Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarschuwing Hawaii Reizen

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Antoinette schreef:
Pete.Z schreef:Duidelijk geen bezoekers van dit forum dus..... :wink:
Dat ben ik niet met je eens, baseer jij je mening over een organisatie op een paar van zulke mailtjes over en weer?

Meestal is het zo dat mensen met negatieve ervaringen dit van de daken schreeuwen en dat mensen met positieve ervaringen niet zoveel laten horen.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel de berichten tot oktober 2006, uiteindelijk blijkt in dit geval dat het van geen kant klopt

Gr Antoinette

Niet zo serieus hoor......ik gaf al een knipoogje.

Maar,als ik de keuze heb,en ik lees op dit forum negatieve berichten over een organisatie,ja,dan zal ik naar een ander gaan voor mijn reis.
Tenslotte zijn er nog wel wat aanbieders voor Hawaii reizen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Pete.Z schreef:Maar,als ik de keuze heb,en ik lees op dit forum negatieve berichten over een organisatie,ja,dan zal ik naar een ander gaan voor mijn reis.
Of je kan even nakijken of de organisatie aangesloten is bij het Garantiefond Reizen http://www.gfg.be/travelstreet_site/nut ... N=83401091
(er zal ook wel iets soortgelijks bestaan in Nederland?)
Dat geeft je toch al een klein beetje zekerheid, in die zin: als jij het vliegtuig wilt nemen, en er blijkt geen ticket te zijn, of als jij in je hotel wilt inchecken, en die mensen hebben nog nooit van je gehoord, dan kan je je geld toch recupereren. Leuk is natuurlijk iets anders! (dus misschien op het internet toch maar eens verder kijken of er nog meer klachten zijn)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

kastelke schreef:
Antoinette schreef:Voor de duidelijkheid, ik bedoel de berichten tot oktober 2006, uiteindelijk blijkt in dit geval dat het van geen kant klopt
Antoinette, ik kan je niet volgen. Bedoel je dat er geen oplichting gebeurde, dat die krantenberichten vals waren?
Of heb je het nog over die oude berichten uit 2004?
Wat ik bedoel is, dat ik mij niet laat leiden door 1 negatief verhaal, vaak worden deze enorm opgeblazen omdat iemand zich helemaal vekeerd behandeld voelt, er zal dan heus wel een kern van waarheid in zitten, maar meestal zitten er twee kanten aan een verhaal.

Tot aan jou bericht van 19 oktober, zou ik hem het voordeel van de twijfel gunnen.

Maar uiteindelijk blijkt dus dat het wel een oplichter is.

Gr Antoinette
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Antoinette schreef: Meestal is het zo dat mensen met negatieve ervaringen dit van de daken schreeuwen en dat mensen met positieve ervaringen niet zoveel laten horen.
Hmm, ik heb jarenlang in de reisindustrie gewerkt en wij leerden, dat er voor iedere ontevreden klant, die zijn klacht uitte, er tien zouden zijn, die niets zeiden, maar naar een ander bedrijf zouden gaan.

Niets is belangrijker in de service industrie, dan tja, de naam zegt het al: service. De meeste mensen zijn zelfs bereid om wat meer te betalen, als ze op die manier gegarandeerd zijn, dat alles goed is en goed verloopt.

Als klant kun je trouwens alleen afgaan op de ervaringen van anderen en ik zou toch echt geen reis meer boeken bij een organisatie, waarover ik enkel negatieve berichten lees. Where there is smoke, there is fire.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Hmm, ik heb jarenlang in de reisindustrie gewerkt en wij leerden, dat er voor iedere ontevreden klant, die zijn klacht uitte, er tien zouden zijn, die niets zeiden, maar naar een ander bedrijf zouden gaan.

Niets is belangrijker in de service industrie, dan tja, de naam zegt het al: service. De meeste mensen zijn zelfs bereid om wat meer te betalen, als ze op die manier gegarandeerd zijn, dat alles goed is en goed verloopt.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de reisbranche, wie werkt maakt fouten, maar dat maakt het niet per direct een slecht bedrijf.
Er zijn altijd mensen die een andere verwachting hebben.

Even ter verduidelijking, ik heb niets met het bedrijf Hawaii reizen te maken, maar vindt wel dat ieder een tweede kans verdient.

Uiteraard is die voor Hawaii reizen nu voorbij.

Groetjes Antoinette
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Antoinette schreef:wie werkt maakt fouten, maar dat maakt het niet per direct een slecht bedrijf.
Hoe je omgaat met je fouten, DAT zegt mij heel veel over een bedrijf.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Antoinette schreef:
kastelke schreef: Antoinette, ik kan je niet volgen. Bedoel je dat er geen oplichting gebeurde, dat die krantenberichten vals waren?
Of heb je het nog over die oude berichten uit 2004?
Wat ik bedoel is, dat ik mij niet laat leiden door 1 negatief verhaal, vaak worden deze enorm opgeblazen omdat iemand zich helemaal vekeerd behandeld voelt, er zal dan heus wel een kern van waarheid in zitten, maar meestal zitten er twee kanten aan een verhaal.

Tot aan jou bericht van 19 oktober, zou ik hem het voordeel van de twijfel gunnen.

Maar uiteindelijk blijkt dus dat het wel een oplichter is.

Gr Antoinette

Toch ben ik daar simpel in,als ik een ruime keuze heb uit diverse aanbieders,zal ik absoluut degene overslaan waarover ik iets negatiefs lees.
Heel vervelend,en ik heb een bedrijf,dus spreek uit ervaring,maar waarom risico's lopen als klant zijnde?
Op een forum als dit neem ik slechte verhalen best serieus.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:
Antoinette schreef:wie werkt maakt fouten, maar dat maakt het niet per direct een slecht bedrijf.
Hoe je omgaat met je fouten, DAT zegt mij heel veel over een bedrijf.
Precies en dat is dus waar het op aan komt: service! Als er een fout wordt gemaakt, meteen de bereidwilligheid laten zien om die goed te maken, op welke manier ook. Ik heb tientallen razende mensen aan de lijn gehad in mijn carriere en ben er trots op, dat ik aan het einde van de conversatie het gros van de keren afscheid nam van een gekalmeerd iemand, die zijn of haar klacht naar tevredenheid opgelost zag.
Fouten maakt iedereen, maar als zakenman/vrouw kun je je niet achter persoonlijke problemen verschuilen, als het de vakantie of zakenreis of het dure dinertje of wat dan ook van een klant betreft. Dat is nu eenmaal een feit, je klant heeft daar niets mee te maken. Als je dat niet kunt, moet je niet in de service industrie gaan werken. JMNSHO
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Petra/VS schreef:JMNSHO
:?:
onze blog - Bouwmanfamily
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Becs08 schreef:
Petra/VS schreef:JMNSHO
:?:
Just My Not So Humble Opinion

Zie ook http://acronyms.thefreedictionary.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

:D thanks!
onze blog - Bouwmanfamily
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En de soap kent nog een vervolg, vandaag in de krant.
De mans blijkt al jaren putten te graven...

,,Is dit waanzin? Waarschijnlijk''
Van oplichting verdachte reisorganisator knoeide ook als werknemer van Sabena
Reisagent Marc Saenen was met de oplichting van triatleten die op Hawaï aan de Ironman triatlon deelnamen én fraude in vastgoed niet aan zijn proefstuk toe. Ook bij Sabena heeft hij gesjoemeld.
Marc Saenen, een 48-jarige spoorloze niet-erkende reisagent, licht al vele jaren mensen op. Neem nu het echtpaar Defever uit Roeselare, dat vorig jaar een huwelijksreis wilde maken maar van de ene verbazing in de andere viel: van hun kredietkaart werd geld afgehaald voor niet-bestelde vliegtickets en betaalde hotels bleken toch niet gereserveerd. Kostprijs? 15.599 euro, maar gelukkig kregen ze alles terug omdat betaald was via de kredietkaart American Express.

Eerder deze maand gaf Saenen in een e-mail aan de redactie toe dat hij triatleten en hun begeleiders die naar Hawaï reisden voor de Ironman, had opgelicht. Daarna raakte bekend dat hij vorig jaar veroordeeld was tot een jaar cel wegens oplichting en misbruik van vertrouwen, na onregelmatigheden met zijn vastgoedkantoor in Sterrebeek. Nadat Saenen daarbij een schuld had opgebouwd van vier miljoen frank, zegt een betrouwbare bron, nam hij zes jaar geleden de benen naar Hawaï. Maar dat is niet alles.

Op de luchtvaartsite luchtzak.be dook een getuigenis op over nog meer fraude. Saenen zou die fraude gepleegd hebben toen hij in een kantoor in Hasselt werkte. ,,Hij was baliebeambte bij Sabena,'' zegt iemand die zich ,,SN 30952'' noemt. ,,In die hoedanigheid schreef hij dus tickets uit. Die konden gefactureerd worden of betaald in cash. Marc schreef proportioneel veel facturen uit, hoewel de klanten cash hadden betaald. (...) De honderdduizenden die hij toen in zijn zakken deed verdwijnen, heeft hij aan Sabena moeten terugbetalen. Sabena liet hem voor de terugbetaling aan het werk en hield gelden van zijn salaris in.'' De betrouwbare bron bevestigt dat Saenen inderdaad voor Sabena werkte én er geld ontvreemdde.

Het parket van Brussel ontving een tiental klachten en het onderzoekt de zaak. Substituut Olivier Coene bevestigt dat Saenen verdacht wordt van misbruik bij Sabena. ,,We hebben een klacht gekregen over feiten die tien jaar oud zijn, en dus verjaard. Saenen zou zich toen ook met oplichtingetjes hebben beziggehouden: geld vragen voor prestaties die nooit geleverd zijn.'' Een andere bron zegt ons dat Saenen inderdaad fraude pleegde ten nadele van Sabena.

Jungle

Ondertussen blijft de vraag waarom iemand die vorig jaar werd veroordeeld tot één jaar gevangenisstraf, ongestoord uit de cel kan blijven. Hawaï ligt toch niet diepverscholen in de jungle? Coene: ,,We wachten tot Saenen in Europa opduikt, want hem uitleveren is te duur: we moeten hem dan namelijk halen met twee mensen. En dit is toch een relatief bescheiden dossier, al wil ik het zeker niet minimaliseren.'' Vanuit de VS is wel al om uitleg gevraagd aan Brussel: men is er van plan om Saenens verblijfsvergunning in te trekken.

De man zelf laat er geen geen twijfel over bestaan hoe de vork in de steel zit. Dat schrijft hij in Putten vullen met putten , naar eigen zeggen het eerste deel van zijn memoires dat hij ons toestuurde. ,,Dit is een verhaal van liegen en bedriegen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een intelligente persoon zichzelf en de anderen steeds opnieuw kan belazeren? Is dit waanzin? Waarschijnlijk. Was het geldbejag? Neen. Was het de bedoeling om mensen op te lichten? Neen. Was er een planning om mij te verrijken op de kap van de anderen? Neen. Waarom? Wanbeheer... te weinig of geen startkapitaal... te veel geloven dat het in orde zou komen. Ervan overtuigd zijn dat die ene put de andere wel zou vullen. Tot de laatste put te diep bleek te zijn. Maar er zijn wel meerdere putten geweest in mijn leven... putten die ikzelf gegraven heb.''

Het gerecht vraagt dat gedupeerden een klacht indienen. Dat kan in een brief met het relaas van de feiten. Adres: Substituut Olivier Coene, Justitiepaleis, Vierarmenstraat 13, 1000 Brussel.

Frank Van de Winkel31/10/2006

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GQL13TMN2
Elke
Michiel003
Amerika-newbie

Bericht door Michiel003 »

Hallo,

Ik lees dit forum een jaar(en) later.
Het doet mij spijt dit allemaal te moeten lezen.

Ik heb in 2003 een geweldige vakantie in Hawaii gehad, door Marc geregeld (in okteber, vlak voor de Ironman!!!).
Ik ben door hem goed behandeld, en zeer gastvrij ontvangen.

Ik kan niet anders geloven dan dat dit noodsprong was en, zoals hij zelf ook schrijft, niet om zich te verrijken ten koste van anderen.

Ik wil niets goed praten, maar heb alleen medelijden met alle betrokkenen.

Mocht Marc dit nog lezen, wens ik hem veel sterkte, en hoop dat hij alles weer op de rails krijgt.

Groeten,
Michiel
debo
Amerika-newbie

Re: Waarschuwing Hawaii Reizen

Bericht door debo »

Kijk op netlog...............deze oplichter zit nu in Cebu fillipijnen..........
ik begrijp niet dat zo'n figuur niet opgespoord kan worden..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer