Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloweentradities, graag advies!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Halloweentradities, graag advies!

Bericht door nieuwenoord »

Zoals de meesten hier wel weten, vertrekken wij volgende week dinsdag naar Amerika. Wij gaan van 2 tot 20 oktober trekken met een camper door New England, daarna leveren we de camper in en gaan we nog vier dagen naar New York.

Op diverse websites van campings die we geboekt hebben staan allerlei activiteiten die met Halloween te maken hebben. Versierwedstrijden, spooktoestanden en ook trick-and-treat-avonden. Natuurlijk willen wij hierin absoluut geen spelbreker zijn, maar we weten niet precies wat er van iedereen verwacht wordt.

Wat kunnen we het beste 'in huis' halen voor als we kinderen aan de deur krijgen en hoe gaat het allemaal in zijn werk??
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Trick or treat is vrij simpel. Kinderen gaan verkleed de deuren langs, roepen 'trick or treat' en ze krijgen snoep (een lollie, tootsie rolls, maakt niet uit, als het maar verpakt is). Soms slaan ze zelfs het roepen van 'trick or treat' over en houden hun zak/emmertje/whatever op voor de snoep.

Wat je zelf aan versieringen wilt doen is aan jou. Wij versieren ons huis amper (hebben dit jaar voor het eerst een opblaasbare zwarte kat met lichtje erin in de tuin). Andere mensen gaan all-out en hebben overal zwart met oranje en anderssoortige spookversierselen, pumpkins etc.. Versieringen zijn eigenlijk overal te krijgen, zelfs in de supermarkten.

Als er kinderen de caravans langsgaan is het leuk om snoep in huis te hebben, verder is het denk ik aan jezelf waar je aan mee wilt doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals jullie wel weten zijn wij van die enorme versierders (de rest van onze cul de sac ook). Maar die activiteiten op de campings zullen wel in het weekend voor de kinderen zijn. Het "Trick or Treaten" wordt alleen op de 31e oktober gedaan en dan zijn jullie alweer weg. Ik denk, dat je je er niet druk om hoeft te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt me op campgrounds wel leuk om aan te geven dat je in elk geval bereid bent mee te doen aan de traditie, dus een versiering buiten of zo lijkt me wel leuk. En ik wil kinderen ook niet teleurstellen, handig om te weten dat snoep verpakt moet zijn!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De kinderen zullen geen snoep van jullie verwachten, hoor, dat is echt alleen op de 31ste. Verder is een versiering op de camper inderdaad wel heel leuk. Ik was net bij Rite Aid en daar zagen we al leuke dingen, dus ernaar zoeken hoeft ook niet :lol: . Het is, na Kerst, mijn favoriete feest!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, ik zag op wat campingwebsites 'trick or treat' op de agenda staan, vandaar dat ik dacht dat dat ook eerder al gedaan werd. Ik ga het bijna jammer vinden dat we voor de 31e al weer weg zijn :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt? Nou, ik zou dan inderdaad een zak lollies of zo kopen, zit je altijd goed. Ik las gisteren in een tijdschrift, dat Tootsie Pops na chocolade het populairste Halloween snoep is bij kinderen.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik ben het even niet met Petra eens deze keer (vind ik wel geinig, want meestal zit ik te knikken achter mijn scherm en kan ik verder m'n mond wel houden als jij wat zegt :lol: ).

Bij mijn schoonouders op de camping houden ze op 20 oktober Halloween. En daar gaan de kids er toch echt vanuit dat ze snoep krijgen hoor. Dit is een camping met vaste (jaar-)plaatsen en trekkersplaatsen. Ook zijn er die dag kostuumwedstrijden en spelletjes enzo. Dus het zal heel best kunnen dat de Nieuwenoordjes een camping tegenkomen die toevallig net als zij er zijn Halloween viert.

Overigens is trick or treat bij ons in de plaats altijd op de zaterdag voor halloween, en tijdens daglicht (ivm veiligheid). Leuk of niet, het gebeurt allang niet overal meer pas op 31 oktober...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ach, laat ik maar zorgen voor een lekkere zak snoep, dan zien we wel! We hebben er gewoon onwijs veel zin in, die hele herfstsfeer met Halloweenversieringen, oogstfeesten, blaadjes, gewoon alles :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, zie je, daar heb je mijn zeer beperkte kampeerervaring :lol:. Wel leuk, trouwens, dat ze dat soort dingen organiseren!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

BuckeyeRed schreef:Ik ben het even niet met Petra eens deze keer (vind ik wel geinig, want meestal zit ik te knikken achter mijn scherm en kan ik verder m'n mond wel houden als jij wat zegt :lol: ).

Bij mijn schoonouders op de camping houden ze op 20 oktober Halloween. En daar gaan de kids er toch echt vanuit dat ze snoep krijgen hoor. Dit is een camping met vaste (jaar-)plaatsen en trekkersplaatsen. Ook zijn er die dag kostuumwedstrijden en spelletjes enzo. Dus het zal heel best kunnen dat de Nieuwenoordjes een camping tegenkomen die toevallig net als zij er zijn Halloween viert.

Overigens is trick or treat bij ons in de plaats altijd op de zaterdag voor halloween, en tijdens daglicht (ivm veiligheid). Leuk of niet, het gebeurt allang niet overal meer pas op 31 oktober...
Wat is nu de lol van Halloween "vieren" op de 20e?! Dat is hetzelfde als Sinterklaas op 16 november houden, of Kerst op 8 januari... (mogen ook andere data zijn, hoor :wink: )

Is dan - zelfs in het traditionele en conservatieve Amerika - niets meer Allerheiligen? :roll:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, hier wel, hoor. In onze stad vieren we Trick or Treat altijd op 31 oktober, zelfs als dat op een zondag valt. Alleen de Halloween parade is de woensdag ervoor. En vroeger was ik zo bijgelovig, dat ik voor middernacht gauw alle versieringen op ging ruimen, zodat die met Allerheiligen weg waren. Dat doe ik nu niet meer :lol: .
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zomaar nieuwsgierig, mag die treat ook gezond zijn b.v. fruit of moet je dat ook verpakken.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Dento schreef:Wat is nu de lol van Halloween "vieren" op de 20e?! Dat is hetzelfde als Sinterklaas op 16 november houden, of Kerst op 8 januari... (mogen ook andere data zijn, hoor :wink: )

Is dan - zelfs in het traditionele en conservatieve Amerika - niets meer Allerheiligen? :roll:
:lol:

Je hebt zeker nog nooit van 'Christmas in July' gehoord??
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rob schreef:Zomaar nieuwsgierig, mag die treat ook gezond zijn b.v. fruit of moet je dat ook verpakken.
Nee, er wordt hard afgeraden zelf ingepakte dingen te geven. In het verleden zijn er gekken geweest, die scheermesjes of zelfs naalden in fruit e.d. hebben verstopt. Er zijn zelfs mensen, die het snoep laten doorlichten in het ziekenhuis. Dat gaat mij iets te ver, maar mijn kinderen moeten alles, dat niet in de fabriek dicht is gemaakt weggooien.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 25 sep 2007, 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Rob schreef:Zomaar nieuwsgierig, mag die treat ook gezond zijn b.v. fruit of moet je dat ook verpakken.
Persoonlijk smijten wij alles wat niet verpakt is weg, maar ik ben nog nooit fruit tegengekomen om eerlijk te zijn.

Ik kom oorspronkelijk uut 't Noordn (prov. Groningen) en daar hadden we op 11 november Sint Maarten: kinderen met lampions de deuren langs en liedjes zingen, daarvoor krijgen ze snoep. Daar zaten wel vaak mandarijnen tussen, en die aten we dan gewoon op. Ik checkte het altijd eerst wel goed, als de schil beschadigd was ging het weg. Er zijn veel te veel zieke geesten die met dergelijke dingen knoeien, helaas...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Weet je dat ik daar niet eens bij stil zou staan ....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BuckeyeRed schreef: Je hebt zeker nog nooit van 'Christmas in July' gehoord??
Of van die Duitse "Oktoberfesten" in Amerika, die meestal in september worden gehouden...... :lol:

Die "trick or treat" doet mij overigens zeer aan St. Maarten (Sint Martinus Bischop) denken. Dat is een jaarlijks terugkerende traditie hier in het noorden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

BuckeyeRed schreef:
Dento schreef:Wat is nu de lol van Halloween "vieren" op de 20e?! Dat is hetzelfde als Sinterklaas op 16 november houden, of Kerst op 8 januari... (mogen ook andere data zijn, hoor :wink: )

:lol:

Je hebt zeker nog nooit van 'Christmas in July' gehoord??
Jawel, maar dat is zo'n marketingtechnische heiligschennis waar ik een hekel aan heb! :roll: Alleen the real thing, of anders niets - niet zo'n geforceerde leuk-doenerij omdat de bedrijven anders geen feestdagen hebben om hun producten extra aan te prijzen in de zomer...

Ach ja... ik stap weer van de zeepkist af :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

hekkie schreef:Of van die Duitse "Oktoberfesten" in Amerika, die meestal in september worden gehouden...... :lol:
Ja maar die beginnen in sommige Duitse steden ook al vaker in september, hoor!

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer