Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisrichting rondreis Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reisrichting rondreis Californië

Bericht door Kenneth »

Hallo allemaal,

Wij (mijn vriendin en ik) willen in juli een rondreis maken in Californië langs San Francisco, Las Vegas, LA en enkele nationale parken. We zijn nu volop ons reisschema aan het plannen, en vroegen ons af in welke richting (in andere woorden: San Francisco-Vegas-LA of LA-Vegas-San Francisco) we deze reis het beste zouden maken??

Alvast bedankt voor de ongetwijfeld nuttige tips! :wink:

Kenneth
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reisrichting rondreis Californië

Bericht door Njit »

Kenneth schreef:en vroegen ons af in welke richting (in andere woorden: San Francisco-Vegas-LA of LA-Vegas-San Francisco) we deze reis het beste zouden maken??
volgens mij maakt het niks uit.. Wij gaan voor de route San Francisco - Los Angeles - Las Vegas maar wij bezoeken geen Nationale parken..

Het ligt er denk ik een beetje aan wat je al afsluiting van je vakantie zoekt.. Wij gaan voor de wat heftigere afsluiting van Las Vegas. We beginnen de vakantie wat rustiger in San Francisco :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou gaan voor SF - LA - LV, zodat je highway 1 kunt nemen, en je een spectaculaire afsluiting hebt in Las Vegas.

In mijn onderschrift vind je de link naar mijn blog waar je ook het reisverslag kunt vinden van onze reis in 2002 voor eventuele tips.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:Ik zou gaan voor SF - LA - LV, zodat je highway 1 kunt nemen, en je een spectaculaire afsluiting hebt in Las Vegas.
Maar zo pakken ze de nationale parken tussen San Francisco en Las Vegas niet mee. En ik gok dat het juist daarom gaat :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Kenneth,

Jacqueline was me net voor, ook mijn advies is SF-LA-LV, Highway 1 is een niet te missen trip op zich die het mooiste is van SF richting LA, dan heb je de ocean aan de goede kant van de weg.
Als je het goed wil doen kan je wel 3 dagen uittrekken voor de route.

Gr.
Rob
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rob schreef:Jacqueline was me net voor, ook mijn advies is SF-LA-LV, Highway 1 is een niet te missen trip op zich die het mooiste is van SF richting LA, dan heb je de ocean aan de goede kant van de weg.
En deze route doen wij dan ook (met een tussenstop in San Simeon).
We hebben er zin in!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rem
Amerika-ontdekker

Bericht door Rem »

Hahaha, cool topic...vroeg me ook al een tijdje af of wij nou zo eigenwijs zijn of niet?! :roll: Wij vertrekken over een kleine 7 weken naar de States en reizen namelijk precies tegen de draad in, beginnen in Las Vegas en eindigen in San Francisco. Terwijl volgens mij 90% deze route andersom doet. Afgezien van Highway 1 kan ik me verder geen "nadelen" bedenken, wellicht kan iemand mij toelichten waarom de route SF-LA-LV gebruikelijker is dan de route LV-LA-SF????? :lol:

Groetjes

Rem
jta
Amerika-expert

las vegas

Bericht door jta »

ik kies voor las vegas-san francisco-los angeles omdat:
- start in las vegas: vlot (kleiner dan la en sf) en direkt(uurtje na aankomst) volop sfeer op de strip.
- afwisseling tussen steden en parken. van las vegas kun je rondje maken zion, bryce, antelope, grand canyon en terug naar las vegas (één avond om nog eens te proeven) en dan richting death valley, yosemite, san francisco
- van san francisco rijdt je dan de 1 langs de oceaankant, het best om naar de kust te kijken.
jacques
CXHX
Amerika-ontdekker

wat de sneeuw betreft

Bericht door CXHX »

Wij gaan april-mei naar de States en nemen de route San Diego-Las Vegas-San Francisco.
De Sierra Nevada houden we zo voor het laatst, ik neem aan dat er eind mei minder sneeuw ligt en meer plaatsten toegankelijk zijn dan in het begin van de maand. Enkele parken rond Lake Tahoe gaan ook pas midden tot eind mei open.
California dreaming...
Getting ready for our 4th USA trip!!!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: las vegas

Bericht door Inge »

jta schreef:ik kies voor las vegas-san francisco-los angeles omdat:
zo hebben wij onze reis in 2003 afgesloten.
vanuit las vegas via death valley en yosemite naar santa cruz (net onder SF; daar waren we onze vakantie gestart); en de kustweg naar LA.
Allemaal in een kleine week. Als je meer wilt zien van SF, LA en Vegas dan moet je wel op een aantal dagen meer rekenen (minimaal 4 extra).

zoals jacques ook al zegt, een extra rondje vanuit LV naar de parken bryce, zion en de grand canyon zou ik ook zeker overwegen. heel erg de moeite waard!
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Als je precies weet waar je allemaal naar toe wilt, kun je beide routes eens uitschrijven. Probeer bijvoorbeeld de Nationale parken en Vegas buiten het weekend te plannen. Kijk vervolgens welke route het best aan deze voorwaarde voldoet.

Wij hebben Los Angeles - Las Vegas - San Francisco - Los Angeles gedaan.

De route van San Francisco naar Los Angeles is echt super. Wij hebben er 3 dagen voor uit getrokken. Vooral het stuk tussen Carmel en Santa Barbara is prachtig. (kijk voor een impressie even op mijn website)
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Wij doen dit jaar in grote lijnen LA-Vegas-Monument Vally-Tombstone-San Diego-LA.
Wij vliegen op LA simpelweg omdat dat het goedkoopst is (485 Eur p/p vanuit Brussel, alle taksen in) en vertrekken dan richting Vegas en de Canyons omdat je daar best op voorhand boekt, dan is dat al achter de rug en zijn we de 1,5 week nadien vrij van planning...
jta
Amerika-expert

vanuit brussel

Bericht door jta »

zrx1100 schrijft :
Wij vliegen op LA simpelweg omdat dat het goedkoopst is (485 Eur p/p vanuit Brussel, alle taksen in)
is uitstekende prijs. wanneer vliegen jullie en met welke maatschappij ?
jacques
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Rem schreef:
wellicht kan iemand mij toelichten waarom de route SF-LA-LV gebruikelijker is dan de route LV-LA-SF?????
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord. Heeft iemand een logische verklaring? (wij hebben hebben het rondje met de klok mee gemaakt, tegen de gangbare stroom in dus)

Groeten
Wendy
jta
Amerika-expert

kiezen

Bericht door jta »

Rem schreef:
Quote:
wellicht kan iemand mij toelichten waarom de route SF-LA-LV gebruikelijker is dan de route LV-LA-SF?????
in beide gevallen moet je tussen sf en la kiezen tussen de kustroute of yosemite.
als je lv-sf-la doet heb je én yosemite én de kustroute (langs de goede kant). als je er geen cirkel van maakt is dit de meest logische route.

jacques
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik zou LA-SF-LV kiezen. zo zie je volgens mij ook een heleboel parken, heb je als afsluiting Las Vegas, het enige is dat je de HWY 1 aan de verkeerde kant van de weg hebt, maar is dat erg?

en qua weer ga je de goede richting op, ik vond het aan de kust behoorlijk koud en dat hebben we dan maar weer gehad. Antoinette
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Antoinette schreef: ik vond het aan de kust behoorlijk koud en dat hebben we dan maar weer gehad. Antoinette
dat ligt natuurlijk erg aan de tijd van het jaar.
toen wij in sept. langs de kust reden was het behoorlijk warm (rond de 30 graden; ik neem aan dat dit in het hoogseizoen nog een tikkeltje warmer is...). ik vond het toen hier en daar te warm om te lang in de zon te staan om van het uitzicht te genieten 8) .
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wij waren er in augustus, maar tussen LA en SF is de enige plek waar wij het behoorlijk koud hebben gehad. Aan de kust hing dikke mist en dat maakte het behoorlijk fris. Ook de ochtenden en de avonden waren erg koel!!

Groeten
Wendy
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Re: vanuit brussel

Bericht door zrx1100 »

jta schreef:zrx1100 schrijft :
Wij vliegen op LA simpelweg omdat dat het goedkoopst is (485 Eur p/p vanuit Brussel, alle taksen in)
is uitstekende prijs. wanneer vliegen jullie en met welke maatschappij ?
jacques
21 mei vertrekken met Delta, geboekt via Joker
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer