Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gastgezin gezocht in de buurt van Gainesville, FL

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lies
Amerika-newbie

Gastgezin gezocht in de buurt van Gainesville, FL

Bericht door Lies »

Ik ben al meer dan jaar bezig voor een stage te bemachtigen in Amerika samen met mijn vriend die dezelfde opleiding volgt als ik.
Het goede nieuws is dat ik een stageplaats heb gevonden aan de University of Florida. Ik en mijn vriend mogen er beiden beginnen.
Mijn ouders hadden mij in mijn zoektocht altijd laten doen, af en toe vroegen ze wel wie het zou betalen.
Gisteren hebben ze dan uiteindelijk gezegd dat ze niets zullen betalen, en dat ik niet naar Amerika kan gaan. (Voor mijn vriend is er wel geen probleem)

Mijn enige hoop is dus een gastgezin vinden, dit zou de kosten heel wat doen verminderen, maar de zoektocht naar een gastgezin is niet echt makkelijk.
Op het internet heb ik zo goed als niets gevonden met betrekking tot gastgezinnen (wel veel au pairs).
We zouden 2 maanden in Amerika zijn (van 1 februari tot 30 maart 2008).

Kennen jullie misschien mensen die in Gainesville, Florida wonen of ergens in de buurt die het eventueel zien zitten om 2 studenten voor 2 maanden in huis te nemen?
Of kennen jullie een site die me vooruit zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Misschien kun je het eens via het Florida Forum proberen (http://www.floridaforum.nl)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heeft de Universiteit geen Dorm waar je eventueel goedkoop kunt slapen?
Een gastgezin is leuker/goedkoper maar lijkt me zonde als het hier op zou afketsen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Wat zonde dat geld misschien je stage in USA zou verpesten.
Ik kan je niet helpen aan een gastgezin, maar wellicht kunnen mensen van je stageplek/universiteit je verder helpen ? Of kun je een "studentenlening" afsluiten ?
Ik had destijds voor mijn 3 maandse stage in USA ook geld nodig. Ik sliep wel bij een gastgezin, maar de reis ed kostten uiteraard wel geld.
Ik heb toen een studentenkrediet genomen bij de rabobank. Het is het dubbel en dwars waard geweest !!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Of het wat is, weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis. Heb je de website Couchsurfing.comal geprobeerd? Ik hoop, dat jullie wat vinden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Speakingtongues
Amerikakenner

Craiglst

Bericht door Speakingtongues »

http://geo.craigslist.org/iso/us/fl

Via Craiglist worden hier veel kamers aangeboden en gevraagd

Wij hebben vrienden in Miami die zelfs zo kamers verhuurd hebben aan studenten uit Europa

Kijk eens op

CRAIGLIST
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Craiglst

Bericht door kastelke »

Speakingtongues schreef:Via Craiglist worden hier veel kamers aangeboden en gevraagd
Hahaha, jij hebt nog nooit aan de hand gehad wat ik een keer had toen ik op kantoor zat:
ik had ooit vaag gehoord van 'craiglist', en surfte daar dus even naartoe. Onmiddellijk vlogen de naakten me om de oren! Het is dus CraigSlist! Met een 's' er tussen. Lepe jongens hebben van die vergissing dus handig gebruik weten te maken!

P.S.: je had wel de juiste link bijgevoegd, je schreef het hier dus alleen maar fout.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bart_r
Amerika-newbie

Bericht door bart_r »

Hallo,

In januari moet ik ook voor een maand naar de UFL in Gainesville. Aangezien je vriend zijn verblijf wel kan financieren, dacht ik aan het volgende: ik heb gezien dat er appartementjes te huur zijn voor ongeveer $ 600/700 per maand. Daar kunnen volgens mij gerust twee personen in leven. Is dit geen optie voor jullie?

Groeten,

Bart
Speakingtongues
Amerikakenner

OF neem contact op met de

Bericht door Speakingtongues »

Of neem eens contact op met de Dutch Club van Florida ?

Misschien hebben zij wel ideeen of connecties ?

Je vindt ze hier!

:wink:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Roca
Amerika-newbie

Re: Gastgezin gezocht in de buurt van Gainesville, FL

Bericht door Roca »

Hoi!

craigslist is een goeie, ik heb ook een andere: vrbo daar kun je vakantiehuisjes huren, van een studio, 2kamer appartement, tot villa. Sommige verhuren hun huizen voor een half jaar of zelfs een jaar. Soms als je het hele jaar huurt, krijg je zelfs korting per maand. Ik zag ook af en toe een community ertussen zitten, dan huur je dus een appartement en heb je gratis zwembad erbij, gym, etc. Gaaf!
Gainesville lijkt me een goeie stad! Ik was er niet lang helaas, maar zou wel weer terug willen gaan. Zowiezo vind ik Florida prachtig, de zon, de natuur.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Topicstarter is al meer dan een half jaar niet meer op het forum geweest. Ik vrees dus dat ze weinig gaat zijn met je tips. Mogelijk heeft iemand anders er in de toekomst iets aan...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Roca
Amerika-newbie

Bericht door Roca »

inderdaad! anders stond het er niet ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer