Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douanekosten op aankopen via internet
-
Aspara
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Douanekosten op aankopen via internet
Ik vroeg me eigenlijk af of je veel douanekosten betaalt op iets wat je in de US bestelt...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ikzelf woon in België.
Af en toe zie ik wel leuke dingen op het internet, maar ik heb het mij nooit durven riskeren om iets te bestellen...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ikzelf woon in België.
Af en toe zie ik wel leuke dingen op het internet, maar ik heb het mij nooit durven riskeren om iets te bestellen...
A journey of a thousand miles begins with the first step...
-
rene_ursula
- Amerikafan
Mijn ervaringen zijn dat het afhangt van de tekst op de doos/verzendformulier en de stemming van douanier
Mega-grote dozen die Vrij van belasting bij mij bezorgd werden en hele kleine doosjes die wel opengemaakt zijn om de inhoud te bekijken.
Het is ook afhankelijk bij wie je iets besteld.
Als ik voor mijn hobby gebruikte onderdelen laat overkomen laat ik op het douane-formulier iets invullen gelijk "oude onderdelen" of "gebruikte lenzen" met een waarde onder de 40euro of iets dergelijks.
Bij nieuwe onderdelen, via internet-winkels, is het vaak niet mogelijk om andere beschrijvingen of waardes op de doos/papieren te laten vermelden.
Ik heb tot nu toe gemiddeld 1 op de 7 á 8 doosjes via de douane inclusief toeslag ontvangen, de overigen werden zonder extra belasting bezorgd.
Mega-grote dozen die Vrij van belasting bij mij bezorgd werden en hele kleine doosjes die wel opengemaakt zijn om de inhoud te bekijken.
Het is ook afhankelijk bij wie je iets besteld.
Als ik voor mijn hobby gebruikte onderdelen laat overkomen laat ik op het douane-formulier iets invullen gelijk "oude onderdelen" of "gebruikte lenzen" met een waarde onder de 40euro of iets dergelijks.
Bij nieuwe onderdelen, via internet-winkels, is het vaak niet mogelijk om andere beschrijvingen of waardes op de doos/papieren te laten vermelden.
Ik heb tot nu toe gemiddeld 1 op de 7 á 8 doosjes via de douane inclusief toeslag ontvangen, de overigen werden zonder extra belasting bezorgd.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Bij ons zijn de douane redelijk streng.
Om te weten hoeveel je USA aankoop gaat kosten moet je een beetje wiskunde kennen...
Je neemt de aankoopprijs + verzendingskosten. Dit wordt omgerekend in Euro. Vervolgens worden er de invoerrechten bijgerekend. Op meeste artikelen is dat 11% maar voor sommige artikelen kan dit minder zijn. Vervolgens komen de "handling costs" erbij. Op dit totaal reken je 21 % BTW.
Voorbeeld: stel dat je aankoop, inclusief verzendingskosten 100 Euro kost. Bij 11% invoerrechten wordt het totaal 111 Euro. Stel dat je 15 Euro betaalt voor inklaring enz, dan ben je aan 126 Euro + 21 % = 152,46 Euro.
Als vuistregel mag je een meerprijs van 50 à 60 % rekenen !
Als het een prive persoon is (bv via ebay) kan je vragen dat hij het als kado opstuurd. Die zijn tot 50 euro vrijgesteld van taxen .
Om te weten hoeveel je USA aankoop gaat kosten moet je een beetje wiskunde kennen...
Je neemt de aankoopprijs + verzendingskosten. Dit wordt omgerekend in Euro. Vervolgens worden er de invoerrechten bijgerekend. Op meeste artikelen is dat 11% maar voor sommige artikelen kan dit minder zijn. Vervolgens komen de "handling costs" erbij. Op dit totaal reken je 21 % BTW.
Voorbeeld: stel dat je aankoop, inclusief verzendingskosten 100 Euro kost. Bij 11% invoerrechten wordt het totaal 111 Euro. Stel dat je 15 Euro betaalt voor inklaring enz, dan ben je aan 126 Euro + 21 % = 152,46 Euro.
Als vuistregel mag je een meerprijs van 50 à 60 % rekenen !
Als het een prive persoon is (bv via ebay) kan je vragen dat hij het als kado opstuurd. Die zijn tot 50 euro vrijgesteld van taxen .
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring: ik heb 3 van de 4 keren ook al 'prijs' gehad, en het kan soms echt schandalig hoog oplopen! De logica die er achter zit (om het verschuldigde bedrag te bepalen) heb ik nooit begrepen.
En zelfs als vrienden een cadeautje stuurden, en een bepaalde waarde opgaven (dat wat je vrij van kosten mag opsturen), dan oordeelde de douane dat het toch meer waard was dan wat er opgegeven stond, en kon ik nog de volle pot betalen.
Ondertussen hebben we dat netjes opgelost: ik bestel het, laat het in Amerika bij een collega van mijn man bezorgen, en mijn man brengt het dan zelf mee.
En zelfs als vrienden een cadeautje stuurden, en een bepaalde waarde opgaven (dat wat je vrij van kosten mag opsturen), dan oordeelde de douane dat het toch meer waard was dan wat er opgegeven stond, en kon ik nog de volle pot betalen.
Ondertussen hebben we dat netjes opgelost: ik bestel het, laat het in Amerika bij een collega van mijn man bezorgen, en mijn man brengt het dan zelf mee.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen februari van mijn schoonouders een cadeau toegestuurd gekregen voor onze tweede trouwdag via FedEx, alleen had men van FedEx onze achternaam en ons adres volledig verkeerd gespeld - 't was een wonder dat 't überhaupt is aangekomen.
Twee weken later kregen we de rekening van FedEx om een dikke € 50,- aan invoerrechten te betalen - leuk, als je voor je eigen cadeau moet betalen
Ik heb de gok genomen om in eerste instantie eens niets te betalen, omdat onze naam en adres verkeerd waren gespeld. De tweede aanmaning heb ik geretourneerd met "Geadresseerde onbekend". Daarna kwam er een "dreigbrief" van een incassobureau - alleen was dit opgesteld in precies hetzelfde lettertype als de FedEx brieven, met dezelfde foutieve adressering, zelfde adres als FedEx (ik heb de brieven tegen een sterke lamp gehouden, zo weet ik wat erin stond).
Als ze komen vragen: ik kende die personen niet, en na twee jaar op dit adres krijgen we nog steeds post van 4 verschillende vorige bewoners - en ik ga geen post van anderen openen, natuurlijk...
Ik heb tot op heden niets meer gehoord...
We laten nu pakketjes via de USPS komen, dan is de kans groter dat je niets aan invoerrechten hoeft te betalen...
Twee weken later kregen we de rekening van FedEx om een dikke € 50,- aan invoerrechten te betalen - leuk, als je voor je eigen cadeau moet betalen
Ik heb de gok genomen om in eerste instantie eens niets te betalen, omdat onze naam en adres verkeerd waren gespeld. De tweede aanmaning heb ik geretourneerd met "Geadresseerde onbekend". Daarna kwam er een "dreigbrief" van een incassobureau - alleen was dit opgesteld in precies hetzelfde lettertype als de FedEx brieven, met dezelfde foutieve adressering, zelfde adres als FedEx (ik heb de brieven tegen een sterke lamp gehouden, zo weet ik wat erin stond).
Als ze komen vragen: ik kende die personen niet, en na twee jaar op dit adres krijgen we nog steeds post van 4 verschillende vorige bewoners - en ik ga geen post van anderen openen, natuurlijk...
Ik heb tot op heden niets meer gehoord...
We laten nu pakketjes via de USPS komen, dan is de kans groter dat je niets aan invoerrechten hoeft te betalen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik bestel al vele jaren cactuszaden in de USA (New Mexico) soms voor een paar honderd $ dit wordt altijd opgestuurt als seeds for study en heb er nog nooit invoerrechten over moeten betalen, de pakjes zijn ook nog nooit open gemaakt schijnbaar is de (custom)sticker die ze er op plakken met de seeds for study tekst genoeg om het zo door te laten.
Het is trouwens wel een echte sticker van de USA customs
Het is trouwens wel een echte sticker van de USA customs
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb online Navigatie software gekocht in Amerika,dit zou via DHL naar NL gestuurd worden.
Toen DHL bij mij voor de deur stond moest ik bijna € 36.- euro belasting over het pakket betallen.
Gelukkig is het nog steeds goedkoper geweest dan in NL kopen,maar je moet er zoch wel rekenning mee houden.
Dennis
Toen DHL bij mij voor de deur stond moest ik bijna € 36.- euro belasting over het pakket betallen.
Gelukkig is het nog steeds goedkoper geweest dan in NL kopen,maar je moet er zoch wel rekenning mee houden.
Dennis
-
rene_ursula
- Amerikafan
In juni heb ik via oneshare.com een aandeel Disney besteld en op laten sturen. Het aandeel kostte $40, en daar kwamen nog kosten bij voor inlijsten en verzenden. In totaal kostte het $ 160. Maar ik heb het als kado in laten pakken (voor $5 extra) en ze hebben op het pakket gezet dat het een kado was van $40 (de kosten van het aandeel). De douane heeft het zo door laten gaan. 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geloof ik graag! Ik denk dat niemand het zich in zijn hoofd gaat halen dat het inkaderen van een aandeel maar liefst $110 kost!michael66 schreef:ze hebben op het pakket gezet dat het een kado was van $40 (de kosten van het aandeel). De douane heeft het zo door laten gaan.
En op het cadeau stond expliciet en heel duidelijk dat de waarde $40 was. Dat zou hetzelfde zijn als wanneer je $40 op zou sturen: de douane gaat dan niet zeggen dat die 4 briefjes van $10 eigenlijk $160 waard zijn.
Douana kijkt naar wat ZIJ denken dat het waard is.
Elke
Bestel wel eens kleding bij LL Bean en daar moet ik soms ook invoerrechten op betalen. Ligt eraan wat Bean aangeeft dat de waarde is.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In principe laten ze voor een totale waarde (waarde inhoud + verzendkosten) van €25 zo doorgaan. Als het pakket opgestuurd wordt als gift is het ook geen probleem. Zodra de pakketten een hogere totaalwaarde van €25 hebben gaat men steeksproefgewijs kijken. In dat geval worden meestal de grotere pakketten er tussenuit gepikt en gecontroleerd. Vaak kan je gelukt hebben en gaat je pakketje er zonder problemen door maar als je pech hebt kunnen de kosten aardig oplopen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben nu van plan boeken te bestellen via Amazon. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb uitgerekend dat voor 5 boeken je bij Amazon 71 euro betaald MET verzendkosten, terwijl als je bij BOL diezelfde boeken koopt, ben je 96 euro kwijt ZONDER verzendkosten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Betaal je bij Amazon ook torenhoge invoerrechten? Wat is wijsheid?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oke ik weet dat je hier geen reclame mag maken, maar heb je al eens bij play.com gekeken? Die zitten in Engeland, verzenden gratis binnen Europa en dan heb je geen last van invoerrechten.
De kans dat je invoerrechten voor de boeken moet betalen is redelijk groot omdat het niet echt een klein pakket zal zijn. Vaak worden ook pakketten van de "grotere" online winkels er tussenuit gepikt omdat men weet dat er veel dvd's en cd's in Amerika besteld worden.
De kans dat je invoerrechten voor de boeken moet betalen is redelijk groot omdat het niet echt een klein pakket zal zijn. Vaak worden ook pakketten van de "grotere" online winkels er tussenuit gepikt omdat men weet dat er veel dvd's en cd's in Amerika besteld worden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Amazon heeft ook een UK-versie. (amazon.co.uk)Raymond schreef:Ik ben nu van plan boeken te bestellen via Amazon.
Misschien daar eens proberen?
Ik koop daar ook vaak cd's en dvd's, vaak inderdaad goedkoper dan bij bol.com, zelfs als je de verzendkosten meetelt.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja. Zelfs al bestelde ik 1 boek, ik heb tellkens invoerrechten moeten betalen. Daar gaat je voordeel dan...Raymond schreef:Ik ben nu van plan boeken te bestellen via Amazon. Heeft iemand hier ervaring mee?
amazon.uk: bij de boeken die ik wou bestellen waren zij telkens veel duurder. Wat mij wel opviel: amazon france was meestal veel goedkoper, ook voor de Engelstalige boeken!
Elke
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties. Amazon is dus geen optie
Ik heb even gekeken naar Amazon in de UK. Dit scheelt ook nog aanzienlijk met Bol.com, alleen vraag ik me af hoeveel de verzendkosten zijn. Aangezien ik voornamelijk Lonely Planet reisboeken wil bestellen, valt play.com dus al af. Deze zijn hier namelijk niet verkrijgbaar (althans niet degene die ik wil hebben).
Voorlopig dus nog maar even verder zoeken.
Voorlopig dus nog maar even verder zoeken.
Verzendkosten voor boeken bij amazon.co.uk zijn GBP 3,99 per zending en GBP 0,99 per item.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
http://www.proxis.be werkt ook goed.
Over het belastingvrij invoeren; de invoerkosten zijn niet zo hoog, wat je voornamelijk betaald zijn de administratie/verwerkings kosten van de douane plus de verzendkosten.
het is namelijk niet zo dat de douane je pakketje na er een heffing voor geschreven te hebben met de gewone post verstuurd. Daar hebben ze of een eigen bestel dienst voor of ze gebruiken DHL. Dan lopen die kosten zo op.
Ik heb 1 keer dat probleem gehad daarna nooit meer.
Ik had boeken besteld bij Amazon US toen we in Frankrijk woonden, de kosten waren zo'n 55 EUR echter de douane kosten erbij kwam het op 155 EUR. Ze hadden een privee couriers dienst gebruikt en jij kunt voor de kosten opdraaien. En er is niet wat je daaraan kunt doen ze staan volledig in hun recht.
Daarna heb ik alleen via Amazon UK besteld, ook de US boeken, je moet er iets langer op wachten maar geen invoerechten. Binnen de EU is dat niet nodig.
Verzendkosten staan heel duidelijk uitgelegd op Amazon.UK
http://www.amazon.co.uk/gp/help/custome ... d=11072981
Over het belastingvrij invoeren; de invoerkosten zijn niet zo hoog, wat je voornamelijk betaald zijn de administratie/verwerkings kosten van de douane plus de verzendkosten.
het is namelijk niet zo dat de douane je pakketje na er een heffing voor geschreven te hebben met de gewone post verstuurd. Daar hebben ze of een eigen bestel dienst voor of ze gebruiken DHL. Dan lopen die kosten zo op.
Ik heb 1 keer dat probleem gehad daarna nooit meer.
Ik had boeken besteld bij Amazon US toen we in Frankrijk woonden, de kosten waren zo'n 55 EUR echter de douane kosten erbij kwam het op 155 EUR. Ze hadden een privee couriers dienst gebruikt en jij kunt voor de kosten opdraaien. En er is niet wat je daaraan kunt doen ze staan volledig in hun recht.
Daarna heb ik alleen via Amazon UK besteld, ook de US boeken, je moet er iets langer op wachten maar geen invoerechten. Binnen de EU is dat niet nodig.
Verzendkosten staan heel duidelijk uitgelegd op Amazon.UK
http://www.amazon.co.uk/gp/help/custome ... d=11072981
-
Raymond
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nogmaals hartelijk dank voor de reacties. Stom van me dat ik de verzendkosten niet gevonden heb op de site
Ik heb nu een nieuwe berekening gemaakt en omgerekend betaal ik nu voor de 5 boeken in Engeland 10 euro(!) meer dan in de VS. Het is dus in Engeland iets duurder, maar waarschijnlijk uiteindelijk met de invoerrechten etc. goedkoper. Ook is het nog altijd 15 euro goedkoper als bol.com.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht