Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Film over de Sniper in Washington DC area in 2002
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Film over de Sniper in Washington DC area in 2002
Toen we in oktober 2002 op vakantie waren in Californië en Las Vegas stond het Amerikaanse nieuws helemaal bol van de sluipschutter die actief was in Washington DC area. We hebben dit nieuws toen dagelijks gevolgd, en we waren blij op de dag van vertrek op het vliegveld te vernemen dat hij (of moet ik zeggen "ze", het waren er immers 2) eindelijk was gearresteerd.
Tijdens onze bezoek aan de videotheek kwamen we een DVD tegen waarop dit verhaal is verfilmd, en uiteraard hebben we deze film gekeken. Wij vonden het een goede film, maar misschien kwam dat ook omdat we het toen op de voet hebben gevolgd.
Ik heb me wel afgevraagd hoe Petra dat heeft ervaren destijds? Waren jullie ook zo bang, als de bewoners in de film? Ik moest wel aan jullie denken, zeker omdat ik in de film steeds de politiewagens van Fairfax County voorbij zag komen. Heb jij de film ook gezien, Petra? Klopt het verhaal een beetje? Ik weet natuurlijk dat het gedramatiseerd is, maar ik kreeg de indruk dat het verhaal wel redelijk klopt.
Heeft iemand anders de film nog gezien?
Voor diegenen die hem nog niet gezien hebben: beslist een keertje huren!
Jacqueline
Tijdens onze bezoek aan de videotheek kwamen we een DVD tegen waarop dit verhaal is verfilmd, en uiteraard hebben we deze film gekeken. Wij vonden het een goede film, maar misschien kwam dat ook omdat we het toen op de voet hebben gevolgd.
Ik heb me wel afgevraagd hoe Petra dat heeft ervaren destijds? Waren jullie ook zo bang, als de bewoners in de film? Ik moest wel aan jullie denken, zeker omdat ik in de film steeds de politiewagens van Fairfax County voorbij zag komen. Heb jij de film ook gezien, Petra? Klopt het verhaal een beetje? Ik weet natuurlijk dat het gedramatiseerd is, maar ik kreeg de indruk dat het verhaal wel redelijk klopt.
Heeft iemand anders de film nog gezien?
Voor diegenen die hem nog niet gezien hebben: beslist een keertje huren!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Is die film in Nederland al niet eens op tv geweest? Volgens mij heb ik 'm ook gezien.
Ik kan mij nog herinneren dat ik destijds vol afschuw vernam van het zoveelste slachtoffer wanneer de daders weer toesloegen. Moet een periode vol onzekerheden en angst geweest zijn voor de mensen uit die omgeving.
Roland
Ik kan mij nog herinneren dat ik destijds vol afschuw vernam van het zoveelste slachtoffer wanneer de daders weer toesloegen. Moet een periode vol onzekerheden en angst geweest zijn voor de mensen uit die omgeving.
Roland
Haha, ja daar zijn Amerikanen goed in, films maken over emotionele gebeurtenissen.
Zo was er ook een film op TV over Scott Peterson, al voordat hij veroordeeld was, en binnenkort wordt er ook aan een film gewerkt over de aanval van Al Quaida op de VS van 11 September 2001.
De Hollywood producers vinden dat het nu lang genoeg geleden is om het op het witte doek te brengen...
Die film over de Snipers is ook hier op de TV geweest, en om jou vraag wat betreft het bang zijn te beantwoorden, destijds keken wij ook regelmatig over onze schouder bij het benzine pompen.
/PeeJay
Zo was er ook een film op TV over Scott Peterson, al voordat hij veroordeeld was, en binnenkort wordt er ook aan een film gewerkt over de aanval van Al Quaida op de VS van 11 September 2001.
De Hollywood producers vinden dat het nu lang genoeg geleden is om het op het witte doek te brengen...
Die film over de Snipers is ook hier op de TV geweest, en om jou vraag wat betreft het bang zijn te beantwoorden, destijds keken wij ook regelmatig over onze schouder bij het benzine pompen.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach ja, waar geld verdiend kan worden, he
. Ik heb die film niet gezien, maar ik heb er ook helemaal geen behoefte aan om die weken te herleven.
Het was surrealistisch, dat gevoel, dat je het volgende slachtoffer zou kunnen zijn. Er staan me bepaalde dingen heel erg bij:
-- Hoe oneerlijk we het vonden, dat ze nou juist in ons gebied moesten gaan huishouden, nadat we net een jaar eerder 9/11 te verduren hadden gekregen en daarna de Anthrax aanvallen.
-- De lagere school van de kinderen ligt in een valleitje en als we op ze wachten staan we bovenop de heuvel en kijken zo over de school heen. Opeens zorgde iedereen ervoor de vallei in te gaan en dichter bij de school te staan, want daar bovenop die heuvel voelden we ons wel een erg makkelijk doelwit.
-- Hoe vrijwel iedereen, ikzelf ook, van de auto naar winkels rende en zo min mogelijk benzine tankte. En wat een raar gezicht dat was, maar alweer dat gevoel van een mogelijk doelwit zijn. Ik stel me voor, dat een hert zich zo zou voelen, als het wist dat het hertenjaagseizoen geopend was.
-- De avond, dat de vrouw in Falls Church doodgeschoten werd. Rick was op reis en ik was opeens doodsbang. Dat was namelijk slechts 10 minuten rijden van ons huis en wij gaan vaak naar die Home Depot, omdat hij dicht bij het huis van mijn vader is.
--Wat een opluchting het was toen ze eindelijk gepakt waren, maar dat dagen erna we het nog steeds niet helemaal geloofden.
--Hoeveel indruk het op de kleintjes heeft gemaakt, ze wisten wat er gaande was, want ze mochten al die tijd niet buiten spelen en natuurlijk wisten vriendjes en vriendinnetjes allerlei mooie verhalen te vertellen. Mijn jongste heeft nog maanden nachtmerries gehad
.

Het was surrealistisch, dat gevoel, dat je het volgende slachtoffer zou kunnen zijn. Er staan me bepaalde dingen heel erg bij:
-- Hoe oneerlijk we het vonden, dat ze nou juist in ons gebied moesten gaan huishouden, nadat we net een jaar eerder 9/11 te verduren hadden gekregen en daarna de Anthrax aanvallen.
-- De lagere school van de kinderen ligt in een valleitje en als we op ze wachten staan we bovenop de heuvel en kijken zo over de school heen. Opeens zorgde iedereen ervoor de vallei in te gaan en dichter bij de school te staan, want daar bovenop die heuvel voelden we ons wel een erg makkelijk doelwit.
-- Hoe vrijwel iedereen, ikzelf ook, van de auto naar winkels rende en zo min mogelijk benzine tankte. En wat een raar gezicht dat was, maar alweer dat gevoel van een mogelijk doelwit zijn. Ik stel me voor, dat een hert zich zo zou voelen, als het wist dat het hertenjaagseizoen geopend was.
-- De avond, dat de vrouw in Falls Church doodgeschoten werd. Rick was op reis en ik was opeens doodsbang. Dat was namelijk slechts 10 minuten rijden van ons huis en wij gaan vaak naar die Home Depot, omdat hij dicht bij het huis van mijn vader is.
--Wat een opluchting het was toen ze eindelijk gepakt waren, maar dat dagen erna we het nog steeds niet helemaal geloofden.
--Hoeveel indruk het op de kleintjes heeft gemaakt, ze wisten wat er gaande was, want ze mochten al die tijd niet buiten spelen en natuurlijk wisten vriendjes en vriendinnetjes allerlei mooie verhalen te vertellen. Mijn jongste heeft nog maanden nachtmerries gehad

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Absoluut mooi gezegd, Petra! Ik kan me heel goed voorstellen, zeker na het zien van de film, wat een nachtmerrie het moet zijn geweest.
Jacqueline
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Re: Film over de Sniper in Washington DC area in 2002
En voor wat het waard is, vanavond 10 Nov 2009 om 9 uur lokale tijd wordt de sniper ge-executeerd.
Good Riddance...
/PeeJay
Good Riddance...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Yep, Tim Kane heeft hem geen pardon gegeven.
Edit: om 21:11 Virginia tijd is Muhammad officieel ter dood gebracht. Ik heb er gemengde gevoelens bij, want ik ben niet zo zeker van mijn mening over de doodstraf, maar deze man heeft zonder rancune meer dan tien mensen vermoord en miljoenen mensen in doodsangst doen leven.
Edit: om 21:11 Virginia tijd is Muhammad officieel ter dood gebracht. Ik heb er gemengde gevoelens bij, want ik ben niet zo zeker van mijn mening over de doodstraf, maar deze man heeft zonder rancune meer dan tien mensen vermoord en miljoenen mensen in doodsangst doen leven.
-
- Amerikafan
Tuurlijk is het verschrikkelijk wat deze man heeft gedaan, direkt en indirekt.
Ik vind echter de doodstraf-policy het meest negatieve aspect van de USA, en beschamend voor een beschaafd en ontwikkeld land.
USA staan in het rijtje landen als Saudie-Arabie, Iran, Irak, Nrd-Korea, China, Pakistan..
Ik vind het echt verschrikkelijk. Mocht ik in de toekomst niet meer in de USA (kunnen) wonen, zal ik blij zijn niet meer in een land te wonen dat aktief de doodstraf toepast.
Encinitas
Ik vind echter de doodstraf-policy het meest negatieve aspect van de USA, en beschamend voor een beschaafd en ontwikkeld land.
USA staan in het rijtje landen als Saudie-Arabie, Iran, Irak, Nrd-Korea, China, Pakistan..
Ik vind het echt verschrikkelijk. Mocht ik in de toekomst niet meer in de USA (kunnen) wonen, zal ik blij zijn niet meer in een land te wonen dat aktief de doodstraf toepast.
Encinitas
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik hoop echt van harte, dat dit topic niet in een voor en tegen de doodstraf topic verzandt, want dan gaat er een slotje op. Daar kan een nieuw topic in het politieke forum over geopend worden.
- DixieChick
- Amerika-expert
Doodstraf of niet, ik ben toch ergens wel opgelucht dat er een einde is gekomen aan het sniper drama. Het is ongelooflijk wat voor een angst die man teweeg heeft gebracht. Ik moest er gisteren nog aan denken toen ik stond te tanken..je zal toch maar steeds in angst moeten leven of je niet zijn volgende slachtoffer wordt. brrr..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gisteren was het natuurlijk het gesprek van de dag en iedereen, waar ik mee sprak, herinnert zich die angstige weken nog als de dag van gisteren. Zelfs toen ze al gearresteerd waren, stond ik nog niet gerust te tanken. Die man was een ware terrorist.
Ook bij dit "event" hadden wij net als bij 9/11 weer het voorrecht om er met de neus bovenop te staan, wij woonden op dat moment in New Jersey en Kim wilde als Volkswagen fan altijd al eens naar de Bug Out in Manassas VA, een grote Kever show en niet te ver dus gaan met die banaan. Ik geloof dat de show op zaterdag 10 oktober was dus vrijdag 9 oktober was de reisdag, beetje laat vertrokken dus laat aangekomen en nog gauw rond acht uur 's avonds ergens buiten Manassas de tank volgegooid en een hotelletje gezocht om minder dan twee uur later datzelfde tankstation op TV te zien en erachter te komen dat minuten voordat de sluipschutter toesloeg ik mijn auto afvulde bij datzelfde tankstation!
Ik moet toegeven dat ik opgelucht was toen ik hoorde dat de dader ter dood gebracht zou worden.
Blijkbaar hebben wij een talent om met de neus boven op dit soort zaken te staan dus toen wij onschuldig naar Dublin OH reisden op de Interstate 270 werden we prompt van de weg getrokken door de State Police omdat er weer een sluipschutter actief was. Blijkbaar was deze knaap minder effectief (1 of 2 doden geloof ik) maar zorgde voor een hoop paniek rondom Columbus OH voor maanden.
Ik moet toegeven dat ik opgelucht was toen ik hoorde dat de dader ter dood gebracht zou worden.
Blijkbaar hebben wij een talent om met de neus boven op dit soort zaken te staan dus toen wij onschuldig naar Dublin OH reisden op de Interstate 270 werden we prompt van de weg getrokken door de State Police omdat er weer een sluipschutter actief was. Blijkbaar was deze knaap minder effectief (1 of 2 doden geloof ik) maar zorgde voor een hoop paniek rondom Columbus OH voor maanden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jemig, Arthur, dat lijkt me echt enorm schrikken, als je dat op tv ziet! Ik had hetzelfde met de vrouw, die bij de Home Depot werd neergeknald, daar waar wij zeer regelmatig rondliepen. Toen was het helemaal "too close for comfort". Muhammad toonde tot het laatste moment absoluut geen berouw, iets wat de broer van Dean Meyers, degene, die bij dat bewuste benzinestation in Manassas werd vermoord, heel erg vond. Wel ging hij tot het Supreme Court en de gouverneur van Virginia om te proberen zijn eigen leven te sparen. Ik kan me voorstellen, dat vooral de families van de slachtoffers, een zucht van verlichting slaakten, toen hij er niet meer was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1550 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 6 Reacties