Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke verzekeringen bij autohuur?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Welke verzekeringen bij autohuur?

Bericht door phillybilly »

Hoi Hoi

Ik heb er eerder een draadje over gezien, maar ik kan het niet meer vinden :-(

Wat raden jullie aan om als verzekering te nemen bij autohuur ?

Vorig jaar had ik een auto + verzekering, alles in NL betaald en toen moest ik bij het afhalen nog een dik bedrag betalen. Volgens vrienden hebben ze mij toen een extra verzekering " aangesmeerd" omdat normaal gesproken je alleen nog de tax en een volle tank hoeft te betalen en geen verzekering meer........

Ik ben van 26 dec tot 7 jan in Texas en zou dan in de buurt van het vliegveld in Houston een auto willen huren. We gaan er geen rondreis mee maken, hebben de auto alleen nodig om niet gebonden te zijn aan ons logeeradres...

Wat raden jullie aan ???
Alvast bedankt.

Groetjes, Jolanda
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: verzekeringen

Bericht door Coyote »

phillybilly schreef:Wat raden jullie aan om als verzekering te nemen bij autohuur ?
De verzekeringen die je moet nemen zijn LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement). Deze laatste wordt ook wel eens SLI genoemd. Dit zijn de 2 belangrijkste en in mijn ogen onmisbaar.

Vaak wordt er ook gesproken over een PAI/PEC: een persoonlijke ongevallen en bagageverzekering. Deze verzekering is niet nodig als je in Nederland al een goede reisverzekering hebt afgesloten.

Roland

Note: Topic verplaatst naar Reizen Algemeen, past daar beter thuis. Tevens titel aangepast.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert

Op http://www.easyterra.nl/ kun je blijkbaar prijzen vergelijken en die zeggen dat het bedrag INCLUSIEF verzekeringen is.....
Is er iemand bekend met deze site ? Ik heb em namelijk nog niet eerder gezien, maar het is wel handig..... hoe betrouwbaar is dit ??

* sorry, dacht dat ik het bij "reizen algemeen" had geplaatst :oops: *
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jolanda,

In dit topic is recent ook nog uitgebreid over verzekeringen bij autohuur gesproken. Misschien kun je daar ook nog tips uit halen.

Roland

phillybilly
Amerika-expert

Coyote schreef:Jolanda,

In dit topic is recent ook nog uitgebreid over verzekeringen bij autohuur gesproken. Misschien kun je daar ook nog tips uit halen.

Roland
Dit topic zocht ik! Dank je wel, ik ga het eens doorlezen !
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Waren alle vragen maar zo makkelijk.

Dat je vorige keer ter plaatse veel bij hebt moeten betalen kan aan twee dingen liggen:

1. Upgrade: je hebt toegestemd met een upgrade naar een grotere klasse dan je in NL had geboekt. Samen met de upgrade worden ook meteen de verzekeringen duurder en zit je zo aan een paar honderd dollar extra.

2. Verzekeringen: Je hebt bij je boeking in NL een (beperkt?) verzekeringenpakket gekozen en ter plaatse ben je ingegaan op het aanbod dit uit te breiden. Dit kost je dan al gauw zo'n $25 tot $40 per huurdag. Dat loopt dus ook snel op tot een paar honderd dollar.

Wat nu het beste te doen?

Het is bijna altijd het gunstigste om bij je boeking meteen het meest uitgebreide pakket verzekeringen etc. te nemen. Dus bijv. bij Alamo te kiezen voor het Gold-pakket (bij USAreisen.de heet dit Super Inklusiv Plus). Dan heb je verder niets meer nodig. Je moet dan als je in Houston aankomt "sterk" zijn als ze je vragen / aanraden een grotere auto te nemen ("No thank you, no upgrades") en je andere uitbreidingen als verzekeringen of road side service sterk aanraden ("no thank you, I'm fine with the package I made reservations for"). En het huurontract niet tekenen als er niet onderaan als te betalen bedrag $ 0,00 staat. Staat er wel een bedrag, weiger dan te tekenen en laat een nieuw contract opstellen met $ 0,00 onderaan.
phillybilly
Amerika-expert

michael66 schreef:Waren alle vragen maar zo makkelijk.

Dat je vorige keer ter plaatse veel bij hebt moeten betalen kan aan twee dingen liggen:

1. Upgrade: je hebt toegestemd met een upgrade naar een grotere klasse dan je in NL had geboekt. Samen met de upgrade worden ook meteen de verzekeringen duurder en zit je zo aan een paar honderd dollar extra.

2. Verzekeringen: Je hebt bij je boeking in NL een (beperkt?) verzekeringenpakket gekozen en ter plaatse ben je ingegaan op het aanbod dit uit te breiden. Dit kost je dan al gauw zo'n $25 tot $40 per huurdag. Dat loopt dus ook snel op tot een paar honderd dollar.

Wat nu het beste te doen?

Het is bijna altijd het gunstigste om bij je boeking meteen het meest uitgebreide pakket verzekeringen etc. te nemen. Dus bijv. bij Alamo te kiezen voor het Gold-pakket (bij USAreisen.de heet dit Super Inklusiv Plus). Dan heb je verder niets meer nodig. Je moet dan als je in Houston aankomt "sterk" zijn als ze je vragen / aanraden een grotere auto te nemen ("No thank you, no upgrades") en je andere uitbreidingen als verzekeringen of road side service sterk aanraden ("no thank you, I'm fine with the package I made reservations for"). En het huurontract niet tekenen als er niet onderaan als te betalen bedrag $ 0,00 staat. Staat er wel een bedrag, weiger dan te tekenen en laat een nieuw contract opstellen met $ 0,00 onderaan.
Ik heb destijds een grotere auto geweigerd....ze zeiden dat het gratis kon omdat "mijn" auto noig niet gereed was, maar ik wilde geen 7-persoons auto voor met z'n tweetjes en die dingen vreten veel meer bezine. Dus geweigerd. Moest toen uurtje wachten en toen was "mijn bestelde" auto er wel. Er was wel iets over verzekeringen en ik begreep het maar half. De vrouw uit usa die mee was zei overal ja op, en waarschijnlijk heb ik dus extra verzekeringen gehad. Ik had in Nl al 400 euro betaald voor 2 weken autohuur en ikl moest nog 400 dollar bijbetalen. Ik was te moe en te confused om er wat van te zeggen en ik had geen idee waar die man van de autohuur en de vrouw die mij kwam ophalen het over hadden.......

Maar dit gaat in december toch niet meer gebeuren !!!
Dus als je in NL alles betaalt en je zegt in USA "no upgrades" dan hoef je daar NIKS meer te betalen? Ik dacht dat je altijd tax en evt. een volle tank nog mopest betalen (??)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

phillybilly schreef:Op http://www.easyterra.nl/ kun je blijkbaar prijzen vergelijken en die zeggen dat het bedrag INCLUSIEF verzekeringen is.....
Is er iemand bekend met deze site ? Ik heb em namelijk nog niet eerder gezien, maar het is wel handig..... hoe betrouwbaar is dit ??
Ik ken deze site nog niet maar de prijzen lijken mij aan de hoge kant. Voor de aardigheid keek ik even naar autohuur voor Marloes en mij volgend jaar. Als ik via Hotelplan zou boeken ben ik EUR 858 kwijt (Tariefsoort B) en bij de door jou genoemde site EUR 1.019,70. Het is mij bovendien niet duidelijk of je voor één bestuurder boekt of voor meerdere. Zelfs al kies je voor Tariefsoort C bij Hotelplan (het meest uitgebreide) dan ben je daar nog veel goedkoper uit.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

phillybilly schreef:Dus als je in NL alles betaalt en je zegt in USA "no upgrades" dan hoef je daar NIKS meer te betalen? Ik dacht dat je altijd tax en evt. een volle tank nog mopest betalen (??)
Kijk goed welke verzekeringen je afsluit in Nederland bij de autohuur en wat er in het pakket inbegrepen zit. Ik kies bij Hotelplan (bij Hertz) altijd voor pakket B en weet dat ik dan alles goed geregeld heb vanuit Nederland en enkel de auto met een volle tank weer hoef in te leveren. Extra verzekeringen e.d. wimpel ik altijd af, een enkele keer kies ik wel zelf voor een upgrade maar dat is weer een ander verhaal. :wink:

Kortom, kies een pakket waar alles inzit en laat je straks in Amerika niets meer wijs maken. :wink:

Roland

phillybilly
Amerika-expert

Nog even wat mij opvalt..... bij sommige verhuurmaatschappijen valt Texas onder "westen" of "westkust" terwijl bij anderen het valt onder " overige staten" :?
Als ik dan ga kijken op de site die Martijn in het ander draadje aangaf (usareisen.de), staat niet vermeld welke staten er onder welk kopje vallen... ik kan hier wederom kiezen voor westen, of overige staten....

:shock: :shock:
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

michael66 schreef:Wat nu het beste te doen?

Het is bijna altijd het gunstigste om bij je boeking meteen het meest uitgebreide pakket verzekeringen etc. te nemen. Dus bijv. bij Alamo te kiezen voor het Gold-pakket (bij USAreisen.de heet dit Super Inklusiv Plus). Dan heb je verder niets meer nodig. Je moet dan als je in Houston aankomt "sterk" zijn als ze je vragen / aanraden een grotere auto te nemen ("No thank you, no upgrades") en je andere uitbreidingen als verzekeringen of road side service sterk aanraden ("no thank you, I'm fine with the package I made reservations for"). .
Maar kan het niet aan te raden zijn om de road service plan -verzekering af te sluiten ?
Ik bedoel maar : als je met je suv op "unplaved" stukken komt, is dan de kans niet reeel dat je je banden beschadigd of lek rijdt ?

Voor 5$ per dag valt dit nog mee denk ik.........of is dit overdreven ?
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Maar kan het niet aan te raden zijn om de road service plan -verzekering af te sluiten ?
Ik bedoel maar : als je met je suv op "unplaved" stukken komt, is dan de kans niet reeel dat je je banden beschadigd of lek rijdt ?
Officieel mag je niet op upaved wegen komen met je huurauto, ook niet met een SUV of 4x4. Ik denk dat zo'n verzekering in dat geval ook niet geldt.

Roland

phillybilly
Amerika-expert

Ik heb me helemaal suf gegoogled.......
Het gaat een auto worden via Exit reizen bij Dollar.
Ik neem dan pakket B.
Ik hoef dan in USA niks van verzekeringen meer af te sluiten ? (dus voet bij stuk houden)
phillybilly
Amerika-expert

phillybilly schreef: Ik hoef dan in USA niks van verzekeringen meer af te sluiten ? (dus voet bij stuk houden)
??????????????????????????????????????
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

phillybilly schreef:
phillybilly schreef: Ik hoef dan in USA niks van verzekeringen meer af te sluiten ? (dus voet bij stuk houden)
??????????????????????????????????????
Helemaal correct Jolanda. Het enige wat je moet doen is ter plekke kiezen of je de auto vol of leeg weer wilt terugbrengen.

Wij kiezen meestal voor "vol" terugbrengen en tanken hem vlak voor het inleveren af. Laat je de verhuurmaatschappij dit doen, betaal je een aanmerkelijk hogere benzineprijs, ondanks dat ze je wat anders willen doen laten geloven.

Extra verzekeringen bij pakket B is absoluut niet nodig, om je vraag nog maar eens expliciet te beantwoorden...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
phillybilly
Amerika-expert

Dank je wel !!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan ik met een gerust hart op vakantie........
Nu beginnen met de voorbereidingen :)
*althans, vanavond pas...ben nu op het werk, haha *
phillybilly
Amerika-expert

Huurautootje geboekt :-) met pakket B
Kunnen we in Texas lekker overal naartoe crossen..... (hoef je ons niet op te halen, Trudie)
Paco84
Amerika-newbie

Re: Welke verzekeringen bij autohuur?

Bericht door Paco84 »

Beste mensen,

Volgende week vertrek ik naar de US, we maken een rondreis van NY naar Miami. Bij het boeken van de auto (achteraf ben ik via dit forum te weten gekomen dat ik dit best had kunnen doen via een reisbureau gezien het goedkopen uitvalt, maar swat) heb ik een vraag uitgestuurd naar de verschillende verzekeringen. Volgende mail werd mij teruggezonden (het gaat om verhuurmaatschappij 'Dollar'). Kan mij iemand zeggen wat de beste formule is.

Bedankt alvast.

Thank you for your email.

On Dollar.com, the insurances are listed as:
RISK ELIMINATOR
RISK FREEDOM
RISK REDUCER

RISK ELIMINATOR offers LDW, Roadsafe, SLI, UMP, & Personal Protection Plan (PPP)
RISK FREEDOM offers LDW, Supplemental Liability Insurance (SLI), & Uninsured Motorist Protection (UMP)
RISK REDUCER offers Loss Damage Waiver (LDW) & Roadsafe

There is no insurance or coverage included in the base rental rates at our JFK airport location. Any insurances or coverages offered at the rental counter are strictly optional but do cost extra.

Loss Damage Waiver (LDW): will be an additional $9.00 per day extra for a Fullsize car. If purchased, DOLLAR will waive a renter's responsibility for any loss or damage to the Dollar rental vehicle, unless the renter has not complied with the Rental Agreement. LDW is not insurance.

ROADSAFE coverage covers accident towing, lockout, flat tire, and fuel and battery services, and the cost is $5.99 per day extra.

Supplemental Liability Insurance (SLI): will be an additional $12.95 - 17.95 per day extra, depending on the level of coverage you select. SLI provides the renter or any additional authorized driver with automobile liability coverage against third party claims for bodily injury, including death, and property damage resulting from an automobile accident in the DOLLAR vehicle in excess of the coverages provided under the Rental Agreement up to a maximum protection of $1,000,000 combined single limit per occurrence. SLI does not provide coverage for uninsured and underinsured motorist protection.

Uninsured Motorist Protection: UMP provides the renter; any authorized additional driver and anyone else occupying a DOLLAR vehicle with coverage for injuries and damages caused by an owner or driver of an uninsured or underinsured third party vehicle. This coverage is excess over any uninsured motorist insurance available to the renter and provides up to $1,000,000 combined single limit per occurrence. UMP does not apply in Mexico. Cost of UMP is $5.99 per day extra.

Personal Passenger Protection (PPP) - PPP is optional coverage available at most of our rental locations and covers accidental death and accidental medical expenses for the renter who signs electing to be covered under the policy. Full details can be found at the rental counter. Check with your insurance agent regarding your policies on accidental death or medical expenses, or refer to your homeowner's policy regarding theft of your property. Cost of PPP is $6.99 per day extra.

The cost of the Risk package is the combined cost of the different coverages offered under that coverage heading. All of our insurances can be purchased separately or as one of the above listed packages.

Insurance is chosen at the time of pick up. The rental agent will discuss the optional insurance with you then and will note on the rental contract which coverages you selected and which ones you denied.

Please check with your Insurance or Credit Card company to know if your auto policy or credit card agreement covers damage done to the rental vehicle, damage or injury to other people caused by you, injuries to passengers in the rental vehicle, and theft of personal belongings left in the rental car. Once you know this, you can make an informed decision about the options available at time of rental.

If we can be of any further assistance, please feel free to e-mail us back. (Due to the # of agents answering e-mails, please leave all correspondence with the e-mail so we can better assist you.)

Thank you for visiting us.
Angela
Dollar.com Help Desk
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je hebt minimaal de Risk Freedom nodig. Risk Reducer is te bepekt.
Paco84
Amerika-newbie

Bericht door Paco84 »

Dankjewel voor het snelle antwoord, cheers!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer