Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
stedentrip Miami? Tips gevraagd.
-
- Amerikafan
stedentrip Miami? Tips gevraagd.
Mijn collega denkt er over om in het najaar met zijn vriendin een weekje naar Miami te gaan, als stedentrip met een paar kleine uitstapjes. Hij wil bijvoorbeeld graag de everglades zien. Nu weet ik helemaal niets over Florida! Naar het westen vindt hij voor 1 weekje te ver vliegen, anders had San Fransisco hem leuk geleken. En dan had ik voldoende info voor hem gehad! Hopelijk kunnen jullie mij helpen om hem te adviseren!
Dus; wie heeft een idee over wat hij in die week kan doen/zien? Zijn interesse gaat uit naar cultuur, nationale parken bezoeken (Everglades?), de keys en verder lekker ontspannen. Geen pretparken, ze gaan juist zonder de kinderen.
Wat is een goede tijd om te gaan? Oktober/november?
Kun je ook hotels aanraden?
Alvast erg bedankt!
Dus; wie heeft een idee over wat hij in die week kan doen/zien? Zijn interesse gaat uit naar cultuur, nationale parken bezoeken (Everglades?), de keys en verder lekker ontspannen. Geen pretparken, ze gaan juist zonder de kinderen.
Wat is een goede tijd om te gaan? Oktober/november?
Kun je ook hotels aanraden?
Alvast erg bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: stedentrip Miami? Tips gevraagd.
Wat hebben pretparken met kinderen te maken??enthusiast schreef:Geen pretparken, ze gaan juist zonder de kinderen.

(snap wel wat je bedoeld hoor - maar je mag daar ook best komen zonder kinderen)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Haha, dat geloof ik! Maar ik denk dat ze juist hele andere dingen willen doen dan als ze met kinderen zouden reizen. Overigens zijn hun kinderen nog veel te klein voor pretparken, maar dat kunnen ze dan over een paar jaar wel doen. Nu nog even lekker met z'n tweeen, zonder gillende kinderen om ze heen. Ik geef ze geen ongelijk!Njit schreef: Wat hebben pretparken met kinderen te maken??![]()
![]()
(snap wel wat je bedoeld hoor - maar je mag daar ook best komen zonder kinderen)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom dan naar Florida? Met zulke interesses kun je dan volgens mij beter kiezen voor de Oostkust. Washington DC bijvoorbeeld met de omliggende natuur. Veel mooier dan Florida! De Keys zijn wel aardig in Florida, en Miami is ook een leuke stad, maar de Everglades vond ik erg tegenvallen. Als zij houden van een mooie natuur zou ik beslist een ander gebied aan de Oostkust opzoeken. Hoewel je cultuur beslist vind in Miami, vind je dat nog veel uitgebreider in Washington DC, of in het zuidoosten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikafan
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Jasmino,Jasmino schreef:Waarom dan naar Florida? Met zulke interesses kun je dan volgens mij beter kiezen voor de Oostkust. Washington DC bijvoorbeeld met de omliggende natuur. Veel mooier dan Florida! De Keys zijn wel aardig in Florida, en Miami is ook een leuke stad, maar de Everglades vond ik erg tegenvallen. Als zij houden van een mooie natuur zou ik beslist een ander gebied aan de Oostkust opzoeken. Hoewel je cultuur beslist vind in Miami, vind je dat nog veel uitgebreider in Washington DC, of in het zuidoosten.
Bergen zijn er niet in Florida, dus je zul jer niet vinden. Voor de rest is de natuur er geweldig!
Zelfs rondom Orlando vind je geweldige jungle-achtige gebieden waarvan ik eerst ook niet wist dat ze bestonden. Maar ze zijn geweldig!
A3
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben nu 2 keer in Florida geweest, en 5 keer in andere gebieden in Amerika. Ik vind de natuur in Florida zeker niet de moeite waard in vergelijking met de andere gebieden. De stranden zijn wel mooi, en er zijn ook zeker geweldige pretparken, en Miami en de Keys vind ik ook erg gezellig en mooie steden. Maar toch, voor de natuur zou ik beslist niet naar Florida gaan! Het blijft persoonlijk natuurlijk.A3 schreef:Bergen zijn er niet in Florida, dus je zul jer niet vinden. Voor de rest is de natuur er geweldig!
Zelfs rondom Orlando vind je geweldige jungle-achtige gebieden waarvan ik eerst ook niet wist dat ze bestonden. Maar ze zijn geweldig!
Er zijn een heleboel bezienswaardigheden in Miami, ik heb er al vaker over geschreven. Via de zoekfunctie zijn mijn berichten vast terug te vinden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
[quote="Jasmino"] Maar toch, voor de natuur zou ik beslist niet naar Florida gaan! Het blijft persoonlijk natuurlijk.
quote]
hallo jaqueline,
Wel eens bij Silver Springs geweest? Of, nog mooier, bij Wekiwa Springs, Kelly Park of bijvoorbeeld Blue Springs State PArk of Deleon Springs? Wel eens gezwommen met manatees? Ook allemaal natuur hoor! En ongeëvenaard mooi.
Heb ook het Westen gezien en de Rockies en vele andere staten en er zijn veel mooie, zelfs geweldige plekken. Maar de natuur in Florida is ook de moeite waard. Alleen heb je het waarschijnlijk gemist.....
Weer een reden om terug te gaan....toch?
MVG
A3
quote]
hallo jaqueline,
Wel eens bij Silver Springs geweest? Of, nog mooier, bij Wekiwa Springs, Kelly Park of bijvoorbeeld Blue Springs State PArk of Deleon Springs? Wel eens gezwommen met manatees? Ook allemaal natuur hoor! En ongeëvenaard mooi.
Heb ook het Westen gezien en de Rockies en vele andere staten en er zijn veel mooie, zelfs geweldige plekken. Maar de natuur in Florida is ook de moeite waard. Alleen heb je het waarschijnlijk gemist.....
MVG
A3
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, niet gemist, de meeste van die dingen die je noemt heb ik gezien of gedaan, maar ik blijf het niet vergelijkbaar vinden met de natuur in de rest van Amerika. Het blijft persoonlijk natuurlijkA3 schreef:Alleen heb je het waarschijnlijk gemist.....

Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Volgens mij zit daar toch niet zo heel veel verschil in.enthusiast schreef:Naar het westen vindt hij voor 1 weekje te ver vliegen, anders had San Fransisco hem leuk geleken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
vertel eens wat meer over die dingenA3 schreef:Jasmino schreef: Maar toch, voor de natuur zou ik beslist niet naar Florida gaan! Het blijft persoonlijk natuurlijk.
quote]
hallo jaqueline,
MVG
A3
heb je toevallig niets op een site staan of zo,reisverslagen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3463 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties