Brown_Eyed_Girl schreef:Hallo! Ik had een vraag, ik volg op het moment een mbo studie en zal wanneer ik mijn diploma haal- dierenartsassistent paraveterinair- zijn. Hierna wil ik als het mogelijk is verder gaan studeren in amerika. Ik hoorde van een vriendin dat mijn havo diploma genoeg is voorzover een diploma deel uitmaakt van toelating voor bijvoorbeel yale.
Ik zou hier graag wat meer over willen weten als iemand informatie heeft.
Hoe groot zijn mijn kansen en hoe moeilijk is het om toegelaten te worden? Aan welke eisen moet je voldoen?
Of is het beter om eerst in nederland een hbo studie af te maken en dan naar amerika te gaan? Wat is de beste keus?
Alvast bedankt voor alle hulp

Voor Yale heb je zeker weten VWO nodig en dan met 9's en 10'en, Het is Ivey League. Hier in CA, om naar een van UC scholen (UCLA, UC Berkeley, etc.) heb je ook VWO nodig met de hoogste cijfers. scholen zoals Yale, UCLA, Harvard, Brown, Princeton, Columbia, en andere Ivey League, 1st tier, 2nd tier universities zijn zeer competitive. Als buitenlander zul je zeer hoge cijfers (9-ns en 10-nen) nodig hebben, zeer hoge scores op Test of English as Foreign Language (TOEFL), etc.
andere keuzes zijn natuurlijk bepaalde staatsuniversiteiten (don't underestimate them though), community colleges voor 2 jaar en dan overtransferen naar een Universiteit. In California is Santa Monica College een heel populaire Community College die op goed niveau college les geeft, je volgt het voor 2 jaar en dan transfer je naar je Junior (3e jaar) naar een universiteit in het UC systeem (UCLA, UC Berkeley), of California State University Systeem (CS Northridge, CS San Francisco, etc.) of USC (University of Southern California), het is ook een van de goedkopere colleges in the US - het is gelegen in de stad Santa Monica in Los Angeles County, right by the beach, het is er heerlijk om naar school te gaan, je komt mensen van alle walks of life tegen, leuke slimme leraren, leuke classes en een goede kans om in de University of California systeem te komen (de UC system is zeer gewaardeerd in het land, omdat het superbelangrijke research universiteiten zijn).
de website voor Santa MOnica college is:
http://www.smc.edu
http://www.smc.edu