Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestaat er lekker supermarkt brood?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Weet je Elke, als mensen hetzelfde willen eten als ze thuis gewend zijn ... tja, dan valt dat op vakantie vaak tegen. 's Lands wijs, 's lands eer, zeg ik altijd maar. Je hebt er zo weinig aan om te klagen over het eten. Amerikaanse ontbijten zijn nou eenmaal niet zoals wij ze gewend zijn, misschien kunnen ze gewoon beter het ontbijt overslaan en bij de supermarkt wat dingen inslaan voortaan?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

nieuwenoord schreef: 's Lands wijs, 's lands eer, zeg ik altijd maar.

Da's ook mijn idee. Maar zij staan nogal op heel gezond (en dus ook suiker- en vetarm) eten...
Gelukkig zitten ze nu in Toronto, en daar blijkt het veel beter te zijn:
"En het voedsel is geen enkel probleem, nu vinden we overal onze gading. De 'omvang' van de mensen om ons heen is overigens ook weer 'normaal' te noemen..."
't Is maar dat ze terug naar JFK moeten voor hun vliegtuig, en ik hen zou willen helpen om toch minder negatief uit Amerika thuis te komen.

Amerika lijkt hun in z'n geheel trouwens erg tegen te vallen. Ze vonden het vriendelijk maar artificeel, en in Canada vinden ze de mensen op een 'natuurlijke' manier vriendelijk...
nieuwenoord schreef: misschien kunnen ze gewoon beter het ontbijt overslaan en bij de supermarkt wat dingen inslaan voortaan?
Dat had ik hun ook al voorgesteld. Ik had een samenvatting gemaakt van dit topic, zodat ze wisten welk soort brood ze zouden kunnen kopen en waar, maar "ze kennen de weg daar niet" en "er zijn nog andere dingen te doen"...
:-(

Ik vind het trouwens heel vreemd, want het is niet dat ze in supergoedkope hotels verblijven. In New York betaalden ze, inclusief ontbijt, > 400 dollar voor 1 nacht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

kastelke schreef: "ze kennen de weg daar niet" en "er zijn nog andere dingen te doen"...
:-(
Sommige mensen kún je gewoon niet tevreden stellen, die moeten wat te mopperen hebben lijkt wel :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden vorig jaar de Canadezen stug vergeleken met de Amerikanen :lol: Wij waren erg blij dat weer terug in de States waren!

Maar ja, wij voelen ons met onze omvang dan ook altijd erg prettig daar :P
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

In de meeste supermarkten verkopen ze 9 granen brood, niet zo donker bruin zoals wij dat hier kennen,maar iig gezonder dan witbrood en het vult veel beter.
En Frenchbread is ook goed te eten, is soms nog warm als je het koopt.
Laatst gewijzigd door Annie op 20 aug 2007, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het Amerikaanse brood ook niet lekker, maar in de camper zit altijd een toaster en dan is het best te eten.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Kastelke
Raad ze voortaan aan om ontbijt in een "Deli" te gaan halen.
(waar ook Subway, Jersey's Mike, Quizno's onder vallen)
Die hebben gewoon verse broodjes met snijwaren.
Dus de ham, kipfilet e.d. Vaak met sla, tomaatjes e.d. te "decoreren" :wink:
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Dat is dacht ik toch juist het leukste van op vakantie gaan? Andere, nieuwe dingen ontdekken, waaronder ook een andere eetcultuur. Als je alles gaat beginnen vergelijken, kan je beter op een camping in het eigen land doorbrengen, vind ik.

Sommige supermarkten verkopen idd geen lekker brood maar dan zou ik een alternatief zoeken tijdens mijn 2, 3 weken verblijf. Bvb fruit, yoghurt, crackers, muffin, bagel, donut,... er is zoveel keuze dat je elke dag zelfs kan kiezen tussen gezond/ongezond :wink:

Smakelijk!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Je hebt mensen die overal over moeten klagen. Ik heb voor deze mensen 1 advies: Blijf lekker thuis. Je hebt dan je eigen brood, beleg, vlees, bed enz. enz.
Ik vind het juist leuk om eens andere dingen te eten, te drinken en vooral mee te maken. Het is zonde van het geld als je overal kritiek op hebt en je niet kan/wil amuseren en je vakantieplezier laat vergallen door al deze dingen.
Eten tijdens je vakantie is wel belangrijk maar ondanks het feit dat het niet altijd hetzelfde is als thuis wil het niet zeggen dat het niet lekker is.
En ik vind in Amerika de verscheidenheid van eten grandioos . Als je uit de sortering in de supermarkten nog geen keuze kan maken, tja dan heb je een probleem :?
Fan of the U.S.A.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad ontbijten Amerikanen buitenshuis (en ook thuis) niet met sneetjes brood en plakjes ham. Je krijgt of toast of French toast (wat ik aanneem ze bedoelen met "met ei gebakken brood") of pancakes. "Ham" is wel ham in het Amerikaans, maar voor het ontbijt hebben ze meestal of spek of Canadian bacon. Dat Toronto zo anders zou zijn vind ik wat vreemd, want de Canadese eetgewoontes verschillen vrijwel niet van de Amerikaanse. Maar ja, in ieder geval fijn, dat ze het daar leuker vinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

French Toast .. jammie! Maar inderdaad, jammer dat mensen ook niet de moeite willen nemen om wat verder te kijken. De Amerikaanse supermarkten zijn juist zo leuk. Onderdeel van mijn vakanties is in elk geval een stuk van het Amerikaanse leven meebeleven. Gewoon lekker in de supermarkt struinen, buiten de deur gaan eten, je eigen vlees op de barbeque gooien, maar dan wel zo'n echte dikke Amerikaanse T-bone.

Amerika is nou niet echt het land om volpension van hotel naar hotel te gaan is mijn bescheiden mening. Het eten is zo lekker als je het zelf kiest en ook in mager en minder suiker is er van alles te vinden!
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Dit doet me denken aan een vakantie jaren geleden in Zweden, bovenop een berg was een restaurantje met allemaal Zweedse lekkernijen.
Komen er 2 Nederlandse vrouwen binnen die in alle vitrines kijken en tegen elkaar in plat Amsterdams zeggen: "Hebbe se geen krekette?" :D

Ik vind ook dat je je in je vakantieland moet kunnen aanpassen, zeker in Amerika, dat is een "gewoon" westers land.
Je hoeft voor mij geen cavia te eten als je in Peru bent, of zeehond in Groenland, maar in Amerika is er zo ontzettend veel keus uit (on)gezonde producten, dat er voor iedereen wel iets tussen moet zitten.
En zeker tijdens je vakantie mag je toch ook wel een beetje zondigen... :roll:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

antonia schreef:Dit doet me denken aan een vakantie jaren geleden in Zweden, bovenop een berg was een restaurantje met allemaal Zweedse lekkernijen.
Komen er 2 Nederlandse vrouwen binnen die in alle vitrines kijken en tegen elkaar in plat Amsterdams zeggen: "Hebbe se geen krekette?" :D
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Fantastisch, bedankt Antonia, ik kon een goede lachbui echt wel even gebruiken! Klassiek.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Voor mijn gevoel ook een beetje mopperen om te mopperen.... maar hier dan het concrete antwoord: als ze gewoon een plakkie brood met ham willen, kunnen ze vragen om 'slices of bread, untoasted, and some slices of deli ham please'. Mocht dat niet werken, dan gewoon blijven terugsturen tot het juiste aankomt. :lol: Moeten ze wel zijn voorbereid op de vraag wat voor soort brood ze dan willen (white, wheat, marble, texas/country, rye - om maar wat te noemen).
kastelke schreef:Vrienden van ons trokken de afgelopen week van New York City via de Adirondacks en de Niagara Falls naar Toronto (Canada).
Zij hebben steen en been geklaagd over het eten, vooral dan over het ontbijt. Blijkbaar was er geen enkel hotel dat hun gewoon een sneetje brood kon geven. Het brood had altijd wel een 'bewerking' ondergaan (getoast, of het was met ei bekleed, enz), en ze kregen het blijkbaar in elk hotel heel moeilijk uitgelegd dat ze gewoon een sneetje brood wilden, als het ware 'recht uit de broodzak'.
Nu heeft mijn man altijd in zijn hotels al brood gehad, is gewoon een onderdeel van het buffet, maar zij hadden blijkbaar geen buffet-formules, ze kregen een menu-kaart waar de ontbijtmogelijkheden op stonden, en konden dan kiezen. Maar geen gewoon brood.
Klopt het dat dat in die streek zo moeilijk te vinden is?
Of hoe moet je het dan in het Engels zeggen dat je gewoon een sneetje brood wenst?

Hij vroeg ook 'a slice of ham' bij zijn brood, en was natuurlijk niet gelukkig toen hij een vettig gebakken lap spek kreeg, hij wou gewoon gekookte ham. Ik zal hem eens moeten zeggen dat 'ham' in het Amerikaans 'spek' is. Als hij gekookte hesp (ham) wou, dan is dat toch 'hock', niet?
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Petra/VS schreef: In Canada zijn we eens naar een Hershey fabriek geweest en hebben toen op de terugweg een enorm stuk chocola opgegeten met zijn allen.
In Smith Falls ;)

Staat op het lijstje voor een korte tussenstop deze week.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb weerom een samenvatting gemaakt van jullie tips, en zal ze doorsturen...
Om een of andere voor mij onverklaarbare reden valt het Noorden van NY hen heel erg tegen, en ervaren ze het totaal anders in Toronto.
Ze begrepen al niet waarom wij in godsnaam in Amerika wilden gaan wonen, en ik denk dat dat er na deze ervaring niet beter op geworden is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ook Breadsmith is een leuke broodbakker. Begonnen in Milwaukee en nu in een aantal regios in de VS. Wij hebben er 1 op Wells, dichtbij North Avenue. Als je in Chicago bent, even langsgaan dus. Heerlijk brood, echt aan te bevelen.

http://www.breadsmith.com/index.html

Echt supermarkt brood vind ik echt niet te harden. Na een week in de kast stuitert het nog je hele keuken door.
BuckeyeRed
Amerikakenner

kastelke schreef:Ik heb weerom een samenvatting gemaakt van jullie tips, en zal ze doorsturen...
Om een of andere voor mij onverklaarbare reden valt het Noorden van NY hen heel erg tegen, en ervaren ze het totaal anders in Toronto.
Ze begrepen al niet waarom wij in godsnaam in Amerika wilden gaan wonen, en ik denk dat dat er na deze ervaring niet beter op geworden is.
Tsja.... wat moet je er van zeggen. Sommige mensen zijn van te voren al vastbesloten over hoe Amerika zal zijn en dan krijg je soms zulke dingen.... anderen ligt de VS gewoon echt niet. Het geeft toch ook niet, gelukkig hebben ze een fijne tijd in Toronto en is niet alles voor hen 'mislukt', en jullie hebben hun goedkeuring toch niet nodig...? ;)

Ik weet het niet, als ik kijk naar NL'ers die bij ons te gast zijn geweest waren sommigen ook snel geintimideerd door de andere taal, andere gebruiken enzovoort dat ze op den duur echt in hun schulp kropen. En daar wordt het niet beter van natuurlijk, want dan zeg je in restaurants bijvoorbeeld niet meer wat je wilt en ja dat kunnen ze ook niet raden natuurlijk.... snap je wat ik bedoel?

Als ze om 'slices of bread, untoasted and some deli ham' vragen, kunnen ze verbaasde blikken van onbegrip verwachten, maar dan moet je gewoon herhalen yep, just bread, plaine ol' bread, and some plain ol' slices of deli ham. Glimlach er achteraan sturen en hup.
Onze dochter eet nog steeds patat met mayonaise (mag overigens ook geen ketchup want dat is van tomaat en dat mag ze niet ivm overgevoeligheid). Dus als we dat eens buitenshuis eten en ze vragen of we er sauce bij willen zegt ze altijd keurig 'mayonnaise'. Verbaasde blikken? Tuurlijk. Maarruh jij betaalt voor je eten dus ze hebben het maar te halen, plat gezegd... Vaak als je ze uitlegt dat dat NL eetgewoonten zijn vinden ze het nog interesant ook (in het geval van jullie vrienden: yep, that's a Dutch breakfast there, cool huh?).
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 20 aug 2007, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

jvinch schreef:Ook Breadsmith is een leuke broodbakker.
Als je in Chicago bent, even langsgaan dus.
Bedankt voor de tip!
Ik heb onze vrienden al gezegd dat ik diverse soorten kazen mee zal brengen, zodat we een echte kaas-en-wijn-avond kunnen houden. Misschien moet ik dan ook even brood van Breadsmith meenemen.
Elke
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je in een redelijke grote stad komt, zijn er allerlei soorten kaas en allerlei soorten brood te koop, alleen moet je weten waar. Ik koop regelmatig m'n zeer belegen Gouda en lekkere Leidse kaas bij Whole Foods, waar ze ook een enorme keuze aan heel lekker brood hebben.

Ik vind upstate NY juist heel mooi. Zijn ze in de Adirondacks geweest of naar de Finger Lakes. Ik heb het gevoel dat het meer stadsmensen zijn, en dat de natuur hun niet trekt. Jammer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer