Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Hoe ga jij het liefst naar Amerika?

Vaak ook al betekent dat low budget
20
29%
Minder vaak maar wel meer comfort
50
71%

Totaal aantal stemmen: 70

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

En toch .. wij zijn in het hoogseizoen naar Florida geweest: 9 dagen in het hoogseizoen .. 6 tickets, Grote villa voor 8 personen met prive zwembad, 8 persoons minivan .. voor maar 3500 Euro ... Wij waren niet meer kwijt dan onze vakantie naar Italie vorig jaar met eigen auto ...
Sandy
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Zittenn daar dan ook je entreekaartjes bij voor de parken, want dat is dan ook een grote kostenpost.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

gondelier schreef:Zittenn daar dan ook je entreekaartjes bij voor de parken, want dat is dan ook een grote kostenpost.
Nee .. maar dan vind ik het nog goedkoop!
Sandy
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dat vind ik zéker goedkoop. Wij gaan in de meivakantie (voor ons hoogseizoen,in amerika niet) en zijn alleen aan de tickets met 2 volwassenen en 2 kinderen 2000 euro kwijt. Als ik een vliegreis in de kindervakantie naar spanje boek ben ik ook 2700 kwijt, dus zoveel vind ik dat inderdaad niet schelen.
Pretparken kosten natuurlijk wel extra geld, maar dat is ook zo als ik in spanje een pretpark bezoek. (alleen geef ik in spanje mijn geld in euro's uit, en dat is op dit moment duurder dan je uitgaven in dollars :D )
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het goedkoop is om naar Amerika te gaan, we moeten er echt wel voor sparen hoor. Maar als je het zo lijnrecht tegenover elkaar zet, valt het nóg mee.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Sandy schreef:En toch .. wij zijn in het hoogseizoen naar Florida geweest: 9 dagen in het hoogseizoen .. 6 tickets, Grote villa voor 8 personen met prive zwembad, 8 persoons minivan .. voor maar 3500 Euro ... Wij waren niet meer kwijt dan onze vakantie naar Italie vorig jaar met eigen auto ...
Volgens mij krijg je voor jouw kinderen nog kinderkorting, of niet?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:En toch .. wij zijn in het hoogseizoen naar Florida geweest: 9 dagen in het hoogseizoen .. 6 tickets, Grote villa voor 8 personen met prive zwembad, 8 persoons minivan .. voor maar 3500 Euro
De herfstvakantie kan voor Europa/Nederland wel hoogseizoen zijn maar voor Amerika niet volgens mij.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

CaroLine schreef:
Sandy schreef:En toch .. wij zijn in het hoogseizoen naar Florida geweest: 9 dagen in het hoogseizoen .. 6 tickets, Grote villa voor 8 personen met prive zwembad, 8 persoons minivan .. voor maar 3500 Euro ... Wij waren niet meer kwijt dan onze vakantie naar Italie vorig jaar met eigen auto ...
Volgens mij krijg je voor jouw kinderen nog kinderkorting, of niet?
Klopt, zodra ze ouder dan 11 zijn wordt het pas echt kassa, dan tellen ze overal mee als volwassene, zeker voor vliegtickets. En inderdaad, in Amerika kennen ze geen herfstvakantie.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Voor onze vakantie, met 2 volwassenen en 2 kinderen (12 en 11, dus 1 met kinderkorting) trek ik voor 4 weken 10.000,00 uit. Moet eerlijk zeggen dat ik jullie vakantie naar Italie dan ook aan de prijs vind, dat geven wij niet uit voor een zomervakantie.

Maar daarentegen zijn wij wel een paar jaar op wintersport geweest, maar die kosten vind ik ook niet in verhouding tot de tijd dat wij weg zijn.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

nieuwenoord schreef:
CaroLine schreef: Volgens mij krijg je voor jouw kinderen nog kinderkorting, of niet?
Klopt, zodra ze ouder dan 11 zijn wordt het pas echt kassa, dan tellen ze overal mee als volwassene, zeker voor vliegtickets. En inderdaad, in Amerika kennen ze geen herfstvakantie.
Eigenlijk is het vreemd. Een kind van <11 krijgt wel kinderkorting maar mag evenveel bagage meenemen als een volwassene. Ook zit dat kind in eenzelfde stoel als een volwassene. Wat is nu de reden om de een wel korting te geven en de ander niet?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik vond het toch wel lekker die korting, de jongste wordt vlak voor de vakantie 12 en kunnen we er helaas geen gebruik meer van maken.
Ik denk dat die korting is om gezinnen toch aan te trekken te gaan vliegen met 2 of 3 kinderen scheelt het toch best wel.
Laatst gewijzigd door ina op 10 nov 2007, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Vorig jaar was Max 10 en toen kregen we bij KLM/North West al geen korting meer omdat we in het hoogseizoen vlogen.
Carola
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

CaroLine schreef:Vorig jaar was Max 10 en toen kregen we bij KLM/North West al geen korting meer omdat we in het hoogseizoen vlogen.
Carola
Da's lekker zeg! In 2002 vloog Esmee nog wel als 10-jarige voor het kindertarief, maar inderdaad niet in het hoogseizoen. Dat is wat, dat dat ook nog verschil maakt.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Ja met kinderen word je dubbel "gepakt".
Je betaalt niet voor 2 maar (in ons geval) voor 4. Je bent verplicht om in het hoogseizoen te gaan dus extra duur.
In veel gevallen gaat een van de partners minder werken als er kinderen komen dus heb je ook nog minder inkomen.
Carola
PS Voor de mensen zonder kinderen: Jullie hebben gelijk, we hebben er zelf voor gekozen.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Moet eerlijk zeggen dat ik jullie vakantie naar Italie dan ook aan de prijs vind, dat geven wij niet uit voor een zomervakantie
Wij geven dit ook bij lange na niet uit. Beetje zoeken op internet levert hier in Europa ook leuke betaalbare vakanties op.
Pretparken kosten natuurlijk wel extra geld, maar dat is ook zo als ik in spanje een pretpark bezoek
Dit soort kosten maak ik toch niet op een vakantie in Italië of Spanje. Een aquapark of ander pretpark doen wij toch maar één dagje.
Moet zeggen dat wij op vakantie niet veel op de uitgave letten, en rustig bv een kabelbaant of stoomtrein in Zwitserland nemen. Dat zijn vaak ook behoorlijke prijzen, maar als ik ergens ben wil ook wel alles gezien en gedaan hebben.
Toch wegen deze kosten voor ons echt niet op tegen een vakantie in Amerika.

Voor ons helaas geen kinderkorting meer, dus de vliegtickets zijn nu wel de grootste kostenpost.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:
CaroLine schreef:Vorig jaar was Max 10 en toen kregen we bij KLM/North West al geen korting meer omdat we in het hoogseizoen vlogen.
Carola
Da's lekker zeg! In 2002 vloog Esmee nog wel als 10-jarige voor het kindertarief, maar inderdaad niet in het hoogseizoen. Dat is wat, dat dat ook nog verschil maakt.
Voor de laagste prijzen bestaat er sowieso al geen kindertarief. Althans niet als je tickets van hieruit koopt. Alleen kinderen onder de twee mogen gratis mee, zolang ze geen eigen stoel hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

gondelier schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik jullie vakantie naar Italie dan ook aan de prijs vind, dat geven wij niet uit voor een zomervakantie
Wij geven dit ook bij lange na niet uit. Beetje zoeken op internet levert hier in Europa ook leuke betaalbare vakanties op.
Daar gaat het niet om, natuurlijk kan het altijd goedkoper! Wij kunnen niet in 1 hotelkamer in Europa, dus dat moet altijd 2x geboekt en betaald worden. Wij hadden 2 hotelkamers in Lido di Savio en we hadden twee appartementjes in Napels met vrienden. Overnachtingen gemaakt op de heenreis in Zwitserland en op de terugreis in Italie. Natuurlijk kan het goedkoper, ik wil alleen maar aangeven dat ik, wat betreft vergelijkbaar comfort (we hadden een luxe groot huis in Florida en in Italie hadden we het ook niet slecht) niet duurder uit waren dan in Europa .... Het verschil is wel dat we in Italie 2 weken zaten, en ja de kinderen hadden ook nog korting op hun vliegtickets ... Maar hoe dan ook, vergeet het voorbeeld. Mijn punt is dat ik het geen dure reis vond naar Florida met 6 personen. Ik blijf het nog steeds een zeer betaalbare reis vinden ..
Sandy
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ik vind deze discussie best interessant.
Ik ben degene geweest die weer naar de USA wilde gaan na 15 jaar, maar ja wij "zitten"nu ook met 2 kinderen die in juli 11 en 14 zijn.Gelukkig hebben we bijtijds de tickets kunnen boeken bij Air berlin waardoor we nu precies 3000 euro kwijt zijn met z'n 4-en voor een RECHTSTREEKSE vlucht naar LA.
Mijn eerste post op dit Forum had eigenlijk ook met Budget te maken. Mijn vraag was toen een keuze tussen bv Motel 6 of een best western MET onbijt.......toen ik nl mijn man zo ver had om voor de USA vakantie "te gaan" had ik in gedachten om net als 15 jaar geleden vnl in motel6 te gaan overnachten. Dat is immers budget. Echter zijn we nu wel met 2 kinderen en is het wellicht fijner om iets luxer te zitten met goede zwembaden. We hebben dit weekend heel wat hotels op de route fictief gepland en in plaats van ongeveer 60 dollar per nacht bij motel 6 zitten we nu gemiddeld op 100 dollar ( MET ontbijt) bij meestal best western.
Zo is mijn eerste idee om budget te gaan toch omgeslagen naar meer comfort. We gebruiken hierbij meestal tripadvisor als leidraad.

Om nog even terug te komen of een reis duur is of niet.....het goedkoopste is om gewoon thuis te blijven !!!! HaHaHaHa :lol:

Trouwens ik lees veel over priceline wie heeft hier al eens een hotel bij "gewonnen" ??
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

EvdB schreef:Ik heb niet gestemd, omdat de optie er niet bij staat: de nodige comfort maar niet minder vaak.

Wij zijn heel apart met het uitgeven van geld, maar ik lees dat we niet de enige zijn. Aan de ene kant geven wij makkelijk geld uit (dit jaar buisness class gevlogen) maar aan de andere kant zit ik dan wel 3 uur achter de pc om het goedkoopste ticket naar onze bestemming te vinden. Dat scheelt dan 2 tientjes :lol: :lol:
Maar natuurlijk ook de saving-cards, coupons etc maar aan de andere kant weer de auto 4 weken op schiphol parkeren. We doen wat we willen, maar als het op de hoek goedkoper is, maak ik dat ritje. De mindere tijden poetsen die zuinigheid niet weg.
Ik kan me hier ook precies in vinden. Ondanks dat ik niet hoef te bezuinigen op vakanties of reisjes, toch probeer ik overal zoveel mogelijk korting op te krijgen of zo goedkoop mogelijk iets te regelen. Maar wel gewoon luxe dingen dan, maar dus zo goedkoop mogelijk (net als in mijn gewone leven, bv een TV kopen; dan wil ik een mooie goede, maar wel zo goedkoop mogelijk). Het is gewoon een sport, maar dan een echt Hollandse denk ik :lol: !

Hotels zoveel mogelijk via Priceline (dus jokaluma; priceline gebruik ik SUPERveel, bijna elke Amerika vakantie en ik heb steeds prachtige hotels; kijk maar eens bij mijn laatste reisverslag naar Zuidwest USA); autohuur via usareisen.de en tickets ben ik ook altijd tijden mee bezig om die zo goedkoop mogelijk te regelen. Maar wel genieten van het leven. En nee, dat is voor mij inderdaad niet de McDonald of Burger King.

Maar zo moet vakantie ook voor mij zijn, heerlijk genieten, na het harde werken. En zoveel mogelijk naar Amerika, ondanks dat het allemaal wel aan de prijs is tegenwoordig, met name de vliegtickets vind ik. Met name in het hoogseizoen, wij hebben een tweeling van inmiddels 12 jaar dus alles is volwassen prijzen. De rest is natuurlijk ongelooflijk goedkoop in de US, zoals eten/kleding/etc.

Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen kiezen voor budget. Je kan zoveel doen met geld dat je bespaart door te bezuinigen op hotels of uit eten gaan. Dat scheelt echt een hoop. Maar goed, ik heb daar zelf niet zoveel probleem mee :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

MattRob schreef:Hotels zoveel mogelijk via Priceline (dus jokaluma; priceline gebruik ik SUPERveel, bijna elke Amerika vakantie en ik heb steeds prachtige hotels; kijk maar eens bij mijn laatste reisverslag naar Zuidwest USA); mee :wink: !
ja heb ik al eerder gelezen mooi verslag !
We gaan pas in juli dus ik neem aan dat mei een goede tijd is om te beginnen met bieden? Ik ben al ingelezen in biddingfortravel en betterbidding. Ik snap alleen niet goed hoe het gaat met nieuwe biedingstrategien.Ik bedoel trucs om ondanks een afwijzing door te kunnen gaan met bieden Maar dat zal wel aan mijn slechtere engels liggen.....
Vind je het goed als ik je tzt hier een pb-tje over stuur als we er niet uitkomen?

karin
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dit soort kosten maak ik toch niet op een vakantie in Italië of Spanje. Een aquapark of ander pretpark doen wij toch maar één dagje.

Het ging er eigenlijk niet om of je dit nu wel of niet doet, meer dat ik dat niet meeneem in mijn prijsvergelijking. In mijn geval vond ik het vergelijk nog best meevallen, maar zou ik in de zomervakantie gaan, en is mijn oudste volgend jaar 12,dan wordt het voor ons ook een heel ander verhaal.
Nogmaals, natuurlijk blijft de reis een uitgave waar ik wel voor moet sparen, en wat ik me niet ieder jaar kan veroorloven, maar ik vind als je een precies vergelijk maakt tussen een vakantie in europa en een vakantie naar Amerika, dat sommige dingen nog best meevallen. In een gids van het reisbureau worden in Florida bijvoorbeeld 4 sterren hotels aangeboden voor een prijs waar je in europa echt geen hotel voor kan vinden.
Voor alle duidelijkheid: Ik ga niet persé voor een budget vakantie. Als ik toch al een hoop geld uitgeef voor een ticket, ga ik niet enorm bezuinigen op mijn hotel. Ik wil wel op de locatie zitten waar ik wil, en ik wil een schoon hotel met zwembad. Maar ik ga het ook weer niet duurder doen dan nodig is. Ik doe wel alles wat ik graag wil doen en zien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer