Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets 2008

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Coyote schreef:
Vegasgirl schreef:Je moet een Milage Plus account hebben (als je die niet hebt, gratis aan te vragen op de website), maak dan een reservering. Die kun je dan 24 op 'hold' zetten (na invullen van de passagiersgegevens kun je klikken op 'hold itinerary').
In die 24 uur neem je contact op met de NL reservering via het telefoonnummer wat ik eerder gegeven heb. Dan kan je dat reserveringsnummer door geven en betaal je bij hen pas met je cc gegevens. Voor die actie betaal je alleen 30 euro pp. Maar vaak scheelt dat nog genoeg om het zo te doen. Even een kleine omweg, maar wel mogelijk!

Hoop dat dit je helpt!
Uiteraard heb ik een Mileage Plus Acoount. :D Ik heb al genoeg mijlen gespaard om een gratis vlucht naar Amerika te maken. :lol:

Bedankt voor de uitleg. Ik ga dat straks eens proberen voor de tickets van Marloes en mij. We boeken nog niet maar ik ben wel benieuwd wat het via de .com-site zou kosten.

Roland
Succes! wij hebben ook aardig wat mijlen gespaard, maar wij gaan nog 1 jr door voor een gratis around the world ticket! :wink:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Nou, ik ben er inmiddels wel achter dat je CheapTickets.nl NIET moet hebben. Gisteren geprobeerd te boeken, de betaling met iDeal was er al door, en toen kregen we een melding dat er een fout in het reserveringssysteem zat.

Ik bellen, en ze waren ermee bezig. Ik zou gisteren in ieder geval nog te horen krijgen of het nog gelukt was. Ook als het niet gelukt was, vroeg ik nog. Ja, ook als het niet gelukt was.

Twee uur later nog maar eens gebeld hoe het ermee stond. Ze waren er nog steeds mee bezig, en ze zouden het tot middernacht blijven proberen. Ze hebben me nogmaals verzekerd dat ik voor middernacht nog een e-mail zou krijgen of het nu gelukt was of niet.

Jullie raden het al: ik kruip zojuist vol verwachting achter de PC en ja hoor: GEEN e-mail. Ze zin vandaag niet telefonisch bereikbaar. Ik denk niet dat het ze gelukt is, maar ik durf dus ook vandaag niet meer te boeken. En morgen zijn de tarieven misschien weer wel gestegen. En hoe zit het nu met ons geld? Zullen ze dat maandag meteen terugstorten?

Oftewel: dat was de eerste en ook meteen de aller-, allerlaatste keer dat we daar iets proberen te boeken. Da's toch geen manier van doen, mensen tot twee keer toe beloven dat je ze terugmailt, dat niet doen en dan vervolgens 32 uur onbereikbaar zijn!!!!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

GJ,

Ik zou zeker niet opnieuw een boeking gaan maken, je hebt kennelijk al geboekt en betaald, je hebt grote kans dat ze de boeking toch in orde gaan maken, zit je straks met twee boekingen. Door te boeken en te betalen heb je inmiddels een overeenkomst gesloten met cheaptickets, daar kun je normaal gesproken niet zomaar meer vanaf.

Harry
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik ga vandaag inderdaad maar niet proberen om te boeken, maar ga wel morgenvroeg first thing naar ze bellen om te vragen hoe het zit. het bleek dat zij wat problemen hadden met het reserveringssysteem van United. Als ze daar voor middernacht nog niet in konden, zouden wij geen tickets hebben en zouden we maandag ons geld terugkrijgen. Maar ja, nu weten we dus helemaal niets... echt, ik vind dit zo waardeloos!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben ook geboekt via cheaptickets(net als vorig jaar). Geen enkel probleem. Hoop dat het goed komt voor jullie.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marloes en ik hebben inmiddels onze tickets voor volgend jaar geboekt, zie dit topic.

We hebben rechtstreeks bij United Airlines geboekt via http://www.unitedairlines.nl maar dat ging niet zonder slag of stoot. We hielden de site al de hele week in de gaten. Vorige week zagen we een aanbieding van EUR 512,00, afgelopen week was die EUR 516 en gisteren EUR 510. Marloes kreeg het verlossende emailtje en toen konden we gaan boeken. Ik had steeds niet ingelogd met mijn Mileage Plus account omdat ik eerst vrijblijvend rond wil kijken. Gisteravond heb ik eerst ingelogd en vervolgens gezocht naar het bewuste ticket maar de prijzen waren ineens ± EUR 750 per stuk. :shock:

Deze prijzen had ik eerder op de avond al gezien via de .com (geprobeerd na een tip van Vegasgirl). Dat verschil is natuurlijk veel te groot. Vervolgens heb ik eerst NIET ingelogd, de tickets uitgezocht en op het moment dat ik echt moest gaan boeken mijn Mileage Plus nummer opgegeven (en die van Marloes, we hadden haar juist daarvoor aangemeld). Toen ging het goed (dacht ik.... :wink: ).

Alles hadden we gecontroleerd, de stoelen voor de verschillende vluchten uitgezocht en de creditcard gegevens ingevuld, tijd om definitief te boeken dus. Helaas, ook dat ging niet zomaar. "We are currently experiencing technical difficulties. Please try again later" was de melding die we te zien krijgen :? Het is dan altijd de vraag WAT is er wél gebeurd? Ik wilde eerst al het hele boekingsproces opnieuw doen maar bedacht me dat ik eerst even bij "My Itineraries" moest kijken. Hier stond onze boeking dus "On Hold", compleet met reserveringsnummer. Er is echter nog niets afgerekend en je kunt alles nog wijzigen (en volgens mij ook annuleren). Ook kun je nu je boeking alsnog afmaken (Purchase). Dat heb ik vervolgens gedaan maar pas na een keer of 5 ging de boeking ook daadwerkelijk door.

Maar we klagen niet. Marloes en ik hebben nu tickets voor EUR 510,02 (all in) per persoon! :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Gefeliciteerd met je boeking! Dus je hebt het nu alsnog via de .nl-site van United gedaan?

Ik heb zojuist een MileagePlus-account aangemaakt. Mocht het via CheapTickets niet zijn gelukt, dan ga ik het morgen proberen op de manier die VegasGirl aangaf.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GJ schreef:Gefeliciteerd met je boeking! Dus je hebt het nu alsnog via de .nl-site van United gedaan?
Ja, via de .com-site waren de prijzen een stuk hoger.

Via de .nl-site eerst de tickets uitgezocht (die van EUR 510,02) en toen pas mijn Mileage Plus nummer opgegeven en de boeking afgerond.

Hopelijk komt het met jouw boeking ook in orde. Zou er zelf ook niet blij mee zijn. Wil je graag boeken, kun je niets omdat je eerst weer wachten moet op antwoord van hen. :? Zou er zelf (ook) gefrustreerd van raken.

Ikzelf zal niet zo snel via Cheaptickets boeken. Harm (forumlid hdeweert) heeft daar vorig jaar ook bij geboekt. Een vlucht naar Phoenix met United Airlines met één tussenstop en zomaar werden na verloop van tijd de vluchttijden veranderd en kregen zij te maken met 2 tussenstops. Alles was toen al geboekt en ze hadden het maar te accepteren. Ik heb nog wel gekeken bij Cheaptickets maar zag ook daar geen goedkopere vluchten.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Nou, daarnet CheapTickets gebeld en de boeking was inderdaad niet doorgegaan. Ze beweerden nog dat ze een mail hadden gestuurd en dat die misschien in mijn spambox terecht was gekomen, maar die heb ik gisteren nog bekeken en daar stond-ie niet in, dus in dat smoesje ben ik niet getrapt. De terugbetaling was al in gang gezet, dus deze week zullen we ons geld terugkrijgen.

Daarna zijn we meteen weer alle websites afgegaan en we hebben geboekt!! :D Niet met United, maar met Delta. Die kwam ongeveer 40 euro duurder uit als het .com-bedrag van United, maar met als voordeel dat de vlucht Denver-Amsterdam min of meer direct is (onderweg is er een 'change of planes' maar we zitten in ieder geval niet met overstaptijden van zes uur of met aansluitingen die we kunnen missen). We vliegen nu 2 juni via New York (Kennedy) naar Salt Lake City en dus 21 juni vanaf Denver weer terug! :dance:
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Heb net ook even op dat ITAsoftware zitten kijken en er komen inderdaad wel lagere prijzen uit dan ik elders vind. Weet iemand of de prijzen op ITAsoftware al inclusief alle tax zijn?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Sandra & Bjorn schreef:Heb net ook even op dat ITAsoftware zitten kijken en er komen inderdaad wel lagere prijzen uit dan ik elders vind. Weet iemand of de prijzen op ITAsoftware al inclusief alle tax zijn?
De prijzen zijn all inclusive. Het is wel belangrijk dat je bij 'sales city' 'AMS' invult. Klik op 'booking details' en scrol iets naar beneden. Daar zie je alle taxes en fees vermeld.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Oké dankjewel. Toch vreemd dan: vind een prijs van EUR 693 voor retour Amsterdam - Orlando in juli 2008 met Northwest. Op hun eigen site echter kom ik op een prijs van USD 1121, wat toch flink meer is...
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Let wel dat ITA software geen boekingssite is, ik ben er van de week mee naar D-reizen geweest en zij hebben er uitgebreid naar gekeken.

Waarschijnlijk laat itasoftware alleen de laagstmogelijke prijzen zien maar zitten deze in klasses die (nog) niet te boeken zijn.

Ik kreeg iig van tickettracker.nl een berichtje dat er boekingsklasse W vertoond werd en dat deze helemaal niet te boeken is.

Bij cheaptickets.com kwam de prijs wel ongeveer overeen met itasoftware maar toen ik wilde boeken kreeg ik een melding dat voor die prijs geen stoelen beschikbaar zijn.
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Ja, dat zou het allemaal wel wat verklaren. Het blijft een hele lastige zoektocht, zo'n vliegticket... :?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Sandra & Bjorn schreef: Het blijft een hele lastige zoektocht, zo'n vliegticket... :?
Ik werd er helemaal gek van, van dat gezoek en onder de €900 kwamen we niet uit. :?
Door de problemen met de terugvlucht van dit jaar hebben we van United een vergoeding gekregen, eigenlijk meer een korting op onze volgende vlucht maar die moet dan wel binnen een jaar plaatsvinden.

We hebben dit hele klachtenspectacle door AV laten regelen en ook nu hebben ze voor ons de vluchten in optie genomen voor volgend jaar.
Wat het gaat kosten weet ik niet (surprise)
Als we niet al te hard gaan schrikken vliegen we 3 juli heen naar Denver en op 2 augustus terug vanaf San Diego. :dance:
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Het wisselt gewoon met de dag, dat maakt het zo frustrerend! Er is een kleine kans dat we nog in juni kunnen gaan, dat zou veel geld schelen voor de tickets. Het bedrijf waar mijn vriend werkt is een aantal weken dicht in het hoogseizoen, dus dan zou het logisch zijn als hij dan vakantie neemt, maar hij gaat deze week vragen of het ook in juni kan...

Vind het zo jammer anders, dat we nu al, terwijl we nog geen kinderen hebben, aan het hoogseizoen vast zitten!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

het verandert inderdaad met de dag, die prijzen. Vrijdag waren de tickets van Delta, die ik vandaag heb geboekt, ongeveer honder euro duurder per stuk, voor precies dezelfde vluchttijden. Heel irritant!
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Nu je eenmaal geboekt hebt zou ik gewoon niet meer kijken (even moeilijk op het begin), dat kan alleen maar tegenvallen!

Fijn dat je nu in ieder geval geboekt hebt, ben je van al die stress af!
Dries Molemans
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dries Molemans »

Wij hebben tickets geboekt via http://www.gofly.be.
28 juni van Dusseldorf naar NY (Britisch Airways)
01 juli van NY naar Phoenix (US Airways)
24 juli van LA naar Dusseldorf (Britisch Airways)

Totale prijs: 702 € pp.

Hebben lang gezocht, maar dit leek ons toch een aanvaardware prijs voor vluchten met gunstige uren.

Dus kijk zeker eens op gofly.be, boeking verliep bij ons prima!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

paula58 schreef:
Sandra & Bjorn schreef: Het blijft een hele lastige zoektocht, zo'n vliegticket... :?
Ik werd er helemaal gek van, van dat gezoek en onder de €900 kwamen we niet uit. :?
Door de problemen met de terugvlucht van dit jaar hebben we van United een vergoeding gekregen, eigenlijk meer een korting op onze volgende vlucht maar die moet dan wel binnen een jaar plaatsvinden.
even off topic:
Mag ik vragen wat jullie ongeveer terug hebben gekregen? Mijn klachtenbrief ligt klaar om te versturen (na een geanulleerde vlucht uit NL), zou graag een indicatie krijgen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer