Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen, maar toch nederlander blijven

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb een vraagje betreffende een greencard, maar het leek me niet echt interessant om hiervoor een nieuw topic te openen.. Op het VWP I-94 formulier staat toch een ruimte om je greencard nummer op te geven? Ik vroeg me altijd al af waarom dat erop staat. Het lijkt me dat iemand die een greencard heeft juist die VWP niet nodig heeft. Kan iemand me de logica hiervan uitleggen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

vragen ze echt naar je green card nummer of naar je Alien Registration #, want dat kan volgens mij verschillend zijn. maar ik heb al heel lang geen I94 bekeken.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Bennogr schreef:In mijn Amerikaanse paspoort staat dat ik in "Netherlands" geboren ben, als je even zoekt, kan men dus eenvoudig uitvinden waar je oorspronkelijk vandaan komt.
bij mij ook, maar dan denken ze nog dat mijn vader daar in het leger zat of zo. hier vraagt men ook wel eens waarom ik in NL geboren ben, in de trant van wat deden je ouders daar, ben je een army brat? ze maken niet direct de connectie tussen het feit dat ik in NL geboren ben en van oorsprong NL ben. ik zie er niet erg europees uit, nl.
SEEING IS BELIEVING
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

doreennicole schreef:vragen ze echt naar je green card nummer of naar je Alien Registration #, want dat kan volgens mij verschillend zijn. maar ik heb al heel lang geen I94 bekeken.
Het kan zijn dat het idd een alien registration number is, ik probeerde nog dat voorbeeld van het I-94 te vinden, maar de zoekfunctie werkte helaas niet echt mee..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Clint schreef: ik probeerde nog dat voorbeeld van het I-94 te vinden, maar de zoekfunctie werkte helaas niet echt mee..
Njit heeft het hier geplaatst:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 4&start=20
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Heeft een douane beambte je serieus wel eens ' verrader' genoemd?? *geschokt*

Echt schandalig is dat...

Toen wij in Europa gestationeerd waren, en ik in nog in Nederland werkte ben ik wel eens 'moffenmeid' genoemd ivm mijn huwelijk met een militair en de oorlog in Irak. Het was bedoeld als grapje, maar heel erg leuk was het niet. Maar dat een officiele instantie dat doet..bah..

Maar in ieder geval bedankt voor alle tips! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Clint schreef:Op het VWP I-94 formulier staat toch een ruimte om je greencard nummer op te geven?
Het is al even geleden dat ik zo'n formulier heb gezien, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.... Bedoel je het groene formulier dat je krijgt of verwar je het misschien met het witte customs formulier? Of is er iets veranderd in de tussentijd.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

DixieChick schreef:Toen wij in Europa gestationeerd waren, en ik in nog in Nederland werkte ben ik wel eens 'moffenmeid' genoemd ivm mijn huwelijk met een militair en de oorlog in Irak. Het was bedoeld als grapje, maar heel erg leuk was het niet. Maar dat een officiele instantie dat doet..bah..
Dat vind ik schandalig. Ook nog vergezocht ook. Bah die maakt me echt boos zeg. :evil: Hoe komen mensen er toch bij om dergelijke onzin te spuien.....
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

BuckeyeRed schreef:
Clint schreef:Op het VWP I-94 formulier staat toch een ruimte om je greencard nummer op te geven?
Het is al even geleden dat ik zo'n formulier heb gezien, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.... Bedoel je het groene formulier dat je krijgt of verwar je het misschien met het witte customs formulier? Of is er iets veranderd in de tussentijd.
Ik heb net even naar de door Njit geplaatste I-94 scan gekeken en daar staat het niet op. Ik denk dat het het alien registration number was op het customs form en ik zat gewoon eventjes te ijlen :oops:
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer