Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste weekje strand. Waar in florida???

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Laatste weekje strand. Waar in florida???

Bericht door BasSchakel »

We gaan in juni 08 naar florida. We gaan in twee weken het rondje maken. Daarna willen we nog een week aan het strand liggen om tot rust te komen. We weten alleen nog niet waar. Wat is het mooiste strand van florida voor een week :?: :?: :?: 8)

Alvast bedankt..B&V
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Westkant vind ik het mooist. Voor wat meer actie is Clearwater Beach of St. Pete Beach goed, voor wat meer rust en "laid back" sfeer kun je goed in Naples terecht.

Zoveel keus ..... :roll:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Alhoewel alles natuurlijk persoonlijk is, vinden wij de stranden aan de westkust (Gulfcoast) het mooist. Bijv. Clearwater beach, st Pete beach.
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Ok bedankt. Beide zeggen jullie hetzelfde mss wordt het wel een paar dagen Clearwater en een paar dagen st. pete beach. Zyn er daar voldoende hotels ??? 8)
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ja in beide plaatsen zijn (ruim) voldoende hotels te vinden.

Trouwens ook leuk om te bezoeken/op het strand te liggen zijn Sanibel & Captiva.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

BasSchakel schreef:Ok bedankt. Beide zeggen jullie hetzelfde mss wordt het wel een paar dagen Clearwater en een paar dagen st. pete beach. Zyn er daar voldoende hotels ??? 8)
Kijk eens op de bekende hotel-boekings-websites zoals hotels.com, expedia etc.
Genoeg keuze!
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij gaan altijd een weekje naar Naples. Huren dan een appartement. Je kan ook leuk shoppen in Naples.
http://livinginnaples.com/
http://www.marco-island-florida.com/home.htm
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

michael66 schreef:Westkant vind ik het mooist. Voor wat meer actie is Clearwater Beach of St. Pete Beach goed, voor wat meer rust en "laid back" sfeer kun je goed in Naples terecht.

Zoveel keus ..... :roll:
:offtopic: Ik zat gisterenavond met mijn slaperige hoofd over mijn scherm te wrijven om die ellendige bug weg te krijgen. Bedankt, Michael :)
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Wat ons betreft zeker de westkust. Wij verbleven een paar keer in Treasure Island,motel zowat op het strand. Vond het leuker dan de bekende plaatsen zoals Clearwater Beach. Naples ook erg leuk. Wat ik ook mooi vond was Anna Maria Island.
Eigenlijk langs de gehele kust veel leuke plaatsjes!
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Als ik iedereen zo hoor is de hele west coast leuk om een weekje te relaxen. We zitten er nu over te denken om elke dag een klein stukje te rijden en elke dag in een nieuwe plaatsje een dag (of 2) aan het strand te gaan liggen.

Even een ander vraagje..... Wat is er naast de pretparken te doen in orlando ??? hoe is de stad zelf ???

B&V
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Orlando is geen stad, maar een verzameling pretparken, hotels en shoppingmalls.
Uiteraard is er een downown, met bankgebouwen en wat dies meer zij, maar dat is geen plek waar je ooit naar toe zult gaan.
Orlando is groot geworden (het bestond al veel langer) door Disney, met in het kielzog alle andere attractieparken.
Al die parken trekken miljoenen bezoekers, en die moeten ergens slapen, winkelen en eten.
Dus in het kielzog van de bezoekers kwamen de (echt héél veel) hotels, shoppingmalls (zeker net zoveel keus als in Miami) en vooral restaurants.
Waar veel hotels zijn is weer een prima plek voor congressen, dus kwamen er enorme congrescentra, die nog weer meer mensen aantrokken.
Iemand die er nog nooit is geweest, kan zich eigenlijk niet goed een voorstelling maken van Orlando, maar als je er drie weken bent, heb je nog lang niet alles gezien/gedaan, en dan praat ik echt niet over alleen 'spannende rides' .
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Anna Maria Island ( Bradenton) is ook een mooi strand. Daarnaast heb je Long boat key, een stukje strand, alleen maar te voet te bereiken maar de moeite om heerlijk te ontspannen.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Ik blijf stug de omgeving van Port Charlotte/Sarasota/Boca Grande (specifiek Gasparilla Island) aan de Golf van Mexico aanbevelen. Fantastische omgeving, fantastisch strand. Siesta Beach (Siesta Key, bij Sarasota) is ook fantastisch, ook al is het heet, het zand blijft koel (door de zand samenstelling).

Echt, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Fantastisch daar.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Voor relaxed: Sanibel

Hier hebben wij in een heel leuk motel gezeten:
http://www.konakaimotel.com/

Voor ook nog wat leuke dingen in de omgeving qua uitgaan, eten etc: Florida Keys (en dan voornamelijk Key West). Bahia Honda beach is ook errug mooi!!
http://www.floridastateparks.org/bahiahonda/default.cfm
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Sarasota is ook leuk voor een paar dagen. Kun je naar strand en ook nog bijv naar Ringling museum, Myakka River State park en gewoon lekker naar het strand! Verder vond ik Ft Myers beach (Best Western zowat opt strand, alle kamers met zeezicht en een mini- keukentje) echt heerlijk om een paar dagen van luieren en strand te genieten!
Gr. Angie
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Kan me uit 1995 nog herinneren dat Panama City Beach een erg mooi strand had.

Sliepen toen in een hotel strak aant het strand.

8)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Wij vonden Sarasota ook erg leuk. Een prachtig strand bij Lido Key. Er ligt daar een Holiday Inn aan het strand (niet gelogeerd, wel onthouden voor een volgende keer) Sanibel Island is ook een aanrader!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Laatste weekje strand. Waar in florida???

Bericht door hekkie »

BasSchakel schreef:We gaan in juni 08 naar florida. We gaan in twee weken het rondje maken. Daarna willen we nog een week aan het strand liggen om tot rust te komen. We weten alleen nog niet waar. Wat is het mooiste strand van florida voor een week :?: :?: :?: 8)

Alvast bedankt..B&V
Zoek in elk geval een stuk strand aan de westkust van Florida aan de Golf van Mexico. Vele malen mooier dan de Atlantisch kust aan de oostzijde. Witte stranden, palmbomen, prachtige zonsondergangen etc..... :wink:

In de buurt van Sarasota vind ik het zelf erg aantrekkelijk, maar ook de beaches voor de kust bij St. Petersburg, zoals Treasure Island en Madeira beach bijv., zijn ook erg leuk. Neem ook een kijkje bij John's Pass Boardwalk

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Angie schreef:Sarasota is ook leuk voor een paar dagen. Kun je naar strand en ook nog bijv naar Ringling museum, Myakka River State park en gewoon lekker naar het strand!
Hebben wij de afgelopen keer ook gedaan. Zie hier:

http://rondreisflorida2007.wordpress.co ... -ringling/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben ons in 2005 een hele week vermaakt in Siesta Key, een appartement bovenop het strand, vlakbij Sarasota. Geweldig! De lokatie is perfect en is een goede uitvalsbasis voor bezienswaardigheden in de natuur.

Hier kun je onze foto's zien die we gemaakt hebben aan de kust van de Golf van Mexico. De eerste foto's zijn gemaakt in Ft. Myers aan het strand, waar we 2 nachten hebben geslapen in het Pink Shell hotel, ook een super lokatie trouwens! "Condor at Siesta Key" zijn de foto's van het appartement en daarna de foto's van de omgeving die we in een week hebben verkend. Ik vind qua bezienswaardigheden Sarasota een leukere omgeving, maar Ft. Myers is ook erg leuk als je alleen wil bakken op het strand. Het strand is er prachtig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer