Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oregon family's name deemed offensive, on license plates
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oregon family's name deemed offensive, on license plates
Uit de Seattle Times van 23 september 2007:
http://seattletimes.nwsource.com/html/l ... tes23.html
Voor de mensen die niet weten wat "vanity plates" zijn, dat zijn gepersonaliseerde nummerplaten voor je auto, waar jij bepaalt wat erop komt te staan (bijv. 2FAST4U of SMITH1).
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
http://seattletimes.nwsource.com/html/l ... tes23.html
Voor de mensen die niet weten wat "vanity plates" zijn, dat zijn gepersonaliseerde nummerplaten voor je auto, waar jij bepaalt wat erop komt te staan (bijv. 2FAST4U of SMITH1).
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
De familie Udink in Oregon is niet de eerste met dit probleem, hier is een familie Udink in Utah:
http://www.udink.org/misc/udink_license_plate/
http://www.udink.org/misc/udink_license_plate/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, sorry, maar daar ben ik het toch wel mee eens. Denk er eens aan, als in Nederland zulke persoonlijke nummerborden konden. En een Fransman of Amerikaan of wie dan ook zou K.U.T. of L.U.L. een leuke plaat vinden. Want dat zijn hun initialen of het betekent wat voor hen. En dat is dan nog mild, het zou erger kunnen. En zeg nou niet, dat dat in Nederland zomaar goed gevonden zou worden, want dat is niet zo! Het kan duizend keer niets betekenen in je eigen taal, maar ik vind het wel goed, dat er hier wordt gekeken of het voor anderen aanstootgevend kan zijn. Keerzijde van de vanity plate, kennelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ach, hier in Nederland zijn we wel wat gewend. Er komen hier wat meer buitenlandse auto's (wat in de VS minder is ...), en een Duister uit Köln (met een K als eerste letter dus) met UT als volgende letters, of een Luxemburger (L als land-letter) met UL als eerste letters op zijn plaat .... tja, dat zijn de gevolgen van de internationalisering van deze wereld. Blijven lachen!!Petra/VS schreef:Tja, sorry, maar daar ben ik het toch wel mee eens. Denk er eens aan, als in Nederland zulke persoonlijke nummerborden konden. En een Fransman of Amerikaan of wie dan ook zou K.U.T. of L.U.L. een leuke plaat vinden. Want dat zijn hun initialen of het betekent wat voor hen. En dat is dan nog mild, het zou erger kunnen. En zeg nou niet, dat dat in Nederland zomaar goed gevonden zou worden, want dat is niet zo! Het kan duizend keer niets betekenen in je eigen taal, maar ik vind het wel goed, dat er hier wordt gekeken of het voor anderen aanstootgevend kan zijn. Keerzijde van de vanity plate, kennelijk.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Maar wordt "Dink" veel in de volksmond gebruikt in Amerika? Ik heb er nog nooit van gehoord en kende het helemaal niet als (racistisch) scheldwoord. Zelfs niet uit films op tv waar je toch de meest rare opmerkingen hoort.
Overigens werkt er een Udink bij ons op kantoor. Die ga ik deze stukken eens laten lezen. Misschien is het wel (verre) familie van haar.
Roland
Overigens werkt er een Udink bij ons op kantoor. Die ga ik deze stukken eens laten lezen. Misschien is het wel (verre) familie van haar.
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vind ik wat anders. Hier zie ik ook weleens een nummerbord rondrijden, dat in het Nederlands lachwekkend is. Maar ik vind het helemaal niet vreemd, dat er wordt gekeken of een eventueel nummerbord beledigend kan zijn voor een bepaald deel van de bevolking. Of dat nu een achternaam betreft of niet.michael66 schreef:Ach, hier in Nederland zijn we wel wat gewend. Er komen hier wat meer buitenlandse auto's (wat in de VS minder is ...), en een Duister uit Köln (met een K als eerste letter dus) met UT als volgende letters, of een Luxemburger (L als land-letter) met UL als eerste letters op zijn plaat .... tja, dat zijn de gevolgen van de internationalisering van deze wereld. Blijven lachen!!
Om nog maar niet eens over de veiligheid van degene, die met zo'n nummerbord rondrijdt te spreken. Met iets, dat als een racistische belediging kan worden opgevat op je auto heb je ook kans om daarop aangevallen te worden.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 26 sep 2007, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik ben ook niet bekend met het scheldwoord Dink, misschien omdat er niet zoveel redenen zijn om Vietnamezen uit te schelden. Maar kan me voorstellen dat als iemand toevallig Nigger heette, dat dat niet zou kunnen, dus okee.
Maar, ik ben meer neieuwsgierig, naar de mogelijke sexuele betekenis van UDINK (in werkwoordsvorm). Ben ik nou zo naief dat ik het niet zie? Ik weet niet wat dink-en is? I dink, U dink, we all dink? Misschien dat iemand me dat kan uitleggen?
Maar, ik ben meer neieuwsgierig, naar de mogelijke sexuele betekenis van UDINK (in werkwoordsvorm). Ben ik nou zo naief dat ik het niet zie? Ik weet niet wat dink-en is? I dink, U dink, we all dink? Misschien dat iemand me dat kan uitleggen?
SEEING IS BELIEVING
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
D.I.N.K: Dual Income No Kids, a financial term used for couples with no kids.
A 'jerk' or 'goof'
A euphemism for being delinquent on training.
A hypocorism for the given name Dennis.
A term used to mean "Mess With" as in "I'm going to dink with that until it works". Along similar lines, in computer science, to increment or decrement a counter. "In counting from 4 to 6, it dinks the counter two times".
An onomatopoeia for the sound when a golf ball goes in the hole.
A ride given to someone on a pushbike;
A word in beach volleyball lingo referring to a soft attacking shot travelling in an arc at low velocity. A dink in this context is usually strategically directed away from the reach of the blocker and the non-blocking defender. A beach volleyball dink is also known as a 'roll-shot'.
To stare at another person intently with sexual desire.
A penis.
geordie term that means bad, terrible like "that game is proper dink"
Military slang for a recruit in training, "Desperately In Need of Knowledge"
A racist term for an Elbonian
Van wikipedia.
Ik vind het volslagen overdreven, de DMV lijkt soms het vaticaan wel, staat volledig buiten de wereld en doet maar wat haar het beste uitkomt.
Zoals te zien wordt het woord voor veel dingen gebruikt (als het al gebruikt wordt want ik heb het ook nog nooit horen gebruiken behalve in de military betekenis, D.I.N.K.'s en 'mess with').
Als het het eerste nummerbord was kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het was de vierde. Ik word hier heel opstandig van.
A 'jerk' or 'goof'
A euphemism for being delinquent on training.
A hypocorism for the given name Dennis.
A term used to mean "Mess With" as in "I'm going to dink with that until it works". Along similar lines, in computer science, to increment or decrement a counter. "In counting from 4 to 6, it dinks the counter two times".
An onomatopoeia for the sound when a golf ball goes in the hole.
A ride given to someone on a pushbike;
A word in beach volleyball lingo referring to a soft attacking shot travelling in an arc at low velocity. A dink in this context is usually strategically directed away from the reach of the blocker and the non-blocking defender. A beach volleyball dink is also known as a 'roll-shot'.
To stare at another person intently with sexual desire.
A penis.
geordie term that means bad, terrible like "that game is proper dink"
Military slang for a recruit in training, "Desperately In Need of Knowledge"
A racist term for an Elbonian
Van wikipedia.
Ik vind het volslagen overdreven, de DMV lijkt soms het vaticaan wel, staat volledig buiten de wereld en doet maar wat haar het beste uitkomt.
Zoals te zien wordt het woord voor veel dingen gebruikt (als het al gebruikt wordt want ik heb het ook nog nooit horen gebruiken behalve in de military betekenis, D.I.N.K.'s en 'mess with').
Als het het eerste nummerbord was kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het was de vierde. Ik word hier heel opstandig van.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Of het in Oregon ook zo is, weet ik niet, maar er wonen hier heel veel Vietnamezen en er zijn nogal wat problemen met Aziatische gangs. Als ik zou weten, dat mijn nummerbord als racistisch jegens hen kan worden opgevat zou ik er voor onze veiligheid niet mee willen rijden.BuckeyeRed schreef:Als het het eerste nummerbord was kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het was de vierde. Ik word hier heel opstandig van.
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Maar da's wat anders. Dat is je eigen keuze. Ik zou het ook niet doen, ik vind het trouwens sowieso niet al te slim om je naam op je nummerbord te zetten. Dat is 'in deze tijd' niet echt veilig, IMO.Petra/VS schreef:Of het in Oregon ook zo is, weet ik niet, maar er wonen hier heel veel Vietnamezen en er zijn nogal wat problemen met Aziatische gangs. Als ik zou weten, dat mijn nummerbord als racistisch jegens hen kan worden opgevat zou ik er voor onze veiligheid niet mee willen rijden.
Portland heeft inderdaad een grote Vietnamese community.Petra/VS schreef:Of het in Oregon ook zo is, weet ik niet, maar er wonen hier heel veel Vietnamezen en er zijn nogal wat problemen met Aziatische gangs. Als ik zou weten, dat mijn nummerbord als racistisch jegens hen kan worden opgevat zou ik er voor onze veiligheid niet mee willen rijden.BuckeyeRed schreef:Als het het eerste nummerbord was kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het was de vierde. Ik word hier heel opstandig van.
Maar Oregon is een beetje abnormaal dan andere staten.
We hebben nog geen sales tax here en we zijn volgend jaar de enigste staat waar er geen zelfservice gasstation zijn.
Maar gas is goedkoper dan in Washington en California.
In de jaren zestig hadden wij een groot board op de California border.
YOU ARE WELCOME TO VISIT BUT PLEASE DO NOT STAY.
De Oregonians did not like the Californians. Californicators werden ze genoemd.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan zou het nog heel goed kunnen, dat het een Vietname(e)s(e) bij het DMV was, die dat nummerbord afkeurde. Hier werken althans veel Vietnamezen en Koreanen bij het DMV en dergelijke overheidsinstanties.marcuscj schreef: Portland heeft inderdaad een grote Vietnamese community.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, zo kun je natuurlijk bezig blijven... neem bijvoorbeeld de alombekende:

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken (ik heb me overigens altijd afgevraagd of de Fuk Mi Sushi echt bestaat of niet...
)
Overal waar je in je eigen taal iets in een ander land introduceert loop je het risico dat het in die taal iets lachwekkends/beledigends/aanstootgevends is.
Andersom heb je natuurlijk het verhaal met de kentekens zoals in de foto hierboven: onschuldig en nietsbetekenends in eigen land, maar in een andere taal kan het wel wat betekenen...
Feit blijft dat het op een bepaald (zij het soms enigszins laag) niveau wel ontzettend lachen kan zijn...
Dink
(A hypocorism for the given name Dennis.
)

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken (ik heb me overigens altijd afgevraagd of de Fuk Mi Sushi echt bestaat of niet...
Overal waar je in je eigen taal iets in een ander land introduceert loop je het risico dat het in die taal iets lachwekkends/beledigends/aanstootgevends is.
Andersom heb je natuurlijk het verhaal met de kentekens zoals in de foto hierboven: onschuldig en nietsbetekenends in eigen land, maar in een andere taal kan het wel wat betekenen...
Feit blijft dat het op een bepaald (zij het soms enigszins laag) niveau wel ontzettend lachen kan zijn...
Dink
(A hypocorism for the given name Dennis.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Of die bestaat, weet ik niet, maar in Warrenton hier in Virginia staat wel het Fu King restaurantDento schreef:(ik heb me overigens altijd afgevraagd of de Fuk Mi Sushi echt bestaat of niet...)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6127 Weergaves
-
Laatste bericht door Intothewild67
-
- 93 Reacties