Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

September 2008 naar NY! -> And we're back!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Sing
Amerikafan

September 2008 naar NY! -> And we're back!

Bericht door Sing »

HoiHoi!

Hopelijk gaan we volgend jaar voor het eerst naar Amerika en wel naar New York! Toch nog een paar vraagjes (ook na het doorspeuren van dit forum.. :))

Ik zat te denken om in september te gaan, dan zit je denk ik net tussen de druktes van de hoogseizoenen in of niet? En wellicht niet te warm.. niet te koud, neem aan dat het dan geen 30 dragen meer is?!
Het lijkt me fijn om rustig de tijd te nemen om alles te bekijken in je op te nemen.. 14 nachten.. zou dat te lang zijn? Dan kunnen we er ook nog een dagje tussenstoppen in de trant van "we zien wel wat we vandaag doen", dat lijkt me wel fijn in zo'n drukke stad!

Er is in New Jersey ook Six Flags, is daar te komen met een trein of iets dergelijks? Ik lees op de site dat er wel een bus gaat, maar kan daar verder niet zo veel over vinden. Het lijkt me ook leuk om een University te bezoeken.. nu zitten er meerdere in NY.. kun je daar zo naar binnen wandelen?

Oh ja, vanaf wanneer zou ik al kunnen boeken? Ik wilde wel graag reis + verblijf bij een reisbureau boeken.. maar op alle sites gaat het nu nog maar tot maart 2008 :?

In de loop van de tijd komen er vast wel wat meer vraagjes.. maar dit was het nu even.. ben benieuwd! :D
Laatst gewijzigd door Sing op 04 okt 2008, 18:24, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mijn eerlijke mening? Ik zou gék worden als ik veertien dagen in New York zou moeten zitten! Die stad is zó ontzettend druk, je hebt daar nooit rust.

Wij zijn er geweest van 20 tot en met 24 oktober, na een rondreis met de camper. Het was toen nog bijna 30 graden elke dag, dus in september kan je dat nog makkelijk hebben. Dit jaar was het er erg warm in september.

Wat ook nog meespeelt is dat hotels e.d. heel erg duur zijn in New York, dus hou daar rekening mee.

Als ik veertien dagen zou hebben, ging minimaal een week touren met een huurauto of camper. Amerika is hét land om te touren.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het lijkt me ook leuk om een University te bezoeken.. nu zitten er meerdere in NY.. kun je daar zo naar binnen wandelen?
Universiteiten geven vaak tours, je kunt op hun websites zien wanneer die zijn en je voor een tour aanmelden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nou ja, we wilden het dus rustig aan doen en aangezien er maar 1 van ons een rijbewijs heeft (ik zegt de gek + niet zo'n held op de weg ;)) is touren met de auto of camper nog niet wat voor ons.
Verder wil ik ook geen groepsreis / tour want hou er wel van om zelf te kunnen beslissen wanneer / wat / hoe etc. Op je eigen tempo...

Ik las ook elders op dit forum over hotels net buiten NYC.. dus dat je een stukje echt Amerika meepakt, een stukje rust, maar dat je met de metro ook zo in hartje NYC zit.. dat zou toch ook een optie kunnen zijn om het daar zo lang "vol te houden" :)

Of misschien 7 nachten NYC en dan nog 4-5 nachtjes ergens anders?
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hoe gek ik ook ben van NYC, doch zou ik er ook geen 14 dagen verblijven. Reken dat je al met 5 dagen een goede indruk kunt hebben van deze stad! Eventueel kan je doorreizen naar Washington (per trein?) via Philadelphia.... Persoonlijk heb ik geen ervaring om dit met openbaar vervoer te doen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Sing schreef:Of misschien 7 nachten NYC en dan nog 4-5 nachtjes ergens anders?
Misschien een combinatiestedenreis, New York en Washington, DC.
Kan je met de trein tussen de steden treizen.
Met het vliegtuig aankomen in de ene plaats en vertrekken uit de andere.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Philadelphia ken ik niet goed, maar een combinatie Washington - New York zou ik je zeker aanraden. Wij hebben pas beide steden bezocht en vonden ze allebei heel verschillend.

Vanuit Washington zou je bijvoorbeeld wél met een bustour eens naar Mount Vernon of Arlington kunnen gaan. In Washington sta je heel snel buiten de stad en midden in de natuur. Petra kan je misschien meer advies geven, maar rondom Washington zou je zelfs met de fiets hele leuke tochten kunnen maken!
Roel83
Amerika-newbie

Bericht door Roel83 »

Sing schreef:Ik las ook elders op dit forum over hotels net buiten NYC.. dus dat je een stukje echt Amerika meepakt, een stukje rust, maar dat je met de metro ook zo in hartje NYC zit.. dat zou toch ook een optie kunnen zijn om het daar zo lang "vol te houden" :)
Ik heb pas geleden het Comfort Inn Long Island City geboekt via booking.com. Het hotel ligt in Queens; paar minuutjes lopen van een metrostation. Ik ga pas in juli, maar heb begrepen dat je vanaf het hotel in 15 min. op bijv. Times Square bent. Het is aanzienlijk goedkoper dan een hotel in Manhattan. Het is eenvoudig, maar heeft net wat meer comfort dan een goedkoop hotel in het centrum. Ook zit er een ontbijtje bij inbegrepen. Nogmaals: ik ben er nog niet geweest, maar dit kon ik opmaken uit de reacties van reizigers op booking.com, waar dit hotel gemiddeld een 7.3 kreeg.

In New Jersey liggen ook enkele hotels van waaruit je makkelijk naar Manhattan kunt gaan, maar hier komt geen metro. Wel rijden er bussen. Enkele hotels die ik tegenkwam zijn Super 8 Motel South Hackensack en Red Roof Inn Secaucus Meadowlands. Succes ermee in elk geval!
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Je kan je gemakkelijk 14 dagen in New York vermaken, maar ik denk dat een combinatie met een andere stad zeker een goede aanrader is. En of je dan voor Washington of bijv. Boston kiest is natuurlijk afhankelijk van wat jullie mooi en interessant vinden.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hey..

Alvast bedankt voor de vele tips.. misschien dat we toch nog ff een stopje maken ergens anders.

Ben zojuist even bij het reisbureau geweest en de info meegenomen die ze hadden (is nog niet zo veel) maar wordt er al aardig wijs uit!
Een heerlijk hotel voor 10 nachten voor 1200 incl. alles (zelfs ontbijt!), hartje NYC.. Da Vinci heet het.. ziet er goed uit!

Het is nog een jaar ver weg.. maar de voorbereiding en het uitzoeken is ooh zo leuk :)
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Sing schreef: Het is nog een jaar ver weg.. maar de voorbereiding en het uitzoeken is ooh zo leuk :)

Het is al reizen op zich hé......

Ik heb in NY een helicoptervlucht geboekt....... een onvergetelijke ervaring.

Veel succes nog voor de planning. Wat ga je nu doen? Ga je nog dit combineren met een andere stad?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sing schreef: Ben zojuist even bij het reisbureau geweest en de info meegenomen die ze hadden (is nog niet zo veel) maar wordt er al aardig wijs uit!
Een heerlijk hotel voor 10 nachten voor 1200 incl. alles (zelfs ontbijt!), hartje NYC.. Da Vinci heet het.. ziet er goed uit!
Ziet er niet gek uit, op hun site staan nog geen prijzen voor september, maar in juni zit je er voor ca 170 dollar per nacht.
Het ontbijt stelt niet veel voor, kijk maar eens bij de reacties op TripAdvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

Marianne
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Martin & Marianne schreef: [Ziet er niet gek uit, op hun site staan nog geen prijzen voor september, maar in juni zit je er voor ca 170 dollar per nacht.
Het ontbijt stelt niet veel voor, kijk maar eens bij de reacties op TripAdvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

Marianne
Heb je die foto van muis 1 en muis 2 gezien? :shock:
Kijk eens bij de candid traveller foto's.
Verder ziet het er prima uit.

Irma
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

De helicoptervlucht gaan wij ook zeker doen! Als je naar zo'n plek gaat, ga je daar meestal niet snel nog eens naar toe, dus dat moet je ook (kunnen) doen wat je wilt doen! Anders krijg je best wel spijt denk ik...

Ik had gelezen dat het ontbijt niet zo heel veel voor stelt ja, maarja, beter dan niets.. en misschien vult het wel voldoende.. heb je dat ook weer gehad :)

Oh jee! :shock: Die foto's had ik nog niet gezien.. hmmm.. hebben ze niet bijna overal muizen in NY? Net als in Amsterdam.. hoe schoon je appartement ook is.. muizen komen overal.. gelukkig ben ik niet al te bang voor muizen.. maar fris is het zeker niet! Zet me toch nog wel een beetje aan het denken.. :?

Ik weet nog niet of en welke combinatie we gaan maken.. op zich lijkt me Philadelphia wel wat..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Irma schreef:
Martin & Marianne schreef: [Ziet er niet gek uit, op hun site staan nog geen prijzen voor september, maar in juni zit je er voor ca 170 dollar per nacht.

Marianne
Heb je die foto van muis 1 en muis 2 gezien? :shock:
Kijk eens bij de candid traveller foto's.
Verder ziet het er prima uit.

Irma
:lol: :lol:

Ik kijk nooit naar de foto's (hebben meestal zo'n hoog "Piet op het Empire state Building-gehalte" in plaats van iets in het hotel) maar deze zijn wel aardig. :wink:
Onbegrijpelijk trouwens waar mensen allemaal foto's van maken: tot aan de envelop met de fooi voor housekeeping toe!

Marianne
Fargo
Amerikafan

Bericht door Fargo »

Vangen ze daar zo muizen mee? :(
I'm going where the sun keeps shining, through the pouring rain
Going where the weather suits my clothes
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik ben vorig jaar 11 dagen in NY geweest, was al m'n 4e keer en ik heb me prima vermaakt.
Nou moet ik ook zeggen dat ik fotograaf ben en dus lekker ongestoord heb kunenn fotograferen. Maar toch.....New york heeft zoveel te bieden!
En als je lekker lang gaat, hoef je ook niet zo te rushen en kan je het veel rustiger aan doen en bijv. ook genieten van een middagje boek lezen in Central Park (als t weer mooi is).

Toch zou ik misschien ook nog 2 dagen Washington erbij plannen.
Dat is ook zo'n leuke stad en vanaf NY geloof ik 4 uur met de trein ofzo.
Zie je meteen wat meer van het land en het Witte Huis en het graf van Kennedy zijn toch ook wel leuk om een keer gezien te hebben.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ja dat denk ik ook.

Mijn advies: Ga negen dagen, waarvan een of twee in Washington.

Zeven, acht dagen New York is voldoende om alle highlights te zien. Washington vind ik echt een prachtige stad. Geweldig mooie gebouwen, de national mall vond ik echt indrukwekkend!
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

Hoi Allemaal, wij zijn dit jaar van 10 tem 17 september in NY geweest. Lekker weer gehad maar zeker niet te heet, temp zat rond de 24 graden toen. 1 keer regen (op 9/11) en de rest allemaal zon!

September is zeker een aanrader, probeer zeker de ceremonie mee te pikken op 9/11 aan ground zero, zeer de moeite en aangrijpend!

8 dagen was voor ons voldoende om relaxed NY te verkennen en alle high-lights te bezoeken incl. gans de zondag in central park.

Mocht je nog vragen hebben dat laat je ze maar weten.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips!
Ik denk dat we het inderdaad wel wat gaan afkorten, beetje bekeken wat we allemaal zouden willen gaan zien.. maar wil wel lekker de tijd blijven nemen.. dus denk 9 of 10 nachten. Misschien nog wel ergens anders heen (Washington of Philadelphia) maar nog niet helemaal zeker..

Heeft iemand enig idee hoe je bij de Six Flags in New Jersey kunt komen? Er gaat waarschijnlijk wel een bus, maar die gaat maar op 1 tijd heen en terug.. misschien met een omweg met de trein of een andere bus, dat je zelf je tijden kunt beslissen?

Hopelijk hoor ik snel of mijn aangevraagde vakantieperiode akkoord is, en dan weet ik zeker dat we volgend jaar naar New York gaan.. !!! Spannend..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer