Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douanekosten op aankopen via internet
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb het nog nooit gehad dat een pakket waar ik invoerrechten voor heb moeten betalen met DHL of iets werd verstuurd, altijd gewoon TNT en de kosten moest ik dan of aan de postbode betalen of op het postkantoor bij het ophalen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Play.com zit in Jersey.mirdj schreef:Oke ik weet dat je hier geen reclame mag maken, maar heb je al eens bij play.com gekeken? Die zitten in Engeland, verzenden gratis binnen Europa en dan heb je geen last van invoerrechten.
.
En nu is er geen vrijstelling van BTW voor spullen gekocht in Jersey.
Alhoewel ze een onderdeel zijn van de UK hebben ze toch een apart fiscaal statuut.
Heb het effe opgezocht (voor Belgie):
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/algemeen/lidstaten.htm
daar staat dat Jersey geen deel uitmaakt van BTW-gebied noch van het accijnsgebied van de Europse unie
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog nooit iemand gehoord die invoerrechten voor bestellingen via play heeft moeten betalen en ik ken heel veel mensen die via play bestellen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Ik denk dat, gezien de koers van de dollar, de douane iets beter zal gaan kijken naar pakketjes uit amerika. Hier op het werk hoor ik ook al vele mensen die nu in amerika boeken en electronica gaam bestellen.
Is werelds grootste veilingsite niet iets? Zo heb je tenminste geen dozen/verpakkingen van bekende bedrijven?
vsnochtend was de euro 1.4102 dollar waard
Is werelds grootste veilingsite niet iets? Zo heb je tenminste geen dozen/verpakkingen van bekende bedrijven?
vsnochtend was de euro 1.4102 dollar waard
Dan ken je de Belgische douane nog niet.mirdj schreef:Ik heb nog nooit iemand gehoord die invoerrechten voor bestellingen via play heeft moeten betalen en ik ken heel veel mensen die via play bestellen.
Er is zelfs een tijd geweest dat Play niet meer naar Belgie wou verzenden daar ze niets dan klachten kregen.
-
Aspara
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Alvast bedankt voor de vele reacties!
Ik zou iets willen aankopen via een online webshop (dus niet via Ebay of een privé-verkoper). De prijs is ongeveer $ 30,00 + $ 15,00 aan verzendingskosten.
Als verzendingswijze staat er "US Postal Service First-Class Mail International".
Op zich vind ik het niet zo erg als er nog kosten bijkomen want ik wil het toch graag kopen. Ik zal wel direct zien of het voor herhaling vatbaar is of niet
En anders stel ik mijn aankopen wel uit tot de volgende Amerikareis
Ik zou iets willen aankopen via een online webshop (dus niet via Ebay of een privé-verkoper). De prijs is ongeveer $ 30,00 + $ 15,00 aan verzendingskosten.
Als verzendingswijze staat er "US Postal Service First-Class Mail International".
Op zich vind ik het niet zo erg als er nog kosten bijkomen want ik wil het toch graag kopen. Ik zal wel direct zien of het voor herhaling vatbaar is of niet
En anders stel ik mijn aankopen wel uit tot de volgende Amerikareis
A journey of a thousand miles begins with the first step...
- Gymboree*Mommy
- Amerikafan
Ik koop veel uit de VS, maar moest tot nog toe maar enkele keer invoer etc betalen.
Maar wij kopen ook meestal kinderkleding en soms een Coach-tasje voor mij...
, bij het tasje moest ik wel betalen, ook bij American Girl-poppen (zo'n 90USD waarde) moest ik een keer van 4 betalen, soms is het meer toevallig. Ik heb al enkele paketten ontvangen, waar meer dan 50 of 100 Euro waarde op het customs form aangegeven was en ik moest niet betalen
Wat ik wel vastgestellt heb, is, dat als iets verzekert en/of met tracking verzonden woord, het risico groter te zijn lijkt, dat douane iets wil hebben. International First Class slipt meestal door.
Gelukkig maar heb ik enkele vrienden in de VS, die dollgraag de "Personal Shopper" voor mij spelen...
Maar wij kopen ook meestal kinderkleding en soms een Coach-tasje voor mij...
Wat ik wel vastgestellt heb, is, dat als iets verzekert en/of met tracking verzonden woord, het risico groter te zijn lijkt, dat douane iets wil hebben. International First Class slipt meestal door.
Gelukkig maar heb ik enkele vrienden in de VS, die dollgraag de "Personal Shopper" voor mij spelen...
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die heb ik ook, maar ik wil daar toch niet al te veel gebruik van maken. Zeker niet omdat zij eigenlijk nooit iets hiervandaan willen hebben (ik maak het wel weer op een andere manier goed)Gymboree*Mommy schreef:Gelukkig maar heb ik enkele vrienden in de VS, die dollgraag de "Personal Shopper" voor mij spelen...
- Gymboree*Mommy
- Amerikafan
Ik weet, ik doe het ook niet vaak, maar ik ben ook op een van deze Ebay-forums in de VS, en zodra ik da ook maar naar de pasvorm van een bepaalte articel vraag, komen meteen enkele meiden en bieden aan, het voor mij te kopen en doortesturen. En ze willen ook niks terug... Maar ze weten allemaal, dat ze van mij meteen een duitse vertaling zullen krijgen, als ze dat ooit nodig hebben.
Mijn dochter heeft een heele volle kast inmiddels...
Gymboree is best verslavend... 
Mijn dochter heeft een heele volle kast inmiddels...
-
Tinkerbell
- Amerikakenner
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoi Raymond,
Ik heb eens een boek besteld bij Amazon in Amerika, omdat dat daar, zelfs inclusief verzendkosten, circa €50 goedkoper was dan bij Amazon in Duitsland of UK.
Uiteindelijk kreeg ik het boek toegestuurd vanuit Duitsland, maar wel aan de Amerikaanse prijs. En zonder invoerrechten.
Groetjes,
Sonja
Ik heb eens een boek besteld bij Amazon in Amerika, omdat dat daar, zelfs inclusief verzendkosten, circa €50 goedkoper was dan bij Amazon in Duitsland of UK.
Uiteindelijk kreeg ik het boek toegestuurd vanuit Duitsland, maar wel aan de Amerikaanse prijs. En zonder invoerrechten.
Groetjes,
Sonja
-
doreennicole
- Amerika-expert
plak mijn vraag even hieraan omdat ik geen tijd heb om te zoeken en het is gerelateerd, maar dan de andere kant uit. als jullie pakketjes uit NL ontvangen, hebben jullie dan issues met customs hier, zowel voor duties als voor niet toegestane goederen? ik krijg bijna nooit iets uit NL omdat ik vaak genoeg ga om zelf te kopen, maar het wordt nu volgend jaar dus ik heb om een survival pakket gevraagd. vraag me af wat jullie er laten opzetten als beschrijving (food, gifts, etc etc) om kosten te minimaliseren en/of issues ontwijken.
thanks
thanks
SEEING IS BELIEVING
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Wij krijgen best vaak pakketjes uit Nederland.
Heel vaak komt alles gewoon aan. Met de vermelding van food en gifts op de formulieren inderdaad.
In de twee en half jaar is er nu twee keer een pakketje open gemaakt door de douane in Amerika. (zit dan namelijk een briefje in)
Bij het eerste pakketje hadden ze de zakjes koninginnesoep open gemaakt (eigenlijk ook wel heel verdacht wit poedertje natuurlijk) en de hazelnoten reep hadden ze ook een test laten ondergaan. Waarschijnlijk om te kijken of de noten, echt noten waren of zo.
Bij het tweede pakketje is er een keer een rookworst uitgehaald. Maar bij beide pakketjes is het daarna weer netjes dicht geplakt en keurig bij ons aangekomen, zonder boetes of verdere kosten.
Voor het verzenden naar Nederland gebruik ik altijd de gewone Amerikaanse post service USPS. En geef op de douane papieren aan dat het een gift is. Nog nooit 1 keer kosten hoeven te betalen.
Heel vaak komt alles gewoon aan. Met de vermelding van food en gifts op de formulieren inderdaad.
In de twee en half jaar is er nu twee keer een pakketje open gemaakt door de douane in Amerika. (zit dan namelijk een briefje in)
Bij het eerste pakketje hadden ze de zakjes koninginnesoep open gemaakt (eigenlijk ook wel heel verdacht wit poedertje natuurlijk) en de hazelnoten reep hadden ze ook een test laten ondergaan. Waarschijnlijk om te kijken of de noten, echt noten waren of zo.
Bij het tweede pakketje is er een keer een rookworst uitgehaald. Maar bij beide pakketjes is het daarna weer netjes dicht geplakt en keurig bij ons aangekomen, zonder boetes of verdere kosten.
Voor het verzenden naar Nederland gebruik ik altijd de gewone Amerikaanse post service USPS. En geef op de douane papieren aan dat het een gift is. Nog nooit 1 keer kosten hoeven te betalen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg dat de waarde onder de 100 dollar blijft en laat het merken als gift,dan heb je geen gezeur,zeker als het gewoon per post versturd wordt.doreennicole schreef:plak mijn vraag even hieraan omdat ik geen tijd heb om te zoeken en het is gerelateerd, maar dan de andere kant uit. als jullie pakketjes uit NL ontvangen, hebben jullie dan issues met customs hier, zowel voor duties als voor niet toegestane goederen? ik krijg bijna nooit iets uit NL omdat ik vaak genoeg ga om zelf te kopen, maar het wordt nu volgend jaar dus ik heb om een survival pakket gevraagd. vraag me af wat jullie er laten opzetten als beschrijving (food, gifts, etc etc) om kosten te minimaliseren en/of issues ontwijken.
thanks
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht