Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mogelijk verbod op 'laaghangende broek' in Virginia

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Mogelijk verbod op 'laaghangende broek' in Virginia

Bericht door Marcel »

Als dit doorgaat mag Petra/VS wel oppassen! :wink:

Zojuist uit het nieuws geplukt:
Laaghangende broek strafbaar in Amerikaanse staat

Uitgegeven: 10 februari 2005 07:12

WASHINGTON - Inwoners en bezoekers van de Amerikaanse staat Virginia moeten voortaan zorgen dat ze een goede broekriem hebben. Het Huis van Afgevaardigden van Virginia heeft ingestemd met een wetsontwerp dat laaghangende broeken strafbaar maakt, meldden Amerikaanse media woensdag.

Als ook de Senaat van Virginia instemt met het wetsvoorstel van de Democraat Algie Howell, riskeren mensen wiens onderbroek voor een deel zichtbaar is, binnenkort een boete van 50 dollar.

"Ondergoed wordt niet zonder reden ondergoed genoemd", zo legt de Republikeinse afgevaardigde John Reid uit waarom hij het voorstel heeft gesteund. Hij zegt ook te hopen dat Virginia zal dienen als een voorbeeld voor de rest van de Verenigde Staten.

Critici zijn van mening dat het wetsvoorstel indruist tegen constitutionele vrijheden. De burgerrechten beweging ACLU vreest dat het verbod zal leiden tot rassendiscriminatie omdat vooral veel zwarte jongeren het voorbeeld volgen van populaire rappers, die in wijde broeken rondlopen.

Ook de kledingbranche heeft met woede en verbijstering kennis genomen van het wetsvoorstel. Een internetwinkel heeft al aangeboden om iedereen die beboet wordt omdat zijn of haar broek op half zeven hangt, gratis onderkleding ter waarde van 100 dollar te geven. Het bedrijf noemde het dreigende verbod "Een schending van ieders recht om zichzelf vrijelijk uit te drukken".
[/quote]
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Las er ook over in haar blog...... :lol:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

HAHA, en het zijn niet alleen de "zwarte" jongeren, ze lopen allemaal met zijn onderbroek te showen. Ik zeg tegen onze jongen de hele tijd, dat hij zijn broek moet optrekken (als geintje). Dit is echt waanzinnig :hilarious:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Volgens mij opent dit een gat in de markt: bretels !! :idea:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hiphuggers noemen ze die heupbroeken toch in Amerika?
Ik had er één aan in VA, maar hoog genoeg om geen boete te krijgen : )

Belachelijk of niet.. ik vind eerlijk gezegd ook dat sommige broeken echt veel te laag op de heupen hangen..

-

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yep, ik had hier inderdaad al over in mijn blog geschreven. Ik ben het wel met Sandy eens, dat veel broeken onzedelijk laag hangen, vooral bij scholieren. Maar of daar nou een stel politici een wet tegen moet gaan maken? :?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Een wet lijkt mij ook overdreven : )
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik heb eens een hilarisch stukje gezien hierover van de Britse dames "smack the pony".
Deze 3 dames trokken de string steeds hoger boven hun broek uit, om indruk te maken op een collega. Op het laatst zat de string als een soort bretels over de schouders heen. Het was zo over the top!!
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Mogelijk verbod op 'laaghangende broek' in Virginia

Bericht door Gernand »

Marcel schreef:Zojuist uit het nieuws geplukt:
Als ook de Senaat van Virginia instemt met het wetsvoorstel van de Democraat Algie Howell, riskeren mensen wiens onderbroek voor een deel zichtbaar is, binnenkort een boete van 50 dollar.
Nou, dan mag superman wel oppassen! :D
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Sandy schreef:Een wet lijkt mij ook overdreven : )
Ach, er passeert wel meer belachelijke wetgeving op deze aardbol. Zo las ik over de aanpassing van wetten in Utah.
Utah past wetten aan

Gerangschikt onder: USA Politiek— Marc @ 9:00 am
Wie dacht dat ze in Utah niet met hun tijd meegaan, heeft het mis. Onlangs zijn in de staat een aantal verouderde wetten aangepast. Tenminste, alleen in Washington County. U mag daar sinds vorige week weer onbescheiden dansen en met meer dan 25 muilezels (of 200 schapen) een brug over de Virgin River over. Dat waren wetten uit respectievelijk 1956 en 1913. Laten wij Washington County welkom heten in de 21ste eeuw. Nu de rest van Utah nog.
Ik vind het wel grappig om te lezen dat zulke wetgeving ooit bedacht is, en nog grappiger dat men ze nu pas aanpast.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Virginia wet is in ieder geval de Senaat uitgelachen :lol: .
http://www.wtopnews.com/index.php?nid=25&sid=414286
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik kan het niet helpen,but I noticed that vele jonge dames met hun lage broeken thongs dragen.
SOMEWHERE IN TEXAS,A VILLAGE IS MISSING AN IDIOT.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer