Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 dagen Zion
2 dagen Zion
volgend jaar in mei hebben we in onze reis 2 dagen Zion gepland. we komen daar aan op 17 mei.
nu is mijn vraag welke wandelingen we zeker moeten gedaan hebben.
voorlopig heb ik op het programma:
(dag 1)
- canyon overlook trail
- Riverside walk
- weeping rock
- emerald pool trail
- wachtman trail
(dag 2)
- kolob canyon, hier weet ik niet welke trails daar lopen.
- eventueel 1 van de langere wandelingen
- eventueel rijden naar coral pink sand dunes
- eventueel rijden naar pipe spring national monument.
is het de moeite om hier ergens een tussenstop te plannen?
dan tijfel ik nog of ik direct zou doorrijden naar de grand canyon north rim en daar overnachten, of ik nog in zion een nacht zou doorbrengen of ergens onderweg.
op 20 mei hebben we 4-5 dagen om door de grand canyon te trekken (north - south rim). het zal waarschijnlijk aan te raden zijn om de dag voor deze tocht al op de north rim aanwezig te zijn zodat we al van smorgens vroeg aan deze tocht kunnen beginnen.
voorlopig heb ik op het programma:
(dag 1)
- canyon overlook trail
- Riverside walk
- weeping rock
- emerald pool trail
- wachtman trail
(dag 2)
- kolob canyon, hier weet ik niet welke trails daar lopen.
- eventueel 1 van de langere wandelingen
- eventueel rijden naar pipe spring national monument.
is het de moeite om hier ergens een tussenstop te plannen?
dan tijfel ik nog of ik direct zou doorrijden naar de grand canyon north rim en daar overnachten, of ik nog in zion een nacht zou doorbrengen of ergens onderweg.
op 20 mei hebben we 4-5 dagen om door de grand canyon te trekken (north - south rim). het zal waarschijnlijk aan te raden zijn om de dag voor deze tocht al op de north rim aanwezig te zijn zodat we al van smorgens vroeg aan deze tocht kunnen beginnen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: 2 dagen Zion
Ben hier in augustus geweest en zo spannend vond ik het niet. Het gebied werd voornamelijk door kampeerders gebruikt om een weeknd met de quad er op uit te trekken en met flink lawaai wedstrijdjes te rijden door de duinen. Ik vond het enorm tegenvallen en ben er ook minder dan 20 minuten gebleven. Zonde van onze tijd...hostewim schreef:

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je eerste dag zit al aardig vol, of je dat allemaal redt op 1 dag betwijfel ik.
Ik zou de tweede dag zoals gezegd, voor Angel's Landing gaan en voor de wandelingen waar je op de eerste dag niet aan toegekomen bent. Voor Kolob Canyons moet je nog een uur rijden vanuit Springdale. Ik zou liever dan nog wat extra tijd in de Canyon doorbrengen.
Hier heb je een overzicht van de meeste hikes, met de tijden erbij: http://www.nps.gov/archive/zion/activit ... hiking.htm
Wat mooi dat jullie door de Grand Canyon gaan lopen! Hebben jullie al een permit? Als je er 4 of 5 dagen voor uittrekt wordt het niet de South Kaibab Trail, maar blijkbaar een wat uitgebreidere tocht?
Je loopt in mei nog het risico dat de North Rim nog niet bereikbaar is, maar normaal gesproken zijn de voorzieningen vanaf half mei open.
Kamperen jullie? De Lodge heeft ook aardige cabins, en heel betaalbaar.
Marianne
Ik zou de tweede dag zoals gezegd, voor Angel's Landing gaan en voor de wandelingen waar je op de eerste dag niet aan toegekomen bent. Voor Kolob Canyons moet je nog een uur rijden vanuit Springdale. Ik zou liever dan nog wat extra tijd in de Canyon doorbrengen.
Hier heb je een overzicht van de meeste hikes, met de tijden erbij: http://www.nps.gov/archive/zion/activit ... hiking.htm
Wat mooi dat jullie door de Grand Canyon gaan lopen! Hebben jullie al een permit? Als je er 4 of 5 dagen voor uittrekt wordt het niet de South Kaibab Trail, maar blijkbaar een wat uitgebreidere tocht?
Je loopt in mei nog het risico dat de North Rim nog niet bereikbaar is, maar normaal gesproken zijn de voorzieningen vanaf half mei open.
Kamperen jullie? De Lodge heeft ook aardige cabins, en heel betaalbaar.
Marianne
voor Zion zullen we wellicht zien hoe alles verloopt de eerste dag. we kunnen dan de 2de dag nog die wandelingen afwerken die we niet konden doen.
de permit voor de grand canyon hebben we nog niet, die kunnen we pas vanaf januari aanvragen naar mijn mening. voor de grand canyon ben ik van plan om via de north kaibab trail te gaan en langs bright angel trail naar boven. wij gaan alles proberen doen met ons tentje.
alvast bedankt voor alle info.
verder op deze reis staat zeker nog bryce, canyonlands en monument valley op het programma. maar in mijn planning ben ik tot nu toe nog zo ver niet gekomen. het is de bedoeling dat we overal ongeveer 2 dagen blijven.
de permit voor de grand canyon hebben we nog niet, die kunnen we pas vanaf januari aanvragen naar mijn mening. voor de grand canyon ben ik van plan om via de north kaibab trail te gaan en langs bright angel trail naar boven. wij gaan alles proberen doen met ons tentje.
alvast bedankt voor alle info.
verder op deze reis staat zeker nog bryce, canyonlands en monument valley op het programma. maar in mijn planning ben ik tot nu toe nog zo ver niet gekomen. het is de bedoeling dat we overal ongeveer 2 dagen blijven.
wij zijn dit jaar op 12 en 13 mei in zion verbleven, het was 35 graden een soort mistral van uit de woestijn en volop zon. Het kan dus goed mogelijk zijn dat je niet de ene trail na de andere kunt lopen dus van tevoren uitzoeken welke je het meeste aanspreekt is wel aan te raden. zelf heb ik angels landing gelopen, ik ben wel om 07:00 vertrokken en dit bleek niet allen vanwege de temperatuur een goede keuze maar ook vanwege de drukte. het was een onvergetelijke ervaring maar ook voldoende voor een dag. Volgend jaar september/oktober wil ik ook naar de bodem van de grand canyon en daar overnachten aangezien phantom ranch al voor alle dagen is volgeboekt zal het ook met een tentje worden.
Thom
Thom
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
De naam Coral Pink Sand Dunes wekt bij veel mensen verwachtingen op. Helaas is dit stukje zand niet de moeite waard om naar toe te gaan. De Amerikaan gaat er met zijn Quad heen om er door het zand te scheuren. Voor een toerist als ik was het een grote teleurstelling. Wij vonden het dan ook zonde van de tijd en het geld.
http://www.de-weert.com/dnn/FotoGallery ... fault.aspx
Harm
http://www.de-weert.com/dnn/FotoGallery ... fault.aspx
Harm
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: 2 dagen Zion
Hoyhostewim schreef:volgend jaar in mei hebben we in onze reis 2 dagen Zion gepland. we komen daar aan op 17 mei.
Als je een beetje lef en een goede conditie hebt moet je zeker Angels Landing doen. je gaat echt helemaal naar boven en de laatste 600 m.
moet je middels kettingen die in het midden van het pad staan naar boven klimmen. Als je daar boven bent gekomen heb je een prachtig uitzicht. Zeker doen. Als je dan naar de nort rim grand canyon rijdt en je wilt daar overnachten zou ik zeker van te voren boeken want het is bijna het hele jaar vol. Wij hadden niet geboekt maar we hadden geluk dat we s'morgens vroeg aan kwamen, en een frans echtpaar net had geannuleerd
Succes en groetjes joop
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1702 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-