Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

legaal worden zonder trouwen toch mogelijk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

doreennicole schreef:ik denk dat ze gezien hebben dat dit een hele administratieve rompslomp is en nu een snelle weg proberen te verzinnen.
Of dat ze ondertussen beseft dat ze met haar beperkte inkomen niemand naar Amerika kan halen, en ondertussen ook niemand bereid vindt om financieel borg te staan voor een buitenlander?

In ieder geval: als hier niet snel dingen op papier gezet worden voor Boedha, dan is hij wel de pineut die hier voor op gaat draaien, want hij stevent recht af op een overstay, en dan gaat de deur van Amerika voorgoed dicht voor hem, of toch voor de eerstkomende jaren. Dan kan zelfs zijn vader hem niet meer binnen krijgen, want hij heeft een overtreding begaan in Amerika.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

doreennicole schreef: ook een kleine observatie: ik denk dat als de poster een vrouw was geweest en ze naar een vriend in Amerika zou gaan (met deze vage informatie) dat we ons eerder zorgen zouden maken over de onbetrouwbaarheid van de situatie en dat we ons bijv zouden afvragen of ze onder valse voorwendsels naar de VS gehaald werd. grappig dat we dat niet doen in dit geval. of toch?
Dat doe ik dus wel, want ik vraag me af waarom ze nu ineens niet meer wil trouwen nu hij bij haar in Amerika is.
Ze geeft als reden dat ze al twee keer getrouwd is maar dat wist ze toch ook al toen Boedha nog in Nederland was?
Maar toen wilde ze nog wel trouwen:
Mijn vriendin is dus geclassificeerd als social worker, heeft een goed salaris ,weet de wetjes en heeft overal kennissen in het stadhuis.
Zelf kent ze ook mensen in hr vriendenkring die een lover hebben "geimporteerd" en ik heb hr toen gevraagd of ik niet van alles in Nederland moest regelen.
Hr antwoord was heel simpel, dat hoeft niet, ik moet alleen maar me geboorte akte mee te nemen, heb haar nog gevraagd, Are you sure about that, " Positive! zei ze.
Ze zei gewoon als ik kom dat ik moet zeggen als ik het land binnenkom dat ik op vakantie ben en dan daarna vertel je in de gemeente dat je wilt trouwen and thats that.
Ik zou als ik jou was Boedha in ieder geval heel goed nadenken over de stappen die je gaat nemen. Je kent elkaar in levende lijve nog maar twee weken!!

Marjon
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

kastelke schreef:
doreennicole schreef:ik denk dat ze gezien hebben dat dit een hele administratieve rompslomp is en nu een snelle weg proberen te verzinnen.
Of dat ze ondertussen beseft dat ze met haar beperkte inkomen niemand naar Amerika kan halen, en ondertussen ook niemand bereid vindt om financieel borg te staan voor een buitenlander?
dit gedeelte van het verhaal zou best kunnen kloppen, afhankelijk van waar ze woont. 3000/maand is in sommige staten een hoop geld. zoals ik eerder zei, toen ik door dit proces ging verdiende mijn man denk ik nauwelijks 1000/maand. was natuurlijk wel een poos geleden, maar een minimum van 1500 klinkt me niet overdreven in de oren.
SEEING IS BELIEVING
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

doreennicole schreef:dit gedeelte van het verhaal zou best kunnen kloppen, afhankelijk van waar ze woont. 3000/maand is in sommige staten een hoop geld. zoals ik eerder zei, toen ik door dit proces ging verdiende mijn man denk ik nauwelijks 1000/maand. was natuurlijk wel een poos geleden, maar een minimum van 1500 klinkt me niet overdreven in de oren.
Met een inkomen van $3000 per maand kan zij welzeker een immigrant sponsoren, zie de link naar de poverty guidelines die ik eerder heb geplaatst. Deze bedragen verschillen niet per gebied (alleen voor Hawaii en Alaska is het bedrag iets hoger maar dan nog haalt ze dat met gemak).
Tenzij ze natuurlijk teveel dependents heeft of al immigranten sponsort, maar dan nog moet dat een aardig groepje mensen zijn wil ze dat met $3000/mo. niet redden. Voor een gezin van 3 personen is $1600 per maand al voldoende, even als vergelijk.

ETA: ik heb het voor de gein even uitgerekend. Met een inkomen van $3000 per maand kan ze een gezin hebben van 8 personen totaal, in Hawaii 7 en Alaska 6. Dat is inclusief zijzelf en Boedha. Als de $3000 netto is dan zelfs nog meer, aangezien voor de 125% wordt uitgegaan van het bruto inkomen. In haar inkomen zit het probleem niet. Feit is dat zij zijn sponsor niet kan zijn, vanwege het ontbreken van familiebanden. Tenzij ze als werkgever gaat optreden, maar dan heeft haar inkomen er weer niets mee te maken.

Ik begin nu ook wat beren op de weg te zien wat betreft haar motieven....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

BuckeyeRed schreef:[Feit is dat zij zijn sponsor niet kan zijn, vanwege het ontbreken van familiebanden. Tenzij ze als werkgever gaat optreden, maar dan heeft haar inkomen er weer niets mee te maken...
Of ze moet met hem trouwen.

En ondertussen horen we niets meer van Boedha. Ik hoop dat hij beseft dat wij hem enkel maar willen helpen, en het erg zouden vinden indien zij misbruik van hem maakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het hele verhaal klinkt gewoon "fishy". Ze is social worker bij het stadhuis of zo, dus kent ze de ins en outs van het immigratiesysteem? :? Maar zoals eerder geschreven, ik hoop voor ze, dat ze er samen uit komen, anders is niet de vriendin, maar Boedha de klos.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Mama's - hou eens op met het bemoederen van Boedha :)

Ten eerste **** hij volgens mij maar wat en ten tweede, hij luistert toch niet. Verspilde moeite.

Over tot het belangrijke nieuws van de dag? Zo heeft Ajax vandaag met 1-8 gewonnen bij De Graafschap. Ik bedoel maar.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

jvinch schreef:Mama's - hou eens op met het bemoederen van Boedha
Ok papa! ;-)
Elke
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

kastelke schreef:
jvinch schreef:Mama's - hou eens op met het bemoederen van Boedha
Ok papa! ;-)
Afbeelding
BuckeyeRed
Amerikakenner

jvinch schreef:Mama's - hou eens op met het bemoederen van Boedha :)

Ten eerste **** hij volgens mij maar wat en ten tweede, hij luistert toch niet. Verspilde moeite.

Over tot het belangrijke nieuws van de dag? Zo heeft Ajax vandaag met 1-8 gewonnen bij De Graafschap. Ik bedoel maar.
Kijk dat ben ik nou helemaal met je eens, alleen wilde ik het niet zo keihard zeggen. Maar om dat nou 'bemoederen' te noemen? :shock: :wink:

Overigens vind ik het veel belangrijker dat Groningen met 0-3 gewonnen heeft bij NAC, maar ach.... ;)
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:
BuckeyeRed schreef:[Feit is dat zij zijn sponsor niet kan zijn, vanwege het ontbreken van familiebanden. Tenzij ze als werkgever gaat optreden, maar dan heeft haar inkomen er weer niets mee te maken...
Of ze moet met hem trouwen.
Ja, maar daar ging dit hele verhaal over: hij beweert dat zij hem wel kan sponsoren zonder dat ze zijn getrouwd. Dat kan dus niet.
Boedha

Bericht door Boedha »

mensen mensen toch...
Ik ben er nog steeds hoor 8) alleen duurde het even een tijdje voordat we internet thuis hadden want we zijn overgestapt op time warner.
Anyway, im confused :roll: me vriendin blijft volhouden dat er wel andere mogelijkheden zijn en jullie blijven volhouden van niet.
Ik zelf dacht ook altijd dat trouwen de enige makkelijke optie was en ga daar nog steeds vanuit.
Ze heeft inmiddels wel gezegd als het op de andere manier niet lukt dat we dan wel gaan trouwen.
Uhm, er is ook een nieuwe ontwikkeling, ze is namelijk zwanger van mij, ik weet niet in hoeverre dit uitmaakt maar dat wou ik even mededelen..
Overigens, misschien is het nu niet meer mogelijk om op andere manieren je greencard te krijgen maar ik vroeg me vader gister aan de telefoon hoe hij destijds aan ze greencard is gekomen.
Mijn vader heeft vele baantjes gehad waarvan in het begin alles zwart.
Uiteindelijk is hij een tijdje bij de brandweer terecht gekomen en hoewel ze wisten dat hij niet legaal was hebben ze hem wel aangenomen en heeft zijn captain uiteindelijk voor de papieren gezorgd. Dit is overigens wel al langer dan 15 jaar geleden.
Anyway, ik ben hier nog steeds en blijf hier ook al moet ik zeggen dat de temperatuur op het moment heeeeeeeet is :lol:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Fijn dat je er nog bent. :)

Als je van twee kanten totaal tegengestelde dingen krijgt te horen is er eigenlijk maar 1 juiste oplossing: je gaat naar de bron. In dit geval is dat de USCIS, op http://www.uscis.gov. Je kunt daar rondkijken en zien waar de waarheid ligt.

Wat geen punt van discussie is, is dat je enige mogelijkheid om permanent in de VS te mogen wonen en werken een permanente verblijfsvergunning, een 'green card'/permanent resident card, is.
Er zijn verschillende manieren om aan een 'green card' te komen, echter je zal niet voor al die manieren in aanmerking komen.
Kijk bijvoorbeeld op de volgende link (op de USCIS website):

http://tinyurl.com/tplxt

waar je de diverse mogelijkheden kunt lezen om aan een 'green card' te komen. Van daaruit kan je kiezen welke mogelijkheden er voor jou zijn. Zijn er meerdere, dan kan je daaruit de beste mogelijkheid kiezen. (Ik hou het met opzet erg oppervlakkig, zodat je zelf kunt gaan zien en ontdekken wat je opties zijn).

Dat je vriendin zwanger is (gefeliciteerd overigens :)) heeft geen invloed op jouw immigratieproces. Het werkt noch in je voordeel, noch in je nadeel.
Wat er met andere mensen is gebeurd die hier al dan niet illegaal binnen zijn gekomen moet je m.i. niet naar kijken. Er zijn in het verleden amnesties geweest voor illegalen maar die hoef je nu niet snel te verwachten. Verder is het natuurlijk een bekend feit dat in 15 jaar tijd op immigratiegebied heel wat is veranderd. Er veranderen nog dagelijks dingen. Op dergelijke verhalen kan je niet bouwen.

Hup naar de USCIS website.... ;) :)
Boedha

Bericht door Boedha »

ok bedankt voor de info :D
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

BuckeyeRed schreef:[Kijk dat ben ik nou helemaal met je eens, alleen wilde ik het niet zo keihard zeggen. Maar om dat nou 'bemoederen' te noemen? :shock: :wink:
Dat is nou het lekkere van een Nederlands forum. Door de weeks moet je hier enorm Amerikaans politiek correct doen en op het forum mag je lekker direct zijn ;)

En Groningen...tja - bedankt in ieder geval voor Suarez. Wat een talent!
BuckeyeRed
Amerikakenner

jvinch schreef:Dat is nou het lekkere van een Nederlands forum. Door de weeks moet je hier enorm Amerikaans politiek correct doen en op het forum mag je lekker direct zijn ;)
:lol:
En Groningen...tja - bedankt in ieder geval voor Suarez. Wat een talent!
:evil: ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:offtopic:

't is off topic, maar ik moet het gewoon even kwijt omdat dit soort dingen de taalpurist in me altijd grandioos storen.. :oops:
Boedha schreef:...maar ik vroeg me vader...
Het is toch echt "m'n" of "mijn"... het is schrijftaal, geen spreektaal :wink:

Zo, dat gezegd hebbend kunnen jullie weer allemaal verder gaan met mij te negeren! :nana:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hear, hear, om het maar eens in het 'Nederlands' te zeggen!

Me denkdt datt ut Neederlands al foldoende naar d'r knoppen gaat.

Om over het verschil tussen hun en hen nog maar te sweigen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bennogr schreef:Hear, hear, om het maar eens in het 'Nederlands' te zeggen!

Me denkdt datt ut Neederlands al foldoende naar d'r knoppen gaat.

Om over het verschil tussen hun en hen nog maar te sweigen.
Nou nou, Benno... nu drijf je toch over... daar irriteer ik me altijd zo aan, hè... als 't niet zo duur zou kosten, zou ik je er wel over optelefoneren en je ongenadeloos over je kop geven... kijken wie dan het laatste loodje legt in deze discussie! Zou wel eens willen zien wie er nog meer allemaal niet mee op de hoogte is!

Maar bedenk maar zo: wie een kuil graaft voor een ander, krijgt het lid op de neus!

:wink:

Oh ja - had ik al gezegd dat het :offtopic: was? :sorry:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Nog zo eentje: nieuwschierig!

Maar terug on topic nu, graag :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer