Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Brown_Eyed_Girl
Amerika-newbie

Studeren in Amerika

Bericht door Brown_Eyed_Girl »

Hallo! Ik had een vraag, ik volg op het moment een mbo studie en zal wanneer ik mijn diploma haal- dierenartsassistent paraveterinair- zijn. Hierna wil ik als het mogelijk is verder gaan studeren in amerika. Ik hoorde van een vriendin dat mijn havo diploma genoeg is voorzover een diploma deel uitmaakt van toelating voor bijvoorbeel yale.
Ik zou hier graag wat meer over willen weten als iemand informatie heeft.
Hoe groot zijn mijn kansen en hoe moeilijk is het om toegelaten te worden? Aan welke eisen moet je voldoen?
Of is het beter om eerst in nederland een hbo studie af te maken en dan naar amerika te gaan? Wat is de beste keus?

Alvast bedankt voor alle hulp :D
Just Loving America..
fredi
Amerika-ontdekker

Bericht door fredi »

hey

je zult een zogenaamde toefl test moeten doen om te bewijzen dat je engels goed genoeg is. En het is behoorlijk duur om hier te studeren als internationale student. Ik ga naar community college dat kost ongeveer $4000,- per jaar vriend van mij gaat naar university kost bijna $29000,- perjaar. Dan moet je nog een huis of apartement kost ook wel $500,- per maand. Ik moest om aangenomen te worden $17000,- op mijn rekening hebben. Je havo diploma zal genoeg zijn om op college aangenomen te worden maar university weet ik niet. Als je meer wilt weten moet je maar even mailen.
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

Havo is ook genoeg voor een Universiteit. Heb zelf op de University of Mobile gezeten en heb Havo gedaan maar of het genoeg is voor Yale dat weet ik niet! Het kost inderdaad ontzettend veel, ik heb het geluk gehad door een scholarship te krijgen en heb drie jaar voor het tennisteam gespeeld. Een scholarship is vaak de enige mogelijkheid om het nog een beetje betaalbaar te houden. Misschien is een andere mogelijkheid voor jou om een jaar als uitwisselingsstudent naar Amerika te gaan? Dat is in ieder geval goedkoper. Kijk eens op fullbright.nl of .com
Succes!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Of het genoeg is voor een universiteit hangt af van de klasse van de universiteit. Een school die hier "university" heet, is niet automatisch hetzelfde niveau als een NL "universiteit", het betekent enkel, dat je aan zo'n school kunt verder studeren voor een Masters of Ph.D. Een school, die alleen een Bachelor's (4jarig) programma biedt heet een College. Zo'n College kan kwa niveau veel hoger zijn, dan een University.
Het voortgezet onderwijs is onderverdeeld in Non Competitive, Less Competitive, Competitive, More Competitive and Most Competitive. De laatste zal zeker VWO niveau vragen en de meeste More Competitive scholen ook.
Deze website geeft goede referentie materialen om uit te zoeken, waar de verschillende scholen staan kwa niveau: http://www.csuchico.edu/lref/guides/misc/colran.html
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Xerxes
Amerikafan

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Xerxes »

Brown_Eyed_Girl schreef:Hallo! Ik had een vraag, ik volg op het moment een mbo studie en zal wanneer ik mijn diploma haal- dierenartsassistent paraveterinair- zijn. Hierna wil ik als het mogelijk is verder gaan studeren in amerika. Ik hoorde van een vriendin dat mijn havo diploma genoeg is voorzover een diploma deel uitmaakt van toelating voor bijvoorbeel yale.
Ik zou hier graag wat meer over willen weten als iemand informatie heeft.
Hoe groot zijn mijn kansen en hoe moeilijk is het om toegelaten te worden? Aan welke eisen moet je voldoen?
Of is het beter om eerst in nederland een hbo studie af te maken en dan naar amerika te gaan? Wat is de beste keus?

Alvast bedankt voor alle hulp :D
Voor Yale heb je zeker weten VWO nodig en dan met 9's en 10'en, Het is Ivey League. Hier in CA, om naar een van UC scholen (UCLA, UC Berkeley, etc.) heb je ook VWO nodig met de hoogste cijfers. scholen zoals Yale, UCLA, Harvard, Brown, Princeton, Columbia, en andere Ivey League, 1st tier, 2nd tier universities zijn zeer competitive. Als buitenlander zul je zeer hoge cijfers (9-ns en 10-nen) nodig hebben, zeer hoge scores op Test of English as Foreign Language (TOEFL), etc.

andere keuzes zijn natuurlijk bepaalde staatsuniversiteiten (don't underestimate them though), community colleges voor 2 jaar en dan overtransferen naar een Universiteit. In California is Santa Monica College een heel populaire Community College die op goed niveau college les geeft, je volgt het voor 2 jaar en dan transfer je naar je Junior (3e jaar) naar een universiteit in het UC systeem (UCLA, UC Berkeley), of California State University Systeem (CS Northridge, CS San Francisco, etc.) of USC (University of Southern California), het is ook een van de goedkopere colleges in the US - het is gelegen in de stad Santa Monica in Los Angeles County, right by the beach, het is er heerlijk om naar school te gaan, je komt mensen van alle walks of life tegen, leuke slimme leraren, leuke classes en een goede kans om in de University of California systeem te komen (de UC system is zeer gewaardeerd in het land, omdat het superbelangrijke research universiteiten zijn).

de website voor Santa MOnica college is:

http://www.smc.edu

http://www.smc.edu
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Brown_Eyed_Girl
Amerika-newbie

Bedankt voor alle info mensen, ik kan het goed gebruiken. Ik zal zeker even rondneuzen op de websites die jullie hebben genoemd.
Nog een vraagje over die scholarship? Welke soorten zijn er en hoe kan je ervoor in aanmerking komen en voor welk percentage (ongeveer) dekt deze de kosten die ik zal maken.
Verder, is er ook een goede college in ohio? Een vriend van me woont daar namelijk en deze zou me behoorlijk kunnen helpen via contacten om aan relatief goedkope woonruimte te komen en me een beetje wegwijs maken in de gewoontes, cultuur enz. van amerika. Het heeft zeker mijn voorkeur om bij hem in de buurt te wonen. (hij woont in columbus)
Just Loving America..
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

...voor bijvoorbeel yale...
Ik denk dat je het een beetje te hoog in je bol hebt. Yale is een topuniversiteit, het lijkt me niet dat je daar heen kunt zonder goede cijfers en veel (heel veel) geld.

...En een invloedrijke pa kan ook nog helpen... :)
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

Nog een vraagje over die scholarship? Welke soorten zijn er en hoe kan je ervoor in aanmerking komen en voor welk percentage (ongeveer) dekt deze de kosten die ik zal maken.
Je kan allerlei scholarships aanvragen en welke er zijn verschilt per universiteit. Zo zijn er scholarships voor sport maar ook voor uitzonderlijke studenten of bijv. de school waar ik zat was baptistisch en je kreeg daar ook scholarships als je iets met de kerk te maken had. Op de sites van de universiteiten staat waarvoor ze scholarships geven. Ook kan je financial aid aanvragen. De hoogte verschilt, maar ze betalen bijvoorbeeld als je op de campus woont een gedeelte, ook het eten in de cafetaria.
Brown_Eyed_Girl
Amerika-newbie

Ok misschien is het iets te ambitieus om naar yale te willen maar hey weet ik veel. Ik weet niet hoe hoe hoog ik het niveau van de verschillende colleges en universities moet inschatten, dus neem me niet kwalijk.
Interessant over de scholarships, ik zal dan eerst maar eens even wat sites gaan afstruinen. Bedankt voor de info ;)
Just Loving America..
Brown_Eyed_Girl
Amerika-newbie

Een vraag: Zijn er hier ook toevallig mensen die in amerika studeren of hebben gestudeerd? Ik heb vandaag namelijk naar de ib-groep infolijn opgebeld om te vragen hoe het nou zit met finaciele hulp van ib in het buitenland bijv. amerika. Ze wilden dan een specifieke school weten en dan konden ze alleen nagaan of er voor die school ondersteuning was. Hij kon me wel vertellen dat vooral geneeskunde wordt ondersteunt. Ook diergeneeskunde wat ik zou willen doen. Maar op mijn vraag of ze ook een lijst hadden met colleges/universiteiten met de programma's die werden ondersteund antwoordde hij dat die er niet waren?! Nou breekt mijn klomp, hoe moet ik dan ooit een studie vinden die ondersteund wordt door ibgroep, dan kan ik wel blijven opbellen en steeds een gokje doen of de school die ik nu weer heb uitgezocht ook toevallig in de database staat.
Dus vandaar, wie heeft in amerika gestudeerd (met ondersteuning) op deze manier hoop ik dan toch nog een paar scholen en programma's te vinden die ondersteund worden door ib.
Just Loving America..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer