Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bezienswaardigenheden tips gevraagd voor onze route
-
- Amerika-newbie
bezienswaardigenheden tips gevraagd voor onze route
Wij vertrekken vrijdag 24 aug. naar Amerika, eindelijk!
Wij gaan de volgende route doen:
Los Angeles
Pismo Beach
San Fransisco
Lake Tahoe
Fresno
Bakersfield
Las Vegas
St George
Page
Sedona
Scottsdale
Palm Springs
San Diego
LA
Het gaat met name over tips in de parken de grote steden zoals (San Diego, LA, San Fransisco, Las Vegas) daar hebben we al genoeg voor opgezocht.
Het zou heel fijn zijn als iemand zijn tips en ervaringen zou willen delen en wat mooi en minder mooi is aan onze route!
Alvast hartelijk dank! Groetjes
Los Angeles
Pismo Beach
San Fransisco
Lake Tahoe
Fresno
Bakersfield
Las Vegas
St George
Page
Sedona
Scottsdale
Palm Springs
San Diego
LA
Het gaat met name over tips in de parken de grote steden zoals (San Diego, LA, San Fransisco, Las Vegas) daar hebben we al genoeg voor opgezocht.
Het zou heel fijn zijn als iemand zijn tips en ervaringen zou willen delen en wat mooi en minder mooi is aan onze route!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Om tips te geven is het misschien gemakkelijker als we weten welke parken je doen en hoe lang je voor elk park gepland heb.
Als ik het lijstje zo lees heb je nu de overnachtingsplaatsen gepost en die lijken weer erg op een (voorgekookte) reisbureau schema, waar meestal weinig ruimte in zit voor zijuitstapjes.
Als ik het lijstje zo lees heb je nu de overnachtingsplaatsen gepost en die lijken weer erg op een (voorgekookte) reisbureau schema, waar meestal weinig ruimte in zit voor zijuitstapjes.
-
- Amerika-newbie
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat Rob bedoelt. Er is op dit forum zo ontzettend veel te lezen over de parken, over verblijfplaatsen, routes e.d. Je vertrekt over een week en moet nu nog kijken wat er te doen is overal?
Gebruik de zoekfunctie, ga kijken wat anderen doen, lees een paar reisverslagen. De meeste mensen plaatsen hier een route met daarin per dag de plaats waar ze zitten en hoelang ze er blijven, dan kunnen we er wat mee.
Dus bijvoorbeeld:
Dag 1: San Francisco - hotel X
Dag 2: San Francisco - bezichtigen X, Y,Z
Dag 3: Rit naar Fresno, middag in Yosemite, overnachting in?
Dag 4: Yosemite
Dag 5: blah ...\\En zovoort!
Dag
Gebruik de zoekfunctie, ga kijken wat anderen doen, lees een paar reisverslagen. De meeste mensen plaatsen hier een route met daarin per dag de plaats waar ze zitten en hoelang ze er blijven, dan kunnen we er wat mee.
Dus bijvoorbeeld:
Dag 1: San Francisco - hotel X
Dag 2: San Francisco - bezichtigen X, Y,Z
Dag 3: Rit naar Fresno, middag in Yosemite, overnachting in?
Dag 4: Yosemite
Dag 5: blah ...\\En zovoort!
Dag
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: bezienswaardigenheden tips gevraagd voor onze route
annemarie67 schreef:Wij vertrekken vrijdag 24 aug. naar Amerika, eindelijk!
Los Angeles
Pismo Beach
San Fransisco
Lake Tahoe
Fresno
Bakersfield
Las Vegas
St George
Page
Sedona
Scottsdale
Palm Springs
San Diego
LA
Ga je van SF naar lake Tahoe,dan naar Fresno om Yosemite te bezoeken en dan naar Bakersfield voor Sequoia?
HEEL erg onhandig,mocht dat zo zijn.
Wil je echt Tahoe meenemen (waarom?) zou ik van SF naar Yosemite rijden,daar 2 of 3 dagen blijven,en dan via de tioga Paad Yosemite uit en lake Tahoe doen.
Daarna kan je richting Las vegas door Death Valley.
Zelf zou ik Lake tahoe overslaan,heel eerlijk gezegd,niet echt bijzonder,en je wint een dag voor bijvoorbeeld de Grand Canyon.
Is dit een reisbureau route of zelf geboekt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route komt me erg bekend voor, kijk eens hier:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... hoe+fresno
Als je naar Yosemite gaat zou ik Lake tahoe laten vallen en een overnachting dichter bij het park zoeken.
Marianne
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... hoe+fresno
Als je naar Yosemite gaat zou ik Lake tahoe laten vallen en een overnachting dichter bij het park zoeken.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Jammer dat er sommige mensen hier interpreteren of we nog niks uitgezocht hebben. Dat is niet zo, wij hebben deze route gekozen en hadden alleen de vraag of mensen hun ervaringen willen delen rondom onze route.
Jammer dat er mensen hier reageren die suggeren of we nog niks uitgezocht hebben.
Komt niet echt aardig over en dat moet niet de bedoeling zijn.
Jammer dat het zo moet.
Voor de mensen die wel reageren en tips geven of hebben gegeven, onze dank! En iedereen mag toch zelf zijn eigen route bepalen of uit kiezen.. laat elkaar in de waarde aub.
Jammer dat er mensen hier reageren die suggeren of we nog niks uitgezocht hebben.
Jammer dat het zo moet.
Voor de mensen die wel reageren en tips geven of hebben gegeven, onze dank! En iedereen mag toch zelf zijn eigen route bepalen of uit kiezen.. laat elkaar in de waarde aub.
Ik denk niet dat het zo bedoeld is... (onaardig), maar je opgegeven schema, dat is op deze manier wat moeiljik advies geven. Het hangt vaak af van de tijd die je ergens door wilt brengen. Misschien heb je wat aan onze reisverslagen op de weblog (zie link hieronder), wij hebben in 2006 en 2007 veel plaatsen uit jullie lijstje bezocht.
Liggen alle hotels al vast? Ik vind Lake Tahoe nl. een stukje om en als je er kort bent.... het is mooi, maar niet super bijzonder. Wij hebben er wel een nachtje genoten, lekker stukje gewandeld en op het strandje gezeten, maar als je er speciaal voor "om" moet rijden , kun je je tijd misschien beter op een andere plek gebruiken.
Je zou bv de tijd in Yosemite hierdoor wat kunnen verlengen --> dus van SFO naar Yosemite, ik vind het zonde om hier maar 1 dag door te brengen! Het is een prachtig park, echt de moeite waard!
Toevoeging:
PS. ik zie net in je introduktie dat je al eens bij lake tahoe geweest bent, inderdaad mooi, maar dan zou ik zeker deze keer je tijd ergens anders indelen.... mits je niet de hotels op voorhand al vastgelegd hebt.....
Liggen alle hotels al vast? Ik vind Lake Tahoe nl. een stukje om en als je er kort bent.... het is mooi, maar niet super bijzonder. Wij hebben er wel een nachtje genoten, lekker stukje gewandeld en op het strandje gezeten, maar als je er speciaal voor "om" moet rijden , kun je je tijd misschien beter op een andere plek gebruiken.
Je zou bv de tijd in Yosemite hierdoor wat kunnen verlengen --> dus van SFO naar Yosemite, ik vind het zonde om hier maar 1 dag door te brengen! Het is een prachtig park, echt de moeite waard!
Toevoeging:
PS. ik zie net in je introduktie dat je al eens bij lake tahoe geweest bent, inderdaad mooi, maar dan zou ik zeker deze keer je tijd ergens anders indelen.... mits je niet de hotels op voorhand al vastgelegd hebt.....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Annemarie,
Voor tips over met name Yosemite kun je eens onze reisverslagen bekijken; wij komen er elke keer als we naa Amerika gaan, en zijn er nog steeds niet uitgekeken.
Vorig jaar zijn we ook naar Sequoia geweest; zie daarvoor ons 2006-verslag.
Zion en Bryce hebben we in 2002 bezocht (30 juli - 2 aug) en Zion ook in 2004 (25 juli).
Als je het nog niet hebt gedaan, kijk dan ook op de site van de NPS: http://www.nps.gov.
Hier vind je per park alle informatie die je kunt bedenken. Als je een park binnenkomt krijg je ook een kaart en een krantje met allerlei wetenswaardigheden. Deze informatie, zoals de Yosemite Today, staat vaak ook op pdf-file op de NPS-sites. Je hebt dan van te voren een idee van de mogelijkheden/wandelingen in het park zodat je ter plekke je tijd goed kunt besteden.
Als je Lake Tahoe bezoekt is de rit via de Tioga Pass aan te raden. Je komt dan onderweg langs Bodie dat de moeite van een bezoek waard is (zie reisverslag 2002, 23 juli). Het kost je echter wel een paar uur, en als dat betekent dat je geen tijd meer hebt voor Yosemite, kun je het beter niet doen. Voor een kijkje bij Mono Lake (bij Lee vining) moet je wel even de tijd nemen, net als voor Tenaya Lake en Olmsted Point, in Yosemite zelf (langs de Tioga road).
Denk eraan dat South Lake Tahoe - Fresno via Yosemite bijna een dag rijden is; je hebt dus eigelijk geen tijd voor het park als je dat in 1 dag moet doen. Vandaar ook de adviezen hier om SLT te laten vallen.
Marianne
Voor tips over met name Yosemite kun je eens onze reisverslagen bekijken; wij komen er elke keer als we naa Amerika gaan, en zijn er nog steeds niet uitgekeken.
Vorig jaar zijn we ook naar Sequoia geweest; zie daarvoor ons 2006-verslag.
Zion en Bryce hebben we in 2002 bezocht (30 juli - 2 aug) en Zion ook in 2004 (25 juli).
Als je het nog niet hebt gedaan, kijk dan ook op de site van de NPS: http://www.nps.gov.
Hier vind je per park alle informatie die je kunt bedenken. Als je een park binnenkomt krijg je ook een kaart en een krantje met allerlei wetenswaardigheden. Deze informatie, zoals de Yosemite Today, staat vaak ook op pdf-file op de NPS-sites. Je hebt dan van te voren een idee van de mogelijkheden/wandelingen in het park zodat je ter plekke je tijd goed kunt besteden.
Als je Lake Tahoe bezoekt is de rit via de Tioga Pass aan te raden. Je komt dan onderweg langs Bodie dat de moeite van een bezoek waard is (zie reisverslag 2002, 23 juli). Het kost je echter wel een paar uur, en als dat betekent dat je geen tijd meer hebt voor Yosemite, kun je het beter niet doen. Voor een kijkje bij Mono Lake (bij Lee vining) moet je wel even de tijd nemen, net als voor Tenaya Lake en Olmsted Point, in Yosemite zelf (langs de Tioga road).
Denk eraan dat South Lake Tahoe - Fresno via Yosemite bijna een dag rijden is; je hebt dus eigelijk geen tijd voor het park als je dat in 1 dag moet doen. Vandaar ook de adviezen hier om SLT te laten vallen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 aug 2007, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan mag ik van mijn kant wel zeggen dat je zowel in een pb als hier duidelijk wilt maken dat mijn antwoord je niet bevalt. Dubbelop lijkt me niet nodig toch? Of noem hier gewoon mijn naam.Jammer dat er sommige mensen hier interpreteren of we nog niks uitgezocht hebben. Dat is niet zo, wij hebben deze route gekozen en hadden alleen de vraag of mensen hun ervaringen willen delen rondom onze route.
Jammer dat het zo moet.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat het voor mij in elk geval volstrekt niet duideljk is hoe je deze route wilt aanpakken. Als je niet aangeeft van waar je vertrekt, waar je weer moet zijn om te overnachten en wat je op een dag wilt doen (wandelen, touren met de auto), hoe moeten wij dan van plaatsnamen wat maken?
Ik kan je zeggen dat het fantastisch is om in Yosemite een bepaalde trail te lopen, maar als je van South Lake Tahoe naar Fresno moet op één dag, ben je blij als je in Yosemite tijd hebt om de hoogtepunten vanuit de auto te bekijken.
Je overnacht in St. George? Betekent dat dat je dat doet om naar Zion te gaan, wil je Bryce gaan bekijken op weg van Zion naar Page??
Je route is één groot vraagteken voor mij en dat wilde ik je graag duidelijk maken. Je reactie is volkomen misplaatst dus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De reis staat hier: http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... fwest.html
Annemarie, krijg je ook een routebeschrijving bij de reis? Ik ben wel benieuwd hoe ze sommige stukken gedacht hebben. In de beschrijving staat dat je ook Death Valley bezoekt. Dit zou dan tussen Bakersfield en Las Vegas moeten. Houd er rekening mee dat dat erg ver is voor 1 dag.
Ook Bryce wordt genoemd, dit moet dan op weg van St George naar Page. Probeer Zion daarom al te bekijken op de dag dat je van Las Vegas naar St George gaat. Je hebt dan een indruk en dan kun je de volgende dag kijken of je nog een ochtend naar Zion gaat voordat je naar Bryce gaat.
Marianne
Annemarie, krijg je ook een routebeschrijving bij de reis? Ik ben wel benieuwd hoe ze sommige stukken gedacht hebben. In de beschrijving staat dat je ook Death Valley bezoekt. Dit zou dan tussen Bakersfield en Las Vegas moeten. Houd er rekening mee dat dat erg ver is voor 1 dag.
Ook Bryce wordt genoemd, dit moet dan op weg van St George naar Page. Probeer Zion daarom al te bekijken op de dag dat je van Las Vegas naar St George gaat. Je hebt dan een indruk en dan kun je de volgende dag kijken of je nog een ochtend naar Zion gaat voordat je naar Bryce gaat.
Marianne
-
- Amerika-newbie
route
HOi Marianne
Bedankt voor de info en reisverslagen.
het klopt inderdaad dat we van Las Vegas naar St George gaan en dan Zion willen doen (1 dag) en van daaruit naar Page, vanuit Page willen we 1,5 dag Bryce gaan doen en een dag naar Antelope gaan, dat kun je doen met een tour.
Vanuit Lake Tahoe gaan we inderdaad via Yosmite park, helaas rijden we daar niet meer dan doorheen en kunnen daar nog 1 dag aanplakken.
Vanuit Bakersfield gaan we dan richting dead valley om vervolgens naar Vegas te komen, het is inderdaad een beetje omslachtig maar het is wel te doen maar we weten dat het ruim 450 km is.
Ik ga nu gauw jouw reisverslagen lezen en we zijn nu bijna klaar met de voorbereidingen.
Nogmaals bedankt en een fijne zondag!
Bedankt voor de info en reisverslagen.
het klopt inderdaad dat we van Las Vegas naar St George gaan en dan Zion willen doen (1 dag) en van daaruit naar Page, vanuit Page willen we 1,5 dag Bryce gaan doen en een dag naar Antelope gaan, dat kun je doen met een tour.
Vanuit Lake Tahoe gaan we inderdaad via Yosmite park, helaas rijden we daar niet meer dan doorheen en kunnen daar nog 1 dag aanplakken.
Vanuit Bakersfield gaan we dan richting dead valley om vervolgens naar Vegas te komen, het is inderdaad een beetje omslachtig maar het is wel te doen maar we weten dat het ruim 450 km is.
Ik ga nu gauw jouw reisverslagen lezen en we zijn nu bijna klaar met de voorbereidingen.
Nogmaals bedankt en een fijne zondag!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
annemarie67 schreef:Jammer dat er sommige mensen hier interpreteren of we nog niks uitgezocht hebben. Dat is niet zo, wij hebben deze route gekozen en hadden alleen de vraag of mensen hun ervaringen willen delen rondom onze route.
Jammer dat het zo moet.
Een duidelijke beschrijving van je route zou enorm helpen, met alleen een rijtje plaatsnamen kan niemand iets!
Het gaat er niet om dat iemand hier onaardig wil doen denk ik, en natuurlijk mag iedereen zelf een route maken, geen probleem.
Maar als je tips vraagt, zal je ze krijgen ook, inclusief (goedbedoeld!) commentaar.
Fijne vakantie!
-
- Amerika-newbie
route
Hoi Peter,
Helemaal waar, maar het is voor ons ook de eerste keer en ik merk wel dat de meeste mensen hier veel van Amerika weten en er ook veel voor uittrekken om de parken te bezoeken.
Ik dacht dat de plaatsen wel herkenbaar zouden zijn voor de meeste, daarom had ik later ook de parken erbij genoemd. Alleen kwam het verkeerd over en dachten sommige hier dat we geen idee hebben waar we mee bezig zijn
en dat is niet zo, ook wij zijn al weken bezig met de route en dingetjes uitzoeken en boeken te lezen, alleen heeft de 1 meer tijd dan de ander qua voorbereiding en ook qua reis!
Maar goed, we hebben door het lezen van veel toegestuurde reisverslagen al ideetjes opgedaan en bezienswaardigheden dus dat heeft zeker geholpen en is ook zeer leuk om te lezen hoe mensen hier hun vakantie beleefd hebben!Bedankt en we hebben er zin in, we zijn de dagen al aan het aftellen!
Helemaal waar, maar het is voor ons ook de eerste keer en ik merk wel dat de meeste mensen hier veel van Amerika weten en er ook veel voor uittrekken om de parken te bezoeken.
Ik dacht dat de plaatsen wel herkenbaar zouden zijn voor de meeste, daarom had ik later ook de parken erbij genoemd. Alleen kwam het verkeerd over en dachten sommige hier dat we geen idee hebben waar we mee bezig zijn

Maar goed, we hebben door het lezen van veel toegestuurde reisverslagen al ideetjes opgedaan en bezienswaardigheden dus dat heeft zeker geholpen en is ook zeer leuk om te lezen hoe mensen hier hun vakantie beleefd hebben!Bedankt en we hebben er zin in, we zijn de dagen al aan het aftellen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11902 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980
-
- 80 Reacties