Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - Central Park vraagje

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

New York - Central Park vraagje

Bericht door Kokopelli »

Er is al veel over New York geschreven en heb ook al aardig wat tips weggehaald hier :D , maar 14 dagen voor vertrek en druk bezig met de planning, heb ik toch nog een vraagje.

We willen ook een stukje Central Park meenemen in onze route.
Nu willen we het Park ingaan bij 72nd Street (Strawberry Fields) en weer verlaten bij Fifth Avenue / 59th Street.
Hoelang doe je daar dan over? Het park is zo groot, dat ik het moeilijk kan inschatten.
Nu is het natuurlijk voor iedereen verschillend, maar misschien is een gemiddelde aan te geven?
Om een idee te geven hoe wij er tegen aan kijken: we hoeven niet perse op het terras van de Bethesda Fountain te zitten, met een hotdog ergens op een grasveld lijkt me namelijk leuker.

Ik hoor graag jullie ervaringen met Central Park!

Alvast bedankt!!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Misschien moet je het wat minder die route plannen en wat meer over je heen laten komen. Zo van: ik zie wel hoe lang het duurt en misschien heb ik het zo naar mijn zin dat ik wel 4 uur op dat gras blijf zitten. Ja het kan dan zijn dat je iets mist later op de dag, jammer dan. Bijkomend voordeel, je hebt een reden om terug te komen. :lol:

Niks persoonlijks hoor, dit denk ik wel vaker als ik mensen de boel strak zie plannen.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Je hebt gelijk hoor JanJaap! We gaan het zeker over ons heen laten komen. Normaal plan ik niet zo strak. Maar met New York heb ik er toch een iets ander gevoel bij. Het lijkt me handig om wat richtlijnen te hebben.
Zo zie ik de planning dan ook, als een richtlijn, waar dus van afgeweken kan worden!

Bovendien is vaak het weer nog de grootste leidraad. Ik kan wel leuk met een hotdog in Central park willen zitten op een bepaalde dag, maar als op die dag de regen met bakken uit de hemel komt, ben ik daar ook snel klaar mee. :wink:
reisverslagen
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Oke dan, zie op je Blog dat je der 4 dagen bent en naar de Mets gaat, heel goed dat je niet naar dat andere team uit NY gaat waarvan ik de naam niet zal noemen. :D Veel plezier!
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Wandelen

Bericht door gert & peggy »

Ik geloof dat 't nogal moeilijk is om daar voor de gestelde in- en uitgang een bepaalde tijd op te plakken...

Als je er gewoon doorwandelt van Strawberry Fields naar 5th Ave, dan kan dat perfect op een uurtje, als je niet uitrust onderweg...

Alleen 't is best wel een aangenaam park, uitgestrekt ook. Het enige wat ik er écht over kan zeggen is : geniet ervan, dan speelt tijd eigenlijk niet zoveel rol.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Ik heb er rustig een twee uurtjes rondgewandeld, en ik was er nog niet uitgekeken. Het is zo prachtig tussen al die gebouwen... Ik ben er laatst geweest in februari en er lag sneeuw, dit maakt het o zo mooi..... In de zomer was het ook leuk om daar in het zonnetje te liggen....
T0M
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door T0M »

Tip: ga fietsen door Central Park!

Hebben wij ook gedaan en was echt ontzettend leuk (en het scheelt je tijd)! Er zitten genoeg fietsverhuurbedrijven in New York, juist in de buurt van Central Park. In bv. de Lonely Planet staan er al een aantal.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

T0M schreef:Tip: ga fietsen door Central Park!

Hebben wij ook gedaan en was echt ontzettend leuk (en het scheelt je tijd)! Er zitten genoeg fietsverhuurbedrijven in New York, juist in de buurt van Central Park. In bv. de Lonely Planet staan er al een aantal.
Klinkt inderdaad goed, maar kan je op het ene punt een fiets huren en op een ander punt weer inleveren?
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer