Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alabama hills

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
An
Amerika-ontdekker

Alabama hills

Bericht door An »

In oktober doen we een rondreis van 14 dagen langs onder andere LA, Yosemite, Death Valley, Las Vegas.
We zouden van Mammoth Lakes naar Death Valley willen rijden. Maar nu is mijn vraag of we onderweg ook Alabama Hills kunnen doen? Zo ja, hoe geraak je daar en aan wat mag ik mij daar verwachten?
Ik heb al gelezen dat je in Lone Pine een beschrijving kunt vragen van de films die er gedraaid zijn, maar als we van Mammoth Lakes komen, zijn we de Alabama hills dan al niet voorbij alvorens we in Lone Pine arriveren?

Alvast bedankt voor de reacties.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alabama hills

Bericht door Martin & Marianne »

An schreef: Ik heb al gelezen dat je in Lone Pine een beschrijving kunt vragen van de films die er gedraaid zijn, maar als we van Mammoth Lakes komen, zijn we de Alabama hills dan al niet voorbij alvorens we in Lone Pine arriveren?
Nee hoor, je moet in Lone Pine een afslag nemen (bij de stoplichten naar rechts, als je vanuit Mammoth Lakes komt). Het is inderdaad wel handig om eerst langs het visitor center te rijden. Dat heben wij niet gedaan, en ook zonder een beschrijving is het mooi om te bekijken, maar ik denk dat een beschrijving wel wat toevoegt.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Alabama hills

Bericht door hekkie »

An schreef:In oktober doen we een rondreis van 14 dagen langs onder andere LA, Yosemite, Death Valley, Las Vegas.
We zouden van Mammoth Lakes naar Death Valley willen rijden. Maar nu is mijn vraag of we onderweg ook Alabama Hills kunnen doen? Zo ja, hoe geraak je daar en aan wat mag ik mij daar verwachten?
Ik heb al gelezen dat je in Lone Pine een beschrijving kunt vragen van de films die er gedraaid zijn, maar als we van Mammoth Lakes komen, zijn we de Alabama hills dan al niet voorbij alvorens we in Lone Pine arriveren?

Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo An,

Als je van Mammoth Lakes komt dan ben je de Alabama Hills nog niet voorbij hoor als je in Lone Pine bent. Je moet nl. midden in het centrum van Lone Pine (bij het enige stoplicht in deze plaats) rechtsaf slaan en de weg een eindje vervolgen. Aan je rechterhand zie je dan vanzelf op een gegeven moment de Alabama Hills. Ook aan de linkerkant vind je nog een gedeelte hiervan.

Er gaan div. unpaved roads het gebied in en deze wegen zijn normaal gesproken gewoon te berijden met een personenwagen. Het is een prachtig gebied met schitterende rode rotsformaties. Eén van de wegen heet Movieroad omdat hier div. films zijn opgenomen.

Toen wij er dit jaar waren werd er een commercial opgenomen met de nieuwe Lexus. Leuk om te zien. Het mooist is dit gebied tegen zonsondergang.

Een beschrijving en uitleg van de opgenomen films kun je krijgen bij het Visitor Center wat aan de zuidkant van Lone Pine ligt aan de linkerkant van de weg bij de afslag naar Death Valley.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben de Alabama Hills in 2004 bezocht, we vonden het geweldig mooi! Prachtig al die kleine zandwegen die tussen de rotsen doorlopen.
We zijn ook nog een stukje omhoog de bergen ingereden, via de Whitney Portal Road. We hadden inderdaad de folder die je bedoelt, met de filmlocaties ed. Maar eerlijk gezegd hebben we die niet veel gebruikt. Als je zin hebt, kijk dan even op onze site voor ons reisverslag en onze foto's

http://www.ontdek-amerika.nl/reisverhal ... al2004.htm
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
An
Amerika-ontdekker

Bericht door An »

Bedankt voor de reacties. Nu ik weet dat ze perfect in onze route passen, gaan we de Alabama Hills zeker een bezoekje brengen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer