
Waar ik met de auto wil rondrijden:
-Van Phoenix tot Californië en misschien terug tot Phoenix maar waarschijnlijk een andere bestemming in de buurt.
- Van Baltimore tot Canada en terug tot Baltimore
Dus voor hotels ook in deze zones, hotels is voor mij op dit moment van minder belang. De binnenlandse vlucht en de auto huren vindt ik belangrijker.
Info over de reis, tips enzo over steden zal ik morgen in het juiste onderwerp posten.
Binnenlandse vlucht nodig tussen Baltimore en Phoenix.
Waar ik met de auto wil rondrijden:
-Van Phoenix tot Californië en misschien terug tot Phoenix maar waarschijnlijk een andere bestemming in de buurt.
- Van Baltimore tot Canada en terug tot Baltimore
Dus voor hotels ook in deze zones, hotels is voor mij op dit moment van minder belang. De binnenlandse vlucht en de auto huren vindt ik belangrijker.
Hallo Racerke,
Ik zie dat je van België bent. De volgende site is zeer redelijk van prijs, door de regelmatige promoties, voor het boeken van een vlucht en ook voor auto verhuur in USA.
http://www.wirtz-air.be/
Ik weet niet van welke omgeving in België je bent maar het adres van deze site is op de keizerlei te Antwerpen.
Ik kan je verzekeren voor een vlucht en huur van een auto zal niet gemakkelijk iets goedkoper vinden in het antwerpse.
Ik zie dat je van België bent. De volgende site is zeer redelijk van prijs, door de regelmatige promoties, voor het boeken van een vlucht en ook voor auto verhuur in USA.
http://www.wirtz-air.be/
Ik weet niet van welke omgeving in België je bent maar het adres van deze site is op de keizerlei te Antwerpen.
Ik kan je verzekeren voor een vlucht en huur van een auto zal niet gemakkelijk iets goedkoper vinden in het antwerpse.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Auto huur je het goedkoopst via een reisagent in Europa NL, BE of DL, dan zitten alle nodige verzekeringen er bij en de reisagenten krijgen een korting die je als prive persoon niet kan/zal krijgen van de verhuurmaatschappijen..
Vluchten kan je in 1 keer boeken door verschillende stopovers in je trip op te nemen.
Vluchten kan je in 1 keer boeken door verschillende stopovers in je trip op te nemen.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou idd proberen een vlucht met een stopover te boeken, dat scheelt aanzienlijk ipv een losse binnenlandse vlucht.
Je kunt rechtstreeks bij de diverse luchtvaartmaatschappijen kijken en je moet dan multicity aanklikken.
Voor wat betreft autohuur: de site usareisen.de is echt heel erg goedkoop. Scheelde mij 200 euro om via hen de auto te boeken ipv via Alamo zelf.
Wij hebben eigenlijk altijd de huurauto via Alamo en dat bevalt prima.
Je kunt rechtstreeks bij de diverse luchtvaartmaatschappijen kijken en je moet dan multicity aanklikken.
Voor wat betreft autohuur: de site usareisen.de is echt heel erg goedkoop. Scheelde mij 200 euro om via hen de auto te boeken ipv via Alamo zelf.
Wij hebben eigenlijk altijd de huurauto via Alamo en dat bevalt prima.
Bedankt voor alle reacties!!
Even voor de duidelijkheid... een auto boeken vanuit Europa is goedkoper dan ter plaatse zelf??
Als het dezelfde prijs heeft en iemand een bureau ofzo kan laten weten dan wil ik gerust ginder ter plaatse cash de auto huren.
Welk zijn de courante, goedkope en chique vliegtuigmaatschappijen in the States?
Ook hier best van hieruit online boeken, via een reisbureau zoals eerder enkelen aanraden of ter plaatse?
Ik 'hang' vast aan een binnenlandse vlucht te nemen doordat ik niet op eigen kosten naar ginder ga. Ik heb namelijk met Q-Music een prijs gewonnen ... vier nachten in DC. Zelf mag ik echter de data's kiezen wanneer ik aankom én vertrek dus vandaar deze 'vreemde' vragen.
Even voor de duidelijkheid... een auto boeken vanuit Europa is goedkoper dan ter plaatse zelf??
Als het dezelfde prijs heeft en iemand een bureau ofzo kan laten weten dan wil ik gerust ginder ter plaatse cash de auto huren.
Welk zijn de courante, goedkope en chique vliegtuigmaatschappijen in the States?
Ook hier best van hieruit online boeken, via een reisbureau zoals eerder enkelen aanraden of ter plaatse?
Ik 'hang' vast aan een binnenlandse vlucht te nemen doordat ik niet op eigen kosten naar ginder ga. Ik heb namelijk met Q-Music een prijs gewonnen ... vier nachten in DC. Zelf mag ik echter de data's kiezen wanneer ik aankom én vertrek dus vandaar deze 'vreemde' vragen.
Hoe werkt het trouwens met extra kosten om de auto in een andere staat te droppen?
Of een ruw idee ....
vb
Ophalen Arizona
Afleveren Californië
Ophalen Illinois of Indiana
Afleveren New York, Pennsylvania of Maryland (DC)
Alamo is dus de goedkoopste/beste??
Verder .... hoe zit het met de nachtrust?
Ik heb gelezen dat wanneer je toekomt in de VS dat je dan enkel een huurauto meekrijgt als je een hotelvoucher kan laten zien voor die nacht.
Wat als ik toekom in DC en onmiddelijk een binnenlandse vlucht regel... wanneer ik dan toekom en mijn auto ga halen: zelfde probleem of niemand ervaring mee?
Of een ruw idee ....
vb
Ophalen Arizona
Afleveren Californië
Ik heb gelezen dat wanneer je toekomt in de VS dat je dan enkel een huurauto meekrijgt als je een hotelvoucher kan laten zien voor die nacht.
Wat als ik toekom in DC en onmiddelijk een binnenlandse vlucht regel... wanneer ik dan toekom en mijn auto ga halen: zelfde probleem of niemand ervaring mee?
-
nicodewal
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Racerke schreef:Hoe werkt het trouwens met extra kosten om de auto in een andere staat te droppen?
..........
Alamo is zeker niet altijd de goedkoopste/beste. Het hangt erg af van waar je de auto oppikt en waar je hem dropt. Ik zou in jouw geval zeker even rondshoppen. Of zoals iemand anders al zei, je kan ook een goede deal hebben via een reisorganisatie die een contract hebben met Alamo, Hertz, Budget, Avis, etc en daardoor jouw een betere huurprijs kunnen bieden.
Een zogenoemde one-way rental is bijna per definitie duurder dan wanneer je de auto dropt waar je hem ophaalde. Maar als jij van plan bent om van kust naar kust te gaan heb je geen keuze uiteraard...
Voor de vlucht hangt het af of je rechtstreeks wilt vliegen of dat je bereid bent om een tussenstop te doen om de prijs naar beneden te brengen. Of zoals hierboven genoemd, boek alles in 1 ticket.
Tussen Baltimore en Phoenix kan je waarschijnlijk met US Air wel nonstop vliegen en voor verbindingen met andere maatschappijen zijn de mogelijkheden eindeloos.
Southwest Airlines heeft erg goedkope tickets en dat is een goede carrier. Veel zakenmensen vliegen daar ook mee. Ik zat net even te surfen en vond daar een enkele reis van Baltimore naar Phoenix voor $129 (plus belastingen/fees) voor begin mei 2008, dus dat is vrij goedkoop.
http://www.southwest.com
En verder, zoals al eerder gezegd, op Google is zo'n beetje alles te vinden.
Sinds 2004 in de USA
http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
http://emigreren.nicodewal.com - Info en mijn ervaringen
http://www.nicodewal.com - Amerika fotografie
-
ndekker
- Amerikakenner
- Contacteer:
alle grote verhuuders zijn goed. Ik zou vooral kijken naar prijs. Of je nu hertz, alamo, national of budget hebt, het maakt allemaal erg weinig verschil.Racerke schreef:Hoe werkt het trouwens met extra kosten om de auto in een andere staat te droppen?
Of een ruw idee ....
vb
Ophalen Arizona
Afleveren Californië
Nee dat is onzin, als je aankomt kun je gewoon je auto ophalen, zonder hotel reservering of wat dan ook. OK dat het verstandig is dat als je verrot bent dat je gaat slapen voor je 200 mile rijdt dat is een ander verhaal.
can't wait to travel again.....
Aha perfect!Nee dat is onzin, als je aankomt kun je gewoon je auto ophalen, zonder hotel reservering of wat dan ook.
Niet dat ik wilde plannen heb maar dan kan ik iets verder het eerste hotel boeken.
Voor de vlucht aijn Southwest of United dus de goedkoopste.
Hoeveel vroeger moet ik er zijn?
Hoeveel baggage mag je meenemen?
Hoe pak ik dit het beste aan: toekomen in Baltimore of een andere luchthaven in Washington én mijn eerste vlucht boeken.
Verwisselen de uren niet zo veel of waarschijnlijk wel en neem ik best een reserve van 12 tot 24u voor als de vlucht naar DC te laat gaat zijn... .
Bedankt voor Mapquest .... ga ik eens uitpluizen.
Tussen de verhuurmaatschappijen is niet echt een verschil qua kwaliteit dus dan is prijs inderdaad de doorslaggevende factor. Maar Alamo is dan de interessantste??
Hoeveel is de dropoffkost ongeveer tussen verschillende staten? (bestaat hier een richtlijn voor? $ per staat of $ per mijl??)
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Helaas begrijp ik he niet helemaal. Je hebt het over DC (ik neem aan dat je Washington DC bedoelt) en over Baltimore. Wat is het nu precies?Racerke schreef: Ik 'hang' vast aan een binnenlandse vlucht te nemen doordat ik niet op eigen kosten naar ginder ga. Ik heb namelijk met Q-Music een prijs gewonnen ... vier nachten in DC. Zelf mag ik echter de data's kiezen wanneer ik aankom én vertrek dus vandaar deze 'vreemde' vragen.
Vlieg je op Washington Dulles Int. Airport, kun je het beste een auto ophalen op de airport (hier in Nederland regelen!), een rondtoer maken en op dezelfde verhuurlokatie weer inleveren.
Hier een binnenlandse vlucht boeken Dulles v.v. naar evt. Phoenix en retour vanaf LA. Ook hier op de luchthaven een auto huren. Je zit tussen Arizona en Californië in principe niet met dropoff kosten., Hangt een beetje af van de verhuurmaatschappij en waar je de reis boekt. Je kunt ook kiezen voor bijv. Phoenix en Las Vegas (bij Hertz gratis). Tussen Californië en Nevada betaal je ook geen drop off kosten.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Heb je al gekeken wat de mogelijkheden van een zogn. "stopover" zijn? Bij veel Amerikaanse maatschappijen mag je 2 gratis stopovers maken. Je betaalt dan in de regel de ticketprijs van het langste traject. Via de sites van United, Continental en Delta kan dat via de optie "multicity" in het boekingsscherm. Dit is vaak veel goedkoper dan een retourticket i.c.m. losse binnenlandse vluchten.
Zet anders je plannen hier eens neer. Dat maakt het voor ons ook makkelijker om mee te zoeken.
Roland
Zet anders je plannen hier eens neer. Dat maakt het voor ons ook makkelijker om mee te zoeken.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als ik het goed heb begrepen, is de intercontinentale vlucht al geregeld en gaat het alleen om binnenlandse vluchten en zijn stopover niet aan de orde.Coyote schreef:Heb je al gekeken wat de mogelijkheden van een zogn. "stopover" zijn?
Maar wellicht is het toch handiger als de poster van dit topic nog eens alles precies duidelijk maakt.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
hekkie schreef:Als ik het goed heb begrepen, is de intercontinentale vlucht al geregeld en gaat het alleen om binnenlandse vluchten en zijn stopover niet aan de orde.
Aha, nu zie ik waarom je binnenlandse vluchten neemt. Dat verklaart een hoop. Het topic blinkt niet uit in duidelijkheid. Als ik het goed begrijp mag je zelf een datum bepalen voor de heen- en terugreis waarbij je 4 nachten in Washington DC verblijft. Misschien toch nog even bij het begin beginnen en precies vertellen hoe lang je gaat in totaal. Hoe lang je ergens wilt blijven, wat je allemaal wilt zien e.d. Pas dan kunnen wij je ook gerichte informatie geven.Racerke schreef:Ik 'hang' vast aan een binnenlandse vlucht te nemen doordat ik niet op eigen kosten naar ginder ga. Ik heb namelijk met Q-Music een prijs gewonnen ... vier nachten in DC. Zelf mag ik echter de data's kiezen wanneer ik aankom én vertrek dus vandaar deze 'vreemde' vragen.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2595 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-