Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Clubs @ NYC
-
- Amerikafan
Clubs @ NYC
Ik vroeg me af hoe de mensen op het forum het uitgaan in NYC hebben ervaren. Ik ben er zelf twee maanden geweest en stapte vaak alleen een bar binnen en ontmoette al-tijd mensen. Ik denk dat als je in Nederland zomaar een kroeg binnenstapt als toerist je lang niet zo veel aanspraak heb als daar.
Verder vroeg ik mij af welke clubs jullie te gek vonden. Ik zelf ben een fan van Le Souk...de 'bottle service' viel mij ook overal op: het reserveren van een tafel in een club en dan voor minimaal'300 dollar moeten drinken...en tja de ontelbare bars, ik ben er in heel veel geweest, heel erg leuk!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, ook omdat ik voor een horecavakblad schrijf en tijdens mijn volgende bezoek miss een verhaal over de 'bottle service' wil schrijven!
Groetjes Iris
http://www.bloggers.nl/iris
Verder vroeg ik mij af welke clubs jullie te gek vonden. Ik zelf ben een fan van Le Souk...de 'bottle service' viel mij ook overal op: het reserveren van een tafel in een club en dan voor minimaal'300 dollar moeten drinken...en tja de ontelbare bars, ik ben er in heel veel geweest, heel erg leuk!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, ook omdat ik voor een horecavakblad schrijf en tijdens mijn volgende bezoek miss een verhaal over de 'bottle service' wil schrijven!
Groetjes Iris
http://www.bloggers.nl/iris
- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Ik ben vorig weekend naar 2 clubs geweest in NYC.
Naar Shelter in Greenwich village. beetje underground achtig. niet veel bijzonders.
maar ook naar Pacha. En die club was zeeeeeer zeker de moeite waar.
harstikke druk maar geen moment onveilig gevoeld ofzo.
Was wel een feestje van 10pm tot 11am
nadeel was dat ze om 4 uur stopten met alcohol te serveren en dat je dus nog wat uurtjes met water etc door moest brengen.
Toen wij om half 7 naar huis gingen kwamen er nog steeds mensen binnen
Naar Shelter in Greenwich village. beetje underground achtig. niet veel bijzonders.
maar ook naar Pacha. En die club was zeeeeeer zeker de moeite waar.
harstikke druk maar geen moment onveilig gevoeld ofzo.
Was wel een feestje van 10pm tot 11am

nadeel was dat ze om 4 uur stopten met alcohol te serveren en dat je dus nog wat uurtjes met water etc door moest brengen.
Toen wij om half 7 naar huis gingen kwamen er nog steeds mensen binnen
-
- Amerika-ontdekker
uitgaan in NYC is fantastisch! Er is voor iedereen wat, de beste manier om uit te vinden waar te gaan is als je in NYC gearriveerd bent de wekelijkse TIME OUT NY te kopen, of in de Village/East Village rondlopen en vragen.
Er zijn veel underground clubs die niet geadverteerd worden en dus locals moeten je introduceren (deze zijn open na 4 uur 'smorgens en verkopen illegaal alcohol! en zijn cool.
Ik zou ook rondneuzen in Williamsburg een buurt in Brooklyn, waar je heen komt met de L-trein (10-15 minuten van de East Village af op de 14e Straat op vrijwelke avenue). Williamsburg is waar heel veel jongeren/artiesten in de jaren '90 verhuisd zijn, het is nu wat de East Village was in de jaren tachtig en negentig, maar begin echt met de TIME OUT NY.
Er zijn veel underground clubs die niet geadverteerd worden en dus locals moeten je introduceren (deze zijn open na 4 uur 'smorgens en verkopen illegaal alcohol! en zijn cool.
Ik zou ook rondneuzen in Williamsburg een buurt in Brooklyn, waar je heen komt met de L-trein (10-15 minuten van de East Village af op de 14e Straat op vrijwelke avenue). Williamsburg is waar heel veel jongeren/artiesten in de jaren '90 verhuisd zijn, het is nu wat de East Village was in de jaren tachtig en negentig, maar begin echt met de TIME OUT NY.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hm ik heb onlangs een rondje door de West Village gemaakt en heb alles gezien van Country & Western tot Latijns Amerikaanse clubs, Ierse pubs, noem het maar op. Het deed wel wat "dorps" aan daar wat toch apart is in zo'n miljoenenstad 
Wbt clubs ken ik in mijn muzieksmaak (zegmaar harddance) alleen maar clubs in Brooklyn die eens in de 2/3/4 weken feestjes geven

Wbt clubs ken ik in mijn muzieksmaak (zegmaar harddance) alleen maar clubs in Brooklyn die eens in de 2/3/4 weken feestjes geven

- TopCatsBRO
- Amerika-ontdekker
Ziet er wel een leuke club uit. Moet je daar opvoorhand voor reserveren,of kan je zo binnen? En moet je dan een tafel huren?Als je maar alleen bent lijkt me dit nogal onpraktischBbuurt schreef:http://www.pachanyc.com/index.html
de website van Pacha. kun je ook zien wat er aan zit te komen.

-
- Amerikafan
Het is inderdaad een toffe club, ben er zelf ook geweest. Tafels reserveren kan, maar is erg duur. Je moet voor een bepaald bedrag drinken dan. Toen wij er waren was er een redelijk lange rij. We hadden trouwens vrijkaartjes gekregen via een gratis magazine dat in een winkel lag. Die kaartjes zaten erin. Scheelt wel wat, want de clubs zijn redelijk prijzig.
Ik ben ook eens naar Webster Hall geweest, vreselijke tent! Iemand ooooit hier geweest?
Wat je verder ook neit mag missen is de Buddha Bar in het Meatpacking District...hier zou je echt eens moeten gaan eten, wat een fantastische tent, net als Spicey Market trouwens!!
Groetjes Iris
Ik ben ook eens naar Webster Hall geweest, vreselijke tent! Iemand ooooit hier geweest?
Wat je verder ook neit mag missen is de Buddha Bar in het Meatpacking District...hier zou je echt eens moeten gaan eten, wat een fantastische tent, net als Spicey Market trouwens!!
Groetjes Iris
het ligt er net aan wat je wilt.els70 schreef:Ziet er wel een leuke club uit. Moet je daar opvoorhand voor reserveren,of kan je zo binnen? En moet je dan een tafel huren?Als je maar alleen bent lijkt me dit nogal onpraktischBbuurt schreef:http://www.pachanyc.com/index.html
de website van Pacha. kun je ook zien wat er aan zit te komen.
Een vriend van mij had telefonisch gereserveerd die dag.
Maar je kunt ook aan de deur kaartjes kopen. Maar dan inderdaad wel een langere rij als je wat later komt.
Uitgaan in NY is idd echt de max! En je leert idd makkelijker mensen kennen.
Ik ben in februari in club Duvet geweest. Recht tegenover Buddha Bar.
Ik vond het echt een goeie club, goeie muziek, erg mooi en leuk volk.
Toen wij er waren was er geen rij en enkel de cover te betalen.
Toen ik er in september passeerde was er echter een rij om u tegen te zeggen en leek het een stuk minder aantrekkelijk!
En in september heb ik nog een nieuwe club leren kennen. 230 on 5th.
Geen cover te betalen en maximum 20 minuten wachten.
De club is helemaal boven in het gebouw met een erg groot dakterras.
Je hebt er dan ook een erg mooi uitzicht! De club zelf viel ook goed mee!
Het was 1 van de leukere avonden die ik al NY beleefde! Ik ga er dan ook wel nog eens terug...
Ik ben in februari in club Duvet geweest. Recht tegenover Buddha Bar.
Ik vond het echt een goeie club, goeie muziek, erg mooi en leuk volk.
Toen wij er waren was er geen rij en enkel de cover te betalen.
Toen ik er in september passeerde was er echter een rij om u tegen te zeggen en leek het een stuk minder aantrekkelijk!
En in september heb ik nog een nieuwe club leren kennen. 230 on 5th.
Geen cover te betalen en maximum 20 minuten wachten.
De club is helemaal boven in het gebouw met een erg groot dakterras.
Je hebt er dan ook een erg mooi uitzicht! De club zelf viel ook goed mee!
Het was 1 van de leukere avonden die ik al NY beleefde! Ik ga er dan ook wel nog eens terug...
- Danielveen
- Amerika-ontdekker
Ben afgelopen zomer een paar keer uitgegaan in NYC, en mijn tip: neem de Subway naar het Meatpacking district (lower Westside). Daar zit het helemaal vol met clubs, dus je kunt wanneer je daar bent ook iets uitzoeken. (dan weet je sneller of het leuk en druk is, dan wat in de Time out staat...)
Leuk om met een drankje te beginnen in dat gebied is het Gansevoort Hotel; dit hotel heeft een penthouse bar met uitzicht op New Jersey.
Leuk om met een drankje te beginnen in dat gebied is het Gansevoort Hotel; dit hotel heeft een penthouse bar met uitzicht op New Jersey.
Re: Clubs @ NYC
Ik ga altijd naar het Meatpacking District, daar zitten clubc als PM Lounge, Cielo, Lotus, Gansevoort Hotel etc.
Verder heb je in NY ook nog West 27nd St, ook wel Club Row genoemd. Daar zitten de populairste clubs van de stad als Marquee, Pink Elephant en natuurlijk Bungalow 8.
Ik vind je vermeldingen van NY op http://www.worldsbestbars.com ook goed kloppen, wordt regelmatig aangepast en geeft een goed overzicht van populaire clubs.
Have fun
Verder heb je in NY ook nog West 27nd St, ook wel Club Row genoemd. Daar zitten de populairste clubs van de stad als Marquee, Pink Elephant en natuurlijk Bungalow 8.
Ik vind je vermeldingen van NY op http://www.worldsbestbars.com ook goed kloppen, wordt regelmatig aangepast en geeft een goed overzicht van populaire clubs.
Have fun
Re: Clubs @ NYC
Kun je de clubs dan eigenlijk gewoon binnenkomen met je broek en shirt, of is er in de meeste clubs een dresscode? Weet iemand hoe ik dat uitvind en of er lijsten zijn van wat voor soort muziek er gedraaid wordt? (op ontzettend veel plekken wordt er nl. R&B gedraaid en dat vind ik niet echt geweldig, en ik wil niet al betaald hebben en er dan achter komen dat ik niet kan dansen
)
Ik ben telkens in clubs en bars beland door er zo langs te lopen en te zien dat het leuk is, of iemand nam me mee ernaar toe. Maar hoe kun je op voorhand het beste dansplekken vinden waar je zo naar binnen mag (zonder dress code dus). Ik weet dat ze er echt zijn, maar wat is het slimst..?

Ik ben telkens in clubs en bars beland door er zo langs te lopen en te zien dat het leuk is, of iemand nam me mee ernaar toe. Maar hoe kun je op voorhand het beste dansplekken vinden waar je zo naar binnen mag (zonder dress code dus). Ik weet dat ze er echt zijn, maar wat is het slimst..?
Sytske
Zit t/m september 2008 in NYC!!

Zit t/m september 2008 in NYC!!