Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bezienswaardigheden tijdens de rit??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kira
Amerika-ontdekker

bezienswaardigheden tijdens de rit??

Bericht door Kira »

Hoi,

mijn vriend en ik gaan 22 maart naar Amerika :D . We vliegen op Los Angeles. Van daaruit rijden we als volgt:

Phoenix
Grand Canyon
Bryce Canyon
Las Vegas (via Zion NP)
Bakersfield (via Death Valley)
Yosemite Park
San Francisco
Morro Bay
Los Angeles

Hier en daar blijven we een extra dag. Maar mijn vraag is eigenlijk, wij nemen voornamelijk Interstates. Maar zijn er nog special bezienswaardigheden op die routes?

Ik ben nog nooit in Amerika geweest en mijn vriend alleen in Phoenix en de Grand Canyon. Omdat we pas 2 dagen terug geboekt hebben, ben ik nog zoveel mogelijk aan het opzoeken over de steden en hotels, autohuur (helaas zijn de SUV's boven ons budget :cry: , wie heeft er ervaring met een dodge stratus?) en allerlei andere dingen.

Erg leuk (van werken komt bijna niets meer :wink: ) maar er is zoveeeeeeel over te vinden. Als ik over een forum surf (en ik heb er al heel wat gezien) dan kom ik weer heel veel links tegen. Veel teveel informatie om in die 7 weken te verwerken ben ik bang.

Groetjes,

Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

waarom rij je zoveel mogelijk over interstates?
ik snap wel dat het snel is, maar het maakt de "america-experience" denk ik wel een stuk minder spannend. er is zoveel moois te zien langs de (scenic) byways. het gaat inderdaad trager, maar op die manier heb je wel het idee dat je rijdagen ook echte vakantie/geniet dagen zijn... 8)

wij zijn zelf zoveel mogelijk van de interstates afgebleven en die stukken waar het onvermijdelijk was, hebben me nog meer overtuigd om ook dit jaar weer zoveel mogelijk van de interstates af te gaan! :D

succes met je planning, en vraag maar raak (en gebruik de zoekfunctie); voor je het weet is je reis compleet geregeld door de medeforummers! :wink:
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Tussen Phoenix en Flagstaff (Grand Canyon) ligt een mooie route, de Oak Creek Canyon, maar dan moet je dus v/d Interstate af...moet je even via http://www.mapquest.com kijken hoe je dan precies moet rijden. Oak Creek Canyon ligt dan bij Sedona.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

langs de interstates (die je eigenlijk niet zoveel neemt) of even een zijweg nemend valt er heelwat te zien zonder veel extra kilometers of tijdverlies:

- tussen la en phoenix bijvoorbeeld joshua tree park, eigenlijk niet te missen
- tussen phoenix en grand canyon kun je vanaf camp verde de interstate inruilen voor de weg die via sedona naar flagstaff leidt. zou ik zeker doen,heel mooi.
tussen grand canyon en bryce en bryce-las vegas is het sowieso prachtig, vooral wanneer je richting yosemite trekt ga je toch ernstig moeten rekening houden met sneeuw. enkele wegen zijn gesloten, op andere heb je tussen oktober en april mogelijk sneeuwkettingen nodig.
tussen san francisco en los angeles zul je zeker wel de kustweg (1) nemen, een spektakel op zichzelf.
jacques
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: bezienswaardigheden tijdens de rit??

Bericht door Rob »

Kira schreef:Hoi,

mijn vriend en ik gaan 22 maart naar Amerika :D . We vliegen op Los Angeles. Van daaruit rijden we als volgt:

Phoenix
Via Cottenwood en Sedona door Oak Creek Canyon
Grand Canyon
Via de US-89A langs de oude Navajo Bridge Jacob Lake (Grand Canyon noord rim is nog gesloten) en Kanab
Bryce Canyon
Las Vegas (via Zion NP)
De CA-190 door Death Valley is waarschijnlijk nog afgesloten (even chekken op de site van Death Valley onder Morning Rapport) de route vai de CA-178 langs Lake Isabella en de Kern River is het mooiste stuk
Bakersfield (via Death Valley)
Yosemite is waarschijnlijk alleen toegangkelijk met sneeuwkettingen kijk op de park site voor info
Yosemite Park
San Francisco
Morro Bay
Los Angeles

Groetjes,

Kira
Have Fun 8)
Gr,
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Thanks to the Interstate Highway System, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.
Charles Kuralt

So true...
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Dank je wel voor al jullie (snelle!!) reacties.

Het heeft ook mijn voorkeur om zo min mogelijk Interstates te nemen, maar mijn vriend rijdt alleen, daar moeten wij wel rekening mee houden. De afstanden moeten te doen blijven iedere dag. We proberen wel veel vrije dagen erin te houden, zodat hij ook dagen niet hoeft te rijden.

Ik ga me zeker even met Mapquest bezig houden. Ik heb ook Rand McNally tripmaker deluxe. Daarmee ben ik ook veel aan het experimenteren.

Het valt me wel veel op (ik hang al een paar dagen op dit forum rond) dat jullie er knap wat van af weten.

Dat van de bergen moet ik inderdaad dan nazoeken. Heb wel gekeken of ze allemaal open waren, maar ik moet sowieso de parken nog nader bekijken. Offe.... hebben jullie tips? :wink: Hoe kun je bijvoorbeeld de parken het beste bekijken? We hebben een huurauto, maar ook lekker wandelen vinden we niet erg.

O, en hoe zit het met diefstal? Want ik lees nogal beangstigende berichten over dieven met lopers en dat ze zonder problemen je spullen mee kunnen nemen. Sja, en ik zit er niet op te wachten om met mijn koffers door de Grand Canyon te wandelen.

Groetjes,

Kira
jta
Amerika-expert

niet op zijn japans

Bericht door jta »

de parken kun je op verschillende manieren bezoeken:
vanop de parkingen, zoals de japanners en amerikanen zelf al te vaak doen
ofwel via wandelingen, met af en toe indien mogelijk eens een echt lange wandeling erbij.
voor ieder park en zijn wandelingen kun je heelwat inlichtingen vinden op o.m. http://www.nps.gov en je kan er pdf files downloaden en afdrukken.
bryce canyon bijvoorbeeld heb je meen ik niet echt gezien als je niet minstens één van de trails in het amfitheater gedaan hebt, maar er is ook de rimweg van ruim 28 km tot aan het zuidelijkste punt van het park. afwisselend wandelen en rijden is hier best te doen.
in zion np kun je misschien eens proberen omhoog te klauteren (bijvoorbeeld naar hidden canyon of observation point of - indien veilig - angels landing), zie je de canyon eens van bovenaf. en de trail naast de rivier leidt je wat dieper de canyon in.
in beide parken zijn er korte en lange trails: keuze genoeg.
of eigenlijk is het gezien de korte tijd die je rest : keuze en info te veel. het zal een spannende voorbereiding en een formidabele reis (waarin je echt gaat zien wat je de komende weken ontdekt) worden.
jacques
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kira schreef:Dank je wel voor al jullie (snelle!!) reacties.

O, en hoe zit het met diefstal? Want ik lees nogal beangstigende berichten over dieven met lopers en dat ze zonder problemen je spullen mee kunnen nemen. Sja, en ik zit er niet op te wachten om met mijn koffers door de Grand Canyon te wandelen.

Groetjes,

Kira
Nog nooit problemen gehad, of je moet in een van de slechtere buurten van de grote steden willen parkeren.
Alles in de koffer uit hetzicht leggen is voldoende, ik ben wel eens vergeten de camper af te sluiten en na een volle dag wandelen was alles nog aanwezig.
Als we op een campground staan en dan naar het zwembad gaan blijft zelfs de deur gewoon open staan, maar misschien ben ik wel te goed van vertrouwen :dunno:
Gr.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rob schreef:
Kira schreef:Dank je wel voor al jullie (snelle!!) reacties.

Groetjes,

Kira
Nog nooit problemen gehad, of je moet in een van de slechtere buurten van de grote steden willen parkeren.
Alles in de koffer uit hetzicht leggen is voldoende, ik ben wel eens vergeten de camper af te sluiten en na een volle dag wandelen was alles nog aanwezig.
Als we op een campground staan en dan naar het zwembad gaan blijft zelfs de deur gewoon open staan, maar misschien ben ik wel te goed van vertrouwen :dunno:
Gr.
Rob
Zoals Rob zegt en voor de rest net zoals je in Nederland gewend bent.
Sluit wel de auto af, ook de kofferbak.
Doe dit ook als je de bagage aan het in- of uitladen bent bij bijvoorbeeld een h(m)otel.
Belangrijke papieren, zoals reispapieren, paspoorten e.d. en kostbaarheden, zoals camera's op je lijf dragen.
Je hoeft geen angst te hebben.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jta
Amerika-expert

veilig

Bericht door jta »

het succes en de populariteit van dit forum tonen aan dat de vs (misschien in tegenstelling met wat sommige cijfers aangeven) een veilig land is : je gaat niet keer op keer opnieuw terug naar een (vakantie)land waarin je je onveilig voelt.
een beetje opletten wat je zichtbaar in de auto laat liggen en in de grootste steden de slecht gereputeerde wijken vermijden en dan zit je al goed.
in 8 x vs zijn we eenmaal ontsnapt aan een dief. in een motel waren de kinderen buiten aan het spelen en stond onze deur open. die persoon kwam gewoonweg onze kamer binnengestapt. gelukkiglijk zat ik op het bed, zoniet had hij waarschijnlijk alles vastgegrabbeld wat hij kon meenemen.
jacques
Marco Polo
Amerika-ontdekker

scenic byways

Bericht door Marco Polo »

Hoi Kira,

Wanneer je op zoek bent naar scenic byways dan is dit misschien een leuke site http://www.byways.org/. Ik ga een tour door de rocky mountains maken en heb deze site gebruikt om te kijken of ik de routes in ons reisschema kon passen.
Het rijden op deze wegen vind ik erg ontspannen. Ze zijn breed en goed onderhouden en bovendien is het vaak veel rustiger dan op de interstates.
Op de site vind je een kaartje een route beschrijving en redelijk wat informatie over de omgeving waardoor de scenic route loopt.
Veel succes met het plannen

Groetjes, Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

misschien een open deur: om je bagage goed uit het zicht te kunnen leggen en ook voor de lange ritten is het wel prettig om te investeren in een grote auto (ruime kofferbak waar alles makkelijk ingaat, zodat je niks op de achterbank hebt liggen).
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: bezienswaardigheden tijdens de rit??

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:[Grand Canyon
Via de US-89A langs de oude Navajo Bridge Jacob Lake (Grand Canyon noord rim is nog gesloten) en Kanab
Ik zou de route via Page adviseren. Je rijdt dan niet de US-89 A (A=Alt) maar je volgt gewoon de US-89 naar Page en je blijft die volgen tot Kanab. Deze route is volgens mij sneller (niet korter), en ook veel mooier. Je mist wel de Navajo Bridge, maar daar staat een heleboel moois tegenover. Je kunt voordat je bij Page bent een wandeling maken naar Horseshoe Bend, dat is echt schitterend! Daarnaast kun je in Page een bezoek brengen aan Antelope Canyon, maar dan moet je wel een overnachting inlassen. Voorbij Page passeer je de Glen Canyon Dam. Ook hier kun je een tussenstop maken en de dam van dichtbij bekijken, en even na de Glen Canyon Dam kun je een stuk langs Lake Powell rijden, je komt dan later weer terug op de US-89. De route van Page tot Kanab voert door een schitterende omgeving! Ook langs de US-89 ligt Pariah Movie Town, met de schitterende omgeving van het Grand Staircase Escalante N.M. Wij vonden deze omgeving één van de mooiste tijdens onze hele reis!
Kira schreef:San Francisco
Morro Bay
Los Angeles
Hier moeten jullie beslist Highway 1 volgen, langs de kust! Je hebt dan de oceaan aan jouw kant, en de omgeving is hier schitterende! Bij BIg Sur heb je prachtige uitzichten, en vergeet niet om te lunchen bij Nepenthe! Elders op het forum is al meer geschreven over deze route, die echt niet mag ontbreken tijdens jullie reis. Het zou erg jammer zijn om hier de snelweg te nemen.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

Je zou ook nog langs de Glen Canyon gaan. Geen N.P. maar een national recreation area. Maar het levert wel mooie plaatjes op. Zeker de moeite waard, en als je toch van de Grand canyon naar Bryce gaat is het als het goed is op de route. Maar dat kun je zelf dan ook nog uitzoeken. Verder heb je er ook Arches N.P. in de buurt ( ten zuit-oosten van Utah ). Maar als je gewoon op Google een beetje zoekt naar gebieden waar jij komt zul je al veel nieuwe dingen zien. Veel plezier
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Ik vind het erg fijn dat jullie zoveel goeie tips geven. Ik heb een hele lijst browser openstaan om alles maar direct te kunnen bekijken :wink:

Nou heb ik toch nog een paar vraagjes:

Hoe zit het met files? Ik wil iedere ochtend zo'n beetje tussen 8.00 en 10.00 uur vertrekken. Mijn vriend heeft de ervaring met Phoenix dat er dan in de stad enorme files staan. Hij wil daarom zoveel mogelijk 's nachts rijden. Maar dat vind ik weer heel jammer, omdat je dan veel minder ziet en omdat je overdag dingen wil zien, zoals de parken. En je moet toch ooit slapen.
Wie heeft er ervaring met files? Ik wil toch wel de bijwegen pakken en zoveel mogelijk overdag rijden. HELP?????

En wat voor auto's raden jullie aan? In verband met het budget hebben wij een dodge stratius op het oog bij holiday cars. We nemen in totaal twee of drie koffers mee.

Groetjes,

Kira
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Kira schreef:Hoe zit het met files? Ik wil iedere ochtend zo'n beetje tussen 8.00 en 10.00 uur vertrekken. Mijn vriend heeft de ervaring met Phoenix dat er dan in de stad enorme files staan. Hij wil daarom zoveel mogelijk 's nachts rijden. Maar dat vind ik weer heel jammer, omdat je dan veel minder ziet en omdat je overdag dingen wil zien, zoals de parken. En je moet toch ooit slapen.
Wie heeft er ervaring met files? Ik wil toch wel de bijwegen pakken en zoveel mogelijk overdag rijden. HELP?????
's Nachts rijden :?: :?: :stupid:
Dat is ook helemaal niet nodig! Zonde ook, want je ziet toch niets in het donker?Ik zou gewoon overdag rijden, en een beetje rekening houden met de tijdstippen.

In San Francisco heb je alleen files van en naar de stad in het spitsuur, en dan is het nog wel te doen hoor! WIj hebben in 2002 geslapen in een dorp buiten de stad, en we stonden hooguit een half uurtje in de file. Ik zou hier als het kan een campground zoeken zo dicht mogelijk bij de stad, of anders op een plek waar je het openbaar vervoer kunt gebruiken. Met de camper de stad in is al heel lastig en heel duur (parkeren!) dus ga dan gewoon met het openbaar vervoer!

In LA hebben wij alleen last gehad op de snelwegen door en rond LA in het spitsuur, maar ook daarbuiten is het erg druk. Ik zou gewoon zorgen dat je in de stad kunt verblijven en de snelwegen vermijden, dan is het best te doen.

In Las Vegas hebben we geen files gezien. Op de strip is het inderdaad wel redelijk druk bij tijd en wijle, maar je kunt er gewoon rijden. Geen file problemen.

In PHoenix zijn we nooit geweest, dus daar kan ik niet over meepraten.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ook wij sliepen iets buiten San Francisco, maar zaten in 25 midden in SF in de ochtendspits!
In LA was het wel druk, maar je stond niet echt stil. Van files, zoals hier dus geen last!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Kira,

Files hoeven geen probleem te zijn, je gaan toch met 2 personen :?: dan zet je de auto gewoon op de carpollstrook en rijden maar.
Wij doen dat zelfs met de camper geen enkel probleem, tijdens onze trip in 2001 zaten we ook midden in de spits bij Phoenix US-60, I-10 en I-17 van Apache Junction naar Cottonwood, over de carpollbaan waren we binnen 1 kwartier voorbij Phoenix.
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kira,

ik zou echt niet 's nachts gaan rijden. Ik ben vaak genoeg vroeg uit een grote stad vertrokken maar ik heb mij nog nooit druk gemaakt om een file. Het verkeer is wel eens wat drukker, maar ik meestal kun je toch aardig doorrijden.

Rob's tip over de carpoolstrook zou ik ter harte nemen! Die carpoolstroken zijn echt heel handig. Helaas kan ik er geen gebruik van maken omdat ik alleen rijd... :cry:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer