Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisplan Vana (Marjon) 2008- Het Noordwesten en Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marion,
Je zou misschien nog wat meer tijd rond MT St Helens en Olympic NP kunnen doorbrengen? Dag 21 is wel erg vol zo. Port Townsend vonden we ook een leuke plaats om even rond te slenteren.
Of wat meer tijd in Glacier, daar zitten jullie wel kort nu.
En een extra dag Yellowstone of Grand Teton is ook mooi natuurlijk. Wij hebben nu zelf twee volle dagen in Yellowstone gepland, en hoewel we er al eerder zijn geweest heb ik alweer het gevoel dat het toch wel weinig is. Je moet goed bedenken wat je wilt doen in die korte tijd.
Misschien zien we elkaar nog in Yellowstone, wij zitten er vanaf de 23e.
Marianne
Je zou misschien nog wat meer tijd rond MT St Helens en Olympic NP kunnen doorbrengen? Dag 21 is wel erg vol zo. Port Townsend vonden we ook een leuke plaats om even rond te slenteren.
Of wat meer tijd in Glacier, daar zitten jullie wel kort nu.
En een extra dag Yellowstone of Grand Teton is ook mooi natuurlijk. Wij hebben nu zelf twee volle dagen in Yellowstone gepland, en hoewel we er al eerder zijn geweest heb ik alweer het gevoel dat het toch wel weinig is. Je moet goed bedenken wat je wilt doen in die korte tijd.
Misschien zien we elkaar nog in Yellowstone, wij zitten er vanaf de 23e.
Marianne
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ziet er al mooi uit jullie route.
Ik zou ook zeker nog een dag extra in Olympic NP blijven. Zeker als je de tweede dag nog naar Victoria gaat, heb je niet zo heel veel tijd voor het park gepland en er is daar zoveel te zien.
Seattle zijn jullie al eens geweest? Dat vond ik een hele leuke stad.
Vanuit Portland zou je nog wat dagen uit kunnen trekken voor de kust van Oregon.
Karin
Ik zou ook zeker nog een dag extra in Olympic NP blijven. Zeker als je de tweede dag nog naar Victoria gaat, heb je niet zo heel veel tijd voor het park gepland en er is daar zoveel te zien.
Seattle zijn jullie al eens geweest? Dat vond ik een hele leuke stad.
Vanuit Portland zou je nog wat dagen uit kunnen trekken voor de kust van Oregon.
Karin
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou zowel voor Olympic als Glacier wat meer tijd uit trekken.
Rond Olympic is genoeg te doen, de stranden zijn schitterend (let wel even op dat je met laag water gaat) ook Cape Flattery is een bezoek waard.
Lees ons verslag van 2006 er maar op na, ook in het verslag van Karin vindt je veel over Olympic en ook nog in het verslag van Cor en Ingrid.
Zo is je weekend ook weer gevuld
Rond Olympic is genoeg te doen, de stranden zijn schitterend (let wel even op dat je met laag water gaat) ook Cape Flattery is een bezoek waard.
Lees ons verslag van 2006 er maar op na, ook in het verslag van Karin vindt je veel over Olympic en ook nog in het verslag van Cor en Ingrid.
Zo is je weekend ook weer gevuld

- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Olympic NP is geweldig en het was het onbetwiste hoogtepunt van mijn vakantie. Ik ben er te kort geweest en ga daar zeker weer naar terug, en dan zeker een paar dagen! Cape Flattery is geweldig, sla dit niet over en neem daar ook de tijd voor. De regenwouden, daar kreeg ik ongelooflijk veel energie van, ik weet niet of iemand dat ook zo ervaren heeft?
Verder een route om jaloers op te zijn Marjon! Een geweldig gebied wat je gaat bezoeken, ook de scenic byways die je noemt hebben wij een paar weken geleden gereden, echt super!
En natuurlijk Glacier, ook een van mijn favoriete gebieden...neem er de tijd voor!
Ik hoop dat je een live verslag gaat bijhouden...
Verder een route om jaloers op te zijn Marjon! Een geweldig gebied wat je gaat bezoeken, ook de scenic byways die je noemt hebben wij een paar weken geleden gereden, echt super!
En natuurlijk Glacier, ook een van mijn favoriete gebieden...neem er de tijd voor!
Ik hoop dat je een live verslag gaat bijhouden...
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als ik jullie berichten lees zijn jullie allemaal heel enthousiast over Olympic. Daar gaan we dus zeker extra dagen plannen.
De stranden trekken ons niet zo ( zie het begin van het topic) Maar een dagje aan een leuk gezellig kustplaatsje wel. Welke kustplaats is aan te raden op onze route?
Een extra dag in Glacier lijkt ons ook wel wat. Hoe kan ik dat dan het beste indelen? Het is nu:
9 Canmore – Waterton Lakes – st Mary
10 St Mary - Glacier (Going to the Sun road) - Missoula
Waar kunnen we dan het beste de extra overnachting plannen?
Maar ik beloof je dat ik, als we terug zijn, een mooi reisverslag ga maken.
Marjon
De stranden trekken ons niet zo ( zie het begin van het topic) Maar een dagje aan een leuk gezellig kustplaatsje wel. Welke kustplaats is aan te raden op onze route?
Een extra dag in Glacier lijkt ons ook wel wat. Hoe kan ik dat dan het beste indelen? Het is nu:
9 Canmore – Waterton Lakes – st Mary
10 St Mary - Glacier (Going to the Sun road) - Missoula
Waar kunnen we dan het beste de extra overnachting plannen?
Als we een extra dag in Glacier nemen zitten wij rond de 21e in Yellowstone. Dus waarschijnlijk missen we jullie net. Maar je weet nooit hoe het loopt. Misschien plakken we er nog wel een dag aan vast.Martin & Marianne schreef: Misschien zien we elkaar nog in Yellowstone, wij zitten er vanaf de 23e.
Helaas, ik moet je teleurstellen. Ik ga lekker van de avonden genieten en me niet bezighouden met een verslag.Gypsygirl schreef:Ik hoop dat je een live verslag gaat bijhouden...
Maar ik beloof je dat ik, als we terug zijn, een mooi reisverslag ga maken.
Marjon
Ik heb het rijschema gezien en het ziet er goed en leuk uit.
Ik moet er wel bij zeggen dat als je er nog nooit eerder geweest bent dan is de tijd die je voor Vancouver ingeplant hebt staan eigenlijk veels te kort. Ik heb er een tijd gewoont en er is zo veel te doen. Ik kon rustig een hele week volproppen met dingen te doen voor mensen die langs kwamen. Maar ja, dan hebben we niet meer alleen over puur touristische dingen misschien.
Zoals ellenjoan schreef is de Capilano Suspension Bridge leuk om te doen en als je de puf hebt de hike naarboven op Grouse Mountain is een ervaring op zich en met helder weer heb je een prachtig uitzicht op de stad. Alhoewel er ook een gondel is die je kunt nemen.
In Vancouver heb je geen auto nodig..vaak alleen maar onhandig als je het mij vraagt. Het openbaar vervoer in Vancity is efficient en redelijk goedkoop. Mocht je Capilano en Grouse doen dan zou ik dat combineren met een ritje op de "Seabus" naar North Vancouver-Lonsdale Quay. De Quay is een leuke kleine overdekte markt en toen ik er woonde hadden ze er ook een klein winkeltje met een aantal NL producten zoals hagelslag.
Vanuit Lonsdale pak je dan de bus naar Grouse en/of Capilano.
Whistler is ook prachtig maar een halve dag is inderdaad wel voldoende naar mijn mening (zeker de rit van Vancouver naar Whistler langs Horseshoe Bay is machtig mooi).
Jasper, Banff en Lake Louise zijn allen prachtig. Columbia Icefields (een gigantische gletsjer) is ook erg leuk om te doen. Jammer alleen dat die nu die op een "rap" tempo aan het smelten is.
Nog een leuke tip als je van Rambo of Sylvester Stallone houd: het plaatsje Hope is waar ze de film Rambo: First Blood hebben opgenomen.
Ik zie het er niet (meer) in staan maar Calgary zou ik inderdaad met een grote boog omheen gaan. Ik vond het een doodsaaie stad en het enige wat misschien wat interessant is daar is het Olympisch park.
Ik moet er wel bij zeggen dat als je er nog nooit eerder geweest bent dan is de tijd die je voor Vancouver ingeplant hebt staan eigenlijk veels te kort. Ik heb er een tijd gewoont en er is zo veel te doen. Ik kon rustig een hele week volproppen met dingen te doen voor mensen die langs kwamen. Maar ja, dan hebben we niet meer alleen over puur touristische dingen misschien.
Zoals ellenjoan schreef is de Capilano Suspension Bridge leuk om te doen en als je de puf hebt de hike naarboven op Grouse Mountain is een ervaring op zich en met helder weer heb je een prachtig uitzicht op de stad. Alhoewel er ook een gondel is die je kunt nemen.
In Vancouver heb je geen auto nodig..vaak alleen maar onhandig als je het mij vraagt. Het openbaar vervoer in Vancity is efficient en redelijk goedkoop. Mocht je Capilano en Grouse doen dan zou ik dat combineren met een ritje op de "Seabus" naar North Vancouver-Lonsdale Quay. De Quay is een leuke kleine overdekte markt en toen ik er woonde hadden ze er ook een klein winkeltje met een aantal NL producten zoals hagelslag.
Vanuit Lonsdale pak je dan de bus naar Grouse en/of Capilano.
Whistler is ook prachtig maar een halve dag is inderdaad wel voldoende naar mijn mening (zeker de rit van Vancouver naar Whistler langs Horseshoe Bay is machtig mooi).
Jasper, Banff en Lake Louise zijn allen prachtig. Columbia Icefields (een gigantische gletsjer) is ook erg leuk om te doen. Jammer alleen dat die nu die op een "rap" tempo aan het smelten is.
Nog een leuke tip als je van Rambo of Sylvester Stallone houd: het plaatsje Hope is waar ze de film Rambo: First Blood hebben opgenomen.
Ik zie het er niet (meer) in staan maar Calgary zou ik inderdaad met een grote boog omheen gaan. Ik vond het een doodsaaie stad en het enige wat misschien wat interessant is daar is het Olympisch park.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de uitgebreide informatie DPlane.
Wij zijn niet echt stadsmensen maar ik hoor van veel mensen dat Vancouver zo'n leuke stad is.
Dus misschien kijken we daar op het eind van de reis nog één of twee dagen rond.
De bedoeling is dat we vanaf Jackson niets meer vastleggen dus we hebben dan ruim twee weken om de rest van de route te rijden. We zoeken van tevoren uit wat er allemaal leuk is om te doen en ter plekke besluiten we waar we zin in hebben.
Marjon
Wij zijn niet echt stadsmensen maar ik hoor van veel mensen dat Vancouver zo'n leuke stad is.
Dus misschien kijken we daar op het eind van de reis nog één of twee dagen rond.
De bedoeling is dat we vanaf Jackson niets meer vastleggen dus we hebben dan ruim twee weken om de rest van de route te rijden. We zoeken van tevoren uit wat er allemaal leuk is om te doen en ter plekke besluiten we waar we zin in hebben.
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het is ook niet de bedoeling dat je daar uitgebreid gaat liggen zonnenvana schreef:Als ik jullie berichten lees zijn jullie allemaal heel enthousiast over Olympic. Daar gaan we dus zeker extra dagen plannen.
De stranden trekken ons niet zo ( zie het begin van het topic)
Marjon

De stranden van Olympic NP staan bekend om hun schitterende getijde poelen met heel veel kleurige anemone en zeesterren en als je geluk hebt hier en daar een (kleine) vis en krab, ook het soms heel hoog door de zee opgestapelde driftwood is schitterend.
Daarom gaf ik ook aan om met laag water te gaan anders zijn de getijdepoelen niet bereikbaar.
Het is het op veel plaatsen levensgevaarlijk om met hoog (opkomend) water op het strand te zijn omdat het water tot aan de rotsen komt en de golven zijn er iets hoger als op Ijmuiden

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze kunnen hier ook aardig hoog zijn hoor.
Ik erger me ook elke keer weer dood als de reddingsbrigade weer eens uit moet varen om iemand te redden die van de pier is afgeslagen.
Er staan grote waarschuwingsborden bij slecht weer en toch kllimmen ze gewoon over het hek om over de pier te lopen.
Marjon
Ik erger me ook elke keer weer dood als de reddingsbrigade weer eens uit moet varen om iemand te redden die van de pier is afgeslagen.
Er staan grote waarschuwingsborden bij slecht weer en toch kllimmen ze gewoon over het hek om over de pier te lopen.
Marjon
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Goh, had je dat niet ff eerder kunnen vermelden?Rob schreef: Het is het op veel plaatsen levensgevaarlijk om met hoog (opkomend) water op het strand te zijn omdat het water tot aan de rotsen komt en de golven zijn er iets hoger als op Ijmuiden.

Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is iets aangepast nu.
In Glacier nemen we geen extra tijd, we moeten keuzes maken. Wel overnachten we dag 9 in St Mary i.p.v. Waterton Lakes dan hebben we wat meer tijd voor Glacier (bovendien zal het goedkoper zijn)
In Jackson nemen we een extra dag, we hebben een aantal plekken in Grand Teton nog niet gezien.
Ook in Bend een extra dag.
Die kunnen we gebruiken om eventueel in drie dagen van Jackson naar Bend te gaan of gewoon een rustdag in Bend
Rond Olympic heb ik nu twee dagen extra gepland.
Dag 21 alleen Lake Quinault ( en eventueel nog Rialto Beach)
Dag 22 Hoh Rainforrest
Dag 23 gaan we nog niet naar Victoria maar overnachten we in Port Angeles.
Zo ziet de route er iets rustiger uit.
1 Amsterdam- Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver-–Whistler –Lilloet
4 Lilloet- Clearwater
5 Clearwater- Jasper
6 Jasper
7 Jasper – Canmore
8 Canmore
9 Canmore - Waterton Lakes- St Mary
10 St Mary - Glacier (Going to the Sun road) – Missoula
11 Missoula - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone – Jackson
14 Jackson
15 Jackson – Boise
16 Boise - John Day Fossil Beds – Bend
17 Bend
18 Bend ( Cascade Lakes Scenic Byway)
19 Bend – Portland
20 Portland (Columbia Historic Hway- Mount Hood scenic route )
21 Portland - Mt St Helen –Olympia
22 Olympia – Lake Quinault – Forks
23 Forks – (Hoh Rainforrest)
24 Forks - Lake Crescent - Hurricane Ridge - Port Angeles
25 Port Angeles- Victoria (Vancouver Island)
26 Vancouver Island
27 Vancouver Island
28 Vancouver Island - Vancouver
29 ‘s Avonds 18.55 : vertrek Vancouver - Amsterdam
30 Aankomst Schiphol
Ziet er mooi uit zo hé
Marjon
In Glacier nemen we geen extra tijd, we moeten keuzes maken. Wel overnachten we dag 9 in St Mary i.p.v. Waterton Lakes dan hebben we wat meer tijd voor Glacier (bovendien zal het goedkoper zijn)
In Jackson nemen we een extra dag, we hebben een aantal plekken in Grand Teton nog niet gezien.
Ook in Bend een extra dag.
Die kunnen we gebruiken om eventueel in drie dagen van Jackson naar Bend te gaan of gewoon een rustdag in Bend
Rond Olympic heb ik nu twee dagen extra gepland.
Dag 21 alleen Lake Quinault ( en eventueel nog Rialto Beach)
Dag 22 Hoh Rainforrest
Dag 23 gaan we nog niet naar Victoria maar overnachten we in Port Angeles.
Zo ziet de route er iets rustiger uit.
1 Amsterdam- Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver-–Whistler –Lilloet
4 Lilloet- Clearwater
5 Clearwater- Jasper
6 Jasper
7 Jasper – Canmore
8 Canmore
9 Canmore - Waterton Lakes- St Mary
10 St Mary - Glacier (Going to the Sun road) – Missoula
11 Missoula - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone – Jackson
14 Jackson
15 Jackson – Boise
16 Boise - John Day Fossil Beds – Bend
17 Bend
18 Bend ( Cascade Lakes Scenic Byway)
19 Bend – Portland
20 Portland (Columbia Historic Hway- Mount Hood scenic route )
21 Portland - Mt St Helen –Olympia
22 Olympia – Lake Quinault – Forks
23 Forks – (Hoh Rainforrest)
24 Forks - Lake Crescent - Hurricane Ridge - Port Angeles
25 Port Angeles- Victoria (Vancouver Island)
26 Vancouver Island
27 Vancouver Island
28 Vancouver Island - Vancouver
29 ‘s Avonds 18.55 : vertrek Vancouver - Amsterdam
30 Aankomst Schiphol
Ziet er mooi uit zo hé

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 15 okt 2007, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er prachtig uit Marjon!
Marianne
Wij rijden die dag waarschijnlijk ergens in Grand Teton, op weg van Jackson naar Colter Bay Village. Wat zijn julie plannen voor de Grand Tetons? Ik ben nog niet verder gekomen dan Schwabacher's Landing en Jenny Lake/Inspriation Point.vana schreef:13 Yellowstone – Jackson
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk, misschien komen we elkaar wel tegen!
Wij hebben nog niet echt plannen voor Grand Teton. We zijn er vorig jaar natuurlijk al geweest dus ik denk dat we gewoon een beetje rond gaan kijken naar de plekjes die we toen niet gezien hebben.
Ik zag op de kaart bijvoorbeeld een weg naar Teton Village (de 390, paralel aan de doorgaande weg door Teton)
Deze weg heet de Moose Wilson Road en loopt naar Phelps Lake. Het lijkt me leuk om deze weg te rijden.
http://home.nps.gov/applications/parks/ ... CF18EE.pdf
Misschien hebben we wel zin in een wandeling, dan lopen we misschien een stukje om Jenny Lake en als ik in een hele dolle bui ben loop ik misschien de trail naar Inspiration Point nog een keer.
Ook de omgeving van Jackson Lake hebben we vorige keer niet bekeken dus misschien gaan we die kant wel op.
Marjon
Wij hebben nog niet echt plannen voor Grand Teton. We zijn er vorig jaar natuurlijk al geweest dus ik denk dat we gewoon een beetje rond gaan kijken naar de plekjes die we toen niet gezien hebben.
Ik zag op de kaart bijvoorbeeld een weg naar Teton Village (de 390, paralel aan de doorgaande weg door Teton)
Deze weg heet de Moose Wilson Road en loopt naar Phelps Lake. Het lijkt me leuk om deze weg te rijden.
http://home.nps.gov/applications/parks/ ... CF18EE.pdf
Misschien hebben we wel zin in een wandeling, dan lopen we misschien een stukje om Jenny Lake en als ik in een hele dolle bui ben loop ik misschien de trail naar Inspiration Point nog een keer.

Ook de omgeving van Jackson Lake hebben we vorige keer niet bekeken dus misschien gaan we die kant wel op.
Marjon
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Wij hebben hem vorig jaar wel gereden, ons hotel zat namelijk in Teton Village (Four Seasons) en het was voor ons dus de meest logische weg richting Yellowstone. Wij hadden een Dodge Charger (gewone sedan) en daarmee was de weg prima te bereiden, het is inderdaad een prachtige route, ook wij waren er voor de tweede keer dus de andere weg hadden we al gezien.
Harry
Wij hebben hem vorig jaar wel gereden, ons hotel zat namelijk in Teton Village (Four Seasons) en het was voor ons dus de meest logische weg richting Yellowstone. Wij hadden een Dodge Charger (gewone sedan) en daarmee was de weg prima te bereiden, het is inderdaad een prachtige route, ook wij waren er voor de tweede keer dus de andere weg hadden we al gezien.
Harry
- ronaldstark
- Amerikafan
Hoi Marjan,
in 2004 reden we rond schemer 's avonds de Moose-Wilson Road toen we langs de weg een jonge Moose zagen lopen die middels een houten afscheiding gescheiden was van zijn moeder. Ik heb toen iets verder terug op de weg een groot hek (richting een huis in de verte) open gezet en toen het jonge beest die kant opgedreven. Uiteindelijk kon het weer met zijn moeder herenigd worden.
Kortom, tijdens zonsopkomst en zonsondergang veel kans op wildlife.
Ronald
in 2004 reden we rond schemer 's avonds de Moose-Wilson Road toen we langs de weg een jonge Moose zagen lopen die middels een houten afscheiding gescheiden was van zijn moeder. Ik heb toen iets verder terug op de weg een groot hek (richting een huis in de verte) open gezet en toen het jonge beest die kant opgedreven. Uiteindelijk kon het weer met zijn moeder herenigd worden.
Kortom, tijdens zonsopkomst en zonsondergang veel kans op wildlife.
Ronald
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht